Ropecon 2k8: WHFB-Turnaus (tuloksia tarjolla)
Re: Ropecon 2k8: WHFB-Turnaus (tuloksia tarjolla)
[quote="Warp-Rider"]
Kyllä me ihan kolme vuoroa ehittiin pelata :P.[/quote]
No niinpäs pelattiinkin, olin kyllä vastaanottavana osapuolena empirellä, ja kolmannella vuorolla siirtelin vaan joukkoja sivummalle, että olin edes parempi häviäjä, ja sillä tuli sentäs tärkeät 4 pinnaa kotiin. Ihmisten on parempi väistyä sivummalle kun keijukaiset ja liskot sotivat.
Keväällä pelasin kotosalla Legendary Battlen 5000 pinnan armeijoilla ( 2 * 2500 per puoli ) ja siihen meni aikaa kellon ympäri, eli kyllä tiimipeleihin aikaa saa menemään lähes rajattomasti kun huolella hääräilee.
Kyllä me ihan kolme vuoroa ehittiin pelata :P.[/quote]
No niinpäs pelattiinkin, olin kyllä vastaanottavana osapuolena empirellä, ja kolmannella vuorolla siirtelin vaan joukkoja sivummalle, että olin edes parempi häviäjä, ja sillä tuli sentäs tärkeät 4 pinnaa kotiin. Ihmisten on parempi väistyä sivummalle kun keijukaiset ja liskot sotivat.
Keväällä pelasin kotosalla Legendary Battlen 5000 pinnan armeijoilla ( 2 * 2500 per puoli ) ja siihen meni aikaa kellon ympäri, eli kyllä tiimipeleihin aikaa saa menemään lähes rajattomasti kun huolella hääräilee.
Olin ko. pelissä sillä vähemmän turhautuneella puolella, ja olen kokolailla varma että kaverisi ei ollut tiimissänsä se vähemmän pelistä nauttinut osapuoli. Ei käynyt kääpiöpelaajaa kateeksi sen verbaalisen ruoskinnan alla.Warp-Rider kirjoitti:Kivaa oli, tuo tiimipeli oli ideana hyvä, toisaalta kaverini joutui pelaamaan jonkun ihme klosiskääpiöarmeijan kanssa, jonka pelaajalla ei ollut mitään hajua siitä miten kuuluisi pelata.
Tuo on vähän ikävä lieveilmiö siitä, kun pistetilastojen ylä- ja alapäät paritetaan keskenään. Jos itse saisin päättää, niin seuraavassa turnauksessa pelipareina olisi vaikkapa pistetilaston ensimmäinen & neljäs vs. toinen ja kolmas ja sitämyötä alaspäin.
Anywho, muilta osin turnaus oli mitä mukavin. Kiitokset onnitteluista ja armeijapystistä, laitan vaikka tuossa iltapäivästä uudempia kuvia örkkimörkeistä tuonnenoin paikkaan. Nykyisellään siellä ei näkyne yksikään kuva kun koulun hostauspaikka lakkasi toimimasta valmistumisen myötä. Onneksi Anthallas tarjosi auttavan yläraajan.
Edit: Dodi, kuvia siellä
Viimeksi muokannut Kelpo, Ma 11.08.2008 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Naapurin viljat vei halla
tralalalalalla
tralalalalalla
- opootti
- Paikkakunta: Helsingin Jollas (kaupungin vuokrakämppä porhojen keskellä)
Jep. Sain vihdoin järjestettyä itseni ja Delffit taas turnaukseen parin vuoden tauon jälkeen, tosin toisen pelin jouduin skippaamaan. Mukava että varapelaaja tuurasi ja pääsin jatkamaan. Hieman harmittaa kun en saanut tietää olisiko delffit saaneet neljän voitokkaan pelin päivän. No eipä kolmesta voitosta voi kuin iloita, eipä niitä vanhalla armeijalla kovin tasaisesti tullutkaan.
Shadet, Hydra ja Cauldron ovat rautaa! Näillä ratkottiin kaikki pelit muun armeijan pyristellessä menossa mukana. Tiimipelissä sattui mukava yllätys kun kaveriksi tuli Warp-Riderin welffit. Synergiaa näiltä kaksilta elffeiltä löytyi aika mukavasti ja pelitaktiikatkin ovat hyvin samanlaisia joten saatiin tosissaan vähän reilumpi voitto.
Rento meininki yllätti minut täysin. Satunnaisten ohikulkijoiden kanssa oli varsin virkistävää metapelailla uusista delffeistä ja muista miehekkäistä jutuista liittyen figuihin. Kiitos järjestäjille (ORC), vastustajille (Daniel, Lauri, smaxx, Witch-king), tiimikaverille (Warp-Rider) ja muille jotka viettivät aikaa pelipöytien tuntumassa.
-otto-
Shadet, Hydra ja Cauldron ovat rautaa! Näillä ratkottiin kaikki pelit muun armeijan pyristellessä menossa mukana. Tiimipelissä sattui mukava yllätys kun kaveriksi tuli Warp-Riderin welffit. Synergiaa näiltä kaksilta elffeiltä löytyi aika mukavasti ja pelitaktiikatkin ovat hyvin samanlaisia joten saatiin tosissaan vähän reilumpi voitto.
Rento meininki yllätti minut täysin. Satunnaisten ohikulkijoiden kanssa oli varsin virkistävää metapelailla uusista delffeistä ja muista miehekkäistä jutuista liittyen figuihin. Kiitos järjestäjille (ORC), vastustajille (Daniel, Lauri, smaxx, Witch-king), tiimikaverille (Warp-Rider) ja muille jotka viettivät aikaa pelipöytien tuntumassa.
