"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GW nostaa taas hintoja

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Silveri

Re: GW nostaa taas hintoja

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Arkki kirjoitti:Musta tuntuu että talous on vuosia kestävä vuoristo rata, joka menee aina vaan ylös ja alas. Jos ennen vanhaan figut oli kalliita verrattuna pariin vuoteen huomaamme että alkaa ylämäki, muutama vuosi ja sitten ne taas halpenee.
Missä ihmeen pimennossa elät? Ainoa kerta kun GW on hintojaan laskenut taisi olla silloin, kun uudistivat hinnoittelupolitiikkaansa ja silloinkni suurin osa figuista kallistui. Reaper taitaa olla ainoa valmistaja joka tähän mennessä on LASKENUT figujensa hintoja, kun suhdanteet ovat parantuneet.

Lähinnä ihmettelen sitä, että kesti näinkin pitkään ennen kuin puolivuosittainen GW:n hintojen nosto saapui. Kohta on halvempi varmaan ostaa forgelta figunsa, jos nyt välttämättä 40k:ta haluaisin pelata.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

The good news is that we do not intend to raise the price of our plastic kits at this time which means Games Workshop's plastic range remains excellent value for money for all hobbyists
Hmmm...no joo. Miten tuon nyt ottaa. Kyllä monet GW:n muovibokseista ovat ihan laadukkaita (poislukien ainakin empiren state troopit) ja kyllähän esim. Rackham nyhtää eniten rahaa muovisista esisotketuista ukoistaa, jotka ovat vieläpä pehmeämpää muoviseosta kuin GW:n napit. Metallisten figujen määrä taitaa olla nykyarmeijoissa muutenkin melko vähäinen, joten eipä tuo juuri meikäläistä hirveästi haittaa. Metallifanaatikot hommaavat varmaan kuitenkin figunsa käytettyinä, kun eihän noita monia edes saa enää metallisina.

Harmillsinta on ehkä maalien hinnan nousu, mutta onneksi on muitakin valmistajia. Kyllä ne muutamat suosikkimaalit pystyy varmaan yhä hankkimaan. Riippuu, että maksaako purtilo vaikka maalia jonkun 3,50€. Kaikkia eri sävyjä pystyy kuitenkin loppupeleissä tekemään käytännössä neljällä maalilla.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Gorkiporki kirjoitti:Rackham nyhtää eniten rahaa muovisista esisotketuista ukoistaa, jotka ovat vieläpä pehmeämpää muoviseosta kuin GW:n napit.
En silti pistäisi yhtäläisyyttä hinnan välille, ellei joku oikeasti asiasta tietävä kerro, että Rackhamin käyttämä kumi olisi GW:n muovia merkittävästi halvempaa litrahinnaltaan. Rackhamin prepainteissa maksaa eniten se prepaintti. Hinta-"laatu"-suhteesta voi sitten olla monta mieltä (prepaintticonfrot ovat yököttäviä, AT43:t "ok" - tämä oma mielipiteeni).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
MetalliMursu

Viesti Kirjoittaja MetalliMursu »

Noh, onneksi muovisia tulee yhä enemmän ja ne kallistuvat vähemmän, jos ollenkaan.
Folk metal? Check out Tarvas!
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

Jep jep. Juuri hommasin DHta kasan ennen kuin tuosta kuulin. 22 Grey Knightia, 7 termua, 1 Assassin ja 1 Inquisitor metallipuolelta. Vois viela ostaa Lord Coteaz boxin pois kuleksimasta ja vaikka herjalla Stormtroopereita. Toissa minakin kayn, mutta voi olla, etta olisi tuo kasa jaanyt ostamatta uusilla hinnoilla, ja valittua joku toinen kakkosarmeija.

Metallifanaatikko olen, mutta kylla pelikaytossa muovi on itseasiassa melkein parempaa. Nyt kun noita ritareita on vaantanyt, niin muistui taas mieleen, kuinka helposti nuo chippaa ja pikaliimaukset pettaa ilman pinningia. Kiva siltikin kun figut painaa kunnolla ja miehet oli rautaa ja sotkuunkin oli umpihankea 10km kun mina kavin armeijan jne... Etta eikohan tuon metallikasan rooli ole lopulta paatya hyllyyn koristeeksi satunnaisia haviamis sessioita odottaen, kunhan joskus saan Taun muoviarmadaa eteenpain tarpeeksi monta pistetta.

