Citadelin uusi wash-setti
- RaivokasMagma
Re: Citadelin uusi wash-setti
Täytynee ostaa joskus. Kehuttu on hirveästi ja muutenki ku inkeistä pukkaa olemaan hyödyllisiä vain Flesh Wash ja musta.
"Every modern band is just copying Judas Priest"
Wood Elf armeijasta maalattu:
20/20 Glade Guard, 12/12 Dryad, 5/5 Wild Rider ja 0/2 Hero (vieläki)
Wood Elf armeijasta maalattu:
20/20 Glade Guard, 12/12 Dryad, 5/5 Wild Rider ja 0/2 Hero (vieläki)
- P. Ruuhijärvi
lemme get tiz strait. Siis figun päälle tulee ensin Basecoat ja sen jälkeen washi, vai ensiksi basecoat, sitten Drybrushit/Hilightit ja sitten vasta washit? Paljonkos nämä muuten maksaa suunnilleen? Omia litkuja olen tehnyt, mutta eivät tietenkään toimineet.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
Kyllä... ja kyllä, joskin jälkimmäinen tapa on helpompi lähestyä. Riippuu täysin miten maalaa, kumpikaan eivät ole kiellettyjä ja tuottavat hieman erinäköistä tulosta. Helpoimmalla pääsee kun ensin basecoatin päälle tekee drybrushit ym., käyttää washia ja sitten vielä päälle siveltimellä ihan korkeimmat korostukset.DakkaDakka kirjoitti:lemme get tiz strait. Siis figun päälle tulee ensin Basecoat ja sen jälkeen washi, vai ensiksi basecoat, sitten Drybrushit/Hilightit ja sitten vasta washit?
3 € purkki, 20 € 8 purkin laatikko. KVG.DakkaDakka kirjoitti:Paljonkos nämä muuten maksaa suunnilleen? Omia litkuja olen tehnyt, mutta eivät tietenkään toimineet.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ei kai ne ole kuin 2.50 € kpl tai 17.50 € koko setistä.Silveri kirjoitti:3 € purkki, 20 € 8 purkin laatikko. KVG.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Ihan jälleenmyyjästä kiinni. GW:n oma kauppa myy mainitsemaasi hintaan, mutta 2€ ja 15€ on myöskin näkynyt perushintana. Pääosin ovat samanhintaisia, kuin muutkin GW:n maalit, osti sitten mistä hyvänsä.jullevi kirjoitti:Ei kai ne ole kuin 2.50 € kpl tai 17.50 € koko setistä.Silveri kirjoitti:3 € purkki, 20 € 8 purkin laatikko. KVG.
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
http://www.silverseed.eu
Tuli muuten testattua, miltä uudet washit näyttävät valkoisen päälle lyötynä, alla pari esimerkkiä. Kuvat ovat tarkoituksella suuria ja sen vuoksi linkkeinä.
http://www.uta.fi/~hp73209/vasara/washt ... mers1a.jpg
http://www.uta.fi/~hp73209/vasara/washt ... mers2a.jpg
Noissa on yksi kerros washia suoraan purkista otettuna ja pikaisesti levitettynä. Pistän myöhemmin kuvan samoista napeista kahdella washikerroksella.
http://www.uta.fi/~hp73209/vasara/washt ... mers1a.jpg
http://www.uta.fi/~hp73209/vasara/washt ... mers2a.jpg
Noissa on yksi kerros washia suoraan purkista otettuna ja pikaisesti levitettynä. Pistän myöhemmin kuvan samoista napeista kahdella washikerroksella.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
ohhoh.. tuo siis pelkkää washia valkoisen päällä? Melkoisen peittävää tavaraa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Juu.Silveri kirjoitti:ohhoh.. tuo siis pelkkää washia valkoisen päällä? Melkoisen peittävää tavaraa.
Tämmöistä jälkeä kahdella kerroksella:
http://www.uta.fi/~hp73209/vasara/washt ... mers1b.jpg
http://www.uta.fi/~hp73209/vasara/washt ... mers2b.jpg
Jos kuvat haluaa nähdä kerralla, kannattaa suunnata vaikka vara-wöpsille. Tässä ne eivät kuitenkaan näy kokonaan normiresoluutioilla.
