Mitä eroa vanhalla ja uudella edikalla?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Juhis95

Mitä eroa vanhalla ja uudella edikalla?

Viesti Kirjoittaja Juhis95 »

mitä eroa on vanhalla ja uudella editionilla? onko molemmille editoneilla omat pelit vai onko niiden ulkonäössä pelkästään eroa?? (olen uusi näis asioissa joten älkää ihmetelkö nobouttani)
Silveri

Re: Mitä eroa?

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Täällä on "perusteet" -osio tällaisia kysymyksiä varten.

Editionilla, elikkäs laitoksella tarkoitetaan päivitettyä sääntöjärjestelmää. Lyhyt vastaus on, että voit käyttää vanhempien laitosten figuja uusiempien laitosten säännöillä ja päinvastoin ilman suurempaa napinaa. Vanhat armeijakirjat kuitenkaan eivät ole erityisen yhteensopivia uusien sääntölaitosten kanssa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Merimetsä

Re: Mitä eroa?

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Juhis95 kirjoitti:mitä eroa on vanhalla ja uudella editionilla?onko molemmille editoneilla omat pelit vai onko niiden ulkonäössä pelkästään eroa??
Uusi editio on eri peli, kuin edellinen. Siinä asiat tehdään eri tavalla. Osa säännöistä on erillaisia, osa samankaltaisia.

Eli:
1) Eroja on useita.
2)Kyllä, molemmilla editioilla on on "omat pelit".

3) Aiheen otsikkoon voisi käyttää hetkisen aikaan.
4) Lue ensin Gw:n/pelin tekijöiden kotisivut ennenkuin kysyt.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
jullevi
Valvoja

Re: Mitä eroa vanhalla ja uudella edikalla?

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Alue on tällä kertaa aivan oikea. Tämä sopii Yleisiin miniatyyrikeskusteluihin, sillä aihe ei kosketa tiettyä peliä ja Perusteet-alue on suunnattu enemmän maalaukseen ja miniatyyrien kasaamiseen liittyviin peruskysymyksiin. Otsikkoa jouduin kuitenkin täydentämään, sillä pelkkä "mitä eroa?" ei ole riittävä referaatti viestin sisällöstä.

Yksinkertaisimmillaan uusi edition tarkoittaa sääntöjen päivitystä. Yleisesti ottaen uusin edition on se, jota oletusarvoisesti pelataan.

Figujen tapauksessa edikalla viitataan siihen pelin editioon, jonka aikana ne on julkaistu. Figujen iällä ei ei ole varsinaisesti merkitystä, vanhoja figuja voi käyttää jos niillä on riittävän kuvaava aseistus ja oikeankokoiset beissit. Ulkonäöllisesti eri edikoiden figuilla on monesti eroa, mutta sääntöjen puolesta haltia jousella on haltia jousella, oli se sitten uusimman edikan muovia tai 80-luvulla valettua lyijyä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”