-otto-
Tota joo minä olin se kääpiö pelaaja eli siis sija 36 Ihan hyvin tälläisellä listalla
Myönnän että listani oli melko huono ja outo kääpiö listaksi, mutta gunlineä en ole vähään aikaan enää jaksanut käyttää kun sillä on tullut pelattua liian monta vuotta. Halusin tulla vain kokeilemaan lähitaistelevia kääpiötä muutakin armeijaa vastaan kuin paikallisia wood elffejä tai liian monen skinkin lizardmen armeijaa vastaan.
peli 1.
Bretit vastassa, huono onni vaivasi vastapelaajaa ja sain kaapattua yhden ison objectiven ja hän pienen.
tasuri turnauksen mukavin peli. tulos 10-10
peli 2.
Piti olla uudet dark elffit vastassa mutta jotain tapahtui ja varalla olleet weedyt pyyhkivät armotta parroilla lattiaa. Eikä yhtään auttanut että longbeardit juoksevat puumiehen terroria karkuun. 20-0 häviö. Häviö se dark elffejä vastaankin olisi varmaan ollut mutta olisipa ollut vähän vaihtelua. Noo ainakin oli vastassa hyvin maalattu armeija.
peli 3.
Taas weedyt vastassa örkkien kanssa ja omalla puolella helffien wannabe magia helvetti, ei se oikeesti toimi 1750pts peleissä joka tarkoittaa vaan sitä että armeijoista puuttuu loordi suurimmalla osalla, huoh. 20-0 häviö no ainakin örkeillä oli niin hieno armeija vastassa että melkein hävetti. Se ansaitsi voiton. Wood elffit eivät ole faba armeija, ne skirmaa liikaa ja liikkuvat liian nopeasti.
Älkää ottako welffi pelaajat nyt sitte hernettä nenäänne.
peli 4.
Kääpöiden gunline vastassa aloitteleva pelaaja. 18-2 voitto.
Eipä ollut pelikokemuksena kovinkaan kummoinen turnaus. Mutta johtui vastaan tulevista armeijoista, Perkuleen skirmaavat weedyt ja sitten kun joutui vielä toisia kääpiötä vastaan, äh.
mutta peli aika oli riittoisa tiimi pelit jännä idea mutta vaatii jotain säätöä Kelpon idea kuulostaa melko hyvältä. Pelin koko ja komppi karsi pois no branereita, siksi itsekin tulin erilaisella kääpiö listalla turnaukseen.
Sen high elffi pelaajan on turha minun pelaamistani haukkua kun itse jätti lähitaistelijansa metsiin istumaan, white lion yksikkö jossa oli kaksi maagia, swormaster yksikkö jossa oli yksimaagi ja dragon princet ja jätti kääpiöt keskelle ottaamaan kahen armeijan rynnäkön vastaan.
Mikseivät maagit olleet ampujissa tai ottaneet kotkia, pegasuksia tai jotain muuta nopeaa juttu juttua allensa. High elffien kovaa lyövä ja ripeä liikkeinen jalkaväki joka olisi voinut lähikseen tulla auttamaan toimi käytännössä vain lisä woundeina maageille. Niin kenellä ei ole mitään hajua pelaamisesta. Dragon princet hannasivat metsässä koko pelin kunnes tuli jätti ja terrorisoi ne karkuun.
Jos siitä sepon syöttämsestä puumiehelle puhutaan huonolla pelaamisellä niin se oli roolipelaajan hetken mieli johde koska seppo on kerran aikasemminkin lyönyt puumiehelle woundit sisään kestänyt itse lyömisen ja puumies breikannut. sepon kanssa ollut yksikkö oli muutenkin seuraavalla vuorolla ottamassa wildut, puumiehen ja kaksi yksikköä dryadeja vastaan että joka tapauksessa olisin ne menettänyt.
Hänellä oli myös melko kusipää asenne minua kohtaan, ja myös hänen mielestään olisi varmasti voittanut massacrella ilman minua. Olisi ny voinut edes yrittää auttaa muullakin tavalla kuin muutaman örkki blokin harvennuksella jotka eivät menneet edes alle puoliin. Tiimipeli(pelaaja) oli sellainen jollaisten takia en yleensä käy turneessa varsin paha maku jäi siitä. Niitä örkkejä vastaan olisin kyllä yksin mieluusti pelannut.
Haluaisin tietää mikä se noista helffi armeijoista sitten oli kun en nimeä muista.
Myönnän että listani oli melko huono ja outo kääpiö listaksi, mutta gunlineä en ole vähään aikaan enää jaksanut käyttää kun sillä on tullut pelattua liian monta vuotta. Halusin tulla vain kokeilemaan lähitaistelevia kääpiötä muutakin armeijaa vastaan kuin paikallisia wood elffejä tai liian monen skinkin lizardmen armeijaa vastaan.
peli 1.
Bretit vastassa, huono onni vaivasi vastapelaajaa ja sain kaapattua yhden ison objectiven ja hän pienen.
peli 2.
Piti olla uudet dark elffit vastassa mutta jotain tapahtui ja varalla olleet weedyt pyyhkivät armotta parroilla lattiaa. Eikä yhtään auttanut että longbeardit juoksevat puumiehen terroria karkuun. 20-0 häviö. Häviö se dark elffejä vastaankin olisi varmaan ollut mutta olisipa ollut vähän vaihtelua. Noo ainakin oli vastassa hyvin maalattu armeija.
peli 3.
