Turku Fanatic 2008 TULOKSET
Re: Turku Fanatic 2008 SÄÄNNÖT
Selvä homma, viimeks kun katoin niin oli 13 paikkaa kilosen puolelle tyhjänä. Ajattelin vaan järjestäjien kannalta, että olis fiksumpaa ottaa se ~12 turnausmaksua kuin järjestää väljempi turnaus. My bad.
wanhan liiton örkki pomo
Mä backuppaan Vileä.
En oikein ymmärrä miksi ei voi laittaa eri paikkaan pelaan. Siinä kumminkin pelataan legendaarista "omaa peliä" niin on ihan sama vaikka viereiset kaveri pelaisi Yatzya. Ei se oo ainakaan ketään ikinä haitannut turnauksissa, jos joutuu vähän syrjenmpään. Puokissahan yksi pari pelaa nykyään alakerrassa.
Vai onko syy siinä ettei Ordolle kelpaa raha? kun pelaajia olisi tulossa täyden talon verran. Kuulostaa mielestäni vähän kummalliselta.
T:Salonen
Vai onko syy siinä ettei Ordolle kelpaa raha? kun pelaajia olisi tulossa täyden talon verran. Kuulostaa mielestäni vähän kummalliselta.
T:Salonen
http://comitatus-miniturae.org/index.php
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug
Äkkisältään tuntuu aika typerältä politiikalta olla antamatta faballe lisää pelipaikkoja. Ei varmasti auta muu kuin toivoa, että järjestäjät tietävät mitä tekevät.
Olisi myös sääntöteknistä kysymystä uusia delffejä koskien: Hyötyykö käyttäjä hateredistaan resolvatessaan Hydras teeth hyökkäyksen close combat osumia?
Olisi myös sääntöteknistä kysymystä uusia delffejä koskien: Hyötyykö käyttäjä hateredistaan resolvatessaan Hydras teeth hyökkäyksen close combat osumia?
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
- Ordo Aboensis
- Peliporukkavalvoja
- Viesti:
Ei. Vain ranged attack on käyttäjän tekemä hyökkäys. Hitit tuottavat tietyn efektin, joka sattuu olemaan kasa lähitaisteluhyökkäyksiä, mutta nämä eivät varsinaisesti kuitenkaan ole käyttäjän tekemiä.MakeH kirjoitti:Olisi myös sääntöteknistä kysymystä uusia delffejä koskien: Hyötyykö käyttäjä hateredistaan resolvatessaan Hydras teeth hyökkäyksen close combat osumia?
Kuulostaa aika fluffiratkaisulta mutta hyväksytään, kiitos pikaisesta vastauksesta.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
- kuningas66
Onko ennen ensi vuotta lisää tämän kaltaisia kilpailuja turussa vai onko kilpailu mahdollisuus vain kerran vuodessa?
Onko osallistumisessa ikärajaa ja onko mahdollista enää osallistua tämän vuoden kisaan?
Onko osallistumisessa ikärajaa ja onko mahdollista enää osallistua tämän vuoden kisaan?
Eikös Turku Fana ole ihan joka vuosi?kuningas66 kirjoitti:Onko ennen ensi vuotta lisää tämän kaltaisia kilpailuja turussa vai onko kilpailu mahdollisuus vain kerran vuodessa?
Osallistumisessa ei taida olla ikärajaa. Jos maksat nyt samantien ja maksu ehtii perille ennen tuota kymmenettä päivää, niin taidat päästä mukaan..
IRIADedit: Mutta odotellaas että järjestäjät varmistaa :>
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
- kuningas66
Nin. Olisi sääli maksaa vaikka ei pääse itse mukaan. Minulla ei edes ole 2250 pisteen armeijaa vielä maalattu ja sääntöjäkin pitäisi "vähän" harjoitella joten osallistuminen saattaa jäädä ensi vuoteen, mutta paikan päälle tulen silti katsomaa!
Pelaamaan:
Jouni Haavisto 40k
Maksoin jo...
