Kaavailen tässä uuden edikan myötä kokonaan lähistelevää terminaattoriarmeijaa. Ja pääaseena olisi nimenomaan thunderhammer.
Eli uuden edikan myötä suojaan hyökkääminen, samoin kuin suojasta tai suojan läpi hyökkääminen tipputtaa initiativesi ykköseen ellei kranaatteja löydy (ja termoksiltahan ei löydy). Siis wanhastaan useimmilla termoksillani on fistit ja olen tottunut lyömään I1 (toisinaan jopa menestyksekkäästi), niin tämä ei haittaisi ollenkaan, päinvastoin, nyt kun vihollisenkin initiative tippuu (kaikiltahan ei kranaatteja löydy ja useimmiten tämä tapahtuu suojaan/suojasta) niin lyödään yhtäaikaa.
Ja juoksuoption tultua nämä ehtisivätkin lähitaisteluun. Lähisterminaattoreita kaavailen osin myös siksi kun (ja jos) useampi woundi ryhmään tulee, heitetään kaikille "omat seivit" eli assarin kantajakin voi noin vain tippua kun ei enää saa itse ottaa casualteja pois. Assarin tehoa on tiputettu rendingin myötä ja kohtuu korkea hinta (+30pts, figu kok.73pts!) lisää halua panostaa lähikseen.
Eli ryhmään kaavailen 4 hammeristia ja yhtä fisti&fleikka-termosta. Fleikan kanssa voisi surutta juosta lähelle ja sitten sohasta fleikalla ja hönkiä päälle. 4+ invu kilvestäkin lisäisi kestoa.
Ja nyt kun voi juosta vaikka teleporttaisikin kentälle lisää tämä roimasti termosten liikkuvuutta.
Kysynkin siis, olisiko kenellään kokemusta tai ainakin ajatuksia juoksevasta termosarmeijasta (noh,kokemusta ei varmaankaan samalla tavalla kun juoksu-optiohan on vasta tulossa), että voisiko tällainen toimia. Omat kokemukset osin puoltavat tätä ja uusien sääntöjen pitäisi entisestään olla vain plussaa.
Eli, eli! Ajatuksia ja nuhteita aiheesta! Kiitos!
Lähisterminaattorit hammereilla
Lähisterminaattorit hammereilla
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Re: Lähisterminaattorit hammereilla
Kiva kuulla että meitä DA intoilioita pidetään taas varteenotettavina, jopa voitosta puhuttaessa.
Juoksuoptio on minulle uusi juttu, mutta kovalta kuullostaa. Varmaa faktaa?
Itselläkin samanlaisia ideoita päässä pyörinyt (jopa tietämättä mistään sääntömuutoksesta), vaikkakin itsellä on jo (valitettavasti ehkä) ostettuna aika paljon Lightning Clawja. Silti en ehkä (omalla kohdalla ainakaan) lähtisi tiputtamaan Assaria, koska muuten ei löydy panssarintuhoamiseen tarvittavat aseet. Toisaalta fistit/ne muutamat vasarat mitä löytyy voisi hoitaa tuon puolen, eteenkin JOS tankit nerffataan niin pahasti kuten sanotaan.
Mitä olit ajatellut ampuvaksi tueksi, tai oletko olleenkaan? Lanttu tai kaksi ei olisi ihan väärin ellet luota kokonaan teleport-optioon. Itse olen kakkosedikan miehiä, joka vieläkin pelkää Snake Eyes teleportvaiheessa...
Kappalainen antamaan re-rollit sitten kovimpaan squadiin, eiks vaan!? ;)
Itselläkin samanlaisia ideoita päässä pyörinyt (jopa tietämättä mistään sääntömuutoksesta), vaikkakin itsellä on jo (valitettavasti ehkä) ostettuna aika paljon Lightning Clawja. Silti en ehkä (omalla kohdalla ainakaan) lähtisi tiputtamaan Assaria, koska muuten ei löydy panssarintuhoamiseen tarvittavat aseet. Toisaalta fistit/ne muutamat vasarat mitä löytyy voisi hoitaa tuon puolen, eteenkin JOS tankit nerffataan niin pahasti kuten sanotaan.
Mitä olit ajatellut ampuvaksi tueksi, tai oletko olleenkaan? Lanttu tai kaksi ei olisi ihan väärin ellet luota kokonaan teleport-optioon. Itse olen kakkosedikan miehiä, joka vieläkin pelkää Snake Eyes teleportvaiheessa...
- Half-breed
Suhteellisen varma on, kun sen verta kauan on noissa huhuissa siitä höpisty ja GW itsekin on sen varmistanut.Samsson kirjoitti:Juoksuoptio on minulle uusi juttu, mutta kovalta kuullostaa. Varmaa faktaa?
