"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten keräätte figuja?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Jazka

Miten keräätte figuja?

Viesti Kirjoittaja Jazka »

Miten te kaikki ihmiset keräätte figuja? Siis keräättekö armeijoita vai ostatteko jonkun hienon figun jonka haluatte maalata?Itse teen jälkimmäistä enemmän.
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Tällä hetkellä ostelen armeejaan figuja kun pitäs saada se kasaan... Mut aina välistä maalailen esim kavereitten figuja ynms. Armeejani jälkeen ajattelin sit vaan keskittyä maalaamiseen.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Ostelen pois kaikki ukot joista tykkään tai jos niistä saa hyviä paloja konvertointiin. Ebay rulez!!!

Juu....en siis pelaa ollenkaan. :oops:

M
"Kaulaparta huohottaja"
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Kerään suurhaltioita, ja yritän löytää vaivalla sellaisia hyvän näköisiä figuja, jotka sopisivat armeijaani sankareiksi tai muuten tuomaan väriä tyylikkäällä tavalla.

Esimerkiksi minulla on Bretonnian damseli naispuolisena haltia maagina, eikä eroa linjasta yhtään, kun on jalan. Ratsastavan figun heppa on kyllä mallia poni verrattuna haltiaratsuihin. Se vain pitäisi saada ponin näköiseksi ja se olisi varsin hyvä. Ei onnistu minulta ikuna.

Ostin blisterin synk'haltiain Black Guardia, jossa olevan paljaspäisen sotilaan conffasin heiluttamaa isoa kirvestä halberdin sijaan ja nyt se esittää jalan kulkevaa lordia yllään Armour of Gods. Toisen niistä kahdesta muusta figusta pidän keräilykappaleena ja kolmennan minä laitan eteenpäin myöhästyneenä joululahjuksena.

Elikkä tälläistä. Olen myös harkinnut valikoiman laajentamista sillä tavoin, että sitä voisi käyttää paremmin ropetuskäytössä. Toisaalta sellaiseen ei ole ollut tähän mennessä resursseja.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Itse sekä kerään armeijoita (lähinnä 15mm ja 1/72-skaalan historiallisia), ja siihen tarkoitukseen kerättyjä figuja onkin pari tuhatta.

Sen sijaan kaikki suuremman skaalan ukot olen ostanut vain ja ainoastaan maalaus- ja konvertoimistarkoituksiin poislukien muutaman Necromunda-ukon. Yleensä saan "hyvän" idean ja marssin kauppaan etsimään figuja, joilla on sopivia paloja. Kotiin saavuttuani laitan figut kaappiin odottamaan tuomiopäivää jolloin kerkiän rakentaa niistä jotain.

Tosin viime aikoina jälkimmäinen puoli harrastusta on ollut enemmän esillä.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Nykyään tulee ostettua melkein pelkästään yksittäisiä figuja maalausta varten. Armeija mulla on 40k:ssa jo kunnossa, mutta olisi joskus tarkoitus hankkia siihen lisää fistejä ja pari tankkia. En kyllä tiedä missä välissä nekin ehtisi maalata. Vampire Count armeijan varmaan hoidan kuntoon dippaamalla, ainakin yritän jotain woodstain juttua ennen kuin sen enempää panostan. Lurkit näyttää joka tapauksessa tylsiltä, joten miksi vaivautua?

Armeijafiguja en kyllä viitsi vähään aikaan hankkia lisää kun on yksi SOB armeija maalattavana ja varmaankin heti sen jälkeen fantsubattleen slaanesh porukka.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Ostan figuja mitä tarvitsee armeijaan....
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Vega

Viesti Kirjoittaja Vega »

kernään enemmän armejoita eli kokonaisuus on hienojuttu. En niin pienistä yksittäisisitä figuista dikkaa tottakai charkut ja ne maalaan niin hyvin kuin osaan mutta ne ei ole se hienoin juttu vaan teemaan sopiva kaunis armeija Ja sitten tietysti pelaan niillä.
"Summon my army Lich"
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

mä ostan yleensä rykmentin tai kaks kerrallaan. eli sellaset 12-50 figuu kerralla. sitten jos ostaa käytettyinä niin ostan mitä on tarjota.
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Suunnittelen armeijan ja ostan sen sitten hiljalleen.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

Pelaan sekä 40k kaaosta ja fb jalohaltioita, joten pelifiguja tulee enimmäkseen ostettua. Toki sitä aina silloin tällöin ostaa jotain hienoja, lähes poikkeuksetta halvempia ei-gw figuja ihan muuten vain.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Skavengeneral

Viesti Kirjoittaja Skavengeneral »

