Moro!
Eli nyt on jonkin aikaa ollut tarkoituksena 40k:n aloitus. Sääntökirjan juuri sain ja sen nyt olen lukaissut, joten olisi hyvä päättää minkä armeijan aloittaisin.
Itse arvostan seuraavia seikkoja:
-Fluffi, pörrö in IMO yksi tärkeimpiä faban, 40k:n tai vastaavan tekijöistä
-Pelattavuus, ei sillä ole väliä onko armeeja autowin tai autolose. Kunhan sillä on on mukava pelata ja voi käyttää useita eri listoja (eli ei mitään pelkkää ampumista tai closista yms.)
-Figujen ulkonäkö, hienoilla figuilla on kiva pelata. Olisi myös hyvä että figuja olisi hauska ja/tai vaihteleva maalata.
Elikkä noiden perusteella olisi hyvä armeeja löytää, itse en ole pahemmin näihin perehtynyt, mutta olen saannut vaihtoehdot jaettua viiten vaihtoehtoon. Olisi kiva kuulla näistä vähän pörröstä, millainen armeeja on kentällä, ehkä pieniä taktiikoita tjs.
-Witch Hunters (sisterit ovat figuina hienoja ja inquisitor lord on omasta mielestä erittäin hieno.
-Daemon Hunters(grey knightit ovat figuina kivaa katseltavaa eli jos tämän valitsen, tulisi listoista GK painoitteisia)
-Eldar (hienot figut, fluffi mukavaa. Haittana on taas Aspectit. Hienojahan jotkut ovat, mutta kun ottaa liika eri aspecteja, pelkään että armeeja ei näytä armeejalta vaan pikemminkin sekalaiselta kasalta eri ukkoja)voihan tämän aina kumota
-Dark Eldar (figut ovat ihan hienoja)
-Tyranidit (kasa kaiken tappavia alieneita. Kuka ei tykkäisi?)
Joo eli olen ihan ulkonäön puolesta nuo valinnut, pelattavuudesta en tiedä lähes mitään. Eli kertokaapa vähän näistä ja auttakaa minua valitsemaan armeeja.
Kiitos jo etukäteen
e: Joo ja olen kapun oppaan jo lukenut että ei tarvitse siitä kertoa
'Kytkoon aloitus. Auttakaa valitsemaan armeeja
'Kytkoon aloitus. Auttakaa valitsemaan armeeja
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
- Viral Infection
Re: 'Kytkoon aloitus. Auttakaa valitsemaan armeeja
Onnittelut, että valitsit tämän jalon harrastuksen!
Itse suosittelisin noista armeijoista Tyranidejä. Itse satuin niillä aloittamaan, ja uuden edikan myötä aina paranee! Melko täysin muovia kaikki isompi ja mitä ei tarvita massaa (Hive Tyrant vielä ikävä kyllä tinaa), eli mukavia maalata ja kyllä ne 10 metallistakin voi kärsiä. Maalaustyyli on täysin sinun päätettävissä, ja jos haluat valmiin tyylin niin fluffikin on valmiina. Ei ole mitään rajoituksia, kuten Space Mariineilla. Ainoa heikkoutesi tulee olemaan Monolith ja Land Raider, jossa Boltterit. Armeijan voi tehdä massana (oma valintani on Halvat 9pts/kpl termat), tehokkaana, ampuvana, lähistelevänä. Melkein minä tahansa.
Itse suosittelisin.
Itse suosittelisin noista armeijoista Tyranidejä. Itse satuin niillä aloittamaan, ja uuden edikan myötä aina paranee! Melko täysin muovia kaikki isompi ja mitä ei tarvita massaa (Hive Tyrant vielä ikävä kyllä tinaa), eli mukavia maalata ja kyllä ne 10 metallistakin voi kärsiä. Maalaustyyli on täysin sinun päätettävissä, ja jos haluat valmiin tyylin niin fluffikin on valmiina. Ei ole mitään rajoituksia, kuten Space Mariineilla. Ainoa heikkoutesi tulee olemaan Monolith ja Land Raider, jossa Boltterit. Armeijan voi tehdä massana (oma valintani on Halvat 9pts/kpl termat), tehokkaana, ampuvana, lähistelevänä. Melkein minä tahansa.
Itse suosittelisin.
Oberon_ kirjoitti:No se on voivoi sitten. Paskan möivät, mitäs läksit, kikkeliskokkelis.
hmmm itse ehdottaisin dark eldareita. Juu tällä hetkellä pelillisesti aika huonoja, mutta tossa ensi keväänä/kesänä näille pitäisi tulla uusi codexi, joten eiköhän ne siitä parana. Niin ja figut on mukava maalata ja komeitakin, itse tilasin hieman vanhoja dark eldareja varastoon, joita alan sitten väsäämään uuden dexin tultua.
Sweet Jesus, Khorne and Slaanesh together in the same box!?
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
Korjaan: Vaikeita. Deldareilla on vaikea pelata, mutta mitä nyt olen kaverin juustotuksia kuunnellut (ja testipeleissä kokenut) niin kyllä ne perus wychit kaatavat yhden vanhan csm codexin bloodthirsterin ja daemon princen ilman että hikikään tulisi. En tosin tiedä että paljonko 5 edikka on tilannetta muuttanut (skimmereitähän nerffattiin?)Justice kirjoitti:hmmm itse ehdottaisin dark eldareita. Juu tällä hetkellä pelillisesti aika huonoja
Mutta eikös vimme faqissa wycheiltä pistettu se ws puolitus skilli? vai muistelenki ihan omiani?
Sweet Jesus, Khorne and Slaanesh together in the same box!?
Linkkejä joka saattaa auttaa päätöksenteossa:
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 44&t=62875
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =8&t=12989
Paras päätös on oma päätös! :D
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 44&t=62875
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =8&t=12989
Paras päätös on oma päätös! :D
Katsoo niitä deldareita kun ne päivittyvät. Taitaa nimittäin saada nidit uuden pelaajan; Monipuolisuus ja pörrö vei voiton muista.
Theyre numbers are untold and everything that is in theyre way shall be devoured!meniköhän oikein?
Theyre numbers are untold and everything that is in theyre way shall be devoured!meniköhän oikein?
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify