"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Puiden tekeminen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Rampe

Puiden tekeminen

Viesti Kirjoittaja Rampe »

Nyt täytyisi saada puita pelikentälle, mutta GN:n puut eivät ole kovinkaan aidon näköisiä.

Mistä/miten saisi helposti/helpohkosti tehtyä puita?
GW:n sivuilla kerrottiin että jostain voi ostaa kuolleita puita ja sitten niihin liimata sitä vihreää tavaraa oksiin kiinni, niistä tulee ihan hienojakin, mutta mistäs niitä kuolleita puita tai vihreää kamaa löytyy?
SilverSeed.eu
Viesti:

Re: Puiden tekeminen

Viesti Kirjoittaja SilverSeed.eu »

Rampe kirjoitti:Nyt täytyisi saada puita pelikentälle, mutta GN:n puut eivät ole kovinkaan aidon näköisiä.

Mistä/miten saisi helposti/helpohkosti tehtyä puita?
GW:n sivuilla kerrottiin että jostain voi ostaa kuolleita puita ja sitten niihin liimata sitä vihreää tavaraa oksiin kiinni, niistä tulee ihan hienojakin, mutta mistäs niitä kuolleita puita tai vihreää kamaa löytyy?
Kokeile katsoa puita ulkoa. Oksat on näitä kuolleita puita, mitä kaupoissakin myydään. Kauppojen valikoimat ovat melko laajoja, mutta kyllä takapihan ja mettän valikoimat on ihan käyttökelpoisia.

Vihreää ainetta saa joko puisena, metallisena tai muovisena hileenä/jauheena, jäkälärouheena tai karvana.
Näistä GW itse pakkaa vain karvaa, ja se on melko arvokasta.
Värjätty puumuru on mielestäni parasta puiden lehdiksi näistä vaihtoehdoista. Todella hyvä on myös jäkälärouhe, mutta ehjä jäkälä näyttää paremmalta. MInun mielestäni.

Näitä kaikkia saa ostettua useimmilta miniatyyri/pienoisrautatieharrate myyjiltä. Saksalaiset tuotteet ovat pääasiassa halvimpia, mutta myös laatu puolella on eroja, joten kannattaa katsella muutakin kuin hintaa.

Tuotteiden painoja kannattaa vertailla katsellessaan hintoja.
Rampe

Missään en vain ole vielä nähnyt noita puita olleen myynnissä, no pitää katsella vain jatkossa tarkemmin.
SilverSeed.eu
Viesti:

Rampe kirjoitti:Missään en vain ole vielä nähnyt noita puita olleen myynnissä, no pitää katsella vain jatkossa tarkemmin.
Niillä kuivatuilla oksilla ei ole kovin suuret markkinat Suomessa, missä jokaisella on kolme oksaa kädessä kun avaavat ovensa, joten valtaosa on erilaisia resiini/uretaani/tms valupuita.

En kyllä osaa sanoa varmaksi ketään, jolla olisi oikeaa puuta myynnissä, mutta lupaan myydä sinulle todella edullisesti sopivia oksia 5€/kpl ja 7,90€ postikulut. Oksat toimitan pakattuna steriiliin muoviin, ja oksien kuivatusasteeksi tulee Suomalainen perus 5% nestettä.

Valikoimassa on lehtipuu puolella: lehmus, vaahtera, koivu, leppä, pihlaja, syreeni, hopeapaju, paju, lehtikuusi.
Ja havupuu puolella: kuusi, mänty, kataja.

Oksat kerätään luonnonmukaisesti, kuivataan luonnonmukaisesti ja puhdistetaan käsityönä. Vain parhaat yksilöt valikoidaan.
Oksan tyvi on halkaisijaltaan noin 1cm, ja pituus noin 15cm (noin 6"), jolloin se on täysin passeli 28mm miniatyyrien maastoon.
Oksan saa joko haaratta, yhdellä haaralla, tai kahdella haaralla. 3 tai useamman haaran oksat maksavat 10€/kpl.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

*reps*... siinä verkkokaupallesi uusi tuote valikoimiin. Saman tien voisit noista koota valmiita puita ja pistää myyntiin sivubisneksenä. Ne voisivatkin mennä (ehkä) kaupaksi.

"We use only the finest baby frogs, dew picked and flown from Iraq, cleansed in the finest quality spring water, lightly killed, and sealed in a succulent Swiss quintuple-smooth full-cream treble milk chocolate envelope, and lovingly frosted with glucose!" -- näin aiheeseen hatarasti liittyen
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
SilverSeed.eu
Viesti:

Silveri kirjoitti: "We use only the finest baby frogs, dew picked and flown from Iraq, cleansed in the finest quality spring water, lightly killed, and sealed in a succulent Swiss quintuple-smooth full-cream treble milk chocolate envelope, and lovingly frosted with glucose!" -- näin aiheeseen hatarasti liittyen
En ehkä edes halua tietää, mikä tämä tuote on... ;)
Silveri

jehuletti

Viesti Kirjoittaja jehuletti »

SilverSeed.eu kirjoitti:
Rampe kirjoitti:Missään en vain ole vielä nähnyt noita puita olleen myynnissä, no pitää katsella vain jatkossa tarkemmin.
Niillä kuivatuilla oksilla ei ole kovin suuret markkinat Suomessa, missä jokaisella on kolme oksaa kädessä kun avaavat ovensa, joten valtaosa on erilaisia resiini/uretaani/tms valupuita.