Sitten asiaan. Voisihan tuo lähistely onnistua, mutta tarvitset jotain tulitukea, ettei vihollinen ammu termoksiasi matkalle. Cyclone olisi optimivaihtoehto, sillä se jättää kädet vapaiksi vasaran käyttöön, mutta ei se rending nyt niin huonoksi tipu, ettei arskaa voisi käyttää. Rending kuitenkin tappaa edelleen väkeä, eikä se rendingin mahis tippunut kuin 4/9 entisen 2/3 sijaan. Lisäksi rendingillä on edelleen chänssit tiputtaa tankkeja, kun rendauksella tulisi keskimäärin 14 tulokseksi, eli kyllä ne lantikatkin hiljenee.
Pointtini on kuitenkin että kuten kaikki lähisarmeijat, niin myös termosjengi tarvitsee tulitukea, sillä termokset eivät nyt sentään niin paljoa tulta kestä ja parinkin termoksen putoaminen tiputtaa yksikön tehokkuutta huomattavasti.
Tulitukea siis mukaan ja kokeilemaan. Voisihan tuo toimia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Juoksu on varma ja fakta. Nähnyt omin silmin uudesta kirjasta. Eli D6" ampumisvuorolla ja diffari ei hidasta enempää.Samsson kirjoitti:Kiva kuulla että meitä DA intoilioita pidetään taas varteenotettavina, jopa voitosta puhuttaessa.
Tulitueksi harkitsin single lassopredoja tai sitten dredejä. Dredit lassolla tai autocannon&missilekombolla. Noh, tankit ei turhia liiku mikäli dakkaavat paljon ja jos tuolla hammerilla edes osuu on alus ainakin shaken eli ostan kierroksen itselleni. Toisaalta myös listani sisältää isojen örmyjen varalta scoutteja. Tosin parantuivat huomasti kun saivat rendingin eli voisi muutenkin ulkoiluttaa!
Kappalainen on eittämättä tehokas lisä mutta kallis hankinta. Toki 1500+ peleihin hankin aina mutta 1,5K on 50-60.
Tulitukea kyllä tarvitaan. Mutta koska en listaani 3+ saveisia hanki jää vaihtoehdoiksi vain predat ja dredit. Lantikan tai useamman hankin jossain vaiheessa mutta ei ihan vielä ole ajankohtaista. Speederitkin jäävät hyllyyn koska maksavat maltaita. Tosin niitäkin hankittava jossakin vaiheessa.Half-breed kirjoitti:Suhteellisen varma on, kun sen verta kauan on noissa huhuissa siitä höpisty ja GW itsekin on sen varmistanut.Samsson kirjoitti:Juoksuoptio on minulle uusi juttu, mutta kovalta kuullostaa. Varmaa faktaa?
Sitten asiaan. Voisihan tuo lähistely onnistua, mutta tarvitset jotain tulitukea, ettei vihollinen ammu termoksiasi matkalle. Cyclone olisi optimivaihtoehto, sillä se jättää kädet vapaiksi vasaran käyttöön, mutta ei se rending nyt niin huonoksi tipu, ettei arskaa voisi käyttää. Rending kuitenkin tappaa edelleen väkeä, eikä se rendingin mahis tippunut kuin 4/9 entisen 2/3 sijaan. Lisäksi rendingillä on edelleen chänssit tiputtaa tankkeja, kun rendauksella tulisi keskimäärin 14 tulokseksi, eli kyllä ne lantikatkin hiljenee.
Pointtini on kuitenkin että kuten kaikki lähisarmeijat, niin myös termosjengi tarvitsee tulitukea, sillä termokset eivät nyt sentään niin paljoa tulta kestä ja parinkin termoksen putoaminen tiputtaa yksikön tehokkuutta huomattavasti.
Tulitukea siis mukaan ja kokeilemaan. Voisihan tuo toimia.
mutta toistaseksi scoutit, predat tai dredi joutuu olemaan tulitukena.
Cyclone olisi optimaalinen tosiaankin kun kädet jäävät vapaaksi mutta puolestaan mielummin juoksuttaisin modeleitani. Assari eittämättä tehokkain mutta niin hajottaa jos se figu puree multaa. Fleikka olisi halpa ja tehokas ja ampumisvuorot voisi rauhassa juosta kohti vihollista. Sitten assaultetäisyydellä suhhuutella liekkarilla ja hönkiä kimppuun.
Ja jos oikein laskin, jää viiden fleikkaryhmän ja komentajan jälkeen 245 pts joilla saisi yhden lassopredan ja dredin. Toki 4 ryhmääkin olisi jo kuolettava ja saisi lisää ampumista. Kolme predaa ja dredin tms. Lista olisi jo monipuolinenkin.
"You're right. The Devil has come. Look