Legendsin uudet joukot
Legendsin uudet joukot
GenConissa meren takana ennakkojulkaistiin uusi kirja, Legends, täynnä joukkotyyppejä. Tuo meidän mammuttiketju on niin iso, että ehkäpä tässä voisi keskittyä hieman rajatummin kirjassa ilmestyvien uusien joukkojen ominaisuuksiin.
Luettuani PP:n foorumilta spoilereita ihan jo pelkistä Cygnarin joukoista, tuli itse asiassa ensi kertaa mieleen ovatko uudet vahvistukset jo liian hyviä. Useampi on sellainen, jota ilman on aika vaikea olla jatkossa lähtemättä sotaan. Taisi kyllä muillekin tulla aika tavalla vastaavaa kauraa pikavilkaisulla. Mitäs fiiliksiä muilla?
Luettuani PP:n foorumilta spoilereita ihan jo pelkistä Cygnarin joukoista, tuli itse asiassa ensi kertaa mieleen ovatko uudet vahvistukset jo liian hyviä. Useampi on sellainen, jota ilman on aika vaikea olla jatkossa lähtemättä sotaan. Taisi kyllä muillekin tulla aika tavalla vastaavaa kauraa pikavilkaisulla. Mitäs fiiliksiä muilla?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Re: Legendsin uudet joukot
Vaikka kovin moni noista "auto-includelta" näyttävistä tukijoukoista pääsisikin armeijaan, sitä alkaa huomaamaan ns. "Harbinger-ilmiötä" eli puolet armeijasta on vain yhtä-kahta modelia tukemassa jolloin iskuvoima heikkenee huomattavasti mikäli nämä 1-2 tärkeää iskijää pääsee kuolemaan, mitä ne hyvin luultavasti tekevätkin kunhan tarpeeksi huomiota niihin kohdistaa. Varsinkin 500:ssa pisteessä nuo 20:kin pisteen hieman yksipuoliset tukiyksiköt alkavat jo tuntumaan pisteissä, isommat pelit ovat tietenkin eri asia.
Yksikään noista yksiköistä ei kuitenkaan onneksi vaikuta sellaiselta että ne yksin rikkoisivat peliä pahasti, eli kyllä niitä vanhempiakin yksiköitä tulee aina pidettyä mukana tavalla tai toisella. Ja kaikilta niiltä löytyy aina omia heikkouksiakin, esim. Character-jaakkojen suurimmat voimat tulevat esiin vain niiden "omilla" castereilla joiden kanssa niillä on affinity, hyvin iso osa noista kovaa iskevistä uusista yksiköistä on vain yhden woundin jalkaväkeä silti, eli aina löytyy keinot niiden hoitelemiseksi.
Paljon kiinnostavaa kuitenkin on luvassa uuden kirjan myötä, mikäli edes puolet gencon-spoilereista pitää paikkansa, ja tyylipelaajallehan tärkeintä muutenkin on ne nätit napit eikä kovin pahasti ole spoilerikuvien takia joutunut pettymään siinä suhteessa. Tottakai uusia leluja pitää hankkia kunhan niitä paikallisen hyllyyn saa, ja nyt vaan innolla odottamaan Metamorphosista joka sekin on onneksi tulossa jo keväällä ettei WM kovin hirveästi jylläisi ensi vuonna ;)
Yksikään noista yksiköistä ei kuitenkaan onneksi vaikuta sellaiselta että ne yksin rikkoisivat peliä pahasti, eli kyllä niitä vanhempiakin yksiköitä tulee aina pidettyä mukana tavalla tai toisella. Ja kaikilta niiltä löytyy aina omia heikkouksiakin, esim. Character-jaakkojen suurimmat voimat tulevat esiin vain niiden "omilla" castereilla joiden kanssa niillä on affinity, hyvin iso osa noista kovaa iskevistä uusista yksiköistä on vain yhden woundin jalkaväkeä silti, eli aina löytyy keinot niiden hoitelemiseksi.
