40k 5th Edition - risut ja ruusut
- Shadow Angel
Re: 40k 5th Edition - risut ja ruusut
Kiva kirja tämä on, mutta harmittaa tuo S&P:n omaavien taistelijoiden rynnäkön huonontuminen, kun niitä kranaatteja ei kaikilta löydy.
A nuclear error, but I have no fear,
'Cause London is drowning, and I, I live by the river!
'Cause London is drowning, and I, I live by the river!
Uusi edikka tuli ja upposi... syvälle sieluun. Minusta henkilökohtaisesti tuntuu, että kaikki mahdollinen on parantunut. Tankkien kestävyys, woundien jaon helpottaminen, tablet, kaikki. Kaikki armeijani tuntuvat saaneen buustin (IG, Necron, Eldar). IG hyötyy aivan suunnattomasti coverin paranemisesta, ja tankkini ovat jo muutenkin aivan stabiileja. Free wheel on vaan eduksi. Eldaritkin hyötyvät coverista, ja nykyään Crack Shotilla tekeekin jotain. Skimmerien hidastuminen ei minuun juuri vaikuta, kun pelaan muutenkin vähän erilailla niillä. Ja hei, Avatar pääsee jopa lähikseen Run! säännöllä.
Necronit taas kestää, kestää, ja kestää. Ja Nightbringer pääsee lähikseen... voisin jatkaa vielä monta riviä special ruleista ja tasapainotuksesta, mut eiköhän aikapaljolti kaikki oo jo sanottu niistä ja muista. Erittäin tyytyväinen olen. Kaveripeleissä tehtiin kyllä sellainen sopimus, että ryhmästä kuolee vaan ne, jotka on rangella ja jotka voidaan konkreettisesti nähdä. Helppo korjaus siihen aivopieruun.
Necronit taas kestää, kestää, ja kestää. Ja Nightbringer pääsee lähikseen... voisin jatkaa vielä monta riviä special ruleista ja tasapainotuksesta, mut eiköhän aikapaljolti kaikki oo jo sanottu niistä ja muista. Erittäin tyytyväinen olen. Kaveripeleissä tehtiin kyllä sellainen sopimus, että ryhmästä kuolee vaan ne, jotka on rangella ja jotka voidaan konkreettisesti nähdä. Helppo korjaus siihen aivopieruun.
Idleness is the pathway to damnation.
- YrittäisitEdes
En nyt tiedä...
Alkuun muutama armeija joiden listoja ei ole vielä uusittu (Necronit), tuntuivat saavan enemmän takkiinsa kuin muut keskimäärin, koska nyt ne on pakotettu ostamaan muuta destroyereiden tilalle, kun niillä ei ole enää helppoa saada tankkia alas. Joten pisteet "tuhlaantuvat" hauta hämiksiin ja heavy destroyereihin, jos haluaa tankkeja lähteä kaatamaan.
Wraithit muuttuivat lähes käyttökelvottomiksi. Toki niillä sen tulituki yksikön voi käydä lahtaamassa, mutta miksi tuhlata niihin, kun lordi veilillä ja orbilla, kuolemattomien kanssa hoitaa homman paremmin.
Lisäksi Eldarit tuntuivat menettävät hyödyn suurimmasta edustaan, nopeudesta.
Toki suurin osa on ongelmia jotka poistuvat ajanmyötä, mutta näin alkuun sieltä sun täältä löytyy hieman viilattavaa, mutta yleisesti ottaen tuntuu siltä että 5.edikka on paremmin balanssissa kuin neljäs. Toistaiseksi.
Alkuun muutama armeija joiden listoja ei ole vielä uusittu (Necronit), tuntuivat saavan enemmän takkiinsa kuin muut keskimäärin, koska nyt ne on pakotettu ostamaan muuta destroyereiden tilalle, kun niillä ei ole enää helppoa saada tankkia alas. Joten pisteet "tuhlaantuvat" hauta hämiksiin ja heavy destroyereihin, jos haluaa tankkeja lähteä kaatamaan.
Wraithit muuttuivat lähes käyttökelvottomiksi. Toki niillä sen tulituki yksikön voi käydä lahtaamassa, mutta miksi tuhlata niihin, kun lordi veilillä ja orbilla, kuolemattomien kanssa hoitaa homman paremmin.
Lisäksi Eldarit tuntuivat menettävät hyödyn suurimmasta edustaan, nopeudesta.
Toki suurin osa on ongelmia jotka poistuvat ajanmyötä, mutta näin alkuun sieltä sun täältä löytyy hieman viilattavaa, mutta yleisesti ottaen tuntuu siltä että 5.edikka on paremmin balanssissa kuin neljäs. Toistaiseksi.
Welcome to freakshow, it's called life.
Se sama vanha YE.
Se sama vanha YE.
en yhtään lukenut aiempia kommentteja mutta haluan purkaa sydäntäni siinä asiassa, että eldarini pärjäävät nykyään vielä huonommi kuin ennen. Muutenkin kaikki uudet kodeksit on paljon tylsempiä kuin ennen. Kaikki listat on samanlaisia kun vaihtoehtoja ei ole kauheasti millekkään ja niistä vaihtoehdoista vain yksi toimii. Säännöt itsessään taas on itsessään ihan jees mutta en ole vielä päättänyt, tykkäänkö trua losista vai en. Omalla tavallaan se poistaa pelistä palikkamaista fiilistä mutta ei joskus toimi kuten pitäisi. :/
- The Captain
- Valvoja
Ja minkäs verran varianssia kilpailukykyisissä listoissa ennen oli?togottaja kirjoitti: Muutenkin kaikki uudet kodeksit on paljon tylsempiä kuin ennen. Kaikki listat on samanlaisia kun vaihtoehtoja ei ole kauheasti millekkään ja niistä vaihtoehdoista vain yksi toimii.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Äläs nyt kapu. Ennen wanhaan saattoi kuitenkin voittaneella Iron Warriors listassa olla demoniprinssillä frag kranaatit ja toiseksi tulleella ei.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
Toistaiseksi kyllä ollut erittäin tyytyväinen uuteen editioon.
Ja varsinkin uudet perus-skenaariot toimivat huomattavasti paremmin.
Kyllä, mukaan lukien Kill Pointit, jotka ovat aivan loistava idea.. Vähän niinkuin sisäänrakennettu comppi. Vaikka itse pelaankin listoja joista löytyy pieniä yksiköitä vähemmän kilpailukykyisiä määriä (11-12).
Mitä sitten uusiin, tylsempiin codexeihin tulee.. Ostakaa demoneita ;)
Löytyy varianssia vaikka muille jakaa.
Ja varsinkin uudet perus-skenaariot toimivat huomattavasti paremmin.
Kyllä, mukaan lukien Kill Pointit, jotka ovat aivan loistava idea.. Vähän niinkuin sisäänrakennettu comppi. Vaikka itse pelaankin listoja joista löytyy pieniä yksiköitä vähemmän kilpailukykyisiä määriä (11-12).
Mitä sitten uusiin, tylsempiin codexeihin tulee.. Ostakaa demoneita ;)
Löytyy varianssia vaikka muille jakaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"