Pinning -testit
Pinning -testit
Vähän hämäräksi jäi tuo pinning -sääntö, että onko se nyt tarkoittavinaan, että pinning testejä tehdään yksi per ase, vai yksi per ampuva ryhmä?
Omasta mielestäni se on 1/unit, mutta mitäs mieltä te olette?
Omasta mielestäni se on 1/unit, mutta mitäs mieltä te olette?
Re: Pinning -testit
"As long as the test are passed, a unit may be called upon to take multiple Pinning tests in a single turn..." Sääntökirja jättää asian melko avonaiseksi, joten minusta on parasta vain sopia sen pelikaverin/vastustajan kanssa miten tilanteessa toimitaan.
"A moment of laxity spawns a lifetime of heresy."
- P. Ruuhijärvi
Jos ryhmä ampuu kolmella snipulla, otetaan 3 pinning testiä, mutta jos samasta batterystä (IGn mortarit) ammutaan monta blastia, heitetään vain yksi mokoma.
Tämä siis on omasta muistista. Sääntökirja on jossain vaatekasan alla
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
Missään ei SELKEÄSTI sanota, että jokainen yksittäinen ase aiheuttaisi oman pinning testinsä. Vai oletko lukenut jostain asiasta tarkemmin?DakkaDakka kirjoitti:Jos ryhmä ampuu kolmella snipulla, otetaan 3 pinning testiä --
Itse tekisin kyllä niin kuin Azrael ehdotti, ja sopisin vastustajan kanssa asiasta.
Öö.
"If a unit other than a vehicle suffers any unsaved wounds from a pinning weapon, it must immediately take a Pinning test."
Minusta tuo on aika selvä. Unittia ammutaan snipe rifleillä. Se failaa 3 savea, joten pitää tehdä pinning test. Ei tuossa puhuta mitään "for each wound suffered" tai mitään muuta. Jos otat woundeja pinnaavista aseista, heität pinning testin. Sillä selvä.
"If a unit other than a vehicle suffers any unsaved wounds from a pinning weapon, it must immediately take a Pinning test."
Minusta tuo on aika selvä. Unittia ammutaan snipe rifleillä. Se failaa 3 savea, joten pitää tehdä pinning test. Ei tuossa puhuta mitään "for each wound suffered" tai mitään muuta. Jos otat woundeja pinnaavista aseista, heität pinning testin. Sillä selvä.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Jep siinä haetaan lähinnä sitä jos useampi ryhmä millä on pinnaavia aseita ampuu. Jokainen ryhmä millä mokomia aseita on ja onnistuu woundin saamaan sisään aiheuttaa testin.
Toisaalta nyky allokoinnin ansiosta voi teoriassa tuon sananmuodon kanssa joutua useammankin ottamaan samasta ryhmästä.
Esim. 5 snipua ampuu 5 örkkin nobi ryhmää. Kaikilla örkeillä on eri varustus ja kaikki sniput woundaa. Joudut Laittamaan siis jokaiselle örkille yhden woundin. Ensimmäinen heittää ja epäonnistuu savessaan = pinning test, Toinen heittää ja epäonnistuu = pinning test jne.
"any unsaved wounds from a pinning weapon, it must immediately take a Pinning test" Tuohan on ymmärrettävissä mielestäni niin, että heti kun saat woundin niin testiä välittämättä missä vaiheessa olet niiden savejen heitossa.
Toisaalta nyky allokoinnin ansiosta voi teoriassa tuon sananmuodon kanssa joutua useammankin ottamaan samasta ryhmästä.
Esim. 5 snipua ampuu 5 örkkin nobi ryhmää. Kaikilla örkeillä on eri varustus ja kaikki sniput woundaa. Joudut Laittamaan siis jokaiselle örkille yhden woundin. Ensimmäinen heittää ja epäonnistuu savessaan = pinning test, Toinen heittää ja epäonnistuu = pinning test jne.
"any unsaved wounds from a pinning weapon, it must immediately take a Pinning test" Tuohan on ymmärrettävissä mielestäni niin, että heti kun saat woundin niin testiä välittämättä missä vaiheessa olet niiden savejen heitossa.