Tamanhetkiset hinnat tuntuvat ihan hyvilta, ja eipa tuo nosto tietenkaan lammita. Mutta en tosiaan youniakaan meneta. Harrastuksella on aina hinta, joka rajoittaa lahinna harrastuksen volyymia, ja WH ollut mun harrastuksista aina sielta halvimmasta paasta. Magic the Gathering, Skeittaus, Kitaransoitto ja biisienteko. Siina pari harrastusta jotka ovat ja ovat olleet vahintaan yhta hintavia, ellei viela enemman.
Bartholen

Viesti Kirjoittaja Bartholen »

Taidanpa ruveta käyttämään Figutoria aktiivisemmin...
Ja saatanpa lopettaa jonkin armeijoistanikin, ellen aloita hillitöntä "käyn kaikki Suomen hammereita myyvät kaupat läpi ja ostan kaiken alihinnalla"-tyylistä ristiretkeä.

Prophecy: Jos jonkin armeijoistani lopetan, on figutorille luvassa rutosti Bretonniaa/VC:tä...
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Itse pääsin repimään lippuja paikalliselle elokuvateatterille. Jopia pari kerta-pari viikossa, tunnin kakku ja kympin tuntipalkka. Lisäksi saan käydä katsomassa leffat ilmaiseksi... Kyllä siinä jonkun verran euroja kolisee tilille vuoden mittaan.

Kyllähän tuollaisellakin duunilla kuittaa varmasti pidemmän päälle kaikki figuilut ja satunnaisen jokeripokerinkin tökkimisen. Aktiivisesti vain töitä etsimään! (Isommissa kaupungeissa moinen saattaa tosin olla hankalampaa.)
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Yksi syy lisää hankkia se parempi työpaikka...
No eihän tämä nyt maailmanloppu. GW on alkanut pikkuhiljaa laskea ukkojen määrää paketissa viilaten näin hiukan rahaa pois luullen, että voivat jotakuta kusettaa, vaan eipä minua.
Eniten huolestuttaa muovifiguurit sen puolen vuosisadan jälkeen. Öljyn kallistuttua en yllättyisi, jos muoviukkojen hinta silloin on n. tuplasti enemmän.

Paskan möivät ja paskaa myyvät vieläkin.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
nik

Viesti Kirjoittaja nik »

Sääntökirja maksaa euroalueella 50e, sen sijaan britit saavat sen £30:llä eli nykyisellä kurssilla n. 37e. GW:n hinnoittelu on ihan älytöntä.
Sticced

Viesti Kirjoittaja Sticced »

nik kirjoitti:Sääntökirja maksaa euroalueella 50e, sen sijaan britit saavat sen £30:llä eli nykyisellä kurssilla n. 37e. GW:n hinnoittelu on ihan älytöntä.
Tämä nyt ei ole mikään uutin. Euro-, punta- ja dollarialueen hinnat ovat GW:llä eläneet aina aivan omaa elämäänsä.
Oma-aloitteisuutta.
nik

Viesti Kirjoittaja nik »

Sticced kirjoitti:Tämä nyt ei ole mikään uutin. Euro-, punta- ja dollarialueen hinnat ovat GW:llä eläneet aina aivan omaa elämäänsä.
EU-alueelta saa sentään tilattua ilman ylimääräisä veroja. Amerikassa säännöt näyttävät maksavan 50 USD (34 e). Vastaavasti assault on black reach box on 60 USD (40.5e), £40 (49.7e) ja meillä 60e. Toimituskuluineen boxin saa UK online storesta £48 (eli 59.6e).
Maalis

Viesti Kirjoittaja Maalis »

Lienee vain ajan kysymys kun perusmarsuja myydään vain viiden hengen combat squad-bokseissa..
Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa.
Qazza

Viesti Kirjoittaja Qazza »

Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä Maelstromia. Tai siis ainakin ne jotka eivät pelaa isin lompakolla, juurikin ostin 5 kommandoa, 25 lootaa, AOBR:n ja Big Mekin jotka maksoivat muistaakseni noin 155€. Nuokin tulevat ilman postikuluja, 2-3 päivässä perille. Eli säästö taaskin tuli 25-35 euroa.

