"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Taun liittolaiset

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
Hartman

Re: Taun liittolaiset

Viesti Kirjoittaja Hartman »

lotr14 kirjoitti:Onko taut vai tällaisia ´´Tuomme teille rauhan (ja jos ei kelpaa, kuolette tanan pakanat).´´ - fisuja?
Suurin piirtein. Vespidien kohdalla älysivät sentään käyttää mielenhallintatekniikkaa pelkän raa´an voiman sijaan ;)
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Silti taukkeja pidetään pelin "hyviksinä". Taitavat olla ainoat jotka eivät ammu ei-kalanaamaa nähtäessä ja edes yrittävät ensin hyvällä. IMO asuisin kyllä mielummin Tau-aluella kuin Imperiumin hellässä hoivassa ja Inkvisiition kytättävänä.
Hartman

Drakojan kirjoitti:Taitavat olla ainoat jotka eivät ammu ei-kalanaamaa nähtäessä ja edes yrittävät ensin hyvällä.
Ainakaan toistaiseksi...

Eikä kalanaamoilla ole (ainakaan vielä) hallitavanaan kymmenien tuhansien valovuosien laajuista valtakuntaa, joka tursuaa kouluttamattomia psykereita, demonienpalvojia, separatisteja ja jota kaikki muut ovat kilpaa repimässä palasiksi. On helppo toimia hyviksen ottein, mikäli tilanne on helposti hallittavissa.
Machine_Spirit

Viesti Kirjoittaja Machine_Spirit »

Drakojan kirjoitti:Silti taukkeja pidetään pelin "hyviksinä". Taitavat olla ainoat jotka eivät ammu ei-kalanaamaa nähtäessä ja edes yrittävät ensin hyvällä. IMO asuisin kyllä mielummin Tau-aluella kuin Imperiumin hellässä hoivassa ja Inkvisiition kytättävänä.
Asuisit Propagandan ja vapauden menettäneessä pikkukylässä? Taun kansalaisten elämä suhteellisen rajoittunutta suuren hyvän palvomista rauhaa glorifioivassa yhteiskunnassa, jossa kaikki on ylipositiivistä paskaa. Kansalasille ei kerrota sodan kauheuksista, vaan urhoollisistä sotilaista, jotka kuolivat yhteisen hyvän puolesta. Sotiminen on taulle kunnia kunnes hän pääsee itse sotaan. Haluaisitko, vaiko imperiumissa jossa on varmasti kaltaisesi planeetta, ja vain osaa kyttää inqvisitio. Imperium on iso paikka, verrattuna TAUhun. Mutenkin Taun kansalaisten elämä on hirv etä mielestäni, ja kyllä pelaan Taulla, mutten Impperiumilla, inhoan vain ylipositiivisuutta yli kaiken.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Plussana itsemurhateinit ja muut "en tiiä kuka oon" tyypit puuttuisivat, koska kaikilla on elämäntehtävä valmiina ennen kuin syntyvätkään.

Ainakin sen perusteella mitä olen lukenut, ihmisten annetaan elää aikalailla omissa oloissaan ja heidät kutsutaan aseisiin vain puolustamaan planeettaansa.

Ja kyllä, eläisin mielemummin viljelemässä maata jossain rauhallisella planeetalla ja maksaisin veroja tuotoksistani yhteiselle hyvälle kuin olisin käytännössä maaorjana jossain imperiumin tehtaassa ja tekisin samaa duunia kuolemaani saakka. Tälläisen kuvan minä olen saanut.
Hartman

Drakojan kirjoitti: Ainakin sen perusteella mitä olen lukenut, ihmisten annetaan elää aikalailla omissa oloissaan ja heidät kutsutaan aseisiin vain puolustamaan planeettaansa.
Eli käytännössä sama järjestelmä kun Imperiumissa?
Stormtrooper

Viesti Kirjoittaja Stormtrooper »

