"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Omatekoiseen figusalkkuun pehmustetta?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Barnabas

Re: Omatekoiseen figusalkkuun pehmustetta?

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Ylempänähän tuo mainitiin:
Silveri kirjoitti:Nimim. kokemusta on, ei kannata nappien pohjiin magneetteja laittaa (ainakaan kovinkaan tehokkaita), vaan pohjiin mieluiten metalliprikat kiinni ja magnetisoida itse alustan/salkun tehokkailla magneeteilla (esim. Clas Ohlssonin neodyymimagneetit). Eivät tällöin pelikentällä figut tartu kiinni.
Sticced

Viesti Kirjoittaja Sticced »

Rotu kirjoitti:Mistäs noita magneetteja sais Suomesta?
Myös askartelukaupoista löytyy.
Oma-aloitteisuutta.
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

@The_d0g: Vessapaperin tilalla voi käyttää myös tätätätä...ilmataskumuovia tai jtmsp( Elektroniikkatuotteissa tulee kuljetuksen mukana suojaamassa osia). Tämä vaatisi isompia aukkoja, mutta on muuten paljon parempi ratkaisu. Kannattaa kysyä erinäisistä rautakauppafirmoista jäämiä.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Th3_Dog

Viesti Kirjoittaja Th3_Dog »

DakkaDakka kirjoitti:@The_d0g: Vessapaperin tilalla voi käyttää myös tätätätä...ilmataskumuovia tai jtmsp( Elektroniikkatuotteissa tulee kuljetuksen mukana suojaamassa osia). Tämä vaatisi isompia aukkoja, mutta on muuten paljon parempi ratkaisu. Kannattaa kysyä erinäisistä rautakauppafirmoista jäämiä.
Joo kyl mulla on vähän jotain ilmataskumuovia tai jotain. Ihan kätsyä mutta vessapaperin voi tietysti käyttää eli tuhlausta se ei ole.
Kyllä niillä voi pyllyn pyyhkiä :D ei ne kuljetuksista mikskään mee.
Vaihdetaan: 10 Uruk-Hai Warrioria, 24 Warriors of Rohania&Rohan Captain on Foot.The models become unassembled and unpainted
Etsiskelen rohania ja kääpiöitä. Erityisesti hakusessa mordor örkit.
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Silveri kirjoitti:Nimim. kokemusta on, ei kannata nappien pohjiin magneetteja laittaa (ainakaan kovinkaan tehokkaita), vaan pohjiin mieluiten metalliprikat kiinni ja magnetisoida itse alustan/salkun tehokkailla magneeteilla (esim. Claes Ohlssonin neodyymimagneetit). Eivät tällöin pelikentällä figut tartu kiinni.
Hmm, kokemukseen luotan aina, mutta kiinnostaa tietää pari asiaa:
1. Mihin ihmeeseen pohjasta magnetisoidut figut tarttuvat pelikentällä? Meidän pelilaudassa tai maastoissa on vähän metallia.
2. Miten olet käytännössä magnetisoinut salkun pohjan? Liimannut pieniä magneetteja pohjaan, vai käyttänyt hyväksi jotain magneettista/metalli levyä, vai miten? [mietityttää]
3. Miten olet ratkaissut figun pohjien metallisoimisen jos kyse on perinteisistä slottabaseista, joissa keskellä halkio figun tabille (prikka ei käy)?

Itse olen pari salkulista magnetisoinut perinteisesti, eli salkun pohjalle metallilevy ja figujen pohjaan neodymium-magneetteja figun koon ja painon mukaan. Suht toimivaa, mutta mietityttää pitäisikö kokeilla toisinpäin kuten mainostat.