Mutta joo hinnat kallistuu ja pidot paranee... vai miten se oli. Mieluummin itse kyllä pelaan 20+ ikäisiä vastaan, jotenkin vaan tulee parempia pelejä. Itselläni ei lompakossa sinäänsä paljoa tunnu, jos se boksi maksaa sen 2-5€ euroa enemmän niin eipä se kuukaudessa paljoa tunnu.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Qazza kirjoitti:Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä Maelstromia. Tai siis ainakin ne jotka eivät pelaa isin lompakolla.
No eikö isin lompakolla kannattaisi juurikin tukea kultaisia kotimaisia? Sitten vasta kun pitää piukkaakin piukemmasta opiskelijabudjetista figut maksaa, niin sitten ehkä muualta.

Tekee vaikka diilin faijan kanssa että faija maksaa sen erotuksen Suomen ja ulkomaiden kauppojen välillä ;)
nik

Viesti Kirjoittaja nik »

Qazza kirjoitti:Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä Maelstromia.
Aivan loistava kauppa. Kiitos! Esim. Assault on black 48.28e. Yli £10 tilauksille ilmainen postitus.
Qazza

Viesti Kirjoittaja Qazza »

nik kirjoitti:
Qazza kirjoitti:Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä Maelstromia.
Aivan loistava kauppa. Kiitos! Esim. Assault on black 48.28e. Yli £10 tilauksille ilmainen postitus.
Joo tuo on kyllä tällä hetkellä paras nettikauppa mistä olen mitään ikinä tilannut. Pelkkiä hyviä kokemuksia ainakin minun päässä.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Matti Niemelä kirjoitti:
Qazza kirjoitti:Käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä Maelstromia. Tai siis ainakin ne jotka eivät pelaa isin lompakolla.
No eikö isin lompakolla kannattaisi juurikin tukea kultaisia kotimaisia? Sitten vasta kun pitää piukkaakin piukemmasta opiskelijabudjetista figut maksaa, niin sitten ehkä muualta.

Tekee vaikka diilin faijan kanssa että faija maksaa sen erotuksen Suomen ja ulkomaiden kauppojen välillä ;)
Jaa, minä taas olen sponssannut omien pikkujätkien hankintoja aina 30%:lla kaupasta riippumatta, ja periaatteesta ollaan käyty hankkimassa ryönät lähimmästä ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua tarjoavasta putiikista, missä mielellään pyöritetään pelipöytiäkin (jos piilomainos sallitaan, niin terveisiä Espoon PKP:lle). Jonkunhan se pitää pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä Suomessakin. No Maelstromiäkin on kokeiltu, ja pelkkää hyvää siitäkin voi sanoa.
Squabble

Viesti Kirjoittaja Squabble »

jos metalli figujen hinnat nousee paljon saataa metalli figut jäädä ostatta
Slaughter Master

Viesti Kirjoittaja Slaughter Master »

Tekisvät kaikista ukoista sitten muoviukkoja. Jos kuilu metalli- ja muovifigujen hintojen välillä on suuri, niin eihän kukaan niitä metallisia sitten osta! Etenkin minua metalliukoissa ärsyttää se, että niitä on erittäin vaikea konvertoida (etenkin täysin kiinteitä figuja). Lisäksi esim. Autarchille saa ostettua vaikka kuin paljon erilaista kamaa, mutta siitä on kuitenkin vaan pari hassua one-pose-modelia. Toisin kuin marine commander, joka on muovia, ja paketti sisältää kattavan määrän eri osia, joilla saat commanderia kustomoitua loputon x loputon kertaa, etenkin kun mariinit ovat niin dynaamisia, että voit käyttää muitakin mariiniosia kuin paketissa tulleita ilman sen kummempaa nypläämistä.
Justice

Viesti Kirjoittaja Justice »

Toisaalta metallifiguureista voi poistaa maalit kunnolla, joka minusta on noh, ehkä ainut parempi puoli.
Sweet Jesus, Khorne and Slaanesh together in the same box!?
Nope, just Khorne and Slaanesh, Jesus will be released in a blister.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”