Taas weedyt vastassa örkkien kanssa ja omalla puolella helffien wannabe magia helvetti, ei se oikeesti toimi 1750pts peleissä joka tarkoittaa vaan sitä että armeijoista puuttuu loordi suurimmalla osalla, huoh. 20-0 häviö no ainakin örkeillä oli niin hieno armeija vastassa että melkein hävetti. Se ansaitsi voiton. Wood elffit eivät ole faba armeija, ne skirmaa liikaa ja liikkuvat liian nopeasti.
peli 4.
Eipä ollut pelikokemuksena kovinkaan kummoinen turnaus. Mutta johtui vastaan tulevista armeijoista, Perkuleen skirmaavat weedyt ja sitten kun joutui vielä toisia kääpiötä vastaan, äh.
mutta peli aika oli riittoisa tiimi pelit jännä idea mutta vaatii jotain säätöä Kelpon idea kuulostaa melko hyvältä. Pelin koko ja komppi karsi pois no branereita, siksi itsekin tulin erilaisella kääpiö listalla turnaukseen.
Sen high elffi pelaajan on turha minun pelaamistani haukkua kun itse jätti lähitaistelijansa metsiin istumaan, white lion yksikkö jossa oli kaksi maagia, swormaster yksikkö jossa oli yksimaagi ja dragon princet ja jätti kääpiöt keskelle ottaamaan kahen armeijan rynnäkön vastaan.
Mikseivät maagit olleet ampujissa tai ottaneet kotkia, pegasuksia tai jotain muuta nopeaa juttu juttua allensa. High elffien kovaa lyövä ja ripeä liikkeinen jalkaväki joka olisi voinut lähikseen tulla auttamaan toimi käytännössä vain lisä woundeina maageille. Niin kenellä ei ole mitään hajua pelaamisesta. Dragon princet hannasivat metsässä koko pelin kunnes tuli jätti ja terrorisoi ne karkuun.
Jos siitä sepon syöttämsestä puumiehelle puhutaan huonolla pelaamisellä niin se oli roolipelaajan hetken mieli johde koska seppo on kerran aikasemminkin lyönyt puumiehelle woundit sisään kestänyt itse lyömisen ja puumies breikannut. sepon kanssa ollut yksikkö oli muutenkin seuraavalla vuorolla ottamassa wildut, puumiehen ja kaksi yksikköä dryadeja vastaan että joka tapauksessa olisin ne menettänyt.
Hänellä oli myös melko kusipää asenne minua kohtaan, ja myös hänen mielestään olisi varmasti voittanut massacrella ilman minua. Olisi ny voinut edes yrittää auttaa muullakin tavalla kuin muutaman örkki blokin harvennuksella jotka eivät menneet edes alle puoliin. Tiimipeli(pelaaja) oli sellainen jollaisten takia en yleensä käy turneessa varsin paha maku jäi siitä. Niitä örkkejä vastaan olisin kyllä yksin mieluusti pelannut.
Haluaisin tietää mikä se noista helffi armeijoista sitten oli kun en nimeä muista.
Joo, mun puolesta myös kiitokset vastustajille, joukkuetoverille ja järjestäjille. Ainoat miinukset tuli siitä toisen kierroksen paritushässäkästä ja siitä, että kenttien lakanat olivat rypyssä joissain paikoin ja niiden päälle ei pystynyt laittamaan esim. dryadeja.
Ai liekkisodan aattelit aloittaa, noh täältä pesee.Akseli kirjoitti:Tota joo minä olin se kääpiö pelaaja eli siis sija 36 Ihan hyvin tälläisellä listalla
peli 1.
peli 2.
peli 3.
peli 4.
Ai wannabe hevimagia helvetti joka ei toimi noin peinissä peleissä. Ok, käy mulle, mutta kerroppa mullekkin sitten mitä se sun klosiskääpiölista on jos wannabehevimagialla yllettiin yli puolen välin lopputuloksissa.
Seuraava asia minkä saat mulle selittää on se, että mihin lennän t3 haltiamaageillani jos ideana on nähdä kohde johon ammutaan niitä magiaboltteja. Ne meni niihin eliittijalkaväkiyksiköihin nimenomaan suojaan ja jos niillä olisin lähtenyt ryssimään niin olisi käynyt samoin kuten kävi sinun mahtaville kääpiöille. Niin siis nehän kaikki sai flank chargea welffien puumiehistä, wild ridereista, skirmaajista ym. Ja sitten ne dragonprinssit. Niiden eteen laitettiin wolfriderit siten, että ainoa mahdollinen chargekohde oli kyseinen fast cavalry -joukko. Jos oisin niihin chargennut niin seuraavalla vuorolla olisi ollut about 3 yksikköä örkkejä + giant perseessä tai flänkissä.
Ja mikseivät maagit olleet ampujissa? Hei, hyvä idea! Ainiin, vastapuolella oli kovat piipussa mm. 2 ryhmää rape guardia, HoDA noble, sotatanssijoita ja muuta. Mietitäänkö vielä yhdessä lisää miksiköhän maagit eivät havainneet t3 ampujia parhaaksi oleskelupaikakseen?
