Meganobz (5th edition)
-
Mithrandir
Meganobz (5th edition)
Nämähän muodostavat kerrassaan järkyttävän painajaisen kun vähän joka nobille pitää alkaa mittareita laittamaan woundeista.
Itse tykkään Meganobeistani hirmuisesti kun niiden avulla pelit on huom. helpompi päättää Orkeilleni onnellisesti, mutta siis nyt tämän uuden laitoksen myötä nämä ovat myös kaikkein ärsyttävin yksikköni. Varsinkin kun osa figuista on identtisesti varusteltuja ja osa taas sekaisin miten sattuu. Hyi että.
Aivan sama juttu varmaan jollain Taun puvuilla ja Tyraniidien warrioreilla. Tästä woundien silmälläpitämisestä ja allokaatiosta näille yksiköille tuli nyt uudessa edikassa aivan oma minipelinsä, huoh.
Tekee mieli vaihtaa raketti & scorcha nobbelini niihin perusmöllyköihin joilla pelkkä twin linked shoota.
Onko kenellekään vielä kokemuksia joista kertoa kauhutarinoita vastaavien yksikköjensä kanssa tuskailusta?
Itse tykkään Meganobeistani hirmuisesti kun niiden avulla pelit on huom. helpompi päättää Orkeilleni onnellisesti, mutta siis nyt tämän uuden laitoksen myötä nämä ovat myös kaikkein ärsyttävin yksikköni. Varsinkin kun osa figuista on identtisesti varusteltuja ja osa taas sekaisin miten sattuu. Hyi että.
Aivan sama juttu varmaan jollain Taun puvuilla ja Tyraniidien warrioreilla. Tästä woundien silmälläpitämisestä ja allokaatiosta näille yksiköille tuli nyt uudessa edikassa aivan oma minipelinsä, huoh.
Tekee mieli vaihtaa raketti & scorcha nobbelini niihin perusmöllyköihin joilla pelkkä twin linked shoota.
Onko kenellekään vielä kokemuksia joista kertoa kauhutarinoita vastaavien yksikköjensä kanssa tuskailusta?
- The Captain
- Valvoja
Re: Meganobz (5th edition)
Minä justiinsa meinasin ruveta tieten tahtoen ripottelemaan Tyranid warrioreilleni eri aseita joka naamalle. Siten maksimikokoinen porukka pystyy imemään yhdeksän woundia menettämättä modeliakaan. Olkoonkin, että seuraavat yhdeksän woundia sitten tappavat jokainen, mutta pysyypähän ryhmän maksimitoimintakyky yllä pitempään.
Juu, tulee vähän kirjanpitoa woundeja merkkaillessa, tai ehkä vastustaja vain turhautuu ja jättää warriorit ampumatta.
Juu, tulee vähän kirjanpitoa woundeja merkkaillessa, tai ehkä vastustaja vain turhautuu ja jättää warriorit ampumatta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mäkin huomasin kyllä, että taktiikan mahdollisuuksia on tuossa multiwound-ryhmissä mikäli eri varustusta moisilta löytyy. Tosin, kiitos tuosta säännöstä, että jos multiwound porukkaan (esim.nobi-ryhmään) tulee instakill-osuma, menee etusijassa täyswoundinen modeli puolikkaan tilalta.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Tästä woundien kirjanpidosta sen verta, että kannattaa tehdä niille vaikka beissiin jotain merkkejä, joita voi irrottaa kun modeli saa haavan. Kaksihaavaisille kaaoksen kavereille sopii hyvin esim. jokin irrotettava seiväs beissiin. Ekasta haavasta lähtee seiväs, toisesta koko nappi.
Jossain white dwarfissa muistaakseni suositeltiin pieniä renkaita, jotka kuvaa otettuja haavoja. Niitä voi ripustaa näppärästi figussa oleviin sarviin ja aseen piippuihin.
Jossain white dwarfissa muistaakseni suositeltiin pieniä renkaita, jotka kuvaa otettuja haavoja. Niitä voi ripustaa näppärästi figussa oleviin sarviin ja aseen piippuihin.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
-
Mithrandir
Joo taidan ostaa Cheerios -muroja ja pistää niitä Nobien aseiden ympärille.
Minullakin tuossa ensimmäisessä pelissä minkä Orkeilla pelasin uutta edikkaa, kävi niin että Nobiryhmästäni ei ollut ketään vielä kuollut vaikka ennenvanhaan 50% niistä olisi jo maannut hengettömänä. Oli siinä sitten mukavaa tallustaa sinne marinebunkkeriin ja rusauttaa niistä läpi ihan heilauttamalla vaikka mitä plasmaa ja autocannonia ja bolteria päälle viskoivat pari vuoroa.