Drakojan kirjoitti:Ja kyllä, eläisin mielemummin viljelemässä maata jossain rauhallisella planeetalla ja maksaisin veroja tuotoksistani yhteiselle hyvälle kuin olisin käytännössä maaorjana jossain imperiumin tehtaassa ja tekisin samaa duunia kuolemaani saakka. Tälläisen kuvan minä olen saanut.
Tuo on aika yleistävää.
On toki mahdollista että synnyt sinne forge- tai hive worldiin jossa sinustä tehdään servitori tai olet muuten vain työorjana.
Ihan yhtä hyvin voit syntyä planeetalle jossa nautit niin hyvää sosiaaliturvaa että sinun ei käytännössä tarvitse tehdä töitä.
Tai voit syntyä keskiaikaiselle planeetalle jossa kasvata lanttuja ja teet puuhevosia lapsillesi. Imperiumi on ISO paikka jonne unohtuu helposti muutama planeetta unohduksiin kehittymään omaa tahtiaan.
Why the hell my auspex looks like it's playing tetris?
The Warmaster

Viesti Kirjoittaja The Warmaster »

Mun mielestä Taun järjestelmä on kyl hyvin toimiva. Kun kaikki lakkaavat ajattelemasta omaa napaansa, ja toimivat Yhteisen Hyvän puolesta, ei pitäisi tulla mitään kapinoitakaan tai muita sisäisiä kiistoja. Aika kommunistinen ajattelumalli, mutta se toimii... ainakin kaloilla itsellään, en tiedä miten ihmisliittolaisilla...
Machine_Spirit

Drakojan kirjoitti:Plussana itsemurhateinit ja muut "en tiiä kuka oon" tyypit puuttuisivat, koska kaikilla on elämäntehtävä valmiina ennen kuin syntyvätkään.

Ainakin sen perusteella mitä olen lukenut, ihmisten annetaan elää aikalailla omissa oloissaan ja heidät kutsutaan aseisiin vain puolustamaan planeettaansa.

Ja kyllä, eläisin mielemummin viljelemässä maata jossain rauhallisella planeetalla ja maksaisin veroja tuotoksistani yhteiselle hyvälle kuin olisin käytännössä maaorjana jossain imperiumin tehtaassa ja tekisin samaa duunia kuolemaani saakka. Tälläisen kuvan minä olen saanut.
Jaa, kun minä olen saanut kuvan että Taunlaisen elämä on vain ennaltamäärättyä työtä, jossa ei saa puhua sodasta, tai väkivallasta lähes yhtään. Työkin on nyt yksi neljästä septistä tai ethearaali, ja fire casteen on vaikea päästä. Sinulla ei olisi oikeutta puollustaa asioita väkivallalla, ja sinulle kerrotaan että sota on Taulle vain kunnia joka pitää suorittaa koska muut eivät liity Impperiumiinsa. Nyt taas luulet että kaikki impperiumin planeetat ovat jotain räkäisiä hive cityja, tai forgeja, mutta niin ei ole. Olen joskus kullut että vain 3-5% Impperiumin planeetoista on hive cityjä tai forgeja, ja vain prosenti elää sotataloudessa.

The Warmaster kirjoitti:Mun mielestä Taun järjestelmä on kyl hyvin toimiva. Kun kaikki lakkaavat ajattelemasta omaa napaansa, ja toimivat Yhteisen Hyvän puolesta, ei pitäisi tulla mitään kapinoitakaan tai muita sisäisiä kiistoja. Aika kommunistinen ajattelumalli, mutta se toimii... ainakin kaloilla itsellään, en tiedä miten ihmisliittolaisilla...
Mieti jos sinulla ei olisi vapauksia, etkä voisi vaikuttaa mitenkään. Kapinoijat taltutetaan ja karkotetaan/tapetaan. Se ei vain ole toimiva, koska se paikka on impperiumin.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
The Warmaster

Viesti Kirjoittaja The Warmaster »