Jouni Haavisto 40k
Maksoin jo...
Sexy and Inouj it.
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
Eli Kalle Anttonen suoritti maksun (tai itse asiassa äiti) Mutta maksun pitäisi olla maksettu. Unohdin viesti kentästä pelin 40k, mutta toivottavasti saatte selville että se olin minä!
- kuningas66
onko 60 pelaajaa FB:ssä maksimi vai voiko sinne vielä liittyä?
Äkkisältään tuntuu aika typerältä politiikalta olla antamatta faballe lisää pelipaikkoja.
Kyseessä on talkootyöllä järjestettävä turnaus, tilat ja resurssit ovat rajalliset ja järjestäjillä on luultavasti jo nyt riittävästi tehtävää ja mietittävää. Ordon tapahtumissa on menneisyydessä pyritty järjestämään turnauksia joissa epäselvyyksien välttämiseksi kaikki pelaajat ovat olleet huuto/näköetäisyydellä tuomaripöydästä. Yläkerran FaBa-tuomari ei ymmärrettävästi halua olla vastuussa alakerrassa pelattavasta pelistä. Turnauksen osallistujamäärän lisääminen vaikuttaa kaikkiin osallistujiin ei pelkästään siihen yhteen lisättyyn pelaajaan. Kun kaikki nämä faktat otetaan huomioon niin ei ole vaikeaa kuvitella miksi turnauksen osallistujamäärää ei nosteta tietyn pisteen yli.En oikein ymmärrä miksi ei voi laittaa eri paikkaan pelaan... Ei se oo ainakaan ketään ikinä haitannut turnauksissa, jos joutuu vähän syrjenmpään.
Ymmärrän kuitenkin jos toisilla paikkakunnilla on erilaiset perinteet ja standardit turnauksiensa järjestämiseen liittyen, mutta maassa maan tavalla. Lopulta kaikkien osallistujien on luotettava järjestävän tahon organisointikykyihin sen verran, että uskoo turnauksen olevan kokemisen arvoinen. -Emppu
Disclaimer: En itse osallistu turnauksen järjestämiseen millään tavalla ja viestissä esitetyt mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eivät Ordon aboensiksen.
Varmaan ihan jokainen ymmärtää, kuinka paljon effortia tarvitaan talkoovoimin järjestettävään turnaukseen. Tuskinpa kukaan voi olla ottamatta hattua päästä ja kumartaa sellaisten järjestäjien suuntaan, jotka omalla vapaa-ajallaan jaksavat tehdä gutaa skenelle.
Edelleenkään ei musta ole kuitenkaan esitetty mitään kauhean perusteltua syytä miksi pelaajamäärää ei voitaisi lisätä. Tässä nyt vaan jengi yrittää tuoda esiin omaa mielipidettään siitä, miten turnaustoimintaa voitaisiin kehittää vielä pidemmälle. Se, että paras perustelu tällä hetkellä menee jotenkin "näin täällä on aina tehty - älkää sitten tulko jos ei maistu!" ei sinänsä jätä mitään hyvää makua koko keskustelusta. Varsinkin, kun järjestäjätaho ei ole edes katsonut viisaaksi kommentoida yhtään millään ko. aihetta.
Henkilökohtaisesti mä en todellakaan halua startata mitään flamewaria tai muutenkaan haukkua järjestäjiä paskoiksi jätkiksi joittenkin hikisten pelaajapaikkojen takia. Se, mikä harmittaa on, että jos asioista ei voida keskustella avoimesti ja tasavertaisesti, tuskin ainakaan itseäni kiinnostaa palautteen antaminen turnauksesta tai mistään muustakaan toiminnasta tulevaisuudessa.
Kuppikunnat 'ere we go.
