"ylöspäin" tappeleminen

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Gil-Galad

"ylöspäin" tappeleminen

Viesti Kirjoittaja Gil-Galad »

Eli siis ongelmanahan on se, että voiko maassa seisova figuuri lähitaistellanyt esim. Balinin haudan päällä seisovaa figua vastaan? Siis kun haudan päälle ei kahta mahdu base to base-kontaktin saamiseksi, niin ei kai siellä voi vaan istuskella turvassa ja ottaa vain nuolista osumaa?
Up the Irons.
banzgo

Re: "ylöspäin" tappeleminen

Viesti Kirjoittaja banzgo »

Kyllä alhaalta voi taistella ylöspäin. En nyt tiedä miten sääntökirja siihen ottaa kantaa, mutta käyttäkää omaa järkeä siinä, että kuinka ylös voi taistella.
Snafu

Viesti Kirjoittaja Snafu »

Itse olen havainnut tuollaisen taistelun kovin vaikeaksi. Mäet voi mitoittaa oikeanlaisiksi, mutta varsinainen ongelma onkin linnojen valtaus; syntyy aina erimielisyyksiä siitä, että milloin puollustava o taistelussa ja milloin ei.
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Tuohon on muistaakseni sääntökirjassa ihan selkeä ohje. Korkeammalla seisova figu toimii samaan tapaan kuin seinää tai muuria puolustava, eli basen levyinen alue + 1" molempiin suuntaan on puolustusalue ja siitä ei voi tulla läpi tappamatta korkeammalla seisovaa ensin. Ja samaan tapaan kuin muuria puolustettaessa jos alempana oleva voittaa, pitää ensin heittää osuuko korokkeeseen vai puolustajaan. Ja jos puolustaja ei kuole, hyökkääjän (alempana) on aina peräännyttävä, vaikka voittikin taistelun.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
banzgo

Viesti Kirjoittaja banzgo »

Nyt taitaakin olla ongelmana se, että kuinka korkea sen jutun pitää olla, ettei taistelua enää synnykkään. Itse jos alhaalla oleva hahmo yltää (siis korkeus) kunnolla (esim vähän alle puolet figusta ylemmällä tasolla), niin sitten siinä taistellaan. Mutta jos on esim itsensä korkunen. Niin ei siitä enää taistella.
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Tom_Gore kirjoitti:Tuohon on muistaakseni sääntökirjassa ihan selkeä ohje. Korkeammalla seisova figu toimii samaan tapaan kuin seinää tai muuria puolustava, eli basen levyinen alue + 1" molempiin suuntaan on puolustusalue ja siitä ei voi tulla läpi tappamatta korkeammalla seisovaa ensin. Ja samaan tapaan kuin muuria puolustettaessa jos alempana oleva voittaa, pitää ensin heittää osuuko korokkeeseen vai puolustajaan. Ja jos puolustaja ei kuole, hyökkääjän (alempana) on aina peräännyttävä, vaikka voittikin taistelun.
Kylllä ne voi taistella jos se juttu on niin korkea, että alhaalla olevaukko näkee sen yli/päälle (ainakin itse olen niin pelannut)
Niin, eli kyllä ne voi taistella ja jos haluat tietää miten se tapahtuu, vilkaiseppa MoMin sääntiksen sivua 33
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Säännöt”