Paljon kiinnostavaa kuitenkin on luvassa uuden kirjan myötä, mikäli edes puolet gencon-spoilereista pitää paikkansa, ja tyylipelaajallehan tärkeintä muutenkin on ne nätit napit eikä kovin pahasti ole spoilerikuvien takia joutunut pettymään siinä suhteessa. Tottakai uusia leluja pitää hankkia kunhan niitä paikallisen hyllyyn saa, ja nyt vaan innolla odottamaan Metamorphosista joka sekin on onneksi tulossa jo keväällä ettei WM kovin hirveästi jylläisi ensi vuonna ;)
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Luin pitkälti kaikki spoilerit läpi, ja vähän samoilla linjoilla olen Pariahin kanssa. Tavaraa on jo niin paljon, että kaikki ns. auto includet eivät välttämättä enään olekaan auto includeja. Tätä on tapahtunut jo ennenkin, (esim. mulla ei aina ole Vilmonia, vaikka se onkin perkeleen hyvä. ei vaan mahdu listaan aina) mutta legendsin myötä armeijan rakennuksessa täytyy tehdä yhä enemmän valintoja.
Uusi tavara myös buustaa vanhaa, eli tuskinpa vanhat yksiköt mihinkään katoavat. Lisäksi nuo legendsin uudet lelut tuntuvat keskimäärin olevan melko kalliita pisteissä.
Kaikenkaikkiaan näyttää oikein hyvältä. Mikään ei tuntunut olevan aivan owerpower. Uusia optioita tulee ja metapeli muuttuu.
Uusi tavara myös buustaa vanhaa, eli tuskinpa vanhat yksiköt mihinkään katoavat. Lisäksi nuo legendsin uudet lelut tuntuvat keskimäärin olevan melko kalliita pisteissä.
Kaikenkaikkiaan näyttää oikein hyvältä. Mikään ei tuntunut olevan aivan owerpower. Uusia optioita tulee ja metapeli muuttuu.
moi
Muhun vaikuttaa kyllä varmaan aika lailla Cygnar-näkökulma. Aiemmin "meillä" ei ollut oikeastaan mitään muuta todella kadehdittua kuin Centurion. Nyt sitten uusi warcaster Kraye vaikuttaisi jack-casterina olevan aivan uskomaton. Tietysti sitä tasapainottaa se, että jackit eivät muuten sitä parasta nykypelissä ole.
Warcaster attachment Squire on auto-include, joka tukiessaan warcasteria tukee suoraan koko armeijaa. Muut uutuudet eivät sitten mene tuohon kategoriaan, mutta jos nyt aloittaisin tän faction, niin käytännössä kaikki uudet joukot olisivat ostoslistalla ennen vanhoja "vastaavia" versioita. No onhan tämä toki PP:n kannalta ainakin positiivinen asia, sillä kauppa tulee käymään =) Mutta joo eipä nuo luultavasti pelin balanssia tule rikkomaan, joten eiköhän kokonaisuutta voi pitää hyvänä. Sitä ehkä vain vähän mietin miten kauan tämä aina parempien joukkojen lisääminen voi toimia.
Warcaster attachment Squire on auto-include, joka tukiessaan warcasteria tukee suoraan koko armeijaa. Muut uutuudet eivät sitten mene tuohon kategoriaan, mutta jos nyt aloittaisin tän faction, niin käytännössä kaikki uudet joukot olisivat ostoslistalla ennen vanhoja "vastaavia" versioita. No onhan tämä toki PP:n kannalta ainakin positiivinen asia, sillä kauppa tulee käymään =) Mutta joo eipä nuo luultavasti pelin balanssia tule rikkomaan, joten eiköhän kokonaisuutta voi pitää hyvänä. Sitä ehkä vain vähän mietin miten kauan tämä aina parempien joukkojen lisääminen voi toimia.
- The Captain
- Valvoja
Niin kauan kuin niitä tulee joka faktiolle sama määrä eikä aina uusimmalle armeijalle parasta, niin ei minusta mikään hirveästi rikki mene.Celebdae kirjoitti: Sitä ehkä vain vähän mietin miten kauan tämä aina parempien joukkojen lisääminen voi toimia.
