Tupla kilpi mahdollista?
- The Nurgle
Tupla kilpi mahdollista?
Onko mahdollista antaa esim. black örkille heavy armouria, shieldiä ja entchanted shieldiä, jolloin klosiksessa sillä olis 1+ save jos käyttää khoppaa ja shieldiä.
Ajattele asian valoisaa puolta. Ei sada jääkuutioita
- Half-breed
Re: Tupla kilpi mahdollista?
Ei ole.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- The Nurgle
Ajattelin vaan kun entchanted shieldin kohdalla lukee vain armour; 5+ armur save. missään muussa kuin nimessä ei mainita sitä että se olisi kilpi.
Ajattele asian valoisaa puolta. Ei sada jääkuutioita
Eikös ihan perus rulebookissa ole mainittu että se on kilpi. Menee turhaks exploittaamiseksi jos väittää muuta -__-'The Nurgle kirjoitti:Ajattelin vaan kun entchanted shieldin kohdalla lukee vain armour; 5+ armur save. missään muussa kuin nimessä ei mainita sitä että se olisi kilpi.
"Internet on paikka, jossa miehet ovat miehiä, naiset ovat miehiä ja lapset ovat FBIn agentteja"
Aika heikoilla jäillä ollaan siinä vaiheessa kun ruvetaan väittämään että enchanted shield ei olisi shield.The Nurgle kirjoitti:Ajattelin vaan kun entchanted shieldin kohdalla lukee vain armour; 5+ armur save. missään muussa kuin nimessä ei mainita sitä että se olisi kilpi.
Järjenkäyttö ei ole kiellettyä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- The Captain
- Valvoja
RAWilla lukien homma menee juuri näin kuin The Nurgle sanoi. Enchanted Shield on määritelty magic armouriksi (vaikka nimessä onkin sana "shield"), jollaisen kanssa saa siis käyttää normaalia kilpeä. Lisäksi enchanted shieldin kuvauksessa oikein esimerkein näytetään, kuinka se kumuloituu mundaanien haarniskojen kanssa.
Ei ole vissiin vaan jaksettu erratoida sinne sääntötekstiin sanaa "shield". Kyllä se on aina kilpenä toiminut, mutta ikinä ei sen sääntöä ole voitu kirjoittaa fiksusti. Miksi pitää sanoa "grants 5+ save", kun voisi sanoa "grants an additional +1 to save in addition to the normal bonus for carrying a shield"?
Juu, elkää käyttäkö kahta kilpeä.
Ei ole vissiin vaan jaksettu erratoida sinne sääntötekstiin sanaa "shield". Kyllä se on aina kilpenä toiminut, mutta ikinä ei sen sääntöä ole voitu kirjoittaa fiksusti. Miksi pitää sanoa "grants 5+ save", kun voisi sanoa "grants an additional +1 to save in addition to the normal bonus for carrying a shield"?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Toinen lauseista on yksinkertaisesti liian monimutkainen.The Captain kirjoitti: Miksi pitää sanoa "grants 5+ save", kun voisi sanoa "grants an additional +1 to save in addition to the normal bonus for carrying a shield"?
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
The Captain kirjoitti:RAWilla lukien homma menee juuri näin kuin The Nurgle sanoi. Enchanted Shield on määritelty magic armouriksi (vaikka nimessä onkin sana "shield"), jollaisen kanssa saa siis käyttää normaalia kilpeä. Lisäksi enchanted shieldin kuvauksessa oikein esimerkein näytetään, kuinka se kumuloituu mundaanien haarniskojen kanssa.
jos se omaa esimerkin mundaanien haarniskoiden kanssa kumuloitumisesta, niin voiko se silloin olla haarniska itse, kun haarniskoja voi olla vain yksi? Haarniskoiden korvaus maagisilla vastikkeilla sääntökohtakäteen, ja lukemaan.
Ja jos ihan RAW mennään, niin siinä lukee sääntäkirjan sivulla 122 (jonne kaikki pikalinkit armybookeissa viittaa) "Magic armour - the enchanted shield protects its user with powerful magic. The shield confers an armour save 5+ rather than a mundane shields armoursave 6+. This can be combined with other mundane armour".
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
- The Captain
- Valvoja
Kuutosedikassa oli paljon tällaisia esineitä, kuten monet kypärät, jotka olivat "magic armoureita olematta armoureita tai kilpiä. Seiskan sääntökirjassa otettiin tämä huomioon ja tehtiin taikakypärästä oma kategoriansa, joka komboaa mundaanien panssarien ja kilpien kanssa.SilverSeed.eu kirjoitti: jos se omaa esimerkin mundaanien haarniskoiden kanssa kumuloitumisesta, niin voiko se silloin olla haarniska itse, kun haarniskoja voi olla vain yksi? Haarniskoiden korvaus maagisilla vastikkeilla sääntökohtakäteen, ja lukemaan.
