[Maalauskisa Scifi] Tulokset

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
VC
Viesti:

[Maalauskisa Scifi] Tulokset

Viesti Kirjoittaja VC »

Pahoitteluni, että tässä kesti... [ lisää tähän: koulutyöt, duunit, harrastukset, jne selitykset]

Tässä vuoden 2002 scifi maalauskisan tulokset:
Voittaja: Laava - kuva 17
2. shaman of waaagh - kuva 19
3. Triblix - kuva 25

Tarkat äänimäärät ja jakautumat näkee täältä. Samaisesta paikasta selviää myös, että kuka oli minkäkin maalannut.

kuvat ovat edelleen täällä.

Kiitoksia osalistuneille ja onnea voittajile.
Viimeksi muokannut VC, To 27.03.2003 09:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tneva82

Re: [Maalauskisa Scifi] Tulokset

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Onnea sijoittuneille :D Kisa todistaa jälleenkerran että minun makuni figuista on HYVIN erillainen muiden. Oma suosikkini ei saanut pisteen pistettä ja kisan voittaja ei olisi ollut edes kolmantena listalla ;-) Mutta makuasioista on huono kiistellä.

Paljon onnea vaan Laavalle, Shaman of Waaghille ja Triblixelle.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Onnea tosiaan Laavalle, kuin myös Triblixille.

Todettakoot, että omasta figustani tulee tuonne galleria osioon
varmaan jossain välissä uusi kuva joka on viimeistellympi ja jossa
miekan terä on maalattu uusiks (Se oli pahasti keskeneränen
kisaan osallistuneessa kuvassa).
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Onnittelut Laavalle, Shamaanille ja Triblixille! Erityisesti tuo voittajafigu miellyttää silmiäni.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Kyllä, ilmeisesti muutkin pitivät voittajasta kuin vain minä. Onneksi ykkösen ja kakkosen välillä oli sen verran eroa pisteissä ettei minun valintani olla äänestämättä numeroa 19 vaikuttanut - olisin kyseisen figun sijoittanut joko kakkoseksi tai kolmoseksi, mutten oikein löytänyt siitä mitään scifi-teemaan liittyvää (nöyrin anteeksipyyntöni, nyt jälkikäteen tiedän mikä on kyseessä, mutta kuvia katsellessani se näytti sopivan enemmän fantasiateemaan. Tuo 40k puoli on itselleni enemmän harrastus, FB otetaan tosissaan :)). Eli todellakin, minun mokani, ja tätä kautta nöyrin anteeksipyyntöni shaman of waaghille - figu olisi ääneni ansainnut.
Triblix
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Triblix »

Täytyy myöntää, etten ihan tällaista tulosta osannut odottaa. Huhhei...

Hieno homma, että mun figusta tykättiin. Paljon todella hyviä töitä jäi taakse... osalle olisin suonut palkintosijan, mutta siitähän tässä äänestettiinkin.

Täytyy nostaa hattua paremmilleen ja kumartaa kaikille jotka antoi tuolle keihäänheiluttajalle pisteitä.

Kiitoksia :wink:
Nettisivuni on aluillaan. Katsokaa ja peljätkää; rautaista ammattityötä: http://personal.inet.fi/koti/ak/index.htm
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Grond, eiköhän se ollut tuomarin asia päättää, mikä on sci-fi ja
mikä ei? Me muut vaan äänestimme. ;-) Ja eniten mua ottaa päähän,
etten kerenny maalaa miekan terää (tuota mikä näkyy kuvassa, ei
voi kutsua malaaukseksi, se on sutaisu).

Joo, mutta niin tosta Grondin viestistä tulikin mieleeni, että kisassa näkyi
parikin figua, joiden uskoisin liitävän RoPeConissa ennemmin
fantasiasarjaan kui scifiin. Otetaanpa esimerkiksi tuo nr.25 (oli
siel muitakin mun ja tän lisäks). Eli Wh40k:hon edes hieman törmänneet
ja tausta kuulleet tietävät tuon olevan sieltä. Mutta entäs jos ei olisi
nähnyt yhtään figua aiemmin? Uskoisinpa, että useat laittaisivat tuon
fantasyyn, jonkin oudon rodun edustajaksi. Näin minä siis tekisin. :)

