"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tutorial: Turkin skulptaaminen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Society Dweller

Tutorial: Turkin skulptaaminen

Viesti Kirjoittaja Society Dweller »

Moi! Itselläni tuli tarve pariin figuun saada turkista lämmikkeeksi, joten piti opetella sen tekoa. Tässä minun kokeilun ja erehdysten kautta syntynyt tekniikkani (varmaan joku muukin tällaista käyttää). Tekniikkaa pystyy käyttämään myös parran/hiusten tekoon. Toivottavasti jollekkin on apua tästä :)

1. Vaihe:
- Tee greenstuffista pisaran muotoisia paloja. Tämä onnistuu ihan sormilla pyörittämällä.
-Jos haluat pitkäkarvaisen turkin, tee pidempiä pisaroita, jos taas lyhytkarvaisen, niin lyhyempiä paloja.
Kuva

2. Vaihe:
-Kiinnitä paloja figuuriin siihen kohtaan, missä haluat turkin alareunan olevan.
-Asettele palat riviin ja kääntele niitä eri asentoihin, että saat aikaan dynaamisuutta.
Kuva

3. Vaihe:
-Tee neulalla (tai muulla ohuella apuvälineellä) ura jokaiseen palaan.
-Kannattaa kastaa neula veteen tai voidella se öljyllä, ettei se revi greenstuffia mukanaan kun irroitat sen.
Kuva

4. Vaihe:
-Tee lisää pisaroita ja asettele ne taas riviin edellisten päälle, tällä kertaa kuitenkin hieman ylemmäs.
Kuva

5. Vaihe:
-Toista vaiheet 3 ja 4, kunnes turkkia on haluamasi määrä.
Kuva
Kuva
6. Vaihe:
Korjaa mahdolliset virheet ja anna GS:n kovettua, jonka jälkeen figu on valmis maalattavaksi!
Kuva

Jos on väärä alue, niin modet siirtäkää pliis.
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Re: Tutorial: Turkin skulptaaminen

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Mielestäni hyvä ja selkeä turoriaali. Itse olen tehnyt turkin aina siten että olen peittänyt koko halutun alueen massalla ja aloittanut alapäästä vetelemään neulalla massaa siten että neulan kärki irrottuu massasta lopuksi. Vetoja tehdään tiheään ja siirrytään ajoittain ylöspäin. Tällä tavalla saadaan saman tapaista turkkia mitä muovisilla susilla.
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Drakken

Re: Tutorial: Turkin skulptaaminen

Viesti Kirjoittaja Drakken »

Oikein hyvä ja selkeä tutoriaali.
Täytynee kokeilla kaaoslordilleni tehdä turkis tällä tyylillä.

/Drakken
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”