Character-jaakkoja ei edelleenkään voi bondata kuin eNemo, joten bondit eivät komboa Affinityn kanssa.
Ja ainakin Khadorilla suuri osa "must have" -yksiköistä on edelleen Prime-Escalation-akselilla. Superiority ja Legends tarjoavat ainakin minun mielestäni vaihtelua, eivät korvaavaa tuotetta, ja se on minusta hienoa. Toisaalta en muista koskaan lähteneeni kotoa ilman Destroyeria, enkä usko sen seikan suuremmin muuttuvan Legendojen myötäkään.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Käsittääkseni casterit joiden kanssa saa affinity bonuksen, voivat myös bondata character jackinsa.The Captain kirjoitti:Character-jaakkoja ei edelleenkään voi bondata kuin eNemo, joten bondit eivät komboa Affinityn kanssa.
moi
Itse olen ihan samaa miettinyt. Raja tulee jossain välissä vastaan ja luulen sen sijaitsevan siinä missä vanha (Primen) kalusto alkaa muuttua vanhentuneeksi. Siitä alkaen kehitys alkaa syödä peliä toisesta päästä. Samalla tietty joukko pelaajia tulee jättämään pelin. Itse todennäköisesti tulisin olemaan juuri siinä joukossa.Celebdae kirjoitti:Sitä ehkä vain vähän mietin miten kauan tämä aina parempien joukkojen lisääminen voi toimia.
Toistaiseksi pelin laajentaminen on toiminut melko hyvin juuri valinnanvaraa laajentamalla. Primestä löytyy yhä kovia juttuja ja tottakai on annettava anteeksi se, että mukaan on mahtunut myös hyviä yrityksiä. Hirvitystä herättää tosin se miten erikoissääntöjen määrä on räjähtämässä.
- The Captain
- Valvoja
(Outoa, luulin eilen kirjoittaneeni tähän ketjuun viestin. Näyttää hukkuneen.)Samuli.H kirjoitti:Käsittääkseni casterit joiden kanssa saa affinity bonuksen, voivat myös bondata character jackinsa.The Captain kirjoitti:Character-jaakkoja ei edelleenkään voi bondata kuin eNemo, joten bondit eivät komboa Affinityn kanssa.
I stand corrected. Enpä sitten taidakaan ostaa eSorschalle Spriggania, kun Peto-nolla-ysi miellyttää enemmän (ja on enemmän perinteikäs khadorilainen kuin bling-blingillä päällystetty joulukuusi-spriggan).
Jotkin Primen yksiköt ovat olleet alusta saakka vähän altavastaajia, esim. Marauderia tai Sentineliä ei ole hirveästi turnauslistoissa näkynyt. Sitten taas se Primen kama, jota turnauksissa käytetään, on tuskin sieltä mihinkään menossakaan. Junnu-warcaster, Kuoro, Widowmakerit ja pikkukanat pysynevät edelleen vakiokalustona.
Ulkomaan peelojen foorumeita seuranneena kyllä hävettää olla khadorilainen. Ihme vikinää siitä, kuinka "Protektoraatti ja Cygnar saavat Legendsissä taas kaiken hyvän ja me saadaan vaan lisää mättökoneita". Pöh, sanon minä. Me Pohjolan soturit emme kaipaa mitään ihme jippoja voittaaksemme, toisin kuin heikot etelän miehet. Meillä on kirveet ja jää, ja niillä on tähänkin asti pärjätty.
Noin vakavasti ottaen taas en pidä niiden kitinää pelillisestikään perusteltuna. Khador rullaa edelleen maaston läpi kovempaa kuin mikään muu faktio, ja Noidan ja Iruskin lisäksi ainakin huhujen mukaan Alexandra tarjoaa kunnon kikka-casterin sellaiselle, joka haluaa finesseä pelata. Ja onhan meillä edelleen Widowmakerit, Kayazyt, Kossitet (no juu, keskimäärin huono vitsi), Greylordit (plus uusi parta-Jussi) ym. huolehtimassa siitä, että pelkät kirvein aseistetut kilpimuurit eivät jää ainoaksi taktiikaksemme.
