"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Eldar aloitus...

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
minä

Eldar aloitus...

Viesti Kirjoittaja minä »

Elikkä olen ajatellut aloittaa eldareilla niiden syrjäyttäessä nidit, mutta nyt minulla olisi alkuun pari kysymystä:
Uusitaanko eldarien codexia lähiaikoina? Codexin ostan niin pian kuin mahdollista.
Joukkoja olen ajtellut hommata jo pelkän hienouden ja jostain löydettyjen tietojen avulla
HQ Farseer. on mielestäni hieno ja vaikuttaa kovalta.
Troopeiksi ajattelin aluksi 2 tiimiä rangereita sillä ovat mielestäni hienoimpia trooppeja
Fast attack Warp spiders
ja sitten vielä Swooping hawks/falcon.
Olisiko tämä hyvä aloitus? jatkossa mukaan tulisi firedragoneja ja harlequineja tai mikä nyt vaikuttaakaan hyvältä.
Pärjääkö Eldarit muuten ilman mitään himo tappolistaksi suuniteltua armeijaa? (esim. tankkeja harlequineja sun muuta)

EDIT:vastassa on CSM, TAU, IG ja ORKS

Ja anteeksi sähläykseni jossa kone lähetti vahingossa ties kuinka monta viestiä... Sori....
Viimeksi muokannut minä, To 28.08.2008 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
Merimetsä

Re: Eldar aloitus...

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

minä kirjoitti:Uusitaanko eldarien codexia lähiaikoina?
Ei uusita. Se uusittiin vähän aikaa sitten.
minä kirjoitti:HQ Farseer.
Farseer on hyvä Hq valinta. Vaihtoehtoja on useita.
minä kirjoitti: 2 tiimiä rangereita
Rangerit ovat hyviä valintoja. Ei käy kieltäminen.
minä kirjoitti: Warp spiders
Oma mieliryhmäni, mutta vähän hankala käyttää.
minä kirjoitti:Swooping hawks/ falcon.
Mjaa... Haukat ovat (mielestäni) vielä vaikeampia käyttää kuin hämähäkit. Falcon on taas parhaimmillaan kantaessaan pientä ryhmää mukanaan.
minä kirjoitti:Olisiko tämä hyvä aloitus?
Kohtuullinen. Suosittelen tosiaan Codexin ostamista ja katselet mistä tykkäät. Sitten kannattaa katsella muiden armeijalistoja. Ota hyvät ideat ja dumppaa huonot. Huomaa, että kaikki kokoonpanot eivät sovi kaikille. Tärkeää on löytää yksiköt, jotka sopivat omaan pelityyliin. Miten sen sitten tietää? Kokeilet. Eli proksytat; "Nää baset on nyt XX-yksikkö".
minä kirjoitti:Pärjääkö Eldarit muuten ilman mitään himo tappolistaksi suuniteltua armeijaa?
Kyllä pärjää. Mutta vain jos sinä osaat pelata. Jos et osaa, häviät. Jos vastustajasi ei osaa pelata hän häviää. Lista on vain yksi osa peliä. Lopulliset vastaukset saadaan vasta pelikentällä.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
minä

Kiitos vastauksesta merimetsä. Tämä auttoi paljon.
Darkmage7280

Viesti Kirjoittaja Darkmage7280 »

Tähän väliin heitän että kiitos 5. edikan on Eldarien tankeista, siis Holo-fieldilla terästetyistä, tullut käytännössä täysin tuhoutumattomia. Falcon Hololla ja Spirit Stonella on varma valinta. Ehkä sitä saa sheikattua sen verran ettei se voi ampua, mutta joukkoja voi silti kuljetella, ja se imee vihollisen tulta kuin Ancy McCoy väkeviä.
En itse pelaa elduilla, mutta jos pelaisin, niin ottaisin ennemmin Shining Spearseja noin poimuhämärien sijaan, mutta eivät hämyt mitään huonoja ole, vähän hankalia käyttää vaan kuten merimetsä kertoi. Dire Avengereita on hyvä olla jokapaikanhöylinä.
Fire Dragonit toimivat hyvin kunhan pitää ne lähistelijöistä kaukana (puskassa tai raunioissa on hyvä vaania tankkeja), ja hah-hah-harlekiinit vasta oivallisia ovatkin.

Kyllä Eldareilla pärjää mainiosti ilman überjuustoa listaa, kunhan muistaa että suippokorvien armeijaa täytyy johtaa niinkuin kapellimestari orkesteria.
Kumpi tulee ensin? Chinese Democracy -plata vai Codex: SieL? Lyö vetoa osoitteessa--
Juupeli, Axl Rose voitti sittenkin. No, uusi veto! Sin City 2 vs. Codex: SieL!
O'snobba

Viesti Kirjoittaja O'snobba »

Darkmage7280 kirjoitti:Tähän väliin heitän että kiitos 5. edikan on Eldarien tankeista, siis Holo-fieldilla terästetyistä, tullut käytännössä täysin tuhoutumattomia. Falcon Hololla ja Spirit Stonella on varma valinta. Ehkä sitä saa sheikattua sen verran ettei se voi ampua, mutta joukkoja voi silti kuljetella, ja se imee vihollisen tulta kuin Ancy McCoy väkeviä.
En itse pelaa elduilla, mutta jos pelaisin, niin ottaisin ennemmin Shining Spearseja noin poimuhämärien sijaan, mutta eivät hämyt mitään huonoja ole, vähän hankalia käyttää vaan kuten merimetsä kertoi. Dire Avengereita on hyvä olla jokapaikanhöylinä.
Fire Dragonit toimivat hyvin kunhan pitää ne lähistelijöistä kaukana (puskassa tai raunioissa on hyvä vaania tankkeja), ja hah-hah-harlekiinit vasta oivallisia ovatkin.