Mites kävi? High elffit keksivät maagiset gauntletit, jotka ovat "magic armour". *huoh*
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Ei onneksi vielä eletä MTG aikaa, jossa korttien keksijät tuntuvat kilpailevan keskenään sillä, kuka keksii kovimman erikoissäännön, ja parhaat vastasäännöt muiden sääntöihin.The Captain kirjoitti: Mites kävi? High elffit keksivät maagiset gauntletit, jotka ovat "magic armour". *huoh*
Salonen Risto
MTG:n säännöt ovat sentään selvät.SilverSeed.eu kirjoitti:Ei onneksi vielä eletä MTG aikaa, jossa korttien keksijät tuntuvat kilpailevan keskenään sillä, kuka keksii kovimman erikoissäännön, ja parhaat vastasäännöt muiden sääntöihin.The Captain kirjoitti: Mites kävi? High elffit keksivät maagiset gauntletit, jotka ovat "magic armour". *huoh*
Höpönlöpö, jos säännöt olisivat selviä niin silloin olisi vähemmän mtg asiantuntijoita. Kysäiseppä keneltä tahansa itseään kunnioittavalta mtg-ammatti/puoliammattilaiselta asiasta niin he varmaan valaisevat. Itse en ole asiantuntija asiassa, mutta puoliammattilaiskaverini uhri :).
Ärsyke.
-piste
-piste
- Walloittaja
- Viesti:
En kyllä muista joutuneeni tilanteeseen tai kuulleni edes sellaisesta, jossa turnausympäristössä olisi säännöistä jouduttu heittämään 4+ tai muuta vastavaa.piste kirjoitti:Höpönlöpö, jos säännöt olisivat selviä niin silloin olisi vähemmän mtg asiantuntijoita.
Aika rankastihan tässä mennään OT puolelle, mutta minkäs teet!
Mä voisin ihan hyvin pelata noita Harpyjoita vaikka niillä ei ois yhtään attackia! (c) Nazreg
- Scumboogie
No eikös se sitten loppujen lopuks ole niin, että herolle voi laittaa shieldin ja enchanted shieldin, koska se on armour? Niiden lisäks ei sitten voi laittaa esmes. light armoria, vai?
Avaappa se sääntis...
Enchated Shield ON kilpi. Eli sen kanssa ei voi otta toista shieldiä. Jos on joku joka on eri mieltä tai alkaa höpistä RAWista niin avatkaa minisääntis sivulta 122 ja lukee eshieldin kohdalta. ...The shield confers and AS of 5+.....
Joten omasta mielestä tämä on jo selvitetty
Enchated Shield ON kilpi. Eli sen kanssa ei voi otta toista shieldiä. Jos on joku joka on eri mieltä tai alkaa höpistä RAWista niin avatkaa minisääntis sivulta 122 ja lukee eshieldin kohdalta. ...The shield confers and AS of 5+.....
Joten omasta mielestä tämä on jo selvitetty
Viimeksi muokannut halko, Ti 26.08.2008 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
- lintti the warboss
siis hei haloo! kuka täysin selvä soturi jättäis miekansa/kirveensä kotiin siksi että pystyis käytämään 2 kilpeä.ehkä hiidet mutta ne on niin pelkureita.2 kilvellä selviää, mutta mites tapat vihusi?ennen pitkään se sinut tappaisi kilvistä huolimatta.
saatan olla pieni, mutta älä kiusaa tai pistän tän yli ison hammastikun sun nenästä sisään!
Kyllä kilpi on ihan pätevä ase myös.lintti the warboss kirjoitti:siis hei haloo! kuka täysin selvä soturi jättäis miekansa/kirveensä kotiin siksi että pystyis käytämään 2 kilpeä.ehkä hiidet mutta ne on niin pelkureita.2 kilvellä selviää, mutta mites tapat vihusi?ennen pitkään se sinut tappaisi kilvistä huolimatta.
Ei sillä tosin että tällä olisi jotain sääntöteknistä merkitystä tosin...
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
- The Captain
- Valvoja
Tämä on Säännöt-osio, joten kannattaa pitää argumentit koskemassa sääntöjä eikä järkeä, koska ne eivät aina toimi samalla tavoin.lintti the warboss kirjoitti:siis hei haloo! kuka täysin selvä soturi jättäis miekansa/kirveensä kotiin siksi että pystyis käytämään 2 kilpeä.ehkä hiidet mutta ne on niin pelkureita.2 kilvellä selviää, mutta mites tapat vihusi?ennen pitkään se sinut tappaisi kilvistä huolimatta.
Skaven. Heidän erikoiskilpensä mahdollistaa kahdenkädenkilpi-taktiikan (paikka jollekkin tehdä 2 kilpeä konffi).lintti the warboss kirjoitti:siis hei haloo! kuka täysin selvä soturi jättäis miekansa/kirveensä kotiin siksi että pystyis käytämään 2 kilpeä.ehkä hiidet mutta ne on niin pelkureita.2 kilvellä selviää, mutta mites tapat vihusi?ennen pitkään se sinut tappaisi kilvistä huolimatta.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Itse asiassa ei käytä kahta kilpeä, vaan yhtä kilpeä kaksin käsin.daider kirjoitti:Skaven. Heidän erikoiskilpensä mahdollistaa kahdenkädenkilpi-taktiikan (paikka jollekkin tehdä 2 kilpeä konffi).lintti the warboss kirjoitti:siis hei haloo! kuka täysin selvä soturi jättäis miekansa/kirveensä kotiin siksi että pystyis käytämään 2 kilpeä.ehkä hiidet mutta ne on niin pelkureita.2 kilvellä selviää, mutta mites tapat vihusi?ennen pitkään se sinut tappaisi kilvistä huolimatta.