Edelleenkään ei musta ole kuitenkaan esitetty mitään kauhean perusteltua syytä miksi pelaajamäärää ei voitaisi lisätä. Tässä nyt vaan jengi yrittää tuoda esiin omaa mielipidettään siitä, miten turnaustoimintaa voitaisiin kehittää vielä pidemmälle. Se, että paras perustelu tällä hetkellä menee jotenkin "näin täällä on aina tehty - älkää sitten tulko jos ei maistu!" ei sinänsä jätä mitään hyvää makua koko keskustelusta. Varsinkin, kun järjestäjätaho ei ole edes katsonut viisaaksi kommentoida yhtään millään ko. aihetta.
Henkilökohtaisesti mä en todellakaan halua startata mitään flamewaria tai muutenkaan haukkua järjestäjiä paskoiksi jätkiksi joittenkin hikisten pelaajapaikkojen takia. Se, mikä harmittaa on, että jos asioista ei voida keskustella avoimesti ja tasavertaisesti, tuskin ainakaan itseäni kiinnostaa palautteen antaminen turnauksesta tai mistään muustakaan toiminnasta tulevaisuudessa.
Kuppikunnat 'ere we go.
wanhan liiton örkki pomo
Saako Silver Helmejä peluuttaa Dragon Prinsseinä?
- kuningas66
Sairaan paljon puhetta paikoista. hehe! Minustani on ihan kiva vaan kun joku järjestää tänne pelit. Viime vuonna menin paikan päälle kun näin ilmoitukse, mutta en tiennyt mitää warhammereista. Pelasin siellä harjoitus pelin kaverini kanssa ja nyt olen innokas kerääjä ja pelaja. Tälläiset tapahtumat ovat aina mahtavia!
Ymmärsit viestini väärin, esittämäni perusteet olivat nämä: ...tilat ja resurssit ovat rajalliset ja järjestäjillä on luultavasti jo nyt riittävästi tehtävää ja mietittävää... epäselvyyksien välttämiseksi kaikki pelaajat ovat olleet huuto/näköetäisyydellä tuomaripöydästä. Yläkerran FaBa-tuomari ei ymmärrettävästi halua olla vastuussa alakerrassa pelattavasta pelistä. Turnauksen osallistujamäärän lisääminen vaikuttaa kaikkiin osallistujiin ei pelkästään siihen yhteen lisättyyn pelaajaan.Se, että paras perustelu tällä hetkellä menee jotenkin "näin täällä on aina tehty - älkää sitten tulko jos ei maistu!" ei sinänsä jätä mitään hyvää makua koko keskustelusta. Varsinkin, kun järjestäjätaho ei ole edes katsonut viisaaksi kommentoida yhtään millään ko. aihetta.
Ja järjestäjien perusteet:
Ordo Aboensis kirjoitti: Emme halua sijoittaa mahollisesti 2-6 pelaajaa eri tilaan muiden saman pelin pelaajien kanssa. Ja todellisuudessa siitä ei ole 40k pelaajille hirveästi haittaa jos siellä alasalissa olisi vähän väljempää.
Nyt on kyllä pakko kommentoida viestiä.
Sitten siitä kommentista, että eikö Ordolle raha kelpaa (jossain tuolla aiemmin). Itse olen ihmetellyt aivan samaa asiaa kun olemme keskustelleet näistä osallistumismaksuista. Minä olen monesti kysellyt, että eikö meidän kannattaisi nostaa näitä maksuja kun turnauksiin tuntuu olevan tunkua niin, että saataisiin revittyä lapsilta karkkirahat pois. Valitettavasti tämä turnausten järjestäjäporukka pistää aina hanttiin ja haluavat pitää pääsylippujen hinnat mahdollisimman matalina. Vanhan kapitalistin sydän siinä vuotaa verta mutta kai se Suomen figuttajien kannalta on ihan hyvä juttu vai mitä ? ; )
Esittämäni mielipiteet ovat allekirjoittaneen omia joten tämäkään viesti ei ollut järjestäjien virallinen kannanotto.