Machine_Spirit kirjoitti:
The Warmaster kirjoitti:Mun mielestä Taun järjestelmä on kyl hyvin toimiva. Kun kaikki lakkaavat ajattelemasta omaa napaansa, ja toimivat Yhteisen Hyvän puolesta, ei pitäisi tulla mitään kapinoitakaan tai muita sisäisiä kiistoja. Aika kommunistinen ajattelumalli, mutta se toimii... ainakin kaloilla itsellään, en tiedä miten ihmisliittolaisilla...
Mieti jos sinulla ei olisi vapauksia, etkä voisi vaikuttaa mitenkään. Kapinoijat taltutetaan ja karkotetaan/tapetaan. --
Mitä väliä, jos vain olen tyytyväinen? Eikös sitä ole monta kertaa sanottu, että elämä ilman huolia on paras elämä? Taun yhteisössä huolia ei taida olla muilla kuin Etherealeilla...

Ja justhan mä sanoin, että jos kaikki hyväksyvät tämän ajattelumallin, kapinoita ei synny.
Machine_Spirit

The Warmaster kirjoitti:
Mieti jos sinulla ei olisi vapauksia, etkä voisi vaikuttaa mitenkään. Kapinoijat taltutetaan ja karkotetaan/tapetaan. --
Mitä väliä, jos vain olen tyytyväinen? Eikös sitä ole monta kertaa sanottu, että elämä ilman huolia on paras elämä? Taun yhteisössä huolia ei taida olla muilla kuin Etherealeilla...

Ja justhan mä sanoin, että jos kaikki hyväksyvät tämän ajattelumallin, kapinoita ei synny.
Ovatko kaikki tyytyväisiä? En oikein sitä usko. Mutta huolia on muilla varmasti, ja epäilen että on kokoajan kapinoita käynnissä, mutta niistä ei kerrota, van asuikkaitten muisti pyyhitään ja sellaista. Minusta ainoa(t) inhimilliset Taun porukat ovat mr. Betrayer number 1. ja sen rajoitettu armeija.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

The Warmaster kirjoitti:Mitä väliä, jos vain olen tyytyväinen? Eikös sitä ole monta kertaa sanottu, että elämä ilman huolia on paras elämä? Taun yhteisössä huolia ei taida olla muilla kuin Etherealeilla...
Ovatko kaikki tyytyväisiä? En oikein sitä usko. Mutta huolia on muilla varmasti, ja epäilen että on kokoajan kapinoita käynnissä, mutta niistä ei kerrota, van asuikkaitten muisti pyyhitään ja sellaista. Minusta ainoa(t) inhimilliset Taun porukat ovat mr. Betrayer number 1. ja sen rajoitettu armeija.
Rivien välistä kun lukee tuota Taun pörröä, niin siitä on huomattavissa se, että tulikasti alkaa pikkuhiljaa saada tarpeekseen Ethereaalien tavasta johtaa kansaa ja etenkin rajoittaa tulikastin toimintaa. Esim. Brightaword pisti Taun vihollisia poikki ja pinoon raa-asti ja Etherealit pitivät tätä voimankäytön liioitteluna ja rankaisivat häntä. Siis rankaisivat siitä että hän puolusti kansaansa vihollisilta. Lisäksi Etherealien käskystä suoritettu O'Shovahin patsaan tuho (Juujuu Shadowsun sen teki, mutta taustapirut.) oli varmasti monelle tulikastilaiselle haudanryöstöön verrattava tapahtuma. Käsitän tapahtuman sillä että O'Shovahin tapaiset kaverit jotka puolusti ja puolustaa edelleen Tauta, vain omalla tyylillään, ei suvaita, kun he eivät hyväksy keskusjohdon ajatuksia. Tulikastia siis kielletään ajattelemasta liikaa.