Minä en edes mahda tälle tilanteelle mitään, ellen mene ostamaan uusia meganobsuja, pakko peluuttaa tuommoista ryhmää, eurgh.
Minullakin tuossa ensimmäisessä pelissä minkä Orkeilla pelasin uutta edikkaa, kävi niin että Nobiryhmästäni ei ollut ketään vielä kuollut vaikka ennenvanhaan 50% niistä olisi jo maannut hengettömänä. Oli siinä sitten mukavaa tallustaa sinne marinebunkkeriin ja rusauttaa niistä läpi ihan heilauttamalla vaikka mitä plasmaa ja autocannonia ja bolteria päälle viskoivat pari vuoroa.
Minä en edes mahda tälle tilanteelle mitään, ellen mene ostamaan uusia meganobsuja, pakko peluuttaa tuommoista ryhmää, eurgh.
-
Dark Servant
Perusnoppa toimii ihan hyvin. Eli kun otetaan haavaa, niin noppaa kehiin ja silmäluku kertoo paljon on vielä elinvoimaa jäljellä.ampusiili kirjoitti:Tästä woundien kirjanpidosta sen verta, että kannattaa tehdä niille vaikka beissiin jotain merkkejä, joita voi irrottaa kun modeli saa haavan. Kaksihaavaisille kaaoksen kavereille sopii hyvin esim. jokin irrotettava seiväs beissiin. Ekasta haavasta lähtee seiväs, toisesta koko nappi.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
-
Mithrandir
Mutta minä koppaan ne nopat siitä seuraavalla vuorolla käteeni ja silleensä huljuttelen niitä muuten vaan, vaikken olisi heittämässäkään.
Ehkä myös suklaiset Weetox -murot ajaisivat tuon saman asian, ja jos pelin alussa laittaisi niitä kaksi rinkulaa Nobiin ja söisi niitä pois sitten woundien kertyessä. Hmm.
Ihan vammaisia nämä uuden laitoksen "kompleksisemmat tilanteet". Voisi kuvitella tilannetta selostettavan Boratin äänellä: "This is known as Warhammer 40000 retardation."
Ehkä myös suklaiset Weetox -murot ajaisivat tuon saman asian, ja jos pelin alussa laittaisi niitä kaksi rinkulaa Nobiin ja söisi niitä pois sitten woundien kertyessä. Hmm.
Ihan vammaisia nämä uuden laitoksen "kompleksisemmat tilanteet". Voisi kuvitella tilannetta selostettavan Boratin äänellä: "This is known as Warhammer 40000 retardation."
Ei se nyt ihan oikeasti niin vaikeaa ole. Olen itsekin sitä mieltä että noppa on huono ratkaisu, koska se tosiaan kumminkin tulee otettua käteen siitä äijän vierestä. Käytän itse woundimarkkereina Tiimarista hommattuja ns "koristekiviä", sellaisia about sormenpään kokoisia pyöreähköjä mokkuloita. Niitä on näppärä pistää pöydälle äijien viereen sitä mukaa kun itse kukakin kärsii vauriota. Pussi maksaa pari lanttia, ja siinä on niitä niin paljon että riittää apocalypse-peleihinkin. Värivaihtoehtojakin piisaa, niin ei armeijan teema mene rikki ;) .
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
- P. Ruuhijärvi
Itselläni on näitä Megamonstereita 5, ja yksi on peräti Warboss OMFG 1111^_^!!!!
En kyllä näe tässä paljoa mitään hankaluuksia. Itse sanoisin, että peli meni hieman realistisempaan suuntaan tämän myötä. Kyllä tulevaisuudessa pistän jonkinmoisia renkaita wuuntimarkkereiksi.
En kyllä näe tässä paljoa mitään hankaluuksia. Itse sanoisin, että peli meni hieman realistisempaan suuntaan tämän myötä. Kyllä tulevaisuudessa pistän jonkinmoisia renkaita wuuntimarkkereiksi.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
Idea varastettu.Mithrandir kirjoitti:Ehkä myös suklaiset Weetox -murot ajaisivat tuon saman asian, ja jos pelin alussa laittaisi niitä kaksi rinkulaa Nobiin ja söisi niitä pois sitten woundien kertyessä. Hmm.
Itse olen kirjoittanut paperille että keiltä on woundit mennyt. Esim sinisellä nobilla 1, punaisella 2 jne.
"Viimeisin vierailu: To 25.12.2012 16:47"