Ja sitten se sun mielijohde. Nyt on ihan pakko sanoa, että mä en usko että sun riimumies, jolla on 4+ save ja great weapon on kestänyt puumiehen iskut. Jos oisit jättäny ne sun blokkis alunperin vaan istumaan deployment zonelleen niin oitais ehkä saatu ampua lisää ja ehkä säkin oisit pari VP:tä saanut. Toinen vaihtoehto on unohtaa se toimiva klosiskääpiöarmeija ja ottaa gunline, mikäli turnauksissa aattelit menestyä.
Minä en KOSKAAN ole täysin varma massacre voitosta niin kauan kun tässä pelissä heitetään noppaa. Itse asiassa pidän niitä ihmisiä pösilöinä, jotka uskovat 100% massacre voittoon ennen pelin alkua.
Mutta mites se ny menikään. Mussahan se vika oli. Sori kauheesti.
onneks en saanu ketää teitä mun pariks tiimipeliin.
kiitti turnauksesta, järjestelyiden kanssa varmaan tekemällä oppii. nyt tuli vähän turhan pitkiä odottelutaukoja ja toi paritusten kanssa hässäköinti ei ikinä oo mitenkään mielekästä. nevertheless ei suurempaa itkun aihetta, toivottavasti örkki jaksaa järkkäillä turnauksia myös talven pimeinä hetkinä.
yks kysymys mulla on tosta maalauspistejakaumasta; yhden tuomarin arvio mielivaltaisesti vai taulukkoa käyttämällä? ite sain nollat maalauksesta, enkä oikein mitenkään itse tosta taulukosta laskemalla saanut sellaista tulosta aikaan.
kiitti turnauksesta, järjestelyiden kanssa varmaan tekemällä oppii. nyt tuli vähän turhan pitkiä odottelutaukoja ja toi paritusten kanssa hässäköinti ei ikinä oo mitenkään mielekästä. nevertheless ei suurempaa itkun aihetta, toivottavasti örkki jaksaa järkkäillä turnauksia myös talven pimeinä hetkinä.
yks kysymys mulla on tosta maalauspistejakaumasta; yhden tuomarin arvio mielivaltaisesti vai taulukkoa käyttämällä? ite sain nollat maalauksesta, enkä oikein mitenkään itse tosta taulukosta laskemalla saanut sellaista tulosta aikaan.
wanhan liiton örkki pomo
Joo, kiva turnaus oli minustakin, kiitoksia vaan. Vähän oli sekaannusta siinä tokassa ja kolmannessa pelissä, mutta kyllä se siitä kun vähän potkii. Itellä ei ole niin paljoa turnaus kokemusta, että ainoa tavoite oli ettei nyt ihan jokaista peliä häviä massalla (lupasin myös ittelleni, että jos näin käy niin pelaan vikan pelin Guy Fawkes maski naamalla ;))
Itellä oli siis se kummallinen "sininen full konfi slaanesh ritari jengi joka oli huonosti maalattu" (2matoa, herdi taijanpyyhkijällä, jengi marsuja poneilla, koiria, ritareita chosenilla ja ilman, vaunu, centigoreja ja hirviä jätti)
Eka peli punaisia helffejä vastaan (dragon mage, bösbi, ampujia, vaunu, swordmastereita,ellyrianeja ja pultterit).
Peli meni kolmos vuoroon asti jännästi, mutta sitten se saamarin maagi irkutti conflgation ja teki 34hittiä choseneihin (ja eivät ne sitä kovin hyvin kestäneet) muutenkin kävi kaikenlaista ikävää. Onneksi vihulla kävi pari virhearviota ja pienen herohammerin avulla sain kun sainkin tilanteen käännettyä vähän parempiin tuloihin. Loppu tulos 10-10
Toka peli jonkinlaista Tzeench jengiä vastaan. Jengissä täydet exalted maagit, joista kenu meni hevosella ja muut oli jalan. Väkeä sitten oli koiraryhmä, centigoreja, chosen nihtejä, chosen warruja, lepakkoja ja rauskuja. Vastustajalla oli vähän pelaaminen hakusessa, mutta niin oli kyllä itelläkin (viime yönä uni oli jäänyt siihen 5minuutin välikuolemaan juuri ennen turnausta). Pelissä sain miltei koko vihun armeijan tuhottua, mutta herojen onnistunut unitista karkaaminen ja kävelevänkilvenkantajan deblolle pääsy vei "hiukan" pisteitä. 14-6
Sitten oli tiimi peli. Slaanesh+Bretit vs. Empire+VC Pelistä ei oikein ole selvää muistikuvaa, enkä oikein pysty kuvaileen sitä. Vähän tuli sählättyä siinä ja vuorolla kolme tai 4 oltiin asenteella "tää on hävitty vissiin massalla, mutta pelaillaan nyt pelaamisen ilosta". Siitä 2pointtia. Róbó-Tónó kertoo tarkemmin seuraavalla sivulla
Viimeinen peli brettejä vastaan. parit damselit ja pari paladinia pegasuksilla (toinen vissiin bsb), peasantteja hevosilla ja ilman, errantteja, realmeja, graaleja ja pegasus ritareita. En ole pelaillut kotioloissa paljoa brettejä vastaan että tunnen sen jengin aika heikosti. Peli oli kuitenkin alusta loppuun pelkkää fiilistelyä ja rentoa pelailua. Ehkä kaikista peleistä rentouttavin peli (ja oikeat turpakäräjät, khorne olisi tykännyt) kun kummatkin pyyhkii toistensa unitteja vuorotellen pois kentältä. Tasuri tästä.