Marauderissakaan ei sinänsä ole mitään vikaa. On aina näyttänyt kunnon työkoneelta ilman seksikästä sokerikuorrutusta. Ram pistonien pow on matalan puoleinen raskaalle jaakolle ja erikoishyökkäyksen voi menettää vähän turhan helposti. Muuten tuo olisi vallan oiva slämmikone combotettavaksi Khadorin boundless chargen kanssa. Etenkin, kun pitää mielessä mitä pelivaraa charge antaa verrattuna slämmiin.
Tietyt pelit ja vehkeet ovat vain seksikkäämpiä, kun ovat idioottivarmoja.
En oikeastaan ole katsellut mitä herkkuja muille faktioille tarjoillaan, mutta itse olen tykännyt Grey Lord linjan laajennuksesta. Ovat kuitenkin Khadorin ainoita velhoja ne. Lisäksi ne luovat jo valmiiksi suuren osan Khadorin kikkapohjasta. Khador on oikastaan samalla tavalla kikkailua kuin muillakin faktioilla, sille on vain annettu jylhän pohjolan valeasu.
Tietyt pelit ja vehkeet ovat vain seksikkäämpiä, kun ovat idioottivarmoja.
En oikeastaan ole katsellut mitä herkkuja muille faktioille tarjoillaan, mutta itse olen tykännyt Grey Lord linjan laajennuksesta. Ovat kuitenkin Khadorin ainoita velhoja ne. Lisäksi ne luovat jo valmiiksi suuren osan Khadorin kikkapohjasta. Khador on oikastaan samalla tavalla kikkailua kuin muillakin faktioilla, sille on vain annettu jylhän pohjolan valeasu.
Itteänikin kyllä mietitytää tuo uusien erikoissääntöjen määrä aina uutta kirjaa selaillessa. Eihän se paha kynnys meille veteraaneille ole, mutta kyllähän sitä ihan muutaman kerran ottaa ihme combosta pataansa 100-0 aika helposti, jos nyt pelin aloittaa. Otti toki ennenkin, mutta nyt niiden varomisen opetteluun menee kyllä aika älyttömästi aikaa, jos meinaa ihan oikeasti koettaa edes ne "ilmiselvät" äkkikuolemat opiskella. Eli hyvä puoli toki on, että vanhoille pelaajille kyllä riittää mistä ammentaa, mutta samalla kasvatetaan oppimiskynnystä aika tasaisesti.
Mutta sitten taas, eihän sillä pohjimmiltaan ole kai paljon väliä voittaako pikku-ukko pelissä vai ei, joten valinnanvaran laajeneminen on toki aina mukavaa.
Ja kyllähän primen joukoilla vieläkin pärjää, kylä siellä edelleen on ne muutama pelin kovimmista valinnoista. Esim. harvemmin edelleenkään tulee vastaan meniittejä, joilla ei olisi ainakin jotain seuraavista: paladin, exemplarit, kuoro, zealotit. Cygnarilla on varsin usein matkassa junnu, trencherit ja long gunnerit. Kapteeni jo luukanoista, widowmakereista sun muista muistuttikin. Jopa mercenarylillä on primestä Eiryss, joka on edelleen liki yhtä ärsyttävä, kuin pelkällä primellä pelatessakin.
Mutta sitten taas, eihän sillä pohjimmiltaan ole kai paljon väliä voittaako pikku-ukko pelissä vai ei, joten valinnanvaran laajeneminen on toki aina mukavaa.
Ja kyllähän primen joukoilla vieläkin pärjää, kylä siellä edelleen on ne muutama pelin kovimmista valinnoista. Esim. harvemmin edelleenkään tulee vastaan meniittejä, joilla ei olisi ainakin jotain seuraavista: paladin, exemplarit, kuoro, zealotit. Cygnarilla on varsin usein matkassa junnu, trencherit ja long gunnerit. Kapteeni jo luukanoista, widowmakereista sun muista muistuttikin. Jopa mercenarylillä on primestä Eiryss, joka on edelleen liki yhtä ärsyttävä, kuin pelkällä primellä pelatessakin.
