"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Korusepän lasit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Jarva

Korusepän lasit

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Elikkäs osaisiko joku sanoa mistä voisin hommata korusepän lasit tai jotkut muut vastaavat rimpulat, joilla näkisi paremmin skulptatessa ja maalatessa todella pieniä yksityiskohtia? Ja Suomesta päin siis, omasta kukkarostani kun ei sitä aitoa ja oikeaa muoviläpyskää löydy.
Merimetsä

Re: Korusepän lasit

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Jarva kirjoitti:Elikkäs osaisiko joku sanoa mistä voisin hommata korusepän lasit tai jotkut muut vastaavat rimpulat, joilla näkisi paremmin skulptatessa ja maalatessa todella pieniä yksityiskohtia?
Mjaa... itse kokeilin joskus isolla suurennuslasilla. En ollut kovin vakuuttunut. Jos et sinä erota yksityiskohtaa, niin miten kukaan muukaan ja vielä pelikentän etäisyydeltä? Ohjeeni onkin, että unohda suurennuslasit.

Jos nyt kuitenkin tahdot jotain suurentavaa, niin Aviris (http://www.aviris.fi/kuvasto/suurenl.php) toimittaa todella päteviä instrumentteja.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Visual

Viesti Kirjoittaja Visual »

Merimetsä kirjoitti:
Jarva kirjoitti:Elikkäs osaisiko joku sanoa mistä voisin hommata korusepän lasit tai jotkut muut vastaavat rimpulat, joilla näkisi paremmin skulptatessa ja maalatessa todella pieniä yksityiskohtia?
Mjaa... itse kokeilin joskus isolla suurennuslasilla. En ollut kovin vakuuttunut. Jos et sinä erota yksityiskohtaa, niin miten kukaan muukaan ja vielä pelikentän etäisyydeltä? Ohjeeni onkin, että unohda suurennuslasit.

Jos nyt kuitenkin tahdot jotain suurentavaa, niin Aviris (http://www.aviris.fi/kuvasto/suurenl.php) toimittaa todella päteviä instrumentteja.
itselläni tuo ei oikein toimi, ärsyttävä myös käyttää
''Imagination is more important than knowledge"
- Albert Einstein
Anselmi

Viesti Kirjoittaja Anselmi »

Jarvalle: Oletko käynyt optikolla tarkastamassa näköäsi vähään aikaan?
Jos et niin suosittelen. Itse kärsin siitä etten nähnyt pieniä detskuja tarkkaan ja silmät väsyi.
Marssin optikolle ja kerroin harrastuksestani jne.
Linssinviilari suositteli mulle 2 tehorillejä joiden alaosiossa on +1 enemmän kun mulla normaalisti.
Sitä efektiä ei normi käytössä huomaa mut maalatessa tuntui kuin olisi siirtynyt 54mm skaalaan.
Ihan halpoja 2teho rillit ei ole mutta mua ne on jeesannut paljon.
Silmälaseilla ei tule myöskään sitä koordinaatio/etäisyyden optista harhaa mitä
suurennus valoilla/laseilla.

Korusepän laseista mulla ei ole kokemusta.

P.s Optikko otti mun numeron ylös kun sen asiakkaat joskus haluaa kuvioita tai
muita kukkia pokiinsa!
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Merimetsä kirjoitti:Jos et sinä erota yksityiskohtaa, niin miten kukaan muukaan ja vielä pelikentän etäisyydeltä?
Eivät kaikki maalaa figujaan pelikäyttöön. Ja kyllä tasan kaikki, mitä figussa on näkyy paljaalla silmällä hyvässä valossa, mutta on se mukavampaa maalatessa nähdä se yksityiskohta paremmin kuin luonnossa.

Lasien kanssa en valitettavasti osaa auttaa.
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Hands_of_blue kirjoitti:
Merimetsä kirjoitti:Jos et sinä erota yksityiskohtaa, niin miten kukaan muukaan ja vielä pelikentän etäisyydeltä?
Eivät kaikki maalaa figujaan pelikäyttöön. Ja kyllä tasan kaikki, mitä figussa on näkyy paljaalla silmällä hyvässä valossa, mutta on se mukavampaa maalatessa nähdä se yksityiskohta paremmin kuin luonnossa.
Juurikin näin.

Akuuttia tarvetta korusepän laseille minulla ei ole, mutta helpottaisivat joitain pikkuhommia harrastuksessa. Oletteko esim. yrittäneet skulptata 28 milliselle figulle silmiä, ilman että figu olisi useimmissa tapauksissa päätynyt näyttämään mulkosilmäiseltä ihmishirviöltä? Mutta kyllähän silmät tietenkin ajan kuluessa treenautuisivat pienen pienten pikkudetaljien tuijotteluun, mutta lasien kanssa pääsisi samantien hyviin tuloksiin ilman säheltämistä. Ja ai niin, omassa näössäni ei ole siis vikaa ja vaikka nyt itse irstaasti toteankin, niin näköni on parempi kuin monella muulla ihmisellä.

JarvaEdit: Kappas, Bilteman verkkokaupasta löytyikin lasit.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”