Itellä oli siis se kummallinen "sininen full konfi slaanesh ritari jengi joka oli huonosti maalattu" (2matoa, herdi taijanpyyhkijällä, jengi marsuja poneilla, koiria, ritareita chosenilla ja ilman, vaunu, centigoreja ja hirviä jätti)
Eka peli punaisia helffejä vastaan (dragon mage, bösbi, ampujia, vaunu, swordmastereita,ellyrianeja ja pultterit).
Peli meni kolmos vuoroon asti jännästi, mutta sitten se saamarin maagi irkutti conflgation ja teki 34hittiä choseneihin (ja eivät ne sitä kovin hyvin kestäneet) muutenkin kävi kaikenlaista ikävää. Onneksi vihulla kävi pari virhearviota ja pienen herohammerin avulla sain kun sainkin tilanteen käännettyä vähän parempiin tuloihin. Loppu tulos 10-10
Toka peli jonkinlaista Tzeench jengiä vastaan. Jengissä täydet exalted maagit, joista kenu meni hevosella ja muut oli jalan. Väkeä sitten oli koiraryhmä, centigoreja, chosen nihtejä, chosen warruja, lepakkoja ja rauskuja. Vastustajalla oli vähän pelaaminen hakusessa, mutta niin oli kyllä itelläkin (viime yönä uni oli jäänyt siihen 5minuutin välikuolemaan juuri ennen turnausta). Pelissä sain miltei koko vihun armeijan tuhottua, mutta herojen onnistunut unitista karkaaminen ja kävelevänkilvenkantajan deblolle pääsy vei "hiukan" pisteitä. 14-6
Sitten oli tiimi peli. Slaanesh+Bretit vs. Empire+VC Pelistä ei oikein ole selvää muistikuvaa, enkä oikein pysty kuvaileen sitä. Vähän tuli sählättyä siinä ja vuorolla kolme tai 4 oltiin asenteella "tää on hävitty vissiin massalla, mutta pelaillaan nyt pelaamisen ilosta". Siitä 2pointtia. Róbó-Tónó kertoo tarkemmin seuraavalla sivulla
Viimeinen peli brettejä vastaan. parit damselit ja pari paladinia pegasuksilla (toinen vissiin bsb), peasantteja hevosilla ja ilman, errantteja, realmeja, graaleja ja pegasus ritareita. En ole pelaillut kotioloissa paljoa brettejä vastaan että tunnen sen jengin aika heikosti. Peli oli kuitenkin alusta loppuun pelkkää fiilistelyä ja rentoa pelailua. Ehkä kaikista peleistä rentouttavin peli (ja oikeat turpakäräjät, khorne olisi tykännyt) kun kummatkin pyyhkii toistensa unitteja vuorotellen pois kentältä. Tasuri tästä.
Viimeksi muokannut flagu, Ke 13.08.2008 11:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Aika sankari oot kyl, armeijas oli varmaa superi ku yls yli puolen välin.Jara kirjoitti:
Ai wannabe hevimagia helvetti joka ei toimi noin peinissä peleissä. Ok, käy mulle, mutta kerroppa mullekkin sitten mitä se sun klosiskääpiölista on jos wannabehevimagialla yllettiin yli puolen välin lopputuloksissa.
Kiva turnaus oli ja kiitos kaikille vastustajille.
Oli kyl siisti nelinpeli.
Oho, vastustajatkin näyttävät löytyneen. :D
Oho, vastustajatkin näyttävät löytyneen. :D
Muistaakseni tää saatto johtua siitä että sun armeijas oli kasassa tarjottimella tai oli pakattuna sillon maalausarvostelun aikana. Ei me taidettu muista syistä nollaa antaa kellekkään (olettaen että armeijan kaikki figut oli maalattu).Vile kirjoitti:onneks en saanu ketää teitä mun pariks tiimipeliin.
Viimeksi muokannut Chaoslord, Ti 12.08.2008 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...silence...
Joo, vedetään sit (joskus) seuraavalla kerralla tolleen noi mahdollisen tiimipelin paritukset eli 1. ja 4. vs 2. ja 3. ja niin edelleen. Tää conin systeemi oli joskus muinoin cb:n turneessa käytössä ja ainakin siellä se toimi mutta siinä tulee just kärkipöytien pelaajien kanssa säätöä. Tiimipeleissä on aina myös se ongelma että pelikaverien kemiat ja/tai armeijat ei välttämättä synkkaa yhtään ja lisäksi esim. ikäero ja pelikokemus vaikuttavat tähän, mutta järkkäreiden on näihin jälkimmäisiin aika vaikea vaikuttaa jos nelinpeli on sijoitettu keskelle normaalia sooloturnausta (tiimiturneessa saa sentäs itse valita pelikaverinsa).Kelpo kirjoitti:Olin ko. pelissä sillä vähemmän turhautuneella puolella, ja olen kokolailla varma että kaverisi ei ollut tiimissänsä se vähemmän pelistä nauttinut osapuoli. Ei käynyt kääpiöpelaajaa kateeksi sen verbaalisen ruoskinnan alla.Warp-Rider kirjoitti:Kivaa oli, tuo tiimipeli oli ideana hyvä, toisaalta kaverini joutui pelaamaan jonkun ihme klosiskääpiöarmeijan kanssa, jonka pelaajalla ei ollut mitään hajua siitä miten kuuluisi pelata.