No, mä kerään armeijaa (ensisijaisesti ainakin). Minä ostan yhden tai kaksi blisua kerralla (kun on tuo raha muutenkin tiukalla niin ei voi enempää hankkia), maalaan ne hitaasti (siis todella hitaasti) ja menen sitten ostamaan lisää. Joskus tulee ostettua useampia 'talvivarastoon', mutta vain silloin kun rahaa löytyy (eli tosi harvoin :cry:). Ja joskus tulee ihan puolivahingossa ostettua 'heräte figuja' eli niitä joita ei pakosti koskaan armeijassa käytä mutta haluu silti maalata ja ajatella, että jos joskus tätäkin tarvis... Noin mun joukot sitten joskus hamassa tulevaisuudessa valmistuu, mutta onneksi aikaa riittää (eihän se seiska editio vielä huomenna kauppaan tule).
Olen lomalla, eikä minua näy eikä kuulu. Siksi myöskään en saa viestejäsi, joten minua on turha yrittää saada mitenkään kiinni. HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE!!!!!
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

jamopower kirjoitti:Suunnittelen armeijan ja ostan sen sitten hiljalleen.
Sama juttu, maalaan mitä kerkiän, että pääli puolisin olisi junkun näköinen ja sitten kun armeija on kondiksessa niin maalaan pikku hiljaa lisää...
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
NiTessine

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

No, teoriassa kerään armeijoita ja warbandeja, mutta käytännössä se menee enemmänkin niin, että näen jänniä figuja ja ostan ne... Kun maalaaminen viehättää enemmän kuin pelaaminen, varsinkin kun kaveriporukassa prioriteetit menee päinvastoin ja saa olla onnellinen jos laudan toisella laidalla olevassa armeijassa on edes viidellä figulla maalit pinnassa. Jos joku näistä on vielä pelaajan itsensä maalaama, se on merkki Lopun Ajoista.

No, nyt on tarkoituksena kuitenkin ottaa ja koota pari näitä laatikoista löytyviä örkkejä kahden tonnin FB-armeijaksi, ja sitten tehdä sama space marineille. Siinä sivussa voi tehdä Mordheim-warbandin niistä Chaos Maraudereista, ja harjoitella maalaustekniikoita Fantsun alesta ah niin halvalla hankkimiini WarZoneihin ja Chronopioihin, ja sitten pitää ietysti osta, konvertoida ja maalata figut representoimaan roolipelihahmoja...

Hmm. Saikohan nyt tuostakaan mitään selvää. Anti olla. *Painaa Lähetä-nappulaa.*
Games are very educational. Scrabble teaches vocabulary, Monopoly teaches cash-flow management, and D&D teaches to loot the bodies.
-Steve Jackson
mr.cocaine

Viesti Kirjoittaja mr.cocaine »

No mulla on semmonen homma että jos näen jonkun siistin figuurin niin otan selvää mille armeijalle se kuuluu, onko siinä armeijassa muita hienoja figuureita ja jos on niin käyn keräämään sitä armeijaa.Mutta tapansa kullakin.Mun mielipide on se että jos ostelisin vain hienoja figuureita niin pitäisin niitä vain pienoismalleina, enkä enää alkaisi keräämään armeijaa koska siinä vasta rahaa palaa. :D
Ostetaan Imperial Guardian Catachan Jungle Figther:eritä.
mr.cocaine

Viesti Kirjoittaja mr.cocaine »

NiTessine kirjoitti:No, teoriassa kerään armeijoita ja warbandeja, mutta käytännössä se menee enemmänkin niin, että näen jänniä figuja ja ostan ne... Kun maalaaminen viehättää enemmän kuin pelaaminen, varsinkin kun kaveriporukassa prioriteetit menee päinvastoin ja saa olla onnellinen jos laudan toisella laidalla olevassa armeijassa on edes viidellä figulla maalit pinnassa. Jos joku näistä on vielä pelaajan itsensä maalaama, se on merkki Lopun Ajoista.

No, nyt on tarkoituksena kuitenkin ottaa ja koota pari näitä laatikoista löytyviä örkkejä kahden tonnin FB-armeijaksi, ja sitten tehdä sama space marineille. Siinä sivussa voi tehdä Mordheim-warbandin niistä Chaos Maraudereista, ja harjoitella maalaustekniikoita Fantsun alesta ah niin halvalla hankkimiini WarZoneihin ja Chronopioihin, ja sitten pitää ietysti osta, konvertoida ja maalata figut representoimaan roolipelihahmoja...

Hmm. Saikohan nyt tuostakaan mitään selvää. Anti olla. *Painaa Lähetä-nappulaa.*
No muista en tiedä, mutta mä sain aivan loistavasti selvää. :D
Ostetaan Imperial Guardian Catachan Jungle Figther:eritä.
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Ilman maalaamista en voi tuskin paria päivää enempää olla, mutta myös pelaaminen kuuluu olennaisesti harrastukseeni. Ostan mitä päätän ostaa...
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
manmangler
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manmangler »

Nykyään enemmän keräilee hienoja ja tykästyttäviä figuja. Suurimmaksi osaksi Female tyylisiä.
Waagh Whuuz teer
C'mon taste my Rot
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”