"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WWII 1/72 figuja Helsingissä

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
VC
Viesti:

WWII 1/72 figuja Helsingissä

Viesti Kirjoittaja VC »

Olen tässä nyt parin viikon aikana kolunnut helsingin liikkeitä pikku-ukkoja etisen. Täällä on viimeaikoina ollut enemmänkin kiiinnostusta WWII aiheisiin peleihin, niin laitan tänne hippasen kokemuksiani Helsingin annista. Tosin itse olen etsiskellyt vain ja ainoastaan 1/72 skaalan ukkoja ja kalustoa. Siinäkin olen lähinnä saksalaisiin keskittynyt.

*T:mi Kuivalainen
http://www.kolumbus.fi/martti.kuivalainen/finindex.html
Taitaa olla ykkös lähde tällähetkellä kaikkeen neuvostoliittolaiseen ja suomalaiseen kalustoon. Hyllystä ei kaikkea löydy, mutta tilaamalla saanee melkeimpä mitä vaan. Huonoa on syrjäinen sijainti ja niukat aukioloajat, mutta postituksen mahdollisuus korvaa kyllä tästä osan. Saksalaisille kohtuullinen valikoima, mutta brittejä ja jenkkejä hyvin niukasti.

*Tietonikkari
http://www.tietonikkari.fi/
Kohtalainen valikoima saksalaisia ja amerikkalaisia. Britit ja neuvostojoukot aika vähäisissä määrin. Hinnat ovat jonkinverran muita halvempia. Tietonikkarissa vaihtuvuus on suurta, joten valikoimat vaihtelevat päivittäin.

*Risteysasema
Ilmeisesti vähemmän tunnettu liike. Sijaitsee Hämeentiellä Sörnäisissä.
Kävin siellä tänään ja yllätyksekseni hyllystä löytyi käsittämättömän laaja valikoima Hasegawan 1/72 malleja. Aivan ehdoton paikka saksalaisia, jenkkejä tai britteä keräilevälle. Neuvostojoukkoja ei ollut yhtään tarjolla.
Hyllystä löytyi useita saksalaisia ajoneuvoja, joita muualta ei saa.
Pienenä miinuksena pari euroa muita kalliimmat hinnat.

*Hobby Point
Sijaintinsa puolesta parhaalla paikalla(aivan fansun yläpuolella). Valikoima todela suppea. Vain muutamia 1/72 skaalan WWII ukkoja ja tankkeja. Hinnat keskitasoa.
HUOM! Tänne on tulossa kesään mennessä yksittäisiä Vallejon maaleja!!!

Tämä siis on tarkoitettu muiden vaivan säästämiseksi eikä siis ole mikään maksettu mainos ;)

Toivoisin, että muutkin kirjaisivat joitain kokemuksiaan Helsinkgin liikeistä. Tuossa listassa kun ei todellakaan ole kaikki.
t11ker1

Viesti Kirjoittaja t11ker1 »

Itse lisäisin listaan vielä Itäkeskuksen Citymarketin, eli se on siellä Hansasillan ihan päässä ja sieltä leluosastolta löytyy noita 1/72 ukkoja ja hinta ei ole paha, ~8e paketista ja ainoaksi miinukseksi voisin sanoa että valikoima on suppea, mutta sen voinee antaa anteeksi kun ko. "maitokauppa" ja kaiken lisäksi täällä olis myös neuvostoliiton joukkoja.
.:eikä:.
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Totta. Kävin itsekin Isonomenan citymarketissa ja maxissa ja molemmissa oli hyvin suppea valikoima Revelin tankkeja, mutta maxissa kaikki revelin panssarit maksoivat ~8e. Samat maksavat tietonikkarissa 12e.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Lelulaatikko kaupoista myös löytyy joitakin Revellin malleja. Esim. Foorumin Lelulaatikossa oli Revellin ukot ja tankit, mutta ei valitettavasti neuvostoliiton yksikköitä.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Joo, mutta itse erehdyin ostamaan muistaakseni rewellin tankin jossa oli mukana kolmisenkymmentä pikku ukkoa skaalassa 1/72. Osoittautuivat pehmeästä muovista valmistetuiksi. Oli mahdoton siistiä maalausta varten kun muovipiiput ja muut osat taipuilivat veitsen alla. Kiroiltuani hetken heitin koko roskan roskiin.

Muutenkin 1/72 skaala on tosi pieni, eli ei oikein pysty maalaamaan tarkkaa.
Druzhina Captain
Valvoja

maddog kirjoitti:Joo, mutta itse erehdyin ostamaan muistaakseni rewellin tankin jossa oli mukana kolmisenkymmentä pikku ukkoa skaalassa 1/72. Osoittautuivat pehmeästä muovista valmistetuiksi. Oli mahdoton siistiä maalausta varten kun muovipiiput ja muut osat taipuilivat veitsen alla. Kiroiltuani hetken heitin koko roskan roskiin..

Niin myös kävi meillekin.
maddog kirjoitti:Muutenkin 1/72 skaala on tosi pieni, eli ei oikein pysty maalaamaan tarkkaa.
Ei niitä tarvitse maalata tarkkaan ja silti saa kohtalaista jälkeä. Katso vaikka VonCarsteinin sivuilta kuvia http://www.cs.helsinki.fi/u/pjlehtim/dungeon2/.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

WAU. Tämä tyyppi osaa ottaa kauniita kuvia! Pitäisikö minunkin hankkia lyhyt putki jotta saisin samanmoisia valokuvia? Tosin ei olisi mitään kuvattavaa, joten olisi turha ostos :D
Druzhina Captain
Valvoja

maddog kirjoitti:WAU. Tämä tyyppi osaa ottaa kauniita kuvia! Pitäisikö minunkin hankkia lyhyt putki jotta saisin samanmoisia valokuvia? Tosin ei olisi mitään kuvattavaa, joten olisi turha ostos :D
Ei muuta kuin figuja maalaamaan, niin on äkkiä kuvattava riittämiin :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”