Tuo on vähän ikävä lieveilmiö siitä, kun pistetilastojen ylä- ja alapäät paritetaan keskenään. Jos itse saisin päättää, niin seuraavassa turnauksessa pelipareina olisi vaikkapa pistetilaston ensimmäinen & neljäs vs. toinen ja kolmas ja sitämyötä alaspäin.
Viimeksi muokannut Chaoslord, Ti 12.08.2008 14:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
...silence...
selvä homma. en nähnyt vaan tota osaa siitä taulukosta, että armeija ei saa olla pelin jälkeen pöydällä niin kuin edellinen matsi oli loppunut. :)Chaoslord kirjoitti:Muistaakseni tää saatto johtua siitä että sun armeijas oli kasassa tarjottimella tai oli pakattuna sillon maalausarvostelun aikana. Ei me taidettu muista syistä nollaa antaa kellekkään (olettaen että armeijan kaikki figut oli maalattu).
my bad, tosin seuraavalla kerralla voisitte kertoa senkin, että jostain ninja-asettelusta saa pisteitä taulukon ulkopuolelta.
wanhan liiton örkki pomo
Ei ninja-asettelusta mitään extrapisteitä saanut, se vain tekee armeijoiden arvostelusta huomattavasti helpompaa & mukavampaa. Kyllähän tuo mainittiin turnaussäännöissä että jos halusi maalauspisteitä niin laittaa armeijan venaamaan arvostelua paraatimuodostelmassa ruokatauon aikana. Kuulutin siitä kanssa tokan kiekan aikana. Tietty conihälinässä kuulutukset hukkuu helposti ja turnauksen aikataulun ollessa reilusti myöhässä (tuossa vaiheessa "ruokatauon" paikka oli varmaan kaikille vähän mysteeri) niin kaippa sitä osasyyn joutuu tänne puolelle ottamaan. :-PVile kirjoitti: selvä homma. en nähnyt vaan tota osaa siitä taulukosta, että armeija ei saa olla pelin jälkeen pöydällä niin kuin edellinen matsi oli loppunut. :)
my bad, tosin seuraavalla kerralla voisitte kertoa senkin, että jostain ninja-asettelusta saa pisteitä taulukon ulkopuolelta.
...silence...
Kiitoksia järjestäjille vaivannäöstä, omalta osaltani ei juuri valittamista ole lukuunottamatta pientä epäselvyyttä tiimipelin pareissa vaikka sekin asia lopulta selvisi. Vastustajatkin olivat mukavia ja rentoja eikä heidän armeijatkaan olleet mitään no-brainereita, eli kiitokset siitä. Vaikka pelit eivät menneetkään ihan putkeen, jäi ihan hyvä maku suuhun. Itse väsäsin listani samana aamuna puoliunessa ja siitä tuli aika sekava, juuri sellainen helf-armeija joista varoitellaan (=tekee kaikkea vähän muttei mitään kovin hyvin)
Eka peli Dwarffeja joista lähes puolet Kisleviittejä, objektit jossain keskellä kenttää. Winged lancerit kovaa päälle ja itse pelasin liian varovaisesti tykistön kanssa, joten objektia pitäneet spearit ammuttiin kentälle ja sivusta irongutit läpi. 18-2 tappio mutta erilainen vastustaja pelasti fiilikset.
Toinen peli taas Dwarffeja vastaan, vastustaja nuori ja ilmeisesti aloitteleva. Tapoin suuren osan armeijasta ja sain kivenkantaja-maagin vastustajan zonelle. Vastustaja pelastuu massa-tappiolta kuljettamalla oman thanensa omalle zonelleni; 18-2 voitto.
Tiimipelissä oli sekavuutta ja kaikkea omituista, tiimikaverina aika rento TK-lista jossa valtava kärryunitti. Vastassa DE+ Kaaos, molemmissta täysi magia. Olisi mennyt muuten aika hyvin, mutta oikean reunan swordmasterit ja reaverit panikoivat jossain vuorolla kolme kun unohdan re-rollit, ja laita jää täysin delffien haltuun. Sähellyksen jälkeen olen itse eniten turpiin ottanut osapuoli mutta saan kuitenkin 6 turnauspistettä.
Viimeinen peli toisia helffejä vastaan, erikoismainintana Dragon mage ja bsb battlebannerilla, muuten aika peruslista. Peli alkaa hyvin kun käärme kaatuu toisella vuorolla mutta uhkaa kaatua fleeaamatta jättämiseen boltterin miehistöllä, mistä seuraa dragon princejen riemukulku pitkin omia linjojani. Kahden turhautuneen pelaajan viimeinen turnauspeli päätyy molempia tyydyttäneeseen 10-10 tulokseen.
Eka peli Dwarffeja joista lähes puolet Kisleviittejä, objektit jossain keskellä kenttää. Winged lancerit kovaa päälle ja itse pelasin liian varovaisesti tykistön kanssa, joten objektia pitäneet spearit ammuttiin kentälle ja sivusta irongutit läpi. 18-2 tappio mutta erilainen vastustaja pelasti fiilikset.
Toinen peli taas Dwarffeja vastaan, vastustaja nuori ja ilmeisesti aloitteleva. Tapoin suuren osan armeijasta ja sain kivenkantaja-maagin vastustajan zonelle. Vastustaja pelastuu massa-tappiolta kuljettamalla oman thanensa omalle zonelleni; 18-2 voitto.