Odotettavissa siis on toinen sisällissota, kunhan tulikastilaiset alkaa oikeasti saada poliittisista upseereista tarpeekseen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Anasa

Viesti Kirjoittaja Anasa »

Tuskinpa Taut kauan selviävät ilman ethereal-kastin johtoa. Olivat lähellä tappaa toisensa sukupuuttoon ennen eteeristen tuloa, ja ilman niiden tuomaa yhtenäisyyttä he eivät myöskään olisi kehittyneet yhtä nopeasti. Tau rodun valttikortit ovatkin juuri nopeasti pitkälle kehittynyt ja edelleen kehittyvä teknologia ja yhtenäisyys.
My format, Virus: To corrupt and conquer!
Yliannos

Viesti Kirjoittaja Yliannos »

Anasa kirjoitti:Tuskinpa Taut kauan selviävät ilman ethereal-kastin johtoa. Olivat lähellä tappaa toisensa sukupuuttoon ennen eteeristen tuloa, ja ilman niiden tuomaa yhtenäisyyttä he eivät myöskään olisi kehittyneet yhtä nopeasti. Tau rodun valttikortit ovatkin juuri nopeasti pitkälle kehittynyt ja edelleen kehittyvä teknologia ja yhtenäisyys.

Äläkä unohda kaikkia 11-vuotiaita manga-pelaajia, sanoisinpa että he ovat Tau:n suurin etu koko tarinassa.

Jos etherealit lähtee, niin voip' olla että pari kalapäätä kuoloo (oikein niille), mutta entä se Renegade-commendat? Eihän muutos hännee pitäisi vaikuttaa?
Rakkaudella, Yliannos

Bannia Sotavasarasta: 4 kertaa!
Machine_Spirit

Anasa kirjoitti:Tuskinpa Taut kauan selviävät ilman ethereal-kastin johtoa. Olivat lähellä tappaa toisensa sukupuuttoon ennen eteeristen tuloa, ja ilman niiden tuomaa yhtenäisyyttä he eivät myöskään olisi kehittyneet yhtä nopeasti. Tau rodun valttikortit ovatkin juuri nopeasti pitkälle kehittynyt ja edelleen kehittyvä teknologia ja yhtenäisyys.
"Hah. ne petturit, jotka veivät minulta valtani. Vieläkin hävettää se että minua paljon heikompi tuhosi minun auktoriteetin. Mutta aivan kuten olemme suunnitelleet he vain kuolevat jos ovat kuollakseen. Se Old One höpötys on silkkaa huijausta, vai miksi he eivät ole valloittaneet maailmaa suuren hyvän puolesta. He ovat sairaita valehtelioita, jotka eivät uskalla tehdä mitään, paitsi tuomita suurimmat johtajamme "liian armottomaksi", ja pistää armeijan suhteet poikki.

Mutta jonain päivänä meille koittaa se hirveä hetki, kun shadowsun lyötää meidät. Vaikka olemme fyysisesti ja henkisesti paljon vahvempia, ja muutenkin vapahtajan eliittiä, Mutta heitä on liikaa,koska vespidit ja krootit ovat vieläkin suhteellisen monilukuisia, vaikka tuhosimme teidän kotinsa,ja moraalinsa, he palaavat kostamaan. Mutta nyt vain aika päättää kohtalomme tässä universumissa. Kaikki riippuu tulikastista, ja sen räjähdysherkkyydestä.

Mutta miksi inhoan Taun yhteiskuntaa, ja varsinkin ethereaaleja? Koska etherealit veivät minulta nimeni, ja armeijani, ja heille en ole olemassa. Juokoissamme on periaatteessa taistellut jopa maineikas Brigthsword. Mutta yhtenä päivänä teihn tulee rutto, ei fyysinen, vaan henkinen, joka tuhoaa yhteiskuntanne ja ajaa teidät luoksemme anelemaan armoanne, hah mikä ajatus."
- Commander Sha´o Tels Lo, Kaukokatseen periaatteen yksi kenraali.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Historia”