Paitsi että nytten tuli eeppinen versio, joka hakkaa edellisenkin murskaluvuin.Teräratas kirjoitti:Jopa mercenarylillä on primestä Eiryss, joka on edelleen liki yhtä ärsyttävä, kuin pelkällä primellä pelatessakin.
En yritäkään kiistää, etteikö Primessäkin olisi hyödyllistä tavaraa, koska siellä on. Kuitenkin monet vanhat joukot jäävät aika statistin asemaan, kun uusien on "pakko" olla parempia että niitä ostettaisiin. Tai sitten tehdä jotain erilaista, mikä taas johtaa noihin erikoissääntöihin.
Voisin kyllä sanoa, että tuo erikoissääntöjen määrä haittaa jonkun verran jo ihan tavallistakin pelaajaa, joksi vaikka itseni lasken. Jo tälläkin hetkellä pelin yksiköistä varmaan puolet on sellaisia, joiden toiminnasta mulla on korkeintaan hämärä haju (Hordes toki vaikuttaa asiaan paljon). Peleistä tulee varovaisempia, kun vastustajaan on pakko pitää jonkinmoista hajurakoa "jos sieltä vaikka ilmestyisi jotain tosi ilkeää" - ja no usein ilmestyykin. Näin ollen mun näkemys on, että peli kehittyy tätä nykyä enemmän HC-pelureiden tahtiin.
Mutta on tuolla Legendsissä(kin) paljon hyvää. Etenkin sellaiset uutuudet, jotka parantavat jotain tällä hetkellä paitsiossa olevaa, ovat tosi pop. Casteri Kraye Cygnarille voi tuoda jaakot takaisin pöydälle (tosin haluaako jaakkoja käyttääkään enää sitten muiden castereiden kanssa?) ja gun mage UA varmasti parantaa nykyisten heikohkoa hinta-laatusuhdetta.
Kyllä Suomessa on turnauksissakin näkynyt jaakkoja ihan kivasti, joten vähän turha puhua jaakkojen takaisin tulosta. Eikä ne oikeasti ole niin huonoja, mitä ulkomaanpeelojen foorumeilla väitetään. Usein ovat hyväkin valinta.Celebdae kirjoitti:Mutta on tuolla Legendsissä(kin) paljon hyvää. Etenkin sellaiset uutuudet, jotka parantavat jotain tällä hetkellä paitsiossa olevaa, ovat tosi pop. Casteri Kraye Cygnarille voi tuoda jaakot takaisin pöydälle
moi
No Suomen turnausten taso nyt ei liene ihan kaikista korkein =) Ottamatta nyt kantaa siihen onko loppuun asti listan viilaaminen joka turneeseen se tavoitekaan ainakaan kovin monelle. Joka tapauksessa sanoisin, että ellei kyseessä ole suoranainen jack-casteri, niin harvalla yli kahta jaakkoa 750p listassaan on. Tietysti tuonkin voi nähdä ihan hyvänä määränä.Samuli.H kirjoitti:Kyllä Suomessa on turnauksissakin näkynyt jaakkoja ihan kivasti, joten vähän turha puhua jaakkojen takaisin tulosta. Eikä ne oikeasti ole niin huonoja, mitä ulkomaanpeelojen foorumeilla väitetään. Usein ovat hyväkin valinta.Celebdae kirjoitti:Mutta on tuolla Legendsissä(kin) paljon hyvää. Etenkin sellaiset uutuudet, jotka parantavat jotain tällä hetkellä paitsiossa olevaa, ovat tosi pop. Casteri Kraye Cygnarille voi tuoda jaakot takaisin pöydälle
Mutta todellakin voivat olla hyvä valinta. Esimerkiksi erään herra Kruegerin kohtaan huomattavasti mieluummin jollain kestävällä kuin jalkaväkilaumalla... mutta sitten taas sen peltipurkkikasan "normaalilla" 1-2 jaakon listalla.