Kyllä Eldareilla pärjää mainiosti ilman überjuustoa listaa, kunhan muistaa että suippokorvien armeijaa täytyy johtaa niinkuin kapellimestari orkesteria.
Ensinnäkin shining spearit ovat nykyään aika ¨niin ja näin¨ uudessa edikassa. Ja hah-hah-harlekiinit vasta oivallisia ovatkin kun saavat alleen falconin.

Lisäksi ei missään tapauksessa haukkoja... Samalla hinnalla 1 ryhmä harlekiinejä jotka pusketaan falconiin.
Oletko ajatellut ajattelevasi, että voisit ajatella niin, että ajattelisit miten muut ajattelevat ajattelevan sinua?!
Darkmage7280

Viesti Kirjoittaja Darkmage7280 »

Hmmm, Kiiltävät Keihäät eivät kieltämättä ole enää yhtä tehokkaita, mutta käyttäisin silti itse. Maku/tyyliasia.
Falcon on silti ässävalinta Hololla ja Spiritilla.
Kumpi tulee ensin? Chinese Democracy -plata vai Codex: SieL? Lyö vetoa osoitteessa--
Juupeli, Axl Rose voitti sittenkin. No, uusi veto! Sin City 2 vs. Codex: SieL!
Rascal91

Viesti Kirjoittaja Rascal91 »

Eldareilla olen itse rakastunut 8 harlin poppooseen farseerilla, jotka sitten pelin alussa ottavat dirkoilta taxin alleen ja lähtevät hurjastelemaan! Rangerit ei oo itellä oikeen ikinä toiminu ja näin omasta listasta jätin ne pois! Mopot ovat vaan niin paljon parempia!
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Sotkeudunpas minäkin tähän. En voi muuta kuin kertoa siitä, mistä ite tykkään. Eldareista saa niin monenlaista listaa ja teemaa. Yksi tapa ei ole välttämättä ainoa oikea. Itse tykkään warppihämiksistä kovasti. AP- ei haittaa kun se marine saa armorsaven katapulttiinkin, eli eldarten peruspyssyyn. Hämikset ampuu paljon ja str6 takaa, että ne woundaavatkin paljon. Marinepoppookin heittää niin monta savea, että niitä kuolee väkisinkin. Olen haaveillut täydestä 10 kokoisesta hämisryhmästä, mutta ovat jotenkin tylsiä maalattavia, niin en jaksa. Niillä on vielä ihan hyvä save itselläkin.

Toinen mitä käytän, on waveserpentti ja 10 firedragonia. Serpentillä kaasu pohjassa, niin saa sen 4+ saven ja seukki rundilla dragonit tuhoamaan vihollisen tankkeja. Tässä on kyllä iso riski itselläkin, mutta niinhän se kaikessa :) 10 dragonia on kyllä muuten ylisuuri porukka, mutta kun minulla se noppa pyörii aina niin huonosti, niin tällä varmistan, että tulee niitä osumia. Dragoneille voi sitten sanoa hyvästit, suorituksensa jälkeen. Kukaan ei jätä niitä henkiin, jos saa tilaisuuden ampua. Jos käy oikein hyvä tuuri, eikä niihin saa kukaan ampumalinjaa, niin hyppy takaisin tankkiin ja uutta uhria jahtaamaan. Waveserpentti on mielestäni turhaan väheksytty tankki, koska falcon on niin paljon kestävämpi. Serpentti on kuitenkin transportiksi erittäin hyvä, vaikka sille ei holoa saakaan. Pitää liikuttaa vain huolellisemmin.

Jos farseerille ostaa jonkun 3 tai enemmän pikkuvelhoja matkaseurueeksi, niin siitä tulee erittäin kova ajoneuvojen tuhoyksikkö, joka vielä nakkelee kaikkia kivoja loitsuja ympäriinsä. Fortunen kanssa tämä sakki kestää vaikka mitä. Halpa kenkkuriimu taskussa kiusaa vielä vihollisen psyykkereitä. Jos vastassa on kaaospelaaja, niin se tykkää kyttyrää :) "Taas tiuku helkkää ja kaaosvelho pelkkää" Tulipa sukkela sanaleikki :)

Joo semmosta. Toisilla on ihan erityylistä listaa. Minä kyllä häviän suurimman osan peleistä, mutta noiden yksiköiden syytä se ei ainakaan ole :) Varmaankaan...
Luumumehu on soturien juomaa
minä

Kiitos näistäkin vastauksista! Itse en vielä osaa sanoa onko mopot parempia kuin rangerit, codexi pitää ostaa, mutta mielestäni ne ovat hienompia.(niin kuin mainitsin aloituksessa)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”