ryhmät ristissä, älytöntä juustoa. :)
Re: ryhmät ristissä, älytöntä juustoa. :)
Sanotaanko vaikka niin, että jos minä tämmöisiä kohtaan, en lähde minnekkään ilman ordnancea. Tuurilla se on kaksi vihollisryhmää huutamassa "Run to the hills!", ainoastaan yhdellä laakilla.
Tai sitten hankin liekinheittimiä...
Tai sitten hankin liekinheittimiä...
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
-
Mithrandir
Suosittelen lieskareita koska se 3+ suojaheitto(Argonathin Impeillä) on ihan mukava normaalia ordancea vastaan.
Minua tämä ei onneksi niin paljon haittaa vaikka tulen tuommoista sheisseä varmaankin näkemään, kun pelaan Orkeilla ja minulle on ihan sama missä muodostelmassa ne nappulat siellä möllöttävät, kirveestä saavat kuitenkin.
Minua tämä ei onneksi niin paljon haittaa vaikka tulen tuommoista sheisseä varmaankin näkemään, kun pelaan Orkeilla ja minulle on ihan sama missä muodostelmassa ne nappulat siellä möllöttävät, kirveestä saavat kuitenkin.
Jeps joo, ja uuden imperial guard codexin tullessa jos platoon drill sääntö toteutuu, eli sama platoona ei anna viholliselle suojaheittoa omista ryhmistä on kätevää laittaa 2 ryhmää ilman varusteita maahan makaamaan keskellä avointa niittyä ja niiden taakse sitten loput 4 ryhmää+ mahdolliset platoonaan sidottavat tankit ja heavy weapon squadit jotka kaikki saavat 4+ suojaa ilmaiseksi kokoajan niistä kahdesta ryhmästä jotka ottavat aurinkoa kentällä. :)
Tarkennukseksi iso O on toisen ryhmän H ja Sp weaponit ja X taas toisen. Ryhmän voi liikkua noin 4.5 tuumaa tälläisessä muodostelmassa sälyttäen sen, ja kuten Mithrandir sanoin eturänkki vain ampuu joten 4+ suojaa ei vihuille tule. Lasgunit ei muutenkaan tee mitään niin sama jättää ampumatta :D onpahan 8ylimääristä woundia ennen kuin kuolevat, jos kuolevat 3+ suojaheitoilla avoniityllä. :P
OOXX
xxoo
ooxx
xxoo
ooxx
Edit- Liikuttamisesta esimerkki. ryhmä x liikutetaan esim ensin. Eturivin XX liiutetaan eka noin 4.5" päähän eteenpäin sen jälkeen 2 rivin xx liikkuvat eka ja toka 0 rivin välistä samaan muodostelmaan missä ekana olivat eli tekevät pienen kolmion > muotoisen liikkeen. sen jälkeen kun xx ryhmä on liikkunut ja ovat seuraavan laisessa muodostelmassa
..XX
xx..
..xx
xx..
..xx
OO..
..oo
oo..
..oo
oo..
muodostelma en x ryhmän liikuttamisen jälkeen esim tälläinen liikutellaan ryhmä O välistä ryhmä x rinnalle.
Tarkennukseksi iso O on toisen ryhmän H ja Sp weaponit ja X taas toisen. Ryhmän voi liikkua noin 4.5 tuumaa tälläisessä muodostelmassa sälyttäen sen, ja kuten Mithrandir sanoin eturänkki vain ampuu joten 4+ suojaa ei vihuille tule. Lasgunit ei muutenkaan tee mitään niin sama jättää ampumatta :D onpahan 8ylimääristä woundia ennen kuin kuolevat, jos kuolevat 3+ suojaheitoilla avoniityllä. :P
OOXX
xxoo
ooxx
xxoo
ooxx
Edit- Liikuttamisesta esimerkki. ryhmä x liikutetaan esim ensin. Eturivin XX liiutetaan eka noin 4.5" päähän eteenpäin sen jälkeen 2 rivin xx liikkuvat eka ja toka 0 rivin välistä samaan muodostelmaan missä ekana olivat eli tekevät pienen kolmion > muotoisen liikkeen. sen jälkeen kun xx ryhmä on liikkunut ja ovat seuraavan laisessa muodostelmassa
..XX
xx..
..xx
xx..
..xx
OO..
..oo
oo..