Mielenkiintoista nähdä, millainen linja on RoPeConissa sit näiden
sarjojen välillä.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

shaman of waagh: Onneksi tuo minun mielipiteeni ei vaikuttanut, piste-eroa oli kuitenkin sen verran. Mutta todellakin, figusi oli näyttävä, ja typeryys oli todellakin minun puoleltani, olisi pitänyt vain miettiä maalausta eikä ryhtyä pohtimaan omiaan. Arvaa vain, harmittaisiko jos asialla olisi ollut merkitystä lopullisiin sijoituksiin. Siinä tapauksessa minkäänlainen anteeksipyyntö ei auttaisi. No, ensi kerralla jätän turhan pohtimisen ja keskityn vain lopputulokseen ;).
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Onnittelut täältäkin voittajille. Laava saa nickinsä alle saman koristeen kuin VJ sai fantasy kisasta.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Juu paras voitti. Aika pitkälle tuo kärkikolmikko noudattaa omaa kolmen kärkeäni. Jeps. Oma sijoituksenikin nousi edellisestä kisasta...
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

shaman of waaagh kirjoitti: Mielenkiintoista nähdä, millainen linja on RoPeConissa sit näiden
sarjojen välillä.
Aika pitkälle sen mukaan mitä ilmoittaja itse haluaa ilmoittaa. Jos tuomarit sitten siirtävät figun luokasta toiseen ennen arvostelun aloittamista sen on sitten heidän päätöksensä. Kyllä jos joku peruste on pitää figu ilmoitetussa luokassa se siellä pidetään. Toki ilmoittaessa tai etukäteen suoraan minulta kysymällä asia selviää ainakin jonkun verran. Lopullinen sana on tuomarin, koskien kaikkea siinä maalauskisassa.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Jees, paremmin meni kuin viimeksi! Kiitos kaikille jotka figuani äänestivät!

Voittajat on jees, vaikka en olisi ekaa pistänyt palkinnoille, kun käytti niin helppoa väriskaalaa. En myöskään toista kun se hiuslaite oli vähän niin ja näin! :wink: Näistä kolmesta voittajasta olisin pistänyt tuon taun ekaksi, mutta hyvä että pääsi kolmanneksi...
Ninnu
Viesti:

maddog kirjoitti:Jees, paremmin meni kuin viimeksi! Kiitos kaikille jotka figuani äänestivät!

Voittajat on jees, vaikka en olisi ekaa pistänyt palkinnoille, kun käytti niin helppoa väriskaalaa. En myöskään toista kun se hiuslaite oli vähän niin ja näin! :wink: Näistä kolmesta voittajasta olisin pistänyt tuon taun ekaksi, mutta hyvä että pääsi kolmanneksi...
Helppo väriskaala mutta tässä maalauskisassa kyllä voittaja oli teknisesti muiden yläpuolella. Se onko joku väri helppo vai vaikea maalata ei minusta merkitse mitään kunhan värit sopivat yhteen ja ovat teknisesti hyvin toteutettuja. Kyllähän siitä voi mainita jos maalari saa jonkun hankalan värin toimimaan, mutta maalauskisoissa yleisesti arvostellaan teknistä toteutusta, visioiden toteutusta ja yleisilmettä. Otetaan vaikka GD esimerkiksi jossa slayer swordinkin voitti helppojen värien figu. Correct me if I am wrong disclaimer pätee toki. :-)
Jag känner en bot
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Niinpä. Miten sitten määrittelee helpon ja vaikean. Toisille esimerkiksi mustan maalaaminen tuottaa suuria vaikeuksia, mutta toisille se taas on äärimmäisen helppoa. Ja pitäisikö sitten jakaa lisäpisteitä jos koko figun maalaa vaikeilla väreillä, vaikkapa jos saa onnistumaan keltaisen suoraan mustan pohjamaalin päälle niin siitä sitten lisäpojoja vai?

Mun mielestä tärkeintä figussa ei ole tekninen taituruus tai maalausprosessin vaikeus vaan se miltä figu näyttää kokonaisuutena.
Ninnu
Viesti:

Tjooh... totta, maalauskisoissa yleensä koitetaan olla mahdollisimman objektiivisia... Mutta tämmöisissä äänestysskaboissa suurin osa ihmisistä äänestaa kumminkin mutu-pohjalta (minäkin äänestin fantasyssä, kerrankin sain olla subjektiivinen maalausken arvostelussa... :-)).
Jag känner en bot
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Kiitos kaikille äänestäneille ja onnittelijoille, ja onnea myös Shaman of Waaaghille ja Triblixille.

Tästäkin varmaan tulee vielä joskus tuonne galleria-osastolle lisää kuvia, kunhan ehdin/jaksan tuon viimeistellä, aika kun meinasi loppua kesken. Tuosta ruoskasta mainittiinkin jo äänestyksen yhteydessä, se tosiaan tuli vähän kiireellä tehtyä. Kauan mietin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä että mitä sille tekisi, ja tuollaiseen päädyin, kun en siihen hätään mitään muuta keksinyt.

