Demonien baset

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Combat General

Demonien baset

Viesti Kirjoittaja Combat General »

Elikkäs olen aloittamassa Demonit. Aloitin ne periaatteessa FaBa joukkueekseni, mutta mieleen tuli idea, että tekisin baset myös 40koohon. Tilasin molemmat kirjat ja 3 boxia Horroreita + boxin flamereita. Mietinpähän vain, että mikä olisi paras tapa tehdä ns. "tuplabase". Ensiksi mieleeni tuli pinnaaminen, mutta en oikein tiedä sen toimivuudesta. Toiseksi mieleeni tuli magneetit, joka kuulostaa paljon paremmalta. Ajattelimpa näin kysyä, että onko kellään kokemusta tuplabasejen teosta? Haluaisin kuulla miten olette suoriutuneet tästä, ja mitä neuvoja antaisitte. Haluaisin myös tietää mistä saisi vahvoja magneetteja figuille. Demoni armeijaani tulee luultavasti kaikenlaista Juggernauteista Horroreihin. Eli hakusessa olisi erikokoisia magneetteja, sunmuita tarvikkeita, joilla saisi tehtyä tuplabaset. Neuvoja ja ideoita otetaan vastaan.
Why so serious?
Half-breed

Re: Demonien baset

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Itselläni voi olla vastaava projekti edessä. Tällä hetkellä kokka näyttäisi osoittavan kohti vaihtoehtoa, jossa käytetään pyöreitä normibaseja ja näitä. Saa toki askarrella itsekin jos on enemmän väljää aikaa kuin rahaa.

Litko myy magneettisia ja metallisia läpysköitä, ohuita vaneribaseja joka kokoa ja paljon muuta. Niistäkin voi kikkailla yhtä sun toista.

Pelkän supermagneetin ujuttaminen jalkoihin ei kuulosta houkuttelevalta hommalta, vaikka pito onkin silloin hyvä. Mieluummin ehkä ohuet teräsbaset nappuloille ja magneetti sitten isomman muovialustan sisään tms. jos sille tielle lähtee.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
RaivokasMagma

Viesti Kirjoittaja RaivokasMagma »

Itsellänikin tuli tämmönen onglema kun ajattelin samaa kuin kyselijä. Mainitsin tästä kaverilleni ja hän antoi minulle linkin YouTubeen, jossa jollain miehellä oli ratkaisu tähän ongelmaan(anteeksi kun en löytänyt jälkeenpäin kyseistä videota).

Niin elikkä homman nimi seuraava: Mies keksi, että pyöreät baset sopivat aivan mainiosti movement trayhin. Hänellä oli siis movement tray jossa oli magnetti alusta ja figuilla pyöreitten alustojen pohjassa magneetit. Tieten magneetit ei ole pakollisia.

Toivottavasti auttoi. Jatkakaa.
"Every modern band is just copying Judas Priest"

Wood Elf armeijasta maalattu:
20/20 Glade Guard, 12/12 Dryad, 5/5 Wild Rider ja 0/2 Hero (vieläki)
fanaatti

Viesti Kirjoittaja fanaatti »

RaivokasMagma kirjoitti:Itsellänikin tuli tämmönen onglema kun ajattelin samaa kuin kyselijä. Mainitsin tästä kaverilleni ja hän antoi minulle linkin YouTubeen, jossa jollain miehellä oli ratkaisu tähän ongelmaan(anteeksi kun en löytänyt jälkeenpäin kyseistä videota).

Niin elikkä homman nimi seuraava: Mies keksi, että pyöreät baset sopivat aivan mainiosti movement trayhin. Hänellä oli siis movement tray jossa oli magnetti alusta ja figuilla pyöreitten alustojen pohjassa magneetit. Tieten magneetit ei ole pakollisia.

Toivottavasti auttoi. Jatkakaa.
No eikös tuo half-breedin idea ollut juuri tuo?
Jos et näe lukea tämän, sinulla on hyvä näkö.
Rod

Viesti Kirjoittaja Rod »

RaivokasMagma tarkoitti tätä videota: http://www.youtube.com/watch?v=TNusw1K2cLg ja tosiaan half-breed tarkoitti juuri tätä.
Banzereita, spinnereitä, gyroja mä oon pökkiny kaikkia. (cyberpunk)
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Itse en ainakaan jaksaisi virittää magneetteja sekä beisseihin että figuihin. Muutaman napin olen magnetoinut beissille siten, että olen leikannut ohuesta pellistä palan, jossa figu seisoo, ja pistänyt magneetin vain beissiin. Siis periaatteessa sama idea kuin tuo viimeisin Dolmotin ehdottama.

Aikanaan minulla oli demoniarmeija, jonka rividemonit oli pyöreillä alustoilla ja kelkoissa kahdeksankulmaiset kolot. Näistä on vielä hyvin pieni kuvakin interwebissä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Dolmot kirjoitti:Itselläni voi olla vastaava projekti edessä. Tällä hetkellä kokka näyttäisi osoittavan kohti vaihtoehtoa, jossa käytetään pyöreitä normibaseja ja näitä. Saa toki askarrella itsekin jos on enemmän väljää aikaa kuin rahaa.
Olen itse ihmetellyt noita, että kun niissä on joka puolella tuon pyöreän reiän ympärillä muovia. Kun siis eikös tuo pyöreä alusta ole halkaisijaltaan ihan sama kuin se oikein neliöalustakin, niin tuossahan tulee hiukan lisää leveyttä yksikölle. Toisaalta en kyllä ihan heti keksi mitään järisyttävää peliteknistä seikkaa, johon tuo vaikuttaisi...

Itse aion laittaa rivijampat pyöreille baseille ja ostin virallisia GW:n liikutusalustoja joissa on ne neliöt siinä alustassa, niin nillittävämpikin kaveri pystyy tarkalleen katsomaan esmes templateaseiden vaikutukset. Sinällään lienee liikavarovaisuutta. Isommat ötöt (esmes Greater Daemonit) ja skirmisherit meinaan sitten magnetisoida, että saa neliöille tai ympyröille miten haluaa. Niitä ei kuitenkaan niin kauhean montaa ole, eli hermojen pitäisi kyllä kestää, vaikka tuleehan siinä hiukan nikkaroitavaa.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Combat General

Viesti Kirjoittaja Combat General »

Kiitos kaikille erittäin rakentavista ja auttavista vastauksista. Olisiko ketään halukkaita pistämään joku kimppatilaus kasaan? Itse ostaisin jotain magneetteja isommille demoneille ja movement trayeja pienemmille.
Why so serious?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”