Tottahan tuokin, oletin kuitenkin, että Suomen tilanteesta puhutaan. Ei minua esim. jenkkien turnaukset hirveästi liikuta. Enempää ei ehdi nyt kirjoitteleeen, pitää mennä...Celebdae kirjoitti:No Suomen turnausten taso nyt ei liene ihan kaikista korkein =)Samuli.H kirjoitti:Kyllä Suomessa on turnauksissakin näkynyt jaakkoja ihan kivasti, joten vähän turha puhua jaakkojen takaisin tulosta. Eikä ne oikeasti ole niin huonoja, mitä ulkomaanpeelojen foorumeilla väitetään. Usein ovat hyväkin valinta.Celebdae kirjoitti:Mutta on tuolla Legendsissä(kin) paljon hyvää. Etenkin sellaiset uutuudet, jotka parantavat jotain tällä hetkellä paitsiossa olevaa, ovat tosi pop. Casteri Kraye Cygnarille voi tuoda jaakot takaisin pöydälle
moi
Mitä nuo lesser casterit oikein ovat, Joyrneyman vastikkeita? Eli tiimissä saa olla lesser caster ja normi caster?!
Possu on upea!!! :D
Possu on upea!!! :D
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
On tuo minulle ollut selvää alusta lähtien, että PP:henkin iskee MTG syndrooma(uutta ja parempaa puskee kokoajan, ja vanhoista jutuista vain muutama jää hyväksi)
En tiedä oletteko kuullut, mutta nythän ne meinaa säväyttää "armeijakirjoilla" tai "factionkirjoilla". Eli askel lähemmäs GWn linjaa.(niijoo, ja muovi figuja on myös luvassa) Mut joo, toivottavasti päivittää vähän noita vanhoja juttuja samalla, ettei mikään jää käyttökelvottomaksi(mikä ei sitä siis ennen ollut). Siinävaiheessa kun MTGsyndrooma etenee kuolettavalle asteelle, todennäköisesti seuraan Murhetta ja jätän pelin, ehkä pelaan silloin tällöin muutaman "Old School" pelin vanhoilla figuilla ja säännöillä, muistellakseni edesmennyttä ystävää, sytytän kynttilän ja suitsukkeen primen sääntökirjan edessä ja kohotan maljan.... nojooh.
Merkkari näkökulmasta vähän.
Okei, tää on vähän kurjasti sanottu, mutta merkkareilta jäi puuttumaan jotain mitä olisin kaivannut. No cavalryn ne sai, mikä on hyvä, mitä olen itseasiassa odottanut tosi pitkään. Mut ei yhtään jaskaa, ennen kaikkea..
tää oli kurjasti sanottu, koska just tuli se piraattikirja, mut yksinkertaisesti, minä-en-tykkää-piraateista, joten olisin kaivannut jotain periteistä merkkari materiaalia, varsinkin jaakkeleita. Nooh, sinäänsä ymmärrettävää ja olen kuitenkin todella tyytyväinen siihen että saatiin sentäs vihdoin se cavalry, ja stannis joka buustaa myös perus steelheadeja, joihin olen kaivannutkin vähän buustia, joko UAn tai sitten näin soolon muodossa.
En tiedä oletteko kuullut, mutta nythän ne meinaa säväyttää "armeijakirjoilla" tai "factionkirjoilla". Eli askel lähemmäs GWn linjaa.(niijoo, ja muovi figuja on myös luvassa) Mut joo, toivottavasti päivittää vähän noita vanhoja juttuja samalla, ettei mikään jää käyttökelvottomaksi(mikä ei sitä siis ennen ollut). Siinävaiheessa kun MTGsyndrooma etenee kuolettavalle asteelle, todennäköisesti seuraan Murhetta ja jätän pelin, ehkä pelaan silloin tällöin muutaman "Old School" pelin vanhoilla figuilla ja säännöillä, muistellakseni edesmennyttä ystävää, sytytän kynttilän ja suitsukkeen primen sääntökirjan edessä ja kohotan maljan.... nojooh.
