"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sääntöriidat

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Garoth
Valvoja

Re: Sääntöriidat

Viesti Kirjoittaja Garoth »

The Warmaster kirjoitti:Hankalaa, hankalaa... pirun true LOS.
Kyllä minusta tuo "jos olet suojassa, olet silloin suojassa" on aika selkeä ajatustasolla. Area Terrain vain heittää pari "et ole suojassa, mutta olet silti suojassa" tilannetta sinne mukaan.
The Warmaster kirjoitti:Noh, pelaamme sitten tästä lähin niin, että kyseisestä maastonkappaleesta saa sen 4+ (vai onko 5+ parempi?) coverin, jos kohde on sen takana.
4+ coveria tuo sääntis kraaterista tarjoaa, ihan niin kuin melkein mistä vaan tänä päivänä. Jotkut tykkää, jotkut ei. Minusta on ihan hyvä ennen peliä käydä vastustajan lanssa läpi kaikki, mikä voisi olla jotain muuta kuin 4+ coveria. Yleensä näitä ei meinaan ihan hirveästi pelikentällä ole.

Sitten koska ketjussa oli alunperin joku muu pointti kuin tuo sääntökysymys, niin jotain siihenkin:

Pelin aikana: Minusta kanhdee heittää nopalla, kumpi on oikeassa, niin sen pelin saa pelattua loppuun. Itse olen aina pärjännyt tällä.

Itse olen tähän valmis myös silloin, jos en nopeasti löydä kohtaa sääntökirjasta tai saa kantaani perusteltua nopeasti, vaikka tietäisinkin olevani oikeassa. Ja silloin, kun vastustaja vaan jänkkää päälle. Kyllä minusta yksi pelisessio kestää 1 tai 2 tilannetta, jotka on ratkottu 4+:lla, ilman että kokemus siitä hirveästi kärsii, vaikka noppa ei antaisikaan oman vision mukaista tulosta.

Vielä ei ole tullut eteen tilannetta, vastustaja ei suostu edes nopan heittoon tai sitä vielä älyttömänpää kauhukuvaa, eli noppaa pitää alkaa viskomaan enemmän ja enemmän, lopulta ihan päivän selvissä asioissa, koska vastustaja näkee koko ajan 50% mahdollisuuden rikkoa sääntöjä edukseen. Näissä varmaan pelaisin pelin loppuun vastustajan vision mukaan (pitkäpinnainen kun olen), mutta seuraavaa peliä ei kyllä varmaan koskaan tulisi.

Pelin jälkeen: Rauhassa lueskelemaan sääntökirjan pariin. Ulkopuoliset mielipiteet esim. foorumien tai muiden pelituttujen kautta antaa vielä ylimääräistä objektiivisuutta asiaan. Yleisesti hyväksytyn mielipiteen kautta asiaa on myös helpompi perustella erimieltä olleelle pelaajalle. Lisäksi tällä minimoidaan oman virheen riski, turnaustuomarina olen joskus huomannut selittäväni pelaajille samaa paskaa vuodesta toiseen, kun olen itse säännön oppinut väärin alun perin...
Phil Kelly says "No!"
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Itse olen vahvasti sen kannalla, että kannattaa kiukutella vastustajalle (varsinkin turnauksissa) siihen saakka kunnes hän antaa periksi. Kyynelehtiminen ja "mä en enää puhu sulle!" -tyyliset huudahtelut yleensä nopeuttavat tilannetta. Jos ei tahtoaan saa muuten läpi, voi purra.
togottaja

Viesti Kirjoittaja togottaja »

Lateksimajava kirjoitti:Itse olen vahvasti sen kannalla, että kannattaa kiukutella vastustajalle (varsinkin turnauksissa) siihen saakka kunnes hän antaa periksi. Kyynelehtiminen ja "mä en enää puhu sulle!" -tyyliset huudahtelut yleensä nopeuttavat tilannetta. Jos ei tahtoaan saa muuten läpi, voi purra.
Oon varmaan pelannut sua vastaan jossain turneessa? ;D

Joo kuten garotti sanoi niin ei nää mitään vaikeeta ole. Jos edessä on jotain kakkaa tai figuja niin melkeen aina saa sen 4+ saven. Mielestäni ei pitäisi ruveta huonontaan esim. kraaterista saatavaa savea vain koska se omasta mielestä tuntuu todenmukaisemmalta, GWllä on hyvä syy miksi tämä tehtiin juuri näin. Tollanen että melkeen aina ollaan coverissa antaa vastapainoa sille True Losille, jonka takia on lähes mahdotonta piiloutua kokonaan maaston taakse. Näihin uusiin sääntöihin tulee varmasti vähän ajan päästä sellaiset omat rutiinit(varsinkin turnauksiin), eikä niitä tarvitse miettiä kuten näin alussa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”