Laitatkohan nyt sanoja toisten suuhun. Jos järjestäjätaho ei ole kommentoinut mitenkään aihetta miten paras perustelu mielestäsi on tuo esittämäsi? Tapahtuman järjestäjät ovat varmasti kiinnostuneita palautteesta, mutta käsittääkseni aiempina vuosina palautetta on tullut juuri tilan ahtaudesta. Viime vuonna alakerrassa oli melkoisen täyttä. Kannattaa muistaa, että tällaisten massatapahtumien järjestäjät joutuvat usein tekemään valintoja jotka parantavat jotain osa-aluetta toisen kustannuksella ie. tila-osallistujamäärä. Toivottavasti kukaan ei kuvittele nyt, että turnauksen järjestäjät eivät kiusallaan lisää pelaajamäärää.Vile kirjoitti:Varmaan ihan jokainen ymmärtää, kuinka paljon effortia tarvitaan talkoovoimin järjestettävään turnaukseen. Tuskinpa kukaan voi olla ottamatta hattua päästä ja kumartaa sellaisten järjestäjien suuntaan, jotka omalla vapaa-ajallaan jaksavat tehdä gutaa skenelle.
Kuppikunnat 'ere we go.
Sitten siitä kommentista, että eikö Ordolle raha kelpaa (jossain tuolla aiemmin). Itse olen ihmetellyt aivan samaa asiaa kun olemme keskustelleet näistä osallistumismaksuista. Minä olen monesti kysellyt, että eikö meidän kannattaisi nostaa näitä maksuja kun turnauksiin tuntuu olevan tunkua niin, että saataisiin revittyä lapsilta karkkirahat pois. Valitettavasti tämä turnausten järjestäjäporukka pistää aina hanttiin ja haluavat pitää pääsylippujen hinnat mahdollisimman matalina. Vanhan kapitalistin sydän siinä vuotaa verta mutta kai se Suomen figuttajien kannalta on ihan hyvä juttu vai mitä ? ; )
Esittämäni mielipiteet ovat allekirjoittaneen omia joten tämäkään viesti ei ollut järjestäjien virallinen kannanotto.
No jaa, hyvä kun laitoit ne tohon uudestaan. Nyt vasta luin sun viestin, hölmö minä.-Emppu- kirjoitti:Ymmärsit viestini väärin, esittämäni perusteet olivat nämä: ...tilat ja resurssit ovat rajalliset ja järjestäjillä on luultavasti jo nyt riittävästi tehtävää ja mietittävää... epäselvyyksien välttämiseksi kaikki pelaajat ovat olleet huuto/näköetäisyydellä tuomaripöydästä. Yläkerran FaBa-tuomari ei ymmärrettävästi halua olla vastuussa alakerrassa pelattavasta pelistä. Turnauksen osallistujamäärän lisääminen vaikuttaa kaikkiin osallistujiin ei pelkästään siihen yhteen lisättyyn pelaajaan.Se, että paras perustelu tällä hetkellä menee jotenkin "näin täällä on aina tehty - älkää sitten tulko jos ei maistu!" ei sinänsä jätä mitään hyvää makua koko keskustelusta. Varsinkin, kun järjestäjätaho ei ole edes katsonut viisaaksi kommentoida yhtään millään ko. aihetta.
Oikeasti, edelleenkään noista perusteluista mikään ei omasta mielestäni ole tarpeeksi validi ollakseen "paras" perustelu.
Tilat ja resurssit ovat rajalliset, mitä sitten tarkoittaa se, että tilaa alakerrasta löytyy, mutta sitä ei haluta käyttää? Mitä väliä on sillä, täyttyykö se alakerta sitten "ahtaaksi" niistä 40k-pelaajista vai FB-pelaajista? Resursseja varmaan saataisiin sillä, että yritettäisiin myydä mahdollisimman monta turnauspaikkaa pelaajille. Jos tarkoitit resurssien puuttumisella sitä, että esim. maasto on vähäistä tai että järjestäjillä ei ole aikaa setupata niitä kolmea-neljää pöytää, en ymmärrä pointtiasi.
Epäselvyyksien välttämiseksi, voitko tarkentaa? Tuomari ei halua olla vastuussa... Njaa. Oon vaan sitä mieltä, että jos joku oikeasti haluaa kusettaa tai muuten pelata "sen hölmön skenaarion" tms. päin persettä, niin hän tekee sen vaikka pelaisi ylä- ala- tai keskikerrassa.
