Sattunnaisia projekteja
Re: jonihn Bretonnia blogi (Päivitys 10.1!!)
Voisin antaa pienen vinkin mettallifigujen liimaamiseen:
- GW:n tinaliima ei toimi ilman pinnausta.
- Jos sinulta ei löydy pinnausvälineitä, suosittelen oikein lämpimästi kontaktiliimaa.
Tämä kontaktiliima pitää figut kasassa hyvin, ei haise niin infernaalilta kuin tuo tinaliima eikä se myöskään liimaa sormia yhteen.
Juu ja sitten vielä se, että noissa kontaktiliimoissa on eroja. kokeilemalla olen tullut siihen tulokseen, että scotch-merkkinen, liila/musta tuubi on paras. Hintaa on jotain 3€ eli ei kovin paha.
Sitten vihdoinkin noihin figuihin.
Kyllä ovat tyylikkäästi maalattuja.
Tästä ensimäisestä syystä miksi vihaat metallifiguja: Kannattaa pestä ihan vedellä se muottirasva pois ennenkuin laitat pohjamaalin.
- Jos sinulta ei löydy pinnausvälineitä, suosittelen oikein lämpimästi kontaktiliimaa.
Tämä kontaktiliima pitää figut kasassa hyvin, ei haise niin infernaalilta kuin tuo tinaliima eikä se myöskään liimaa sormia yhteen.
Juu ja sitten vielä se, että noissa kontaktiliimoissa on eroja. kokeilemalla olen tullut siihen tulokseen, että scotch-merkkinen, liila/musta tuubi on paras. Hintaa on jotain 3€ eli ei kovin paha.
Tästä ensimäisestä syystä miksi vihaat metallifiguja: Kannattaa pestä ihan vedellä se muottirasva pois ennenkuin laitat pohjamaalin.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=74215
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
Re: jonihn Bretonnia blogi (Päivitys 10.1!!)
Kiitos neuvosta. Kokeilin liimaa ja hyvin toimi!Grimaldus kirjoitti:Voisin antaa pienen vinkin mettallifigujen liimaamiseen:
Nyt on jonkinlaista edistystä tapahtunut, mutta maalaan varmaa ensi joulunakin näitä Questin Knightejä. Eli kaksi uutta on valmistunut:

Sitten Battle of Macragge boksista tulevat tyrannidsit, jotka sain syntteri lahjaksi. Mínkäänlaista väriteemaa en jaksanut keksiä, sillä tyrannidseista ei tule armeijaani vaan luultavasti Kaaoksesta tai Eldareista.

Kommentit ovat suotavia!
"Yrittäminen on ensimmäinen askel epäonnistumiseen"
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
Re: jonihn Bretonnia blogi (Päivitys 24.1!!)
Oikein komeitahan nuo ovat, sanoisinpahan vaan, että noiden uusien nihtien miekat näyttävät vähän liian ruosteisilta, koska bretithän ovat "hienostolaisia"
Niditkin ovat onnistuneita, maali vain näyttää hieman levinneen joissain paikoin.
Basetuksesta plussaa, kovinkaan moni ei jaksa basettaa peruskuraa. Myönnän itse kuuluvani tähän osioon. (Ja peruskuralla en tarkoita, että questing knightit olisivat mitään kuraa, ja kyllä, tiedän, että QK:t ovat special unit, mutta kuitenkin)
Niditkin ovat onnistuneita, maali vain näyttää hieman levinneen joissain paikoin.
Basetuksesta plussaa, kovinkaan moni ei jaksa basettaa peruskuraa. Myönnän itse kuuluvani tähän osioon. (Ja peruskuralla en tarkoita, että questing knightit olisivat mitään kuraa, ja kyllä, tiedän, että QK:t ovat special unit, mutta kuitenkin)
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=74215
Re: jonihn Bretonnia blogi (Päivitys 24.1!!)
Dodhii, nyt on saatu Questin Knight ryhmä valmiiksi. Aika paljon vaivaa ja aikaa on näihin käytetty, mutta olen loppujen lopuksi näihin aika týytyväinen. Pidemmittä puheitta kuviin:

Championista lähikuvaa:

Lipusta...

Ja sen kantajasta

Ja sitten Space Marineihin, jotka maalasin Questing knightijen ohella. En ole kauheasti panostanut.

Älkää huoliko, en tee taas uutta Ultramarine armeijaa, koska armeijastani tulee Imperial Guard niin näihin en jaksanut väriteemaa keksiä ja otin sen suoraan kannesta.
Kommentteja saa antaa, kuten tavallista.