Ja sitten tekemään squadia tuon ympärille.. :D
"Born to RUNE"
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

helpolla värillä tarkoitan yleensä niitä jotka on nopea ja helppo (!) maalata. eli kaikki tummat värisävyt ja punainen yleensäkin. myös ruskeat. Vaikeina pidän kaikkia vaaleita värisävyjä, sillä niitä on tosiaan vaikeampi maalata hyvän näköisiksi. minun kirjoissani menettää pisteitä jos on valinnut helpot värit, maalasipa miten hyvin tahansa, ja saa pluspisteitä jos on uskaltautunut käyttämään tosivaikeita värejä kuten keltaista, vaikka ei olisikaan niin hyvä maalari.
Ninnu
Viesti:

maddog kirjoitti:helpolla värillä tarkoitan yleensä niitä jotka on nopea ja helppo (!) maalata. eli kaikki tummat värisävyt ja punainen yleensäkin. myös ruskeat. Vaikeina pidän kaikkia vaaleita värisävyjä, sillä niitä on tosiaan vaikeampi maalata hyvän näköisiksi. minun kirjoissani menettää pisteitä jos on valinnut helpot värit, maalasipa miten hyvin tahansa, ja saa pluspisteitä jos on uskaltautunut käyttämään tosivaikeita värejä kuten keltaista, vaikka ei olisikaan niin hyvä maalari.
Toi värien helppous vaihtelee kovasti maalibrändin mukaan myös, onko jollakin ollut vaikeuksia Vallejon keltaisen kanssa esim? GW:n ja MP:n maaleissa fakta että punainen ja keltainen peittävät todella huonosti saattaa tehdä värin maalaamisesta vaikeaa jos ei ymmärrä pistää underpainttia (alusväri, whatever into finnish, tarkoittaa esim. keltaisen ruskeaa keltaisen maalin alle niin ei loista aiempi väri alta) alle.

Noh, minusta mikään väri ei ole toista helpompi tai vaikeampi maalata, kaikki riippuu tekniikasta, taidoista ja omasta kokemuskesta eri värien kanssa. Osuvat väricombinaatiot ovat varmempi tie menestykseen maalauskisoissakin kuin tarkoituksella omasta mielestään vaikeiden (tai helppojen) värien maalaaminen figuun.
Jag känner en bot
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

maddog kirjoitti:helpolla värillä tarkoitan yleensä niitä jotka on nopea ja helppo (!) maalata. eli kaikki tummat värisävyt ja punainen yleensäkin. myös ruskeat. Vaikeina pidän kaikkia vaaleita värisävyjä, sillä niitä on tosiaan vaikeampi maalata hyvän näköisiksi. minun kirjoissani menettää pisteitä jos on valinnut helpot värit, maalasipa miten hyvin tahansa, ja saa pluspisteitä jos on uskaltautunut käyttämään tosivaikeita värejä kuten keltaista, vaikka ei olisikaan niin hyvä maalari.
Värien näennäinen "vaikeus" maalata esimerkiksi maalien huonon peittävyyden takia ei pitäisi olla huomion arvoinen seikka, koska jokaista väriä kuitenkin joka tapauksessa voi maalata niin että ne näyttävät hyviltä. Se mikä näyttää parhaalta on ainoastaan figun maalaajasta kiinni. Et voi sanoa, että esimerkiksi kertainen olisi värinä niin ruma, että sen käyttäjät tarvitsisivat muka jotain tasoitusta. Itse asiassa jos peittävyysongelmat keltaisten maalien kanssa jättää huomiotta (kuka tahansa tajuaa maalata keltaisensa valkoisen päälle), on keltainen melko helppo väri highlightata ja varjostaa (Ettei vaan olisi niin että vaikeina pitämäsi sävyt ovat niitä joiden kanssa sulla on vaikeuksia? Ja jos ne värit tuottaa sulle vaikeuksia niin kai ne sitten tuottaa myös kaikille muillekin vai?). Jos taas ajattelet tummien värien olevan helppoja, niin eivätkö ne silloin ole yhtä "helppoja" kaikille yhtäläisesti nostaen yleistä tasoa näissä väreissä ja tehden k.o värin maalaamisen siten että se todella erottuu muista samoja värejä käyttävistä figuista vaikeaksi.

Itse uskon edelleen että tekniset ja väriopilliset seikat ovat figussa täysin toisarvoisia kokonaisuuden rinnalla. Jos osallistun seuraavaan maalauskisaan keltaoranssilla emperor's championilla jonka olen maalannut suoraan mustan pohjamaalin päälle vasemmalla kädellä öiseen aikaan hirvensalon metsissä, niin onko se maalaustyö jotenkin arvokkaampi. Kärjistän nyt kyllä, mutta tuohon päästään kun seurataan sun logiikkaasi.
chrome

Viesti Kirjoittaja chrome »

Seuraavaan kisaan ihmisille on määrätty samat värit ja sama figu :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”