Oon samaa mieltä, että lisäpelaajat vaikuttavat kaikkiin osallistujiin. Enää täytyisi tietää miksi tämä efekti olisi pelkästään negatiivinen.
[/quote]Ordo Aboensis kirjoitti: Emme halua sijoittaa mahollisesti 2-6 pelaajaa eri tilaan muiden saman pelin pelaajien kanssa. Ja todellisuudessa siitä ei ole 40k pelaajille hirveästi haittaa jos siellä alasalissa olisi vähän väljempää.
Tarkoitin aikaisemmin vain ja ainoastaan sitä, että jokainen pystyy dumaamaan yksinkertaisen vastauksen, mutta oikeasti kehitykseen tähtäävä organisaatio osallistuu myös jatkokeskusteluun ja yrittää tarkastella asioita mahdollisimman monesta näkökulmasta. Nyt ymmärrän, että toiveeni oli liikaa. Pahoittelen, että tätä pitää nyt vieläkin vatvoa tässä topicissa.
En jaksa toistaa. Sisälukemista vaan peliin.finmirage kirjoitti:Laitatkohan nyt sanoja toisten suuhun. Jos järjestäjätaho ei ole kommentoinut mitenkään aihetta miten paras perustelu mielestäsi on tuo esittämäsi? Tapahtuman järjestäjät ovat varmasti kiinnostuneita palautteesta, mutta käsittääkseni aiempina vuosina palautetta on tullut juuri tilan ahtaudesta. Viime vuonna alakerrassa oli melkoisen täyttä. Kannattaa muistaa, että tällaisten massatapahtumien järjestäjät joutuvat usein tekemään valintoja jotka parantavat jotain osa-aluetta toisen kustannuksella ie. tila-osallistujamäärä. Toivottavasti kukaan ei kuvittele nyt, että turnauksen järjestäjät eivät kiusallaan lisää pelaajamäärää.
Olin viime vuonna alakerrassa pelaamassa, jonne oli budjetoitu 60 pelipaikkaa (49 nelkyttonniseen ja 11 lotriin). Tänä vuonna sinne on näköjään säädetty 50 paikkaa, joka on siis kymmenen (10) paikkaa vähemmän kuin viime vuonna. Nopeasti pohdittuna tämä tarkoittaa, että tilaa on kymmenen (10) paikkaa enemmän. Vielä kun astetta ovelampi lukija pystyy huomaamaan, että kukaan ei ole pyytänyt LISÄpaikkoja, vaan pelkästään siirtämään paikkoja nelkyttonnisesta fabaan, en oikein pysty seuraamaan logiikkaasi.
Jep, turnauksiin on tunkua, mutta paikkoja ei anneta. Ei vaan, anteeksi, provot nyt jo syrjään.finmirage kirjoitti:Sitten siitä kommentista, että eikö Ordolle raha kelpaa (jossain tuolla aiemmin). Itse olen ihmetellyt aivan samaa asiaa kun olemme keskustelleet näistä osallistumismaksuista. Minä olen monesti kysellyt, että eikö meidän kannattaisi nostaa näitä maksuja kun turnauksiin tuntuu olevan tunkua niin, että saataisiin revittyä lapsilta karkkirahat pois. Valitettavasti tämä turnausten järjestäjäporukka pistää aina hanttiin ja haluavat pitää pääsylippujen hinnat mahdollisimman matalina. Vanhan kapitalistin sydän siinä vuotaa verta mutta kai se Suomen figuttajien kannalta on ihan hyvä juttu vai mitä ? ; )
Mä voin maksaa niistä turnauksista vaikka 50 euroa laaki, jos musta oikeasti tuntuu siltä, että pelaaja pystyy vaikuttamaan turnauksen laatuun.
