"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

kutistuva hatsi? & more.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Crowmire
Viesti:

kutistuva hatsi? & more.

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

Muistelisin että hanska(tai joku?) joskus mainitsi jostain hartsista, joka hivenen kutistuu valun jälkeen ja näin jopa voi parantaa yksityiskohtia. Mitähän tämä kyseinen hartsi on, ja mistähän sitä saa hankittua?

lisäksi, minulla on purkillinen RTV silikonia, joka on tarkoitettu metallivaluja varten. Käsittääkseni näissä ei ole muuta eroa, kuin se että tämä kestää korkeampia lämpötiloja, eli voisin olettaa, että tämä sama matsku kelpaa myös hartsin valamiseen? eikö?

Itse pidän metalli valuista siksi, että näitä on helpompi konvertoida ja muokkailla, mutta mieleen juolahti että olisi ehkä hyvä tehdä hartsi valu ikään kuin backup kappaleeksi orginalille, josta sitten tekee muotit jatkossa, ja jos yksityiskohdat tulee paremmin esiin, tämähän olisi suorastaan suotavaa.
Hanska

Re: kutistuva hatsi? & more.

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Muistelisin että hanska(tai joku?) joskus mainitsi jostain hartsista, joka hivenen kutistuu valun jälkeen ja näin jopa voi parantaa yksityiskohtia. Mitähän tämä kyseinen hartsi on, ja mistähän sitä saa hankittua?
Polyesterihartsi.
Saa esim. Biltemasta halvalla. Ongelma on hirveä haju ja hauras lopputulos.
Kutistumaa on jokunen % joten jotkin yksityiskohdat "terävöittyy", tätä ilmeisesti haet?
lisäksi, minulla on purkillinen RTV silikonia, joka on tarkoitettu metallivaluja varten. Käsittääkseni näissä ei ole muuta eroa, kuin se että tämä kestää korkeampia lämpötiloja, eli voisin olettaa, että tämä sama matsku kelpaa myös hartsin valamiseen? eikö?
Kyllä
Itse pidän metalli valuista siksi, että näitä on helpompi konvertoida ja muokkailla, mutta mieleen juolahti että olisi ehkä hyvä tehdä hartsi valu ikään kuin backup kappaleeksi orginalille, josta sitten tekee muotit jatkossa, ja jos yksityiskohdat tulee paremmin esiin, tämähän olisi suorastaan suotavaa.
Itse pidän hartsista kun se on helppo valaa. Lisäksi hyvä polyuretaanihartsi on helppoa muokata. Se ei ole kovaa niinkuin monet hartsifigut vaan muistuttaa lähinnä muovia(duh, se on muovia).
Kokeile ihmeessä pe-hartsia. Se bilteman kun ei maksa paljon mitään niin ei ole iso menetys vaikka ei toimisi niinkuin ajattelit.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Crowmire
Viesti:

onkohan tämä matsku kyseessä?

http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/36_078iso.jpg

mitä tarkoitat hauraalla lopputuloksella?

edit: uusin linkin toimivaan...
Visual

Viesti Kirjoittaja Visual »

kovettuuko toi hartsi itsestään?
''Imagination is more important than knowledge"
- Albert Einstein
Crowmire
Viesti:

kyllä, huoneenlämmössä puolessatunnissa.
tosin vaatii kovetinaineen, jota tulee 1% itse aineen määrään.

siis mikäli nyt on oikea tavara kyseessä.

hanska voisi tehdä sen hartsivaluartikkelin josta on jossain puhunut. Muitaakseni hartsivaluihin tarvitaan muotinvapauttajaa myös valuvaiheessa ja niin edelleen, ja joitakin kohtia saattaa olla jotka tehdään eritavalla kuin metallia valaessa. Olisi kysyntää moiselle artikkelille.
Hanska

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Ravenous kirjoitti:onkohan tämä matsku kyseessä?

http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/36_078iso.jpg

mitä tarkoitat hauraalla lopputuloksella?

edit: uusin linkin toimivaan...
Juurikin tuota litkua. Hauraalla meinaan ettei jousta yhtään ja on kovaa kuin mikä. Hyvänä esimerkkinä tiputin figun n.20cm korkeudelta pöydälle niin samantein nilkoista poikki.
willisika kirjoitti:kovettuuko toi hartsi itsestään?
Siihen lisätään 2-3% kovetinta niin sit se rupee kovettuun.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”