Tiimipelissä oli sekavuutta ja kaikkea omituista, tiimikaverina aika rento TK-lista jossa valtava kärryunitti. Vastassa DE+ Kaaos, molemmissta täysi magia. Olisi mennyt muuten aika hyvin, mutta oikean reunan swordmasterit ja reaverit panikoivat jossain vuorolla kolme kun unohdan re-rollit, ja laita jää täysin delffien haltuun. Sähellyksen jälkeen olen itse eniten turpiin ottanut osapuoli mutta saan kuitenkin 6 turnauspistettä.
Viimeinen peli toisia helffejä vastaan, erikoismainintana Dragon mage ja bsb battlebannerilla, muuten aika peruslista. Peli alkaa hyvin kun käärme kaatuu toisella vuorolla mutta uhkaa kaatua fleeaamatta jättämiseen boltterin miehistöllä, mistä seuraa dragon princejen riemukulku pitkin omia linjojani. Kahden turhautuneen pelaajan viimeinen turnauspeli päätyy molempia tyydyttäneeseen 10-10 tulokseen.
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.
Heippa.
Tykkäsin kovasti turnauksesta ja mielestäni järjestäjät toimivat varsin ammattimaisesti. Ei mitään hävettävää kaaospoikien rinnalla:)
Henkilökohtaisesti tykkäsin oikein kovasti tiimipeli-ideasta, vaikka sellaiset pelit menevätkin yleensä vähintään lievästi sekavaksi. Pelasin tiimipelini Thragia vastaan niillä delffeillä. Meillä osattiin mielestäni käyttäytyä ihan hyvin kummallakin puolella ja peli säilyi ihan mielenkiintoisena. Valitettavasti tuli pelattua hieman väärin, sillä muistin vasta eilen että helffit ovat delffejä vastaan immuuneja paniikille (vai onko se nyt että saavat rerollia?):C Vastustajalta nimittäin vipelsi swordmasterit maagin kanssa reunan yli lattialle. Tämä kun vielä oli äärimmäisen ratkaiseva hetki pelissä! Anteeksi tästä Thrag.
Muut pelit olivat oikein mielyttäviä, vaikka viimeisessä oltiin jo aika väsyneitä kummallakin puolella pöytää. Itse pelasin omin standardein varmaan ilkeimmällä armeijalla millä ikinä olen pelannut: Delffiarmeija jossa oli paljon ampumista ja täys magia. En pärjännyt mitenkään yltiöpäisen hyvin (vaikka tulin kyllä viidenneksi, tämä kiitos maalauspisteiden), mutta en usko että varsinkaan vikalla lizardmen vastustajalla oli hirveän nautittava peli minun vain ampuessa ja taikoessa hänen armeijansa särki tai karkusalle.
Tykkäsin kovasti turnauksesta ja mielestäni järjestäjät toimivat varsin ammattimaisesti. Ei mitään hävettävää kaaospoikien rinnalla:)
Henkilökohtaisesti tykkäsin oikein kovasti tiimipeli-ideasta, vaikka sellaiset pelit menevätkin yleensä vähintään lievästi sekavaksi. Pelasin tiimipelini Thragia vastaan niillä delffeillä. Meillä osattiin mielestäni käyttäytyä ihan hyvin kummallakin puolella ja peli säilyi ihan mielenkiintoisena. Valitettavasti tuli pelattua hieman väärin, sillä muistin vasta eilen että helffit ovat delffejä vastaan immuuneja paniikille (vai onko se nyt että saavat rerollia?):C Vastustajalta nimittäin vipelsi swordmasterit maagin kanssa reunan yli lattialle. Tämä kun vielä oli äärimmäisen ratkaiseva hetki pelissä! Anteeksi tästä Thrag.
Muut pelit olivat oikein mielyttäviä, vaikka viimeisessä oltiin jo aika väsyneitä kummallakin puolella pöytää. Itse pelasin omin standardein varmaan ilkeimmällä armeijalla millä ikinä olen pelannut: Delffiarmeija jossa oli paljon ampumista ja täys magia. En pärjännyt mitenkään yltiöpäisen hyvin (vaikka tulin kyllä viidenneksi, tämä kiitos maalauspisteiden), mutta en usko että varsinkaan vikalla lizardmen vastustajalla oli hirveän nautittava peli minun vain ampuessa ja taikoessa hänen armeijansa särki tai karkusalle.
Möltti.
Öh? Minä en tietääkseni kerskunut sijoituksilla? Vertasin vaan paskan hevimagialistan sijoitusta voittamattomien klosiskääpiöiden tulokseen.Kala kirjoitti:Aika sankari oot kyl, armeijas oli varmaa superi ku yls yli puolen välin.Jara kirjoitti:
Sen verta sain kuulla listani bashaamista ja haukkumista pelissä, niin nyt halusin jotain sanoa vastaan kun vielä sivukorvalla kuulin kaverillesi puhuvan kuinka paska pelaaja olin ja listani todella syvältä.
En missään vaiheessa sanonut listaani voittamattomaksi(Vähän vitsi mielistä uhoamista.) tai erittäin hyväksi turnaus listataksi, klosis kääpiö lista toimii jotenkuten mutta skirmaavat ja fast cavalry tuottaa erityisesti hankaluuksia, niin kuin gunlinellekin, yksi huono ampumis vuoro tai vastustajalata löytyy paljon jotain lentävää niin se oli siinä Ja muutenkin on vain tylsä istua ja ampua.