Ja ei, ei edelleenkään oo mitään Turkua vastaan ja muutenkin vituttaa, että ylipäätään piti mitään sanoa. Tässä skenessä kannattaa nykyään olla vaan ihan hiljaa, ettei ärsytä ketään. Happy days.
wanhan liiton örkki pomo
- Ordo Aboensis
- Peliporukkavalvoja
- Viesti:
FB tuomareiden kanssa pääsimme vielä yhteisymmärrykseen siitä, että nostamme FB paikat yhteensä 62 paikkaan, eli kaikki varasijoilta mukaan. Nyt on ainakin tämänhetkinen tunku kokonaan katettu.
Haluamme pitää ruokalan puolella kuitenkin muutaman vapaan pöydän muussa käytössä, esimerkiksi eväiden yms syömistä varten, ettei tarvitse sitä Batteryä läikyttää niille foameille. Se kun ei oikeasti niistä irtoa.
Turnaus järjestetään tänä vuonna 2 henkeä pienemmällä porukalla, tokihan on myös yksi turnaus vähemmän, mutta 11 pelaajan lotr turnaus ei jokatapauksesa työllistänyt paikanpäällä kahta henkeä pelkästään siinä puuhassa. Lisäksi kaikkea etukäetistyötä on hoitamassa 2 henkeä vähemmän joten jo allekirjoittaneenkin henk.koht. työ on melko kovasti suurempi kuin viime vuonna. Linjaus tässä turnauksessa on nyt ollut se, että mieluummin hieman viihtyisämpää tilan puolesta kuin aivan maksimi pelaajamäärä. 60 saati sitten 62 pelaajaa FB turnauksessa on aivan varmasti kaikille riittävästi ja johonkin se raja on vedettävä. Myöskin se, että foameja voi kyllä siirtää 40k puolelta FB:n puolelle, mutta se mitä niiden päälle laitetaan on sitten eri asia. Tässä tilanteessa kun alkuperäinen FB pelaajamäärä on noussut kuitenkin kahdeksalla. Maastoa kyllä yleisesti ottaen on, mutta haluamme, että se sopii pöytien ja pelien kanssa temaattisesti yhteen.
Lisäksi haluamme pitää aivan pienen varauksen sille, että jos viimisellä viikolla listalta tippuneet 40k pelaajat havahtuvat tilanteeseen (meillä on sellainen pieni musta kirja missä on kaikkien hajamielisten pelaajien nimet, joita tuossa listassa jälleen oli ;D ) ja haluavat uudelleen ilmoittautua on heillä siihen kuitenkin vielä mahdollisuus.
Vapaaehtoistoiminta tarkoittaa myös sitä, että kun ihmisillä on ns. oikeita velvollisuuksia, niin joidenkin pienienkin asioiden toteuttamiseen voi kulua viikko kaupalla aikaa, sen takia asioita joita on jo sovittu, ei mielellään muutella hirveästi, oli se kuinka suuri tai pieni asia tahansa. Kuitenkin allekirjoittanut kokee, että se määrä työtä, vastuuta ja rahaa jota tässä Fanaticin järjestämisessä liikkuu on paras pitää niiden ns. Vanhojen Partojen hallussa, oli heillä sitten muitakin kiireitä tai ei. Kuitenkin niin, että vuosittain mukaan otetaan ihmisiä jotka ovat Fanaticia järjestämässä ensimmäistä kertaa. Tällä toimintatavalla säilytetään Fanaticien jatkuvuus Turussa ja ennen kaikkea laatu sekä se status että Turku Fanatic on maan suurin itsenäinen turnaus (ei siis minkään muun tapahtuman yhteydessä järjestettävä).
Toivottavasti tämä vastaa ainakin osaan kysymyksistänne!
Tervetuloa turnaukseen!
Eino Tuominen,
Fanatic-järjestäjä, Ordo Aboensis Ry vpj
PS. Ne jotka haluavat jälleen asiaan takertua (itsehän olen maineeni luonut, lol) niin tämä ei ollut Ordo Aboensis Ry:n hallituksen virallinen lausunto tai kannanotto mihinkään asiaan, vaan minun henkilökohtainen, niillä valtuuksilla mitkä minulle on tämän asian hoitamiseen annettu.
