Miksi et? Minusta se on aika selvää noilta osin. Valo yksinkertaisesti häikäisee liikaa 6" päähän. Siitä edespäin se valaisee yhä, mutta ei ole niin kirkas, että vaikeuttaisi ampumista.Machine_Spirit kirjoitti:En oikein ymmärrä GW logiikkaa.Dúnadan kirjoitti:Tuo nyt on puoliksi totta ja puoliksi ei... Nimittäin Blinding Lightin "valo" ulottuu 12 tuuman päähän castaajasta, mutta se "häikäisee" (eli vastustajan pitää heittää kutosia) vain kuuden tuuman päähän.
Shadow Lord (split)
Re: Shadow Lord (split)
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
Irlissä vaan helpottais.
Vaihdetaan: 10 Uruk-Hai Warrioria, 24 Warriors of Rohania&Rohan Captain on Foot.The models become unassembled and unpainted
Etsiskelen rohania ja kääpiöitä. Erityisesti hakusessa mordor örkit.
Etsiskelen rohania ja kääpiöitä. Erityisesti hakusessa mordor örkit.
- Machine_Spirit
Joo.Th3_Dog kirjoitti:Irlissä vaan helpottais.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
Siis tuo pätee ehkä sellaisissa skenuissa missä näkyvyys on poikkeuksellisen huono ja sitä voi parantaa tuolla valolla. Näin sen ymmärsin.
Niin, mutta eikös blinding light paljasta myös esim elven cloak oman puolulaiset sen 12 tuuman alueella ?
Luulisin ettei se omia paljasta vaan vastustajan piilosilla olevat sotilaat (esim. Hasharin, Morgul stalkers...). Kuulostaa luontevammalta. En tiedä, kun en asiaan ole pahemmin perehtynyt.
Siis täh? Mitäs täällä höpistään. Se Blinding Light valaisee 12" alueen taikojan ympäriltä. Eli kaikki napit voidaan nähdä suoraan jotka ovat tämän alueen sisällä. Tietysti Elven Cloakkeja se ei paljasta, edellyttäen, että ne ovat osittain suojassa. Ja se ei siis myöskään paljasta Morgul Stalkereita ynnä muita Elven Cloakin tapaisia käyttäviä heepoja.
D'oh, olen ymmärtäny mokoman sitten varmaan väärinVrasku kirjoitti:Siis täh? Mitäs täällä höpistään. Se Blinding Light valaisee 12" alueen taikojan ympäriltä. Eli kaikki napit voidaan nähdä suoraan jotka ovat tämän alueen sisällä. Tietysti Elven Cloakkeja se ei paljasta, edellyttäen, että ne ovat osittain suojassa. Ja se ei siis myöskään paljasta Morgul Stalkereita ynnä muita Elven Cloakin tapaisia käyttäviä heepoja.
No menee vähän asian vierestä, mutta kuitenkin. Shadow Lordin tehoa voisi tosiaan vähentää. Tuolla armeijalistat -osastolla jo keskusteltiin mahdollisista tehon laimennuksesta. Tuo 8" range ja osuu 5+ kuulosti omasta mielestä kaikkein parhaimmalta.
Olen samaa mieltä, kyllä sitä pitäisi alentaa.
En ole, shadow lordia vastaan pelannut (puolustusvoimat kun vievät vähän turhan paljon ajastani) mutta minusta sen suosio on ihan ymmärrettävissä, kun vilkaisee hyvislistoja. Jos lähes kaikissa hyvis listoissa on maksimimäärä jousia, niin tottakai kannattaa ottaa jotakin joka vähentää niiden tehoa. Ampuminen on ollut jo pitkään vähän turhan kova juttu Lotrissa, kun peli tuntuu haltioita vastaan pelatessa välillä 40k:lta. Onneksi on myös liikettä vaativia skenarioita.
Ehkäpä Shadow Lordin myötä myös hyvis listoja suunnittelevat joutuvat keksimään uusia pelitapoja, kun vihollista ei enää voikaan vaan ampua pois. Pitää otta vähän erilaisia juttuja huomioon Kysykää vaikka Pikku-Makelta miltä tuntuu pelata ampuja haltia listalla, kun joku ampuu kovempaa takaisin. Siinä joutuu vähän vaihteeksi käyttämään aivoja ja se tekee pelitaidoille hyvää.
Itse uskon Shadowlordin tekevän hyvää Lotrille.
Paljon enemmän tuo Orc Taskmaster minua mietityttää.
Ehkäpä Shadow Lordin myötä myös hyvis listoja suunnittelevat joutuvat keksimään uusia pelitapoja, kun vihollista ei enää voikaan vaan ampua pois. Pitää otta vähän erilaisia juttuja huomioon Kysykää vaikka Pikku-Makelta miltä tuntuu pelata ampuja haltia listalla, kun joku ampuu kovempaa takaisin. Siinä joutuu vähän vaihteeksi käyttämään aivoja ja se tekee pelitaidoille hyvää.
Itse uskon Shadowlordin tekevän hyvää Lotrille.
Paljon enemmän tuo Orc Taskmaster minua mietityttää.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Kyllähän se Shadow Lord tasapainoa vähän keikuttaa, mutta olen Gorzagin kanssa osittain samoilla linjoilla. Hyvikset joutuvat miettimään enemmän pelitapojaan. Nyt kuitenkin Mordor sai aika pirusti uutta kovaa kamaa, eli arvatenkin sen suosio -tai ainakin vähintään Nazguleiden- kasvaa.
