Apua armeijan valintaan ja kasaukseen aloittelijoille

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
Gerazu

Re: Apua armeijan valintaan ja kasaukseen aloittelijoille

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Tämmöinen pieni kysymys liittyen ringwraitheihin: Mihin armeijoihin niitä saa? Saako Haradiin?
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

The Nazgul armeijalista nauttii siitä etuoikeudesta, että se pystyy liittoutumaan lähes jokaisen pahan armeijan kanssa. Sitä Lomea voi vilkaista! Myös Harad-lisäosassa on Haradin liittoutumissäännöt joten sekin on aika hyvä olla.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

miQ kirjoitti:The Nazgul armeijalista nauttii siitä etuoikeudesta, että se pystyy liittoutumaan lähes jokaisen pahan armeijan kanssa. Sitä Lomea voi vilkaista! Myös Harad-lisäosassa on Haradin liittoutumissäännöt joten sekin on aika hyvä olla.
Ei ole lomea sori. Ok. Kun tarttin jonkun sankarin haradille niin rinkku näytti hyvältä.
juski

Viesti Kirjoittaja juski »

Ajattelin aloittaa Lord of the rings miniatyyripelin pelaamisen. Minulla ei ole sääntökirjoja eikä figuja. Aijon aloittaa Haradilla. Mitä minun kannattaisi aluksi ostaa?

P.S. Haluaisin hankkia kaiken kohtuu halvalla.
miQ

Viesti Kirjoittaja miQ »

Sääntökirja tietysti täytyy ostaa, tai mikäli kaverillasi/kaveriporukallasi on sääntökirja, niin voit varmaan lainata sitä. Sitten Harad -armeijan aloittamisen kannalta tärkeät jipot. Eli Harad -lisäosa ja laatikollinen Harad Warriorsseja. Sitten siihen ehkä Suladan ja 6x Haradrim riders. Näistä saat jo pienen armeijan. Tuo Suladan siksi, koska todennäköisesti tulet pelaamaan sillä melko paljon sillä se on aika must tavalliseen Haradrim armeijaan. Toivottavasti auttoi!
juski

Kiitos! Ja vielä kysymys: Kannattaako sitten kun olen saanut armeijan alkuun ruveta säästämään rahaa War mumakkiin?
Chaotic Dwarf

Viesti Kirjoittaja Chaotic Dwarf »

Se on ihan itsestä kiinni, että haluaako rakentaa armeijansa olifantin ympärille, vaiko tehdä jalkaväkeen ja/tai ratsuväkeen perustuvan joukkion.
Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
juski

Yksi kaverini on myös alottamassa Lord of ringssiä. Hän on tekemässä armeijaa Gondorilaisista. Koska hänen kotonaan ei netti tällä hetkellä toimi kysyn tätä hänen puolestaan: Eli mitä hänen kannattaisi aluksi ostaa?
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Gondorin (ja Haradin) yksiköitä on aika paljon jo suoraan sääntökirjassa, joten Gondor in Flames (ja Harad) voi ostaa vasta perusjoukkojen jälkeen.

Ihan alkuun kannattaa ostaa joku muoviboxi (esim Warriors of Minas Tirith) ja Command-blisteri (kapteeni ja lipunkantaja), sitten ehkä joku toinen muoviboxi ja joku nimetty sankari. Sitten vaikka ne armeijakirjat. Tuolla kaavalla pääsee alkuun oikeastaan ihan minkä tahansa armeijan kanssa, kunhan sillä on muovijoukkoja. Jos ei ole, tulee armeijan aloittaminen aika paljon kalliimmaksi.
Phil Kelly says "No!"
Th3_Dog

Viesti Kirjoittaja Th3_Dog »

Huomio! http://www.sotavasara.net/keskustelu/viewforum.php?f=42 <-- tuolta löytyy halvalla muitten vanhoja ukkoja.
Myös http://www.maelstromgames.co.uk/ on halpa paikka ostaa figuja. Se on tosin briteissä että on siinäkin riskinsä.
Vaihdetaan: 10 Uruk-Hai Warrioria, 24 Warriors of Rohania&Rohan Captain on Foot.The models become unassembled and unpainted
Etsiskelen rohania ja kääpiöitä. Erityisesti hakusessa mordor örkit.
lotr14

Viesti Kirjoittaja lotr14 »

Onko huono idea konffata kääpiöille miekkoja? Muistan jostain lukeneeni, että ne käyttää niitäkin. Kyllästyttää pelkät kirveet.
Come to the dark side. We have cookies!
Snafu

Viesti Kirjoittaja Snafu »

lotr14 kirjoitti:Onko huono idea konffata kääpiöille miekkoja? Muistan jostain lukeneeni, että ne käyttää niitäkin. Kyllästyttää pelkät kirveet.
Tottakai saat. Mieluiten kuitenkin niin, että aseiden toimintatapa vastaa aseen muotoa ja pitelytapaa. Esimerkiksi handweaponiksi yhden käden miekka ja 2-h weaponiksi vaikkapa claymore tai jotain muuta.