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Savethan kuitenkin otetaan kaikki yhtä aikaa. Sillä, että heitätkö savet yksi noppa kerrallaan vai kasana erivärisiä noppia, ei ole mitään eroa.
Tarkoituksena on varmaan ollut, että useita pinning testejä joudutaan ottamaan siinä vaiheessa kun niitä tulee eri paikoista. Tyyliin scoutit A ampuu, ei pinnaa, varmistetaan homma scouteilla B, ja silloin saattaa pinnaa.
Sääntö sanoo että pinning testi otetaan per ase.
Aika selkeätähän tuo on RAWina.
Aika selkeätähän tuo on RAWina.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Ei.
Nimenomaan jos otat vaikka x woundia pinnaavista aseista, heität yhden pinning testin.
4. edikan kirjassa tuo oli kyllä selkeämmin muotoiltu, mutta näin se menee.
Pelitasapainonkin kannalta olisi järjetöntä, jos Taun pulssikarbiinit räivisivät vaikkapa isoon IG-yksikköön 5 woundia läpi. Heitä siinä sitten viisi pinniä.
RAW:in kanssa seikkaillessa kannattaa muistaa, että ei saa itse lisätä lauseisiin piilomerkityksiä.
Nimenomaan jos otat vaikka x woundia pinnaavista aseista, heität yhden pinning testin.
4. edikan kirjassa tuo oli kyllä selkeämmin muotoiltu, mutta näin se menee.
Pelitasapainonkin kannalta olisi järjetöntä, jos Taun pulssikarbiinit räivisivät vaikkapa isoon IG-yksikköön 5 woundia läpi. Heitä siinä sitten viisi pinniä.
RAW:in kanssa seikkaillessa kannattaa muistaa, että ei saa itse lisätä lauseisiin piilomerkityksiä.
Piilomerkitystä?
Jos kerran sääntö sanoo että jos pinning ase aiheuttaa woundin, otetaan testi, niin puhutaan yksittäisistä aseista. Ei yksiköistä.
Pinning säännöt eivät missään vaiheessa rajoita testejä yhteen per yksikkö.
Säännöt on kaiketi tarkoituskin lukea niin kuin ne on kirjoitettu, kunnes mahdollisesti FAQi määrää toisin.
Ja nelosedikka on nelonen, vitosessa toimimme vitosen kirjan mukaan, jossa sääntöjä on muutettu.
Ei voida vain olettaa että asiat toimisivat samalla tavalla kuin edellisessä kirjassa, varsinkin jos sanamuoto on eri.
Jos kerran sääntö sanoo että jos pinning ase aiheuttaa woundin, otetaan testi, niin puhutaan yksittäisistä aseista. Ei yksiköistä.
Pinning säännöt eivät missään vaiheessa rajoita testejä yhteen per yksikkö.
Säännöt on kaiketi tarkoituskin lukea niin kuin ne on kirjoitettu, kunnes mahdollisesti FAQi määrää toisin.
Ja nelosedikka on nelonen, vitosessa toimimme vitosen kirjan mukaan, jossa sääntöjä on muutettu.
Ei voida vain olettaa että asiat toimisivat samalla tavalla kuin edellisessä kirjassa, varsinkin jos sanamuoto on eri.
if a unit other vehicle suffers any unsaved wounds from a pinning weapon it must immeaditly take a Pinning test
Eli tuossa puhutaan aseesta, joten se on sitten yksi testi per ase.
Eli tuossa puhutaan aseesta, joten se on sitten yksi testi per ase.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Re:
aamenZ7-852 kirjoitti:Sääli että se yksikkö kärsii kaikki woundit saman aikaisesti.
if a unit other vehicle suffers any unsaved wounds from a pinning weapon it must immeaditly take a Pinning test
jos yksikköön tehdään unsaved woundeja pinnaavalla aseella, se joutuu välittömästi ottamaan pinningtestin.
koska yhden ampuvan ryhmän tekemät woundit tulevat samaan aikaan, otetaan vain yksi pinningtesti.
Koska vain silloin kerran, saveheittojen jälkeen, yksikkö tayttää kriteerin "suffers any unsaved wounds from a pinning weapon".
Hammerheart kirjoitti:Hemmetti Allu puhuu fiksuja.