GW:hän on tehnyt viimeaikoina noita suppiksia kirjaimellisesti tatti pystyssä niin LotRiin kuin muihinkin "lippulaivoihinsa"
GW:hän on tehnyt viimeaikoina noita suppiksia kirjaimellisesti tatti pystyssä niin LotRiin kuin muihinkin "lippulaivoihinsa"
Kyllähän tuo Varjo lordi on mukava kill the kingissä ettei juusta haltiat ekalla vuorolla pääse jousilla itä tappamaan:)
- Gondorin Marko
Kompataan Gorzagia täältäkin suunnalta. Ei, en ole itsekään pelannut Shadow Lordia vastaan (tai pelannut ylipäätään vähän aikaan kun ei ole noita Fanaticeja enää juuri tarjolla, nyyh) mutta hyvisarmeijoiden jousiammunnan vaikeuttaminen on ainoastaan positiivinen asia. Kuvittelisi tämän myös nopeuttavan hieman turnauspelejä kun ensimmäisiä kierroksia ei automaattisesti pelata hyviksillä perääntyen ja pahiksilla harventuen jousituleen.
Eikä tuo Shadow Lord mikään pakko-ostos kaikkiin armeijoihin ole. Itse en ainakaan ole sitä seuraavaan Mordor-armeijaani hankkimassa. Eikä kyse ole mistään "en pelaa näin ylivoimaisilla napeilla" jutusta, koska en pidä kyseistä herrasmiestä minään pelinrikkojana. SHadow Lord ainoastaan monipuolistaa peliä kannustamalla muunkinlaisiin hyvislistoihin kuin maksimijousiin. Hyvä hyvä.
Eikä tuo Shadow Lord mikään pakko-ostos kaikkiin armeijoihin ole. Itse en ainakaan ole sitä seuraavaan Mordor-armeijaani hankkimassa. Eikä kyse ole mistään "en pelaa näin ylivoimaisilla napeilla" jutusta, koska en pidä kyseistä herrasmiestä minään pelinrikkojana. SHadow Lord ainoastaan monipuolistaa peliä kannustamalla muunkinlaisiin hyvislistoihin kuin maksimijousiin. Hyvä hyvä.
"The unit attacked on the back do not enjoy the protection of their shield."
Aivan!! Turnauksissa kun joka toinen hyvis-armeija on jousia täyteen pumpattu haltia-armeija, niin tähän Shadow lord tuo ehkä vähän helpotusta.Gondorin Marko kirjoitti: SHadow Lord ainoastaan monipuolistaa peliä kannustamalla muunkinlaisiin hyvislistoihin kuin maksimijousiin. Hyvä hyvä.
Itse en pidä shadow hömpästä (varmaan siksi että pelaan welffeillä). Mokoma kun vähentää ampumis tehoa, jossa welffit on hyviä. Mitäs sitten pitäisi tehdä? Juu uusi taktiikka: 300 pisteellä heroja että saadan pahikset hakattua että welffit ei heti ottais turpaa...
Tämähän olisi portfavour exelente(vai mikä se nyt oli)! Mukavaa welffeille! Tosin sitten tulisi super welf killer mega nob ork with dynamite ja taas hyville the great hero of the god ja lopuksi tulisi joku ukko joka lahtaisi koko kentän tyypit S10 "ei voi käyttää fatea eikä mitään iskulla". No nyt sain mielipiteeni sanottua nyt o hyvä mieli:) .Th3_Dog kirjoitti:Sääli että GW:n pitää tehtailla äärettömän hyviä ukkoja :(. Kohta tulis kuiteski joku
The Wood Elf Spotter Dude with Bin0cularz ja kaikki Wood Elffit hittais 2+ ja Wound Charttii +1.
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
- Pikku-Make
Niin tosissaan itse inhoan Shadow Lordia (pelaan elffeillä... ^^), mutta asia joka tosissaan ärsyttää on se, että vaikka tämä haittaa hyviksien ampumista (joka voi kyllä olla hyvä asia joutuu joskus jopa tekeen jotain), tämä kääntää tilanteen vain ylösalaisin. Nyt pahikset alkaa käyttämään haradia (max jouset) ja Shadow Lordia. Tehdään samantien sääntö, että jouset poistetaan pelistä, niin ei ainakaan kellään ole enemmän jousia kuin toisilla...
Gmail kutsuja tarjolla!
Suurin osa kritiikistä Shadow Lordia kohtaan näyttää tulevan siitä, että hyviksillä pelaavat pelaajat itkevät sitä, ettei heidän shoot-and-run-taktiikka enää toimi. Mielestäni Shadow Lord ei edes ole mikään mullistavan yyberfigu, joka edes ansaitsisi tällaisen kohun. 6" säteelle ei nyt aivan kaikkia figuja välttämättä saa piilotettua ja kyllä niitä kutosiakin kuitenkin joka nopasta ainakin yksi löytyy, joten eiköhän sillekkin alueelle muutama osuma saada.
Lordihan vain tasapainottaa peliä ja pistää todellakin haltiapelaajat uuteen tilanteeseen, joka mielestäni on vain hyvä asia. Haasteet lisäävät pelin nautittavuutta. Tai siis niin minä ajattelen..
Lordihan vain tasapainottaa peliä ja pistää todellakin haltiapelaajat uuteen tilanteeseen, joka mielestäni on vain hyvä asia. Haasteet lisäävät pelin nautittavuutta. Tai siis niin minä ajattelen..
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Voi harmi... Hyvätkin (pääasiassa haltiat)joutuvat käyttämään muitakin listoja kun max jouset ja ammutaan kaikki...
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Ongelmana onkin se, ettei haltioilla ole oikein muita trikkejä kuin jouset. Cavalrya ei ole vielä yhdelläkään haltia-armeijalla, joka todella vaikeuttaa hyvien listojen suunnittelua. En osaa sanoa vielä onko muutos hyvästä vai pahasta. Aika sen sitten näyttää...