En kyllä osaa sanoa varmaksi ketään, jolla olisi oikeaa puuta myynnissä, mutta lupaan myydä sinulle todella edullisesti sopivia oksia 5€/kpl ja 7,90€ postikulut. Oksat toimitan pakattuna steriiliin muoviin, ja oksien kuivatusasteeksi tulee Suomalainen perus 5% nestettä.

Valikoimassa on lehtipuu puolella: lehmus, vaahtera, koivu, leppä, pihlaja, syreeni, hopeapaju, paju, lehtikuusi.
Ja havupuu puolella: kuusi, mänty, kataja.

Oksat kerätään luonnonmukaisesti, kuivataan luonnonmukaisesti ja puhdistetaan käsityönä. Vain parhaat yksilöt valikoidaan.
Oksan tyvi on halkaisijaltaan noin 1cm, ja pituus noin 15cm (noin 6"), jolloin se on täysin passeli 28mm miniatyyrien maastoon.
Oksan saa joko haaratta, yhdellä haaralla, tai kahdella haaralla. 3 tai useamman haaran oksat maksavat 10€/kpl.
XD No juu asiaan, elikkäs gw myy niitä uusia kokonaan muovisia biessin kanssa tulevia puita joista voi tehdä ihan kuolleita tai niitä missä on "vihreetä kamaa". Myy gayway myös niitä vanhempiakin puita jotka on mielestäni ihan hienoja ( mutta kalliita niinku gw maasto yleensäkkin ).
Jos vaan jaksat vaivauta niin kannattaa tehdä puut ite ni pääset halvammalla. Rautalangasta teet rungon ja foliagesta, sammaleesta tai teräsvillasta ja flokista lehdet. Suosittelisin tuota foliagea (saat sen halvimmin kun teet itse vaahtomuovista) tai sammalta!
Miten joku dragonforce ta muu tilulilu sopii sotimisen taustamusiikiksi. Kai se johonkin haltian kikkelinheilutustaistoon käy, mutta eipä juuri muuhun.
-Hands_of_blue :D
Silveri

en voi erityisesti suositella ainakaan pumpulipohjaa lehvästönä käyttäviä puita, vaikka kuinka kiinnittelisi hiuslakalla yhteen. Hienolta toki näyttävät, mutta eivät kestä käytössä. Foliagesta rakennettu lehvästö ja päälle flockia voisi jo näyttää paljon paremmalta ja kestääkin ihan eri tavalla.
Rampe

No yritän tehdä foliagesta jos sitä jostain saan hommattua
Hihhuli

Viesti Kirjoittaja Hihhuli »

hobbypointista voi ostaa suht. halvalla puita,jos ei itse jaksa väsätä :) ovat vieläpä hienon näköisiä
Silveri

Ainakin itse jossain vaiheessa Hobby Pointista ostin puupussin, jossa näitä pulloharjakuusia tuli semmoiset 30-50 kappaletta. Hinta per puu ei nyt kovin suureksi jäänyt, mutta toisaalta ne piti sitten pistää vielä jonkinlaiselle alustalle kiinni. Keskivertopelaaja tosin ei välttämättä ihan NOIN paljoa puita tarvinne (ellei tiheää kuusimetsää halua), mutta kyllähän noilla pitkälle pärjää.
Rampe

Olen tutkinut noita Hobby Pointin sivuja mutten löydä sieltä niitä puita, missä kategoriassa ne ovat?
lotr14

Viesti Kirjoittaja lotr14 »

Olin just laittamas samaa. Ei löydy puita.
Come to the dark side. We have cookies!
Rampe

Elikkäs täytyykin alkaa säästämään rahaa ylimääräiseen hesan reissuun
lotr14

Viesti Kirjoittaja lotr14 »

No kertokaa ny, mistä kategoriasta ne löytyy.
Come to the dark side. We have cookies!
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

lotr14 kirjoitti:No kertokaa ny, mistä kategoriasta ne löytyy.
Äkkiseltään vaikuttaisi siltä, että verkkosivut näyttää vain pienen osan liikkeen valikoimasta.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Syötät perheenjäsenille purkillisen viinirypäleitä päivittäin ja parissa viikossa olet kerännyt riittävästi rankoja pariinkin metsään.

Lehvästöön voi käyttää valmistuotteita, tai sitten raastat tehosekoittimella yhden vihreä pesusienen ja liimaat murut erikeepperillä.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
Rampe

Näin se täytyy tehdä, ei muuta kuin kauppaan huomenna hakemaan vähäsen rypäleitä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”