Merkkari näkökulmasta vähän.
Okei, tää on vähän kurjasti sanottu, mutta merkkareilta jäi puuttumaan jotain mitä olisin kaivannut. No cavalryn ne sai, mikä on hyvä, mitä olen itseasiassa odottanut tosi pitkään. Mut ei yhtään jaskaa, ennen kaikkea..
tää oli kurjasti sanottu, koska just tuli se piraattikirja, mut yksinkertaisesti, minä-en-tykkää-piraateista, joten olisin kaivannut jotain periteistä merkkari materiaalia, varsinkin jaakkeleita. Nooh, sinäänsä ymmärrettävää ja olen kuitenkin todella tyytyväinen siihen että saatiin sentäs vihdoin se cavalry, ja stannis joka buustaa myös perus steelheadeja, joihin olen kaivannutkin vähän buustia, joko UAn tai sitten näin soolon muodossa.
Legendsi on paras kirja tähän mennessä. Erikoissääntöjä on paljon, mutta siellä on paljon sellaisia 'helppoja' erikoissääntöjä (stealth, pathfinder, jne.), jotka kaikki tietää enivei. Mun mielestä on siistiä, että jakeista on tehty vihdoin pelottavia vehkeitä. Kirjassa ei oikeestaan ole huonoja valintoja eikä mitkään tunnu ylivoimaisilta vanhoihin nähden.
Uudet warcasterit ovat kaikki tosi monipuolisia ja hyvin tasapainotettuja. Ei ole mitään 'helppoja' spellejä tai fiittejä, kuten Primen castereilla ja mielestäni tämä on juuri oikea suunta, kovia juttuja saa aikaan, mutta niiden eteen täytyy hiukan tehdä jotain.
Ihan sama oikeastaan miten paljon noita kirjoja julkaistaan, kun Suomen 'skene' on niin rajoittunut joukko ihmisiä, ettei kaikkeen tule koskaan törmäämään. Turnauksissa pyörii samat naamat melkein samoilla listoilla kerrasta toiseen.
Uudet warcasterit ovat kaikki tosi monipuolisia ja hyvin tasapainotettuja. Ei ole mitään 'helppoja' spellejä tai fiittejä, kuten Primen castereilla ja mielestäni tämä on juuri oikea suunta, kovia juttuja saa aikaan, mutta niiden eteen täytyy hiukan tehdä jotain.
Ihan sama oikeastaan miten paljon noita kirjoja julkaistaan, kun Suomen 'skene' on niin rajoittunut joukko ihmisiä, ettei kaikkeen tule koskaan törmäämään. Turnauksissa pyörii samat naamat melkein samoilla listoilla kerrasta toiseen.
Ei se kyllä suorassa damagen teossa hakkaa. Eeppinen tekee paljon eri juttuja, mutta perusversio hakkaa eeppisen kyllä puhtaassa tehokkuudessa. Kiistellysti paras ability vanhalla oli focuksen poistaminen ja seuraavan vuoron focuksen kiistaminen - eeppinen vain poistaa focuksen -> todennäköisesti tulen pelaamaan vanhaa yhtä paljon, kuin uutta.Paitsi että nytten tuli eeppinen versio, joka hakkaa edellisenkin murskaluvuin.