..oo
oo..
muodostelma en x ryhmän liikuttamisen jälkeen esim tälläinen liikutellaan ryhmä O välistä ryhmä x rinnalle.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
- The Captain
- Valvoja
Hyppyreppuryhmäthän pääsevät aika hyvin etenemään toistensa suojissa, kun ne voivat liikkua toisten modeleiden yli.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Jotta käytännössä saisi kunnolla hyötyä tästä, pitää mallit asettaa todella lähelle toisiaan (ja koherensy sääntökin edellyttää melko tiukkaa muodostelmaa). Tällöin taas altistutaan runsainmitoin blast/template aseille, joka ei aina ole kivaa. Ja mitäpä hyötyä on pelastaa puolet woundeista, jos niitä aiheutuu kaksinkertainen määrä, ja niistä tupla pinning (jos sellaista aiheuttaa).
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
http://www.silverseed.eu
- The Captain
- Valvoja
Coherency ei ole ongelma, kahden tuuman välit säilyttämällä saa tungettua vaikka kaksi 25 mm basea figujen väliin ja silti säilytettyä coherencyn. Lisäksi joillakin armeijoilla ei ole mainittavasti blasteja, joita tarvitsisi pelätä, mutta sitäkin enemmän muita AP3 ja parempia aseita. Esim. eldarit ovat aika yleisiä turnauksissakin. Tottahan jokainen taktiikka katsotaan vastustajan mukaan.SilverSeed.eu kirjoitti:Jotta käytännössä saisi kunnolla hyötyä tästä, pitää mallit asettaa todella lähelle toisiaan (ja koherensy sääntökin edellyttää melko tiukkaa muodostelmaa). Tällöin taas altistutaan runsainmitoin blast/template aseille, joka ei aina ole kivaa. Ja mitäpä hyötyä on pelastaa puolet woundeista, jos niitä aiheutuu kaksinkertainen määrä, ja niistä tupla pinning (jos sellaista aiheuttaa).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-
Mithrandir
En kyllä yhtään ihmettelisi jos tätä taktiikkaa tullaan puimaan ihan jossain WD:ssakin asti vielä...
Tuntuu niin vahvasti siltä, että seuraavassa "Grand" -turnauksessa kärkipään täyttää kymmenen Space Ork -armeijaa.
Kiitoksia muuten oivasta ajatuksesta Kapteeni, kun Argonath laittaa imppinsä noin niin minä tulen kahdella Stormboy -porukalla samassa muodostelmassa niitä kohti. ^_^
Tuo Stormboy -tuplaletka olisi myös hyvä tankkeja vastaan, pääsee suht' turvallisesti closikseen ja nobit power clawien kanssa sitten tekevät selvää jälkeä, jos ei 20-40 attackia S4:lla takapeltiin edestäpäin riitä rivimiehiltä.
Kyllä minä tykkään ihan hirveesti näistä uusista tankkisäännöistä.
Tuntuu niin vahvasti siltä, että seuraavassa "Grand" -turnauksessa kärkipään täyttää kymmenen Space Ork -armeijaa.
Kiitoksia muuten oivasta ajatuksesta Kapteeni, kun Argonath laittaa imppinsä noin niin minä tulen kahdella Stormboy -porukalla samassa muodostelmassa niitä kohti. ^_^
Tuo Stormboy -tuplaletka olisi myös hyvä tankkeja vastaan, pääsee suht' turvallisesti closikseen ja nobit power clawien kanssa sitten tekevät selvää jälkeä, jos ei 20-40 attackia S4:lla takapeltiin edestäpäin riitä rivimiehiltä.
Kyllä minä tykkään ihan hirveesti näistä uusista tankkisäännöistä.
Toi on kyllä loistava taktiikka! :) 2x 12 Myrskypoika ryhmää lentelee ristissä 4+suojan turvin! Kannattanee hyödyntää taktiikkaa myös deffkoptilla stormpoitten seassa.Mithrandir kirjoitti:
2x Myrskypojat lienee myös hyviä lentelemään vaikka taisteluvaunun edessä ristissä! Antaen tälle sen 4+ suojan! ja tietenkin itselleen kun ristissä ovat! :) Mites vaikka 2x lobbabatteryä ristiin omaan nurkkaan avomaastolle! :D Eipä huono tuokaan varmaan ole.
Toinen voisi olla että ajaa vain täysillä trukkeilla vierekkäin ja disemparkkaa ryhmät ristiin ottelemaan tulevaa tulta.
Impeillä taas camoflage mortar tiiimi ristissä commandplatuunan kanssa jossa mortar. ;D Antaa LD armeijalle ja on kivasti suojassa.
*Huokailee* Onneksi on 3 Helhoundia maaleissa ja 2ximmolaattoria Hflamer+flamer combolla viemässä suojaheittoja poissa. <3 Pitänee kolmas basiliski vielä maalailla kun barragen suoja katsotaan räjähdyksen keskipisteestä niin ei earthshakeriä vastaan ole helppoa saada suojaa jos ei maaston sisällä kyyki.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*