Jotenkin oletin siinä deploiment vaiheessa että helffien uudet kovat klosis yksiköt sinne klosikseen hakeutuisivat ja deploimentin aikana näytti vielä siltä että otat wood elffit kohteeksesi kun kääpiöt eivät niille oikein pärjää josta taisin sanoa.
Monen asian olisi toisin voinut tehdä mutta ei oikein mennyt suunnitelmat yhteen.
Wolf riderit ammuttiin pois mutta ihan sama.
Kyllä lentävällä ratsulla yleensä piiloon pääsee jonkun yksikön, maaston kappaleen, muuten pois losista niin ettei ota dakkaa niskaan.
Kyllä se riimuseppo on ne iskut kestänyt ja siinä tunaus tilanteessa nyt ei ollut enää mitään menetettävää.
Et sinäkään pelissä täydellisesti suorittautunut varsinkaan sosiaaliselta osalta, olisi voinut myös sitä infoa enemmän jakaa kumpanenkin armeijansa toiminta periaatteesta.
Mutta jos jätetään tähän tämä.
En missään vaiheessa sanonut listaani voittamattomaksi(Vähän vitsi mielistä uhoamista.) tai erittäin hyväksi turnaus listataksi, klosis kääpiö lista toimii jotenkuten mutta skirmaavat ja fast cavalry tuottaa erityisesti hankaluuksia, niin kuin gunlinellekin, yksi huono ampumis vuoro tai vastustajalata löytyy paljon jotain lentävää niin se oli siinä Ja muutenkin on vain tylsä istua ja ampua.
Jotenkin oletin siinä deploiment vaiheessa että helffien uudet kovat klosis yksiköt sinne klosikseen hakeutuisivat ja deploimentin aikana näytti vielä siltä että otat wood elffit kohteeksesi kun kääpiöt eivät niille oikein pärjää josta taisin sanoa.
Monen asian olisi toisin voinut tehdä mutta ei oikein mennyt suunnitelmat yhteen.
Kyllä lentävällä ratsulla yleensä piiloon pääsee jonkun yksikön, maaston kappaleen, muuten pois losista niin ettei ota dakkaa niskaan.
Kyllä se riimuseppo on ne iskut kestänyt ja siinä tunaus tilanteessa nyt ei ollut enää mitään menetettävää.
Et sinäkään pelissä täydellisesti suorittautunut varsinkaan sosiaaliselta osalta, olisi voinut myös sitä infoa enemmän jakaa kumpanenkin armeijansa toiminta periaatteesta.
Helffit eivät pärjää welffeille eliittijalkaväellään kun vastapuolella on 2+ rapeguard yksikköä. Edelleenkin kysyn missä maagini olisivat olleet tai mitä tehneet jos olisin ryssinyt jalkaväelläni? Ideana oli polttaa örkkejä magialla mahd. paljon ja loppujen lopuksi örkkejä kuolikin kohtuu paljon.Akseli kirjoitti:Sen verta sain kuulla listani bashaamista ja haukkumista pelissä, niin nyt halusin jotain sanoa vastaan kun vielä sivukorvalla kuulin kaverillesi puhuvan kuinka paska pelaaja olin ja listani todella syvältä.
Wolfriderien jälkeen giant laitettiin odottamaan flank hyökkäystä, joka ei sekään ole parhaita tilanteita chargata.
Joo, kyllä pääsee lentämään piiloon ja samalla karsiutuu monta magian kohdetta. Mutta yksinäinen t3 nappi, joka pamahtaa tuulenpuuskassakin ei ole minusta hyvä vaihtoehto.
Kolmanneksi haluaisin korostaa, että enään en jaksa haukkua pelitaitojasi ja mielestäni Warp-Riderin ilmaisu oli liian jyrkkä (osaat ampua katapultilla, ihan näppärä taito sinänsä). Se alunperin johtui siitä, että jostain kumman syystä se otti päähän aika lailla kun sain liittolaiseksi klosiskääpiöt. Muistaakseni minä vielä pelin alussa yritin kannustaa sinua pelaamaan tosissaan, mutta vastaukseksi sain "tää o hävitty jo massacrella". Sen riimumieschargen jälkeen ei enää yksinkertaisesti voinut olla kannustava.
Sitten tulet vielä sotuun kääntämään veistä haavassa ja väität kivenkovaan, että minä olen matkalippu massacre häviöön. Minä taas väitän, että sinun LISTASI on oikotie turpakäräjille. Joo eiköhän me se jo uskota. Jos sulla ois ollu gunline niin olisin kiitollinen hyvästä tuurista kyseisessä skenaariossa.
Olin valmis jättämään tämän jo tähän heti pelin jälkeen.
Tämä selvä, ei todellakaan mitään kyyneleitä ole valutettu sen enempää. Kiitti vielä kerran kivasta turnauksesta!Chaoslord kirjoitti:Ei ninja-asettelusta mitään extrapisteitä saanut, se vain tekee armeijoiden arvostelusta huomattavasti helpompaa & mukavampaa. Kyllähän tuo mainittiin turnaussäännöissä että jos halusi maalauspisteitä niin laittaa armeijan venaamaan arvostelua paraatimuodostelmassa ruokatauon aikana. Kuulutin siitä kanssa tokan kiekan aikana. Tietty conihälinässä kuulutukset hukkuu helposti ja turnauksen aikataulun ollessa reilusti myöhässä (tuossa vaiheessa "ruokatauon" paikka oli varmaan kaikille vähän mysteeri) niin kaippa sitä osasyyn joutuu tänne puolelle ottamaan. :-P
wanhan liiton örkki pomo