"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

lunta paljon ja nopeasti?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Hihhuli

Re: lunta paljon ja nopeasti?

Viesti Kirjoittaja Hihhuli »

Harryboy kirjoitti:jos teet noita baseja lisää niin koitappa mitata noita suhteita. näyttää todella hyvältä.
pitää itekkin pääsät koittamaan
se on semmonen n. 1:1 ja vettä sen verran kun tarttee.. :)
ei se niin tarkkaa ole, kunhan vaan näyttää valkoselta massalta.
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Olen tehnyt omat lumibaseni sekoittamalla Erikeepperiä, vettä ja ruokasoodaa massaksi, jonka olen tikulla levittänyt baseen. Sitten olen vedellyt päälle ohuen kerroksen veteen lotrattua Skull Whitea valkaisemaan lunta ja antamaan kaikille lumibaseille yhtenäisemmän värin. Hyvin on toiminut vaikka hieman harjoittelua vaatikin. Ensimmäiset baset epäonnistuivat (omaa mokailua) mutta nyt työ sujuu jo paremmin.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Hihhuli

tai sitten vaan ripottelee vielä märän massan päälle levinjauhetta ja suihkuttaa hiuslakkaa päälle :)
susivaara

Viesti Kirjoittaja susivaara »

Hihhuli kirjoitti:tai sitten vaan ripottelee vielä märän massan päälle levinjauhetta ja suihkuttaa hiuslakkaa päälle :)
Siis nimenomaan ei ripottele sitä leivinjauhetta mihinkään, koska se kuivaa keltaiseksi.

Ei nyt voi olla niin hankalaa ymmärtää, että leivinjauhe ja ruokasooda ovat kaksi eri asiaa.
Hihhuli

susivaara kirjoitti:
Hihhuli kirjoitti:tai sitten vaan ripottelee vielä märän massan päälle levinjauhetta ja suihkuttaa hiuslakkaa päälle :)
Siis nimenomaan ei ripottele sitä leivinjauhetta mihinkään, koska se kuivaa keltaiseksi.

Ei nyt voi olla niin hankalaa ymmärtää, että leivinjauhe ja ruokasooda ovat kaksi eri asiaa.
joo, sori kirjotin väärin :D
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Wikipedia.fi kirjoitti:Leivinjauhe on yleensä valkoista ja hyvin hienorakeista jauhetta. Leivinjauhe koostuu pääasiassa emäksisestä ruokasoodasta, happamasta natriumpyrofosfaatista – jonka E-koodi on E450 – ja tärkkelyksestä. Säilyvyyden ja maun parantamiseksi voidaan käyttää myös muita aineita. Veteen sekoitettuna leivinjauhe tuottaa hiilidioksidia.

Happamien lisäaineiden tarkoitus on estää ruokasoodaa antamasta lipeistä sivumakua. Liiallinen ruokasoodan käyttö saattaa myös värjätä leivonnaisen ruskeanvihertäväksi. Jos taikinaan laitetaan happamia aineksia kuten piimää tai hedelmämehua, voi leivinjauheen sijasta käyttää pelkkää ruokasoodaa. Mitallinen ruokasoodaa vastaa kahta mitallista leivinjauhetta. Ruokasoodan voi aina korvata leivinjauheella tässä suhteessa.

Tärkkelys tasoittaa seoksen koostumusta ja estää muiden aineiden ennenaikaisen toiminnan.
Myönnettäkööt, että itse sotkin koko homman alkuun puhumalla leivinjauheesta, mutta tämän jälkeen ei liene asiasta kenelläkään enää epäselvyyttä?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hihhuli

Silveri kirjoitti:
Wikipedia.fi kirjoitti:Leivinjauhe on yleensä valkoista ja hyvin hienorakeista jauhetta. Leivinjauhe koostuu pääasiassa emäksisestä ruokasoodasta, happamasta natriumpyrofosfaatista – jonka E-koodi on E450 – ja tärkkelyksestä. Säilyvyyden ja maun parantamiseksi voidaan käyttää myös muita aineita. Veteen sekoitettuna leivinjauhe tuottaa hiilidioksidia.

Happamien lisäaineiden tarkoitus on estää ruokasoodaa antamasta lipeistä sivumakua. Liiallinen ruokasoodan käyttö saattaa myös värjätä leivonnaisen ruskeanvihertäväksi. Jos taikinaan laitetaan happamia aineksia kuten piimää tai hedelmämehua, voi leivinjauheen sijasta käyttää pelkkää ruokasoodaa. Mitallinen ruokasoodaa vastaa kahta mitallista leivinjauhetta. Ruokasoodan voi aina korvata leivinjauheella tässä suhteessa.

Tärkkelys tasoittaa seoksen koostumusta ja estää muiden aineiden ennenaikaisen toiminnan.
Myönnettäkööt, että itse sotkin koko homman alkuun puhumalla leivinjauheesta, mutta tämän jälkeen ei liene asiasta kenelläkään enää epäselvyyttä?
ei, iteppähän ton ruokasooda kokeilunkin tein, meni vaan vähän sanat sekaisin :D
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Soodapirtelöstä (ruokasooda+erikeeper+vesi) saa ihan hyvä näköisiä kinoksiakin, mutta se vaatii jo vähän kärsivällisyyttä. Pirtelö nimittäin paakkuuntuu melko nopeasti, tosin se siliää kyllä veden kanssa. Paksua kinosta saa siis tekemällä kohtalaisen tönkköä soodasoossia ja levittelemällä sitä alustalle, ja sitten märällä siveltimellä voi tasoitella niitä paakkuja mieleisikseen.

Ainakin minulla on flokkilumi aina jäänyt "karvaisen" näköiseksi. Ehkä vain käytän sitä väärin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Arkki

Viesti Kirjoittaja Arkki »

Tuli kuule mieleen että mitenkä Sokeri ja jauho käy? En tiedä miten jauholle käy liimassa tai onko sokeri aitoa jalkojen alla mutta eikös ne muistuta aika lailla lunta?
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Sokeri? No omasta mielestäni aivan liian rakeinen matsku, mutta suolaakin voisi kokeilla(En tiedä mitä tämä tekee maaleille tosin).

Jauho? Eiköhän pysytä siinä ruokasoodassa. Miltei samanlaista, ja tuo vehnäjauho ei ole 100% valkoista. Voithan sentään tehdä 'Firman pikkujoulujuhlat ulkosalla'-lunta (:
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Silveri

Hmm... keltaista siimaa, joka kiinnitetty figun sepalukseen ja lumialustaan, hieman käsien asennon konvertoimista ja muutamia vaaleankeltaisia viivoja lumeen...
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Silveri kirjoitti:Hmm... keltaista siimaa, joka kiinnitetty figun sepalukseen ja lumialustaan, hieman käsien asennon konvertoimista ja muutamia vaaleankeltaisia viivoja lumeen...
No...sitänkin, mutta se nyt ei ollut kyseessä. Aika könkköinen metafora minulta tosin.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Silveri

Voihan siihen sen norjalaisvivahteenkin lisätä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”