Jees, useammat aseet vain takaavat paremman mahollisuuden että siellä joudutaan heittämään se testi.
from A pinning weapon. Jos otat yhtään woundia yksittäisestä pinning aseesta, otetaan testi.
Mikä sitten estää yksikköä muka ottamasta montaa pinningtestiä yhtäaikaa?.....
Woundien ja seivien yhtäaikaisuudella ei ole oikeastaan mitään merkitystä.
Mikä sitten estää yksikköä muka ottamasta montaa pinningtestiä yhtäaikaa?.....
Woundien ja seivien yhtäaikaisuudella ei ole oikeastaan mitään merkitystä.
Noup. Säännön mukaan, jos otat yhden tai useamman 'unsaved' woundin pinning aseesta, otetaan testi. Koska woundi ei voi olla 'unsaved' ennen kuin savet on heitetty, täytyy myös kaikkien woundien olla kohdennettu. Näin useammatkin woundit vaikka useistakin pinning aseista (kunhan ovat siis saman yksikön ampumia) aiheuttavat vain yhden pinning testin.Deetwo kirjoitti:Jos otat yhtään woundia yksittäisestä pinning aseesta, otetaan testi.
Onward, my plastic comrades!
- Colonel Putiputi in 537th Battle against Abaddon the Despoiler
- Colonel Putiputi in 537th Battle against Abaddon the Despoiler
- The Captain
- Valvoja
Miksi näin? Miksei ratlingien salvo voisi aiheuttaa useampaa pinning testiä samanaikaisesti? Jos kerran woundit tulevat samaan aikaan, myös testit kaiketi tulevat samaan aikaan, mutta missään ei sanota, että yksikkö voisi ottaa vain yhden pinning testin kerrallaan. Jokainen pinning-ase aiheuttaa pinningiä haavoittaessaan, ja sääntöjen nyykinen sanamuoto ei käsittele näitä yksikkötasolla vaan ase aseelta.rapalA kirjoitti:Noup. Säännön mukaan, jos otat yhden tai useamman 'unsaved' woundin pinning aseesta, otetaan testi. Koska woundi ei voi olla 'unsaved' ennen kuin savet on heitetty, täytyy myös kaikkien woundien olla kohdennettu. Näin useammatkin woundit vaikka useistakin pinning aseista (kunhan ovat siis saman yksikön ampumia) aiheuttavat vain yhden pinning testin.Deetwo kirjoitti:Jos otat yhtään woundia yksittäisestä pinning aseesta, otetaan testi.
Kyllä Deetwo on RAW:n osalta oikeassa, mutta pitää taas muistaa, että sääntöjen kirjoittajat ovat lukeneet ahkerasti nelosedikan sääntökirjaa ja mahdollisesti olettavat, että "kyllä pelaajat tajuavat, miten tämä menee, kun se meni ennenkin näin" hoksaamatta, että osa pelaajista aloittaa vasta viitosessa eikä ole koskaan nähnytkään nelosedikan tulkintoja.
Tämä menee samaan sarjaan kuin mopojen assault range. Kirjoitettu päin takamusta ja toivottu, että pelaajat tajuavat, mitä ajetaan takaa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Totta jossain määrin toki, mutta tähän on vaan vähän huono luottaa, koska se ei tosiaankaan aina näin mene.The Captain kirjoitti:Kyllä Deetwo on RAW:n osalta oikeassa, mutta pitää taas muistaa, että sääntöjen kirjoittajat ovat lukeneet ahkerasti nelosedikan sääntökirjaa ja mahdollisesti olettavat, että "kyllä pelaajat tajuavat, miten tämä menee, kun se meni ennenkin näin" hoksaamatta, että osa pelaajista aloittaa vasta viitosessa eikä ole koskaan nähnytkään nelosedikan tulkintoja.
Eikös JJ jossain vaiheessa niin todennut jotain siihen suuntaan että GWn pojat on tietoisia sääntöongelmista ja korjaavat jos on tarvetta. Jos eivät korjaa niin sitten ei ole ongelmaa, vaikka sääntö vaikuttaisikin hölmöltä.
Varsinkin uuden demonifaqin valossa on oikeasti todella hankala yrittää tehdä olettamuksia.
Yksi testi per ase, huolimatta siitä montako woundia se nimenomainen ase aiheuttaa, kunhan edes yhden.