- P. Ruuhijärvi
Näillähän voisi maalata kaikki figut!
Pieniä ''kahvitahroja'' olin huomaavinani vihreässä washikerroksessa...
Pieniä ''kahvitahroja'' olin huomaavinani vihreässä washikerroksessa...
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
MitäääH!!!(Lähti kauppaan ostamaan washeja.)
Pian tulee kuvia omista maalauksista. sitten kun kamera taas heräilee talvihorroksesta.
-
Eorl Nuori
Ostinpa tänään tuon "Ogryn Flesh" nimisen washin, ja yllätyin positiivisesti huomatessani, että se tosiaan toimii kuten luvattiin. Aika lirua se on, että kaksi kerrosta sitä täytyy laittaa (mikäli ei todella hentoa varjostusta halua), mutta säästää silti paljon aikaa verrattuna maalaamalla varjostamiseen. Suosittelen lämpimästi kaikille :).
Tuli itsekkin nyt sitten ostettua kolme kipaletta noita washeja, ja tietenkin piti päästä heti kokeilemaan.
Ideana oli siis maalata melkein koko figu pelkillä washeilla valkoiselle pohjalle, ainoastaan aseen vedin metallivärillä+vanhoilla inkeillä.
Ihoon on pistetty pari kerrosta Ogryn Fleshia ja hiuksiin usea kerros Baal Rediä jota varjostettiin hieman lisää Thraka Greenillä. Mekko on maalattu parilla kerroksella Thraka Greeniä. Mekon alaosaan pistin pari kerrosta Ogryn Fleshia tuomaan vähän likaisuutta. Paitaan on vedetty pohjaksi kerros Thraka Greeniä ja varjoja on luotu Ogryn Fleshilla. Tämä sävytettiin lopuksi muutamalla kerroksella Baal Rediä.
Edestä ja takaa.
Ideana oli siis maalata melkein koko figu pelkillä washeilla valkoiselle pohjalle, ainoastaan aseen vedin metallivärillä+vanhoilla inkeillä.
Ihoon on pistetty pari kerrosta Ogryn Fleshia ja hiuksiin usea kerros Baal Rediä jota varjostettiin hieman lisää Thraka Greenillä. Mekko on maalattu parilla kerroksella Thraka Greeniä. Mekon alaosaan pistin pari kerrosta Ogryn Fleshia tuomaan vähän likaisuutta. Paitaan on vedetty pohjaksi kerros Thraka Greeniä ja varjoja on luotu Ogryn Fleshilla. Tämä sävytettiin lopuksi muutamalla kerroksella Baal Rediä.
Edestä ja takaa.
Oma-aloitteisuutta.
- P. Ruuhijärvi
Well well...lisää stimuloivia kuvia/syitä ostaa uudet washit.
Kelpaako vaiheessa olevat horrorit?DakkaDakka kirjoitti:Well well...lisää stimuloivia kuvia/syitä ostaa uudet washit.
edestä
sama isompana
takaa
Valkoinen pohjamaali, kaksi kerrosta washia. Näissä on käytetty koko settiä washeja. Ainoat oikeat maalit on toistaiseksi beississä, bannerin varressa sekä itse bannerissa, johon on maalattu ohuet highlightit. Pistän illemmalla vielä pari screameriä ja kiakon pohjamaaliin, maalailen detaileja sitten useampaan figuun kerralla niin säästää ajassa.
-
Eorl Nuori
Noihan näyttää aika makeilta! Ei kyllä uskoisi että on vaan valkosen päälle washattu, mutta kai se on pakko. Kyllä Tzeentch-pelaajilla on elämä helppoa :D.
Miten olet nuo beissit muuten tehnyt? En siis tarkoita värejä, vaan miten tuo "maa" on tehty?
Miten olet nuo beissit muuten tehnyt? En siis tarkoita värejä, vaan miten tuo "maa" on tehty?