- The Captain
- Valvoja
Agreed. Uudet Jakit osaavat vähän ninjajuttuja, mutta peli pursuaa niin paljon anti-Jack-kikkoja, että kyllä ne hiljaiseksi saadaan, jos halutaan. Vastaavasti ne ovat sitten aika häijyjä epeleitä tekemään vauriota naapuriin, ja etenkin oman casterinsa kanssa synergiaedut ovat paikoin aika huimat. Uusista yksiköistä mikään ei varsinaisesti korvaa mitään aiempaa eikä ole niin selkeästi parempaa, että automaattisesti pudottaisin jotain omista listoistani tehdäkseni tilaa uudelle tulokkaalle (paitsi eSorscha-listassani perus-Jukka vaihtuu Beastiksi jo ihan tyylisyistäkin, joten jotain pientä twiikkiä täytyy niiden parinkymmenen pisteen vapauttamiseksi suorittaa).Osku kirjoitti:Legendsi on paras kirja tähän mennessä. Erikoissääntöjä on paljon, mutta siellä on paljon sellaisia 'helppoja' erikoissääntöjä (stealth, pathfinder, jne.), jotka kaikki tietää enivei. Mun mielestä on siistiä, että jakeista on tehty vihdoin pelottavia vehkeitä. Kirjassa ei oikeestaan ole huonoja valintoja eikä mitkään tunnu ylivoimaisilta vanhoihin nähden.
Castereistakaan mikään ei välittömästi hypännyt silmiin neonpunaisen RIKKI!-kyltin kanssa. eGoreshaden "command test tai jäädy" -spesiaali nostatti kyllä kulmakarvoja - millaisessa tilanteessa moisen riskin muka uskaltaa ottaa? Kaikkien faktioitten uudet (ei-eeppiset) casterit ovat omaperäisiä ja tuovat riittävästi uutta väriä faktioihinsa. Näille olisin vain toivonut suurempaa huomiota tarinapuolella - uusina esiteltäviksi hahmoiksi jäivät tosi pahasti vanhojen sankareiden varjoon. Ymmärrettävää sinänsä, koska Primesta tuttujen veikkojen päähenkilöys loppunee Legendojen myötä, joten ehkä tulevaisuudessa päästään seuraamaan enemmän Hevostelijan, Ristiinnaulitsijan, Pakkasakan ja Hämmästyttävän Hämähäkkinaisen seikkailuja.
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Ei ole tässä ketjussa ollut vielä Bastioneista mitään puhetta. Itseäni ainakin kiinnostavat nuo kovastikin, mikäli figuista tulee yhtä nättejä kuin mitä taide antaa olettaa. Pelissäkin luulisi olevan ihan siedettävän tehokkaita, vaikka ei mitenkään must-have -yksikkö olekaan.
Harmillista vain, että figut ilmestyvät vasta vuodenvaihteen aikoihin, joten pitää tässä vielä hetki odotella.
Muutenkin Legendsin sisältö vaikuttaa melko mielenkiintoiselta, sen verran mitä tässä olen seuraillut. Yleisesti ottaen ihmiset näyttävät olevan sitä mieltä, että Menoth sai keskimäärin parempia uutuuksia kuin muut, mutta mitenköhän lie sitten käytännössä tilanne on.
Harmillista vain, että figut ilmestyvät vasta vuodenvaihteen aikoihin, joten pitää tässä vielä hetki odotella.
Muutenkin Legendsin sisältö vaikuttaa melko mielenkiintoiselta, sen verran mitä tässä olen seuraillut. Yleisesti ottaen ihmiset näyttävät olevan sitä mieltä, että Menoth sai keskimäärin parempia uutuuksia kuin muut, mutta mitenköhän lie sitten käytännössä tilanne on.
- The Captain
- Valvoja
Periaatteessa kestävä yksikkö, kun kaikki pitää pudottaa yhteen hipariin ennen kuin ensimmäinen kuolee, mutta sitten jos yksi ottaa osuman Butcherilta, koko ryhmä lahoaa kerrasta (ainakin jos ymmärsin oikein tuon niiden säännön, kerran vain vilkaisin). Taidekuvan perusteella voisi odottaa aika munakkaan näköistä unittia, tosin Greatbeareihinkin petyin.Kolmastoista kirjoitti:Ei ole tässä ketjussa ollut vielä Bastioneista mitään puhetta. Itseäni ainakin kiinnostavat nuo kovastikin, mikäli figuista tulee yhtä nättejä kuin mitä taide antaa olettaa. Pelissäkin luulisi olevan ihan siedettävän tehokkaita, vaikka ei mitenkään must-have -yksikkö olekaan.