Sääntökirjan (4. ver.) sivulla 78 puhutaan näistä "detachment games":iestä, joilla saadaan toinen armeija omalle puolelleen. Olisi (taas) pari kysymystä:
1. Pitääkö ensimmäisen armeijan olla täysi(=kokonaan täytetty Force Organisation Chart) vai riittääkö, että löytyy pakolliset yksiköt ennen kuin alkaa tehdä detachments-armeijaa?
2.a) Jos pelaa Space Mariineilla, niin pitääkö molempien armeijoiden kuulua samaan chapteriin vai saavatko joukot olla eri chaptereistä? Esim. Ultra Marines ja Black Templars.
b) Jos pelaa Chaos Space Mariineilla, voiko detachments-armeija olla esim. Alpha legion tai Death Guard, jos alkuperäinen armeija on Black Legion? Vai pitääkö detachments-armeijankin olla Black Legion?
Detachments kysymyksiä
- Agent of Chaos
Detachments kysymyksiä
Black Legion: 1800p Blood Angels: 750p
5th Edition Battle Statistic:
BL: W:7 L:1 D:0, BA: W:2 L:1 D:0
5th Edition Battle Statistic:
BL: W:7 L:1 D:0, BA: W:2 L:1 D:0
Re: Detachments kysymyksiä
Kirja ei ota kantaa siihen missä vaiheessa saa aloittaa toisen FOC:n, joten tästä saavat pelaajat päättää itse täysin vapaasti. Mutta mistä pelaajat eivät saisi itse päättää? Mitään kirjan sääntöjä ei tarvitse noudattaa, jos näin yhdessä pelikaverisi kanssa sovitte. Kolmansien osapuolien pelit ovat tietenkin asia erikseen, mutta näissä peleissä kolmas osapuoli, esimerkiksi turnauksen järjestäjä, sanelee säännöt. Yksi FOC taitaa olla aika vakio kaikissa turnauksissa, lukuun ottamatta niitä erikoisuuksia, joissa pelataan todella isoilla armeijoilla.
Tällä hetkellä Apocalypse sääntöpaketti joksenkin korvaa tämän multiple detachments game järjestelmän, sillä kummatkin ovat tarkoitettu isojen pelien pelaamiseen, joissa yksi FOC ei riitä kaikkien nappien käyttämiseen. Apocissahan FOC:a ei tietääkseni tarvitse noudattaa ollenkaan.
Tällä hetkellä Apocalypse sääntöpaketti joksenkin korvaa tämän multiple detachments game järjestelmän, sillä kummatkin ovat tarkoitettu isojen pelien pelaamiseen, joissa yksi FOC ei riitä kaikkien nappien käyttämiseen. Apocissahan FOC:a ei tietääkseni tarvitse noudattaa ollenkaan.
Onward, my plastic comrades!
- Colonel Putiputi in 537th Battle against Abaddon the Despoiler
- Colonel Putiputi in 537th Battle against Abaddon the Despoiler
Samaa olen miettinyt slottien kanssa kuin ketjun aloittaja. Lähinnä siksi että seuraavaksi alkava projekti on hq+2troops kaaos jota vahvistetaan kroot merceillä ja merccien säännöissä sanotaan että 1500p tai yli niin krootit käyttävät omaa detachmenttiaan(alle niin saa 1 choisen kaikkia paitsi 2 trooppia ja ne vie slotit alkuperäisen armeijan sloteista)
Eli kysyn saman itsekkin vähän toisin:
Pitääkö minun em. tilanteessa ottaa myös krooteille 1hq +2troops?
Mitään kiveen kirjoitettua kun ei ole niin taitaa mennä mielipiteiden puolelle?
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
- The Captain
- Valvoja
Jos teet Kroot Mercenaryista oman detachmentin, sen on oltava laillisesti koostettu armeija ja noudattaa normaalia Force Organisation charttia.Hanska kirjoitti:Samaa olen miettinyt slottien kanssa kuin ketjun aloittaja. Lähinnä siksi että seuraavaksi alkava projekti on hq+2troops kaaos jota vahvistetaan kroot merceillä ja merccien säännöissä sanotaan että 1500p tai yli niin krootit käyttävät omaa detachmenttiaan(alle niin saa 1 choisen kaikkia paitsi 2 trooppia ja ne vie slotit alkuperäisen armeijan sloteista)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Mutta enään ei ole mitään mikä erottaisi Black Legionin ja Alpha Legionin toisistaan, joten yhtä samoja kaaosmarsuja ovat, erivärisiä vain.Agent of Chaos kirjoitti:b) Jos pelaa Chaos Space Mariineilla, voiko detachments-armeija olla esim. Alpha legion tai Death Guard, jos alkuperäinen armeija on Black Legion? Vai pitääkö detachments-armeijankin olla Black Legion?
So it was in the beginning; so ever it shall be.
Setä kiittää kapteenia.The Captain kirjoitti: Jos teet Kroot Mercenaryista oman detachmentin, sen on oltava laillisesti koostettu armeija ja noudattaa normaalia Force Organisation charttia.
Tuleepahan ainakin niitä trooppeja.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.