Beississä on hiekkaa, kipsisilppua ja vallejon white pumicea. Jälkimmäinen on sellaista jännää vesiohenteista tahnaa, joka kuitenkin kovettuu pinnaltaan hiekkaa muistuttavaksi. Pumicen hyöty on, että siitä voi helposti ja nopeasti tehdä epätasaista maata. Hiekka sen sijaan on juuri niin tasaista kuin alusta, jolle se liimataan. Voin pistää beisseistä wip-kuvaa joku päivä. Näissä beisseissä pumicesta ei kieltämättä ole hirveästi hyödytty.Eorl Nuori kirjoitti:Miten olet nuo beissit muuten tehnyt? En siis tarkoita värejä, vaan miten tuo "maa" on tehty?
Toivottavasti tämän myötä alkais turnauksissakin näkymään vähän enemmän niitä maalattuja armeijoita. Jokaisen pitäisi nähdä edes sen verran vaivaa armeijaansa että käy ostamassa sen valkoisen sprayn ja washi purkkia ja sutii armeijansa siihen kuntoon että ei tarvitse mustia metallimöykkyjä kattella. =D
Voisi itsekkin kokeilla joskus näitä.
Voisi itsekkin kokeilla joskus näitä.
Lisää washitestejä. Testimielessä edelleen suoraan valkoiselle ja sellaisenaan purkista.

ja sama isompana
Takki ja hattu: 3 kerrosta Devlan mudia
Kasvot: 2 kerrosta Ogryn fleshiä
Beissi: 1 kerros Gryphonne sepiaa, perään kuivaharjaus Kommando khakilla ja Bleached bonella.
Jostain syystä minun Devlan mud ei kuivu samalla tavalla mataksi kuin muut washit, tämän huomaa takaapäin otettussa kuvassa, joka jäi harmillisen pimeäksi. Kiiltoa toki lisää se, että kuvat on otettu kahdenkymmenen sentin päässä lampusta. No, mattalakka tulee joka tapauksessa päälle niin eiköhän tuo tuosta korjaannu.
Washit vaikuttaisi toimivan erityisen hyvin figuihin, joissa on paljon ja selvää tekstuuria (=vaihtelevia pinnanmuotoja). Ja sama kontrapositiona, jos figussa on paljon tasaista pintaa niin washeista ei ole hirveästi hyötyä. Minulla on muutama eldari työn alla ja näyttäisi että washit toimivat etenkin aspect warrioreiden panssareihin tosi kivasti. Kuvia näistä myöhemmin, kenties tutorialin kera.

ja sama isompana
Takki ja hattu: 3 kerrosta Devlan mudia
Kasvot: 2 kerrosta Ogryn fleshiä
Beissi: 1 kerros Gryphonne sepiaa, perään kuivaharjaus Kommando khakilla ja Bleached bonella.
Jostain syystä minun Devlan mud ei kuivu samalla tavalla mataksi kuin muut washit, tämän huomaa takaapäin otettussa kuvassa, joka jäi harmillisen pimeäksi. Kiiltoa toki lisää se, että kuvat on otettu kahdenkymmenen sentin päässä lampusta. No, mattalakka tulee joka tapauksessa päälle niin eiköhän tuo tuosta korjaannu.
Washit vaikuttaisi toimivan erityisen hyvin figuihin, joissa on paljon ja selvää tekstuuria (=vaihtelevia pinnanmuotoja). Ja sama kontrapositiona, jos figussa on paljon tasaista pintaa niin washeista ei ole hirveästi hyötyä. Minulla on muutama eldari työn alla ja näyttäisi että washit toimivat etenkin aspect warrioreiden panssareihin tosi kivasti. Kuvia näistä myöhemmin, kenties tutorialin kera.
- P. Ruuhijärvi
No herregåd Jullevi! Pieniä yksityiskohtia sinne ja tänne, niin tuo olisi jo mestariteos! Nyt taitaapa tulla buustepille tilaus...
- Agamemnon2
Minkä valmistajan piraatti on muuten kyseessä?