Edit: Flufillisempaa olisi tosin käyttää vain kirveitä, mutta itse näkisin miekat vain positiivisena vaihteluna.
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
Elrohir

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Jos viilataan pilkkua niin Murinilla on käytössään Kalazal (vai mikä se nyt olikaan) miekka, mutta kyseinen kääpiö ei taida olla Tolkienin keksintöjä. Lisäksi jousikääpiöillä on vöillänsä miekat ja Iron Guarditkin käyttelevät moisia, mutta nämäkin ovat taas GW:n luomuksia. En kyllä pidä mitenkään mahdottamana, että kääpiöillä olisi ollut Tolkieninkin teoksissa miekkoja.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Ainakin hobitissa ne kääpiöt käyttyvät miekkaa ihan hyvin
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
lotr14

Viesti Kirjoittaja lotr14 »

Kiitti. Konffaan myös 2-handed tyypeille hakkuja.
Come to the dark side. We have cookies!
Tyranni

Viesti Kirjoittaja Tyranni »

Heippa. Olisin aloittelemassa ystäväni kanssa Lotria, ja minun armeijakseni olisi muodostumassa Angmar ja Dol Guldur. Enimmäkseen Angmarista olisin kiinnostunut (kestosuosikki), mutta mukavaltahan tuo Guldurikin vaikuttaa.
Joten miten aloittaa ? Ostetaan Örkki boksi ja sääntis ja Ruin of Arnor ? Ja sitten heroksi mikä, Noitakuningasko ? Ja miten nämä toimii pelillisesti, hakkaa päälle armeija, väijytys vai taktillisesti vaativa ? Ja se fall of the necromancer myös ? Mitä sen lisäksi Dol Gulduriin ?

Ja sitten siihen ystävään. Hän olisi kiinnostunut haltijoista, enimmäkseen metsähaltijoista, eli mitä hänelle ?
"I Speak Spanish to God, Italian to Women, French to Men, and German to My Horse"
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
örkkipoka

Viesti Kirjoittaja örkkipoka »

Tyranni kirjoitti:Heippa. Olisin aloittelemassa ystäväni kanssa Lotria, ja minun armeijakseni olisi muodostumassa Angmar ja Dol Guldur. Enimmäkseen Angmarista olisin kiinnostunut (kestosuosikki), mutta mukavaltahan tuo Guldurikin vaikuttaa.
Joten miten aloittaa ? Ostetaan Örkki boksi ja sääntis ja Ruin of Arnor ? Ja sitten heroksi mikä, Noitakuningasko ? Ja miten nämä toimii pelillisesti, hakkaa päälle armeija, väijytys vai taktillisesti vaativa ? Ja se fall of the necromancer myös ? Mitä sen lisäksi Dol Gulduriin ?

Ja sitten siihen ystävään. Hän olisi kiinnostunut haltijoista, enimmäkseen metsähaltijoista, eli mitä hänelle ?
Angmarista en niinkään tiedä, mutta kaverisi ja sinä voisitte ostaa vaikka sen fall of the necromancerin puoliksi tai jtn, kummatkin sitä kuitenkin noilla armeijoilla tarvivat. Haltijoille voisi myös ostaa vaikka command paketin, wood elf warriors paketin ja vaikka sentinel paketin jos jotain kalliimpaa tahot. Sitten vain valitsemaan mieleisiä heroja.
Tyranni

Viesti Kirjoittaja Tyranni »

örkkipoka kirjoitti: Angmarista en niinkään tiedä, mutta kaverisi ja sinä voisitte ostaa vaikka sen fall of the necromancerin puoliksi tai jtn, kummatkin sitä kuitenkin noilla armeijoilla tarvivat.
Onko Fall of the Necromancerille oma paketti ? Itse olen vain nähnyt/löytänyt vain kirjan, mutta sen nyt itse hankin joka tapauksessa.
"I Speak Spanish to God, Italian to Women, French to Men, and German to My Horse"
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
Machine_Spirit

Viesti Kirjoittaja Machine_Spirit »

Tyranni kirjoitti:
örkkipoka kirjoitti: Angmarista en niinkään tiedä, mutta kaverisi ja sinä voisitte ostaa vaikka sen fall of the necromancerin puoliksi tai jtn, kummatkin sitä kuitenkin noilla armeijoilla tarvivat.
Onko Fall of the Necromancerille oma paketti ? Itse olen vain nähnyt/löytänyt vain kirjan, mutta sen nyt itse hankin joka tapauksessa.
Ei, tarkoitti varmaan kirjaa.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
örkkipoka

Viesti Kirjoittaja örkkipoka »

Machine_Spirit kirjoitti:
Tyranni kirjoitti:
Ei, tarkoitti varmaan kirjaa.
Sitäpä juuri
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”