Championista lähikuvaa:

Lipusta...

Ja sen kantajasta

Ja sitten Space Marineihin, jotka maalasin Questing knightijen ohella. En ole kauheasti panostanut.

Älkää huoliko, en tee taas uutta Ultramarine armeijaa, koska armeijastani tulee Imperial Guard niin näihin en jaksanut väriteemaa keksiä ja otin sen suoraan kannesta.
Kommentteja saa antaa, kuten tavallista.
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
Re: jonihn Bretonnia blogi (Päivitys 6.2!!)
No enää et oikein enempää neuvoja tarvitse kuin sen että championin (?) sinisen hi-lightit ova turhan vaaleita paikoitellen ja sama pätee joissain figuissa punaiseen. ja yhessä figussa tuo siirto-kuva on vähä huonossa kohtaa, melkei meni yli.
2
Re: jonihn Bretonnia blogi (Päivitys 6.2!!)
Sain vihdoin otettua kuvia Graal Knighteistäni, sillä kamera on temppuillut aika paljon. Figuihin en itse ole tyytyväinen, mutta en jaksa alkaa maalata uudestaan, joten kelvatkoon.
TODELLA huono yhteiskuva

Valkoinen oli vaikeata maalata, eikä se oikein onnistunut.
Kommentit ovat suotavia
TODELLA huono yhteiskuva

Valkoinen oli vaikeata maalata, eikä se oikein onnistunut.
Kommentit ovat suotavia
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
Re: jonihn Bretonnia blogi (Päivitys 23.2!!)
VOisinpa jopa sanoa että parannusta on tapahtunut.
Vinkkejä valkoisen maalaukseen:
1)Pohjamaali jollain ruskealla, esim: scorched brown tahi graveyard earth (nykyään suosin tätä itse)
2)päälle kommando khakia
3) sitten vain blendailemaan kohti valkoista
Itse kehotan testaamaan. jos ei miellytä niin sitten ei vain voi mitään.
Keep up working, please.
Vinkkejä valkoisen maalaukseen:
1)Pohjamaali jollain ruskealla, esim: scorched brown tahi graveyard earth (nykyään suosin tätä itse)
2)päälle kommando khakia
3) sitten vain blendailemaan kohti valkoista
Itse kehotan testaamaan. jos ei miellytä niin sitten ei vain voi mitään.
Keep up working, please.
2
Tässä hiihtolomalla on ollut hyvin aikaa maalata, mutta brettejä en ole maalaillut. Ostin ensimmäiset 40K figuni (ellei battle for macraggea lasketa) Imperial Guardit. Olivat oikein mukavia maalata ja vielä suhteellisen helppoja. Muutaman isomman virheen huomasin koneella. Siirtokuvat olivat unhotuneet ja valujälkiä en ollut poistanut. Myös alustojen reunat ovat huonoja.
Mutta itse kuviin:
Neljän kopla:

Ja takaa:

Yksi ukko lähikuvasta:

Ja vielä toinen lähikuva:

Kommentteja
P.S Kun Imperial Guard pakkauksessa tulee niitä erikoisaseita. Siinä on flameri, mutta mikä se toinen on olevinaan. En millään keksi.
Mutta itse kuviin:
Neljän kopla:

Ja takaa:

Yksi ukko lähikuvasta:

Ja vielä toinen lähikuva:

Kommentteja
P.S Kun Imperial Guard pakkauksessa tulee niitä erikoisaseita. Siinä on flameri, mutta mikä se toinen on olevinaan. En millään keksi.
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
Re: jonihn Bretonnia blogi (Päivitys IG:tä)
Ihan hyvän näköisiä IG jannuja.
Basejen reunat nyt on vähän suttuiset, mutta muuten oikein hyvää jälkeä. Panssarien Hilightit ovat läheltä vähän extremet mutta kauempaa juuri sopivat ja selkeät. Myös muut vaatteet on hyvin naturaalin näköisiä.
Tuon lähikuvassa- jannun pistin näyttäisi vähän rusehtavalta, et kai vain ole ruostetta laitellut? Tuollainen ei olisi mitenkään mahdollista, nappi otsaan ekalta komissaarilta joka tuollaisen huomaa :D Tosin ruostuneeko admantium ollenkaan, en tiedä...
Oikein laadukasta jälkeä, Lisää Kiitos!
Basejen reunat nyt on vähän suttuiset, mutta muuten oikein hyvää jälkeä. Panssarien Hilightit ovat läheltä vähän extremet mutta kauempaa juuri sopivat ja selkeät. Myös muut vaatteet on hyvin naturaalin näköisiä.
Tuon lähikuvassa- jannun pistin näyttäisi vähän rusehtavalta, et kai vain ole ruostetta laitellut? Tuollainen ei olisi mitenkään mahdollista, nappi otsaan ekalta komissaarilta joka tuollaisen huomaa :D Tosin ruostuneeko admantium ollenkaan, en tiedä...
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Brown inkkiä siihen vähän pistelin, että näyttäisi likaselta. Eihän keskellä taistelua komisaari ehdi kurki olan takaa ja huuda "S**tana, sinä siellä mutakuopassa, putsaa tuo aseesi ja heti". Jos tuo ase olisi likanen normaali oloissa, silloin kyllä tulis nappi otsaan =DHammarist kirjoitti:Ihan hyvän näköisiä IG jannuja.
Lisää on tulossa, noin 70 miehen verran =D
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
veikkaisin että tarkoitat granadelauncheria.jonih kirjoitti: P.S Kun Imperial Guard pakkauksessa tulee niitä erikoisaseita. Siinä on flameri, mutta mikä se toinen on olevinaan. En millään keksi.
Hieno armeija sulla. Eniten tykkään noista bowmeneistä, niissä on sellainen ambush-fiilis. Mitä noi ampuvat bowmanit on, niitä ihan perus bowmaneja? En ole ennen nähnyt moisia, ja näyttävät kivoilta. Onko se huppupäinen konvertoitu vai ihan vaan perus?
Hmm ja sitten ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mitä tuo ryhmäkuvassa aivan oikealla oleva Questing Knight tekee? (Kaivaa nenää, käyttää hammastikkua, hipelöi viiksiään?)
Tuollaisen mandoliiniritarin ostan vielä joskus, se on makee :P
Hmm ja sitten ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mitä tuo ryhmäkuvassa aivan oikealla oleva Questing Knight tekee? (Kaivaa nenää, käyttää hammastikkua, hipelöi viiksiään?)
Kaikki bowmanit on ihan niitä perusbowmaneita, koska minulla ei ole vielä oikein riittävää taitoa tehdä hienoja konffeja. Ja tuo Questing Knight hipelöi viiksiään.Tuhis kirjoitti:Hieno armeija sulla. Eniten tykkään noista bowmeneistä, niissä on sellainen ambush-fiilis. Mitä noi ampuvat bowmanit on, niitä ihan perus bowmaneja? En ole ennen nähnyt moisia, ja näyttävät kivoilta. Onko se huppupäinen konvertoitu vai ihan vaan perus?
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
Re: Sattunnaisia projekteja
En ole maalaillut pitkään aikaan, vaikka aikaa on ollut reilustikkin. Osasyynä siihen saattaa olla saamani uusi kone, jonka ääressä olen aika tiukasti viettäny aikaa. Mutta eilen illalla tuli taas innostus ja kaivelin vähän kaappejani. Löysin ajat sitten maalaamiani Kaaos Knightejä, joita sitten uudestaan aloin maalata Khornen väreillä.
Eli figusta sanon sen verran että on käsin pohjamaalattu aika pikaisesti. Itseasiassa koko figu on tehty suhtkoht nopeasti n.2 tuntia siinä kesti joka on minun mittapuullani erittäin vähän. Ei mitään ihmeellisiä tekniikoita ole käytetty, yksinkertaisia ja nopeita. Ja nyt kuviin.

Ja tässä olisi vielä noin kuukauden vanhoja Welffejä, joita ostin hetken mielijohteesta fantsussa ollessani. Kuukaudessa olen aikaan saanut 4 kappaletta, joten maalaustahti ei ole ollut erityisen hurja.

Muutin myös blogin nimen (ennen. jonihn Bretonnia blogi), koska tätä ei kyllä voi sanoa enää bretonnia blogiksi.
Kommentteja saa antaa ihan vapaasti.
Eli figusta sanon sen verran että on käsin pohjamaalattu aika pikaisesti. Itseasiassa koko figu on tehty suhtkoht nopeasti n.2 tuntia siinä kesti joka on minun mittapuullani erittäin vähän. Ei mitään ihmeellisiä tekniikoita ole käytetty, yksinkertaisia ja nopeita. Ja nyt kuviin.

Ja tässä olisi vielä noin kuukauden vanhoja Welffejä, joita ostin hetken mielijohteesta fantsussa ollessani. Kuukaudessa olen aikaan saanut 4 kappaletta, joten maalaustahti ei ole ollut erityisen hurja.