PSS. Ei tämä pikku-ukoilla leikkiminen nyt niin vakavaa ole, mitä jos pidettäisiin ensisijassa hauskaa!
Haluamme pitää ruokalan puolella kuitenkin muutaman vapaan pöydän muussa käytössä, esimerkiksi eväiden yms syömistä varten, ettei tarvitse sitä Batteryä läikyttää niille foameille. Se kun ei oikeasti niistä irtoa.
Turnaus järjestetään tänä vuonna 2 henkeä pienemmällä porukalla, tokihan on myös yksi turnaus vähemmän, mutta 11 pelaajan lotr turnaus ei jokatapauksesa työllistänyt paikanpäällä kahta henkeä pelkästään siinä puuhassa. Lisäksi kaikkea etukäetistyötä on hoitamassa 2 henkeä vähemmän joten jo allekirjoittaneenkin henk.koht. työ on melko kovasti suurempi kuin viime vuonna. Linjaus tässä turnauksessa on nyt ollut se, että mieluummin hieman viihtyisämpää tilan puolesta kuin aivan maksimi pelaajamäärä. 60 saati sitten 62 pelaajaa FB turnauksessa on aivan varmasti kaikille riittävästi ja johonkin se raja on vedettävä. Myöskin se, että foameja voi kyllä siirtää 40k puolelta FB:n puolelle, mutta se mitä niiden päälle laitetaan on sitten eri asia. Tässä tilanteessa kun alkuperäinen FB pelaajamäärä on noussut kuitenkin kahdeksalla. Maastoa kyllä yleisesti ottaen on, mutta haluamme, että se sopii pöytien ja pelien kanssa temaattisesti yhteen.
Lisäksi haluamme pitää aivan pienen varauksen sille, että jos viimisellä viikolla listalta tippuneet 40k pelaajat havahtuvat tilanteeseen (meillä on sellainen pieni musta kirja missä on kaikkien hajamielisten pelaajien nimet, joita tuossa listassa jälleen oli ;D ) ja haluavat uudelleen ilmoittautua on heillä siihen kuitenkin vielä mahdollisuus.
Vapaaehtoistoiminta tarkoittaa myös sitä, että kun ihmisillä on ns. oikeita velvollisuuksia, niin joidenkin pienienkin asioiden toteuttamiseen voi kulua viikko kaupalla aikaa, sen takia asioita joita on jo sovittu, ei mielellään muutella hirveästi, oli se kuinka suuri tai pieni asia tahansa. Kuitenkin allekirjoittanut kokee, että se määrä työtä, vastuuta ja rahaa jota tässä Fanaticin järjestämisessä liikkuu on paras pitää niiden ns. Vanhojen Partojen hallussa, oli heillä sitten muitakin kiireitä tai ei. Kuitenkin niin, että vuosittain mukaan otetaan ihmisiä jotka ovat Fanaticia järjestämässä ensimmäistä kertaa. Tällä toimintatavalla säilytetään Fanaticien jatkuvuus Turussa ja ennen kaikkea laatu sekä se status että Turku Fanatic on maan suurin itsenäinen turnaus (ei siis minkään muun tapahtuman yhteydessä järjestettävä).
Toivottavasti tämä vastaa ainakin osaan kysymyksistänne!
Tervetuloa turnaukseen!
Eino Tuominen,
Fanatic-järjestäjä, Ordo Aboensis Ry vpj
PS. Ne jotka haluavat jälleen asiaan takertua (itsehän olen maineeni luonut, lol) niin tämä ei ollut Ordo Aboensis Ry:n hallituksen virallinen lausunto tai kannanotto mihinkään asiaan, vaan minun henkilökohtainen, niillä valtuuksilla mitkä minulle on tämän asian hoitamiseen annettu.
PSS. Ei tämä pikku-ukoilla leikkiminen nyt niin vakavaa ole, mitä jos pidettäisiin ensisijassa hauskaa!