käppänöiden jumalat
käppänöiden jumalat
niin oon selaillu noitten käpyjen AB ta en oo löytäny niistä pahemmin tietoo (enkku on aika huono...)
niin että eikö se grimnirr ollu ainakin yks
niin että eikö se grimnirr ollu ainakin yks
- peacehammer
Re: käppänöiden jumalat
Kääpiöiden jumaliin kuuluu tietääkseeni Grimnir, Grungni ja Valaya. En kyllä enempää tiedä näistä kun nimet kun ei taida edes käpsä AB:ssä paljoa tietoa niistä olla.
Ei tippa tapa mutta tipasta voi tulla tapa.
ööö...
mun enkku on huono =p
kyl mä siitä jotain sain irti mutta ne jumalien nimet tossa oli vähän hakuses ja näin...
mun enkku on huono =p
kyl mä siitä jotain sain irti mutta ne jumalien nimet tossa oli vähän hakuses ja näin...
Valaya = Ainoa naispuolinen kääpiöjumala, sanotaan että hän on perustanut Karaz-a-Karakin.
Grimnir = Ei ilmeisesti mitään ihmeellisempää, yksi kääpiöiden jumalista.
Grungni = Soturijumala.
Grungni = Soturijumala.
"The world of Warhammer s.68Wisva kirjoitti:Valaya = Ainoa naispuolinen kääpiöjumala, sanotaan että hän on perustanut Karaz-a-Karakin.
Grungni = Soturijumala.
Valaya myös suojelee kääpiöitä magian pahoilta vaikutuksilta.
Grimnir on sodan jumala.
Grugni on metallurgian ja louhinnan jumala."
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.
- Executioner
Noihin jumaliin voitaisiin vielä laskea esi-isät, joita myös palvotaan. Yhtenä esimerkkinä vaikka legendaarinen White Dwarf.
Siis nämä kääpiöiden jumalathan ovat juuri noita esi-isiä. He palvovat esi-isiään kuten Empire Sigmaria.
- Executioner
Onhan kääpiöillä myös 'kunnollisia' jumalia, kuten juuri tuo Grimnir. Näin olen ymmärtänyt ja lukenut, mutta korjatkaa, jos olen väärässä. Esi-isiä on sitten enemän kuin lääkäri määrää, jotka ovat hieman vähäisempiä jumalia.Jopotzuki kirjoitti:Siis nämä kääpiöiden jumalathan ovat juuri noita esi-isiä. He palvovat esi-isiään kuten Empire Sigmaria.
Valaya, Grugni ja Grimnir ovat kääpiöiden esi-isiä joista kääpiöt uskovat kansansa saaneen alkunsa ja palvovat näitä jumalina. Eli palvovat esi-isiään.Executioner kirjoitti:Onhan kääpiöillä myös 'kunnollisia' jumalia, kuten juuri tuo Grimnir. Näin olen ymmärtänyt ja lukenut, mutta korjatkaa, jos olen väärässä. Esi-isiä on sitten enemän kuin lääkäri määrää, jotka ovat hieman vähäisempiä jumalia.Jopotzuki kirjoitti:Siis nämä kääpiöiden jumalathan ovat juuri noita esi-isiä. He palvovat esi-isiään kuten Empire Sigmaria.
- Skrixqueek
- Peliporukkavalvoja
Juuh. Jopo on oikeassa.
Kääpiöiden jumalien titteli on Ancestor God - esi-isäjumala. Kaikki kääpiöjumalat ovat oletettavasti joskus eläneet. Grimnir ainakin takoi ja hukkasi kaksi kirvestään, joista toinen taitaa olla Gotrekilla. Kääpiöjumalia voi myös periaatteessa tulla lisää - vaikkapa Gotrekilla olisi ihan hyvät mahkut, samoin Grombrindalilla (jota ei siis ole kanonisoitu jumalaksi, vaan on enemmänkin suojelupyhimys ja legenda). Tosin, mitä vanhempi esi-isäjumala on, sitä kunnianarvoisampi tämä on.
Grungnista vielä, että tämä on dorffipantheonin iso kiho ja hänen puoleensa käännytään, jos ei soveliaampaa jumaluutta satu käsiin.
Toinen kahdesta isosta riidasta tulikääpiöiden ja perinteisten kääpiöiden välillä oli juurikin ensimmäisten jumala, joka ei ollut esi-isä (vaikka nimesivätkin tämän Great Father/Dark Father). Toinen seikka oli tulikääpiöiden harjoittama magia. Ja mutaatioilla lienee ollut oma osansa sopassa.
Related Triviaa ihan vaan kun pääsin nyt vaihteeksi pätemään. Ainiin, tulikääpiö on sitten Dawi Zharr, jota myös kaaoskääpiöksi nimitetään. Dawi Zharr (tulikääpiö) on tulikääpiöiden itselleen antama nimi, kaaoskääpiö normi-Dawien. Ihan vaan ettei tarvitse tähän ketjuun uudelleen postata.
Kääpiöiden jumalien titteli on Ancestor God - esi-isäjumala. Kaikki kääpiöjumalat ovat oletettavasti joskus eläneet. Grimnir ainakin takoi ja hukkasi kaksi kirvestään, joista toinen taitaa olla Gotrekilla. Kääpiöjumalia voi myös periaatteessa tulla lisää - vaikkapa Gotrekilla olisi ihan hyvät mahkut, samoin Grombrindalilla (jota ei siis ole kanonisoitu jumalaksi, vaan on enemmänkin suojelupyhimys ja legenda). Tosin, mitä vanhempi esi-isäjumala on, sitä kunnianarvoisampi tämä on.
Grungnista vielä, että tämä on dorffipantheonin iso kiho ja hänen puoleensa käännytään, jos ei soveliaampaa jumaluutta satu käsiin.
Toinen kahdesta isosta riidasta tulikääpiöiden ja perinteisten kääpiöiden välillä oli juurikin ensimmäisten jumala, joka ei ollut esi-isä (vaikka nimesivätkin tämän Great Father/Dark Father). Toinen seikka oli tulikääpiöiden harjoittama magia. Ja mutaatioilla lienee ollut oma osansa sopassa.
Related Triviaa ihan vaan kun pääsin nyt vaihteeksi pätemään. Ainiin, tulikääpiö on sitten Dawi Zharr, jota myös kaaoskääpiöksi nimitetään. Dawi Zharr (tulikääpiö) on tulikääpiöiden itselleen antama nimi, kaaoskääpiö normi-Dawien. Ihan vaan ettei tarvitse tähän ketjuun uudelleen postata.
MInulla on sellainen käsitys että toinen Grimnirin kirveistä on nykyään suurkuninkaan (Thorgrim) aseman symboli (yksi niistä), ja toisen hän vei mukanaan tuhoonsa lähtiessään pohjoiseen "tappamaan kaikki demonit".
"Yeah, most of my boys... they would drain the blood from an innocent child and drink it before going into battle."
Tämä kadonnut kirves on kuulemma nykyään Gotrekin kynsistä, en ole itse lukenut siitä mutta aika moniPlaya hata kirjoitti:MInulla on sellainen käsitys että toinen Grimnirin kirveistä on nykyään suurkuninkaan (Thorgrim) aseman symboli (yksi niistä), ja toisen hän vei mukanaan tuhoonsa lähtiessään pohjoiseen "tappamaan kaikki demonit".
on jo foorumilla sanonut että Gotrek löysi jonkun kirveen chaos wasteilta.
Fellows, there's a troll among us.