Muutin myös blogin nimen (ennen. jonihn Bretonnia blogi), koska tätä ei kyllä voi sanoa enää bretonnia blogiksi.
Kommentteja saa antaa ihan vapaasti.
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
- Lord Mikke
Brettien ritareissa on muutamia pieniä lipsahduksia tapahtunut, mutta hyvin ne sinne pelikentälle sopivat. Inkkiä tykkäät käyttää ja käytä ihmeessä jatkossakin, käsissäsi on tehnyt joukoista hyvin persoonallisia. Jotkut maalaavat vielä senkin päälle, mutta makunsa kullakin.
IG:n jampat ovat jo asteen parempia, ei niitä tarvitse parantaa, mutta ei niistä nyt mitään negatiivistakaan keksi. Hyvää työtä, ottaen huomioon minkä verran niitä pitää maalata. Isoissa armeijoissa nopea ja simppeli tecnic per jamppa toimii.
Welffeissä, jollei silmäni ihan täysin valehtele, olet kokeillut highlightia vähän joka puolelle, ja selkeältähän se näyttääkin. Ihoon voisi jotain lisätä, ja kasvoja tarkentaa jos haluaa, mutta kaukaahan ne näyttävät aina jonkin verran paremmilta ;). Nihti on sellainen ok, mutta kannattaa suosiolla käyttää aikaa, sillä pystyt varmasti paljoon, kunhan niitä tekniikoita käytät jatkossakin.
Tsemppiä! :)
IG:n jampat ovat jo asteen parempia, ei niitä tarvitse parantaa, mutta ei niistä nyt mitään negatiivistakaan keksi. Hyvää työtä, ottaen huomioon minkä verran niitä pitää maalata. Isoissa armeijoissa nopea ja simppeli tecnic per jamppa toimii.
Welffeissä, jollei silmäni ihan täysin valehtele, olet kokeillut highlightia vähän joka puolelle, ja selkeältähän se näyttääkin. Ihoon voisi jotain lisätä, ja kasvoja tarkentaa jos haluaa, mutta kaukaahan ne näyttävät aina jonkin verran paremmilta ;). Nihti on sellainen ok, mutta kannattaa suosiolla käyttää aikaa, sillä pystyt varmasti paljoon, kunhan niitä tekniikoita käytät jatkossakin.
Tsemppiä! :)
Peril of Warp
- P. Ruuhijärvi
Ratsastajassa sellainen sopivan verentahmea tunnelma, mutta samalla harmittavan sekava. Wood Elffien tunikkojen kirkkain väri paistaa aika kovasti läheltä katsottuna silmiin, mutta kauempaa näyttävät paljon paremmilta.
P.S.: kun otat kuvia, kannattaa pitää valonlähde kameran takana, jotta varjot eivät väärentäisi värejä. (Huomasin tuon efektin Graalin ritareissa)
P.S.: kun otat kuvia, kannattaa pitää valonlähde kameran takana, jotta varjot eivät väärentäisi värejä. (Huomasin tuon efektin Graalin ritareissa)
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
- MetalliMursu
Selvää kehitystä koko blogin ajan. Breteistä eniten tykkään varmaan bowmanien champasta, hyvin maalattu ja hieno asento (sekä sculpti). 40k en ota kantaa.
Folk metal? Check out Tarvas!
Kiitoksia vain, mutta bowmanien champassa ei kyllä ole sculptia. Ihan osista mitä tuli boksista rakensin.MetalliMursu kirjoitti: Breteistä eniten tykkään varmaan bowmanien champasta, hyvin maalattu ja hieno asento (sekä sculpti).
Olen kyllä yrittänyt kaikissa pitää valonlähteen takana, mutta varmaan noissa Graaleissa jonkin takia valonlähde ei ole takana. Suurimissa osissa minun kuviani, valonlähde kumminkin on kameran takana-P.S.: kun otat kuvia, kannattaa pitää valonlähde kameran takana, jotta varjot eivät väärentäisi värejä. (Huomasin tuon efektin Graalin ritareissa)
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
-Homer Simpson
I eatz yor brainz! -MN
- MetalliMursu
Kyllä minä sen tiedän, tarkoitin vain että hieno figu GW:ltä. :)jonih kirjoitti:Kiitoksia vain, mutta bowmanien champassa ei kyllä ole sculptia. Ihan osista mitä tuli boksista rakensin.MetalliMursu kirjoitti: Breteistä eniten tykkään varmaan bowmanien champasta, hyvin maalattu ja hieno asento (sekä sculpti).
Folk metal? Check out Tarvas!