-mv40k2
Rotu

Viesti Kirjoittaja Rotu »

Barnabas kirjoitti:Ylempänähän tuo mainitiin:
Silveri kirjoitti:Nimim. kokemusta on, ei kannata nappien pohjiin magneetteja laittaa (ainakaan kovinkaan tehokkaita), vaan pohjiin mieluiten metalliprikat kiinni ja magnetisoida itse alustan/salkun tehokkailla magneeteilla (esim. Clas Ohlssonin neodyymimagneetit). Eivät tällöin pelikentällä figut tartu kiinni.
Jaaha, pikkasen sokeena luskelin taas.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

mv40k2 kirjoitti:1. Mihin ihmeeseen pohjasta magnetisoidut figut tarttuvat pelikentällä? Meidän pelilaudassa tai maastoissa on vähän metallia.
Jos magneetit ovat riittävän voimakkaita niin jopa toisiinsa ja lisäksi Silveri on käyttänyt prikkoja kaikenlaisten markkereittensa jämäköittämiseen.
2. Miten olet käytännössä magnetisoinut salkun pohjan? Liimannut pieniä magneetteja pohjaan, vai käyttänyt hyväksi jotain magneettista/metalli levyä, vai miten? [mietityttää]
Itse olen laittanut tylysti magneetit laukun toiselle puolelle. Jos ovat riittävän voimakkaita ja salkku riittävän ohut, niin toimii kyllä.
3. Miten olet ratkaissut figun pohjien metallisoimisen jos kyse on perinteisistä slottabaseista, joissa keskellä halkio figun tabille (prikka ei käy)?
Pienempi prikka (niitä löytää tosi pieninäkin) tai sitten halkaiset isomman prikan.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Hammerheart kirjoitti:Jos magneetit ovat riittävän voimakkaita niin jopa toisiinsa ja lisäksi Silveri on käyttänyt prikkoja kaikenlaisten markkereittensa jämäköittämiseen.
Mainittakoon, että juuri tuo toisiinsa tarttuminen on ongelmallista, mikäli magneetit yhtäkkiä lävähtävät pohjat vastakkain. Siinä tulee kohtuullisen nopea liike figun kärkiosiin ja tällöin herkästi saattaa osia/maalia irrota, jos pelipöytään osuvat. Voihan tietysti käyttää vähemmän tehokkaita/pienempiä magneetteja, jolloin ongelma poistuu, mutta mitäs miehekästä siinä enää sitten on?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Claes Olssonilta saa myös magneettiteippiä (5,90€ / 8 metriä). En ole sitä kokeillut, mutta tuumin josko sillä saisi magnesitoitua näppärästi Flames of War'n litteät muovialustat.

Kannatan tuota ideaa että figin pohjassa on prikka. Itse asiassa olen siirtynyt käyttämään lähes pelkästään prikkoja baseina. Halpoja ja matalia sekä pohja on valmis kuljetusta varten. Toisaalta nykyisin kerään pääasiassa historiallisia figuja.
Gravity is a myth, the Earth sucks too
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Uusin löytöni on pyöreät magneettitarrat Tiimarista. Se on hieman taipuisa magneetti, eurolla saa 10 kpl:tta. Mikä parasta se on juuri sopivan kokoinen pyöreän basen alle. Ei tarvitse kuin ottaa liimapaperi irti ja lätkästä basen alle. Magneetti voisi olla tehokkaampikin, mutta tähän hintaan pätevä. Nostaa basen korkeutta reilun millimetrin. Tuolta se näyttää ja ukko pysyy kiinni pöytälampussani :)

Kuva
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Arkki

Viesti Kirjoittaja Arkki »

Minusta kätevin tapa kuljettaa figuja on hankkia kalapakki ja sinne pistää, vähän kun järjestelee niin hyvin pysyy eikä heittele niin ehjinä säilyy.. oon kokeillu jo valmiiks ja se kostautui Necron Dessulle.. >_<
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Arkki kirjoitti:Minusta kätevin tapa kuljettaa figuja on hankkia kalapakki ja sinne pistää, vähän kun järjestelee niin hyvin pysyy eikä heittele niin ehjinä säilyy.. oon kokeillu jo valmiiks ja se kostautui Necron Dessulle.. >_<
Tosi kätevä tapa siis, kun figut menee rikki? Army transportin saa kaataa montakin kertaa, eikä figuille käy mitään, olettaen että koko laukku on täytetty, eikä esim puolet oo ilmaa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Arkki

Viesti Kirjoittaja Arkki »

Meinasin että se kostautuu jos heittelee! Pyörittelin sitä kuin tavallista kalapakkia eikä niille tullut mitään ennen heittelyä... toisin mangeetti tapa kuulostaa jännältä. Mutta saan odottaa ensikesään saadakseni massia siihen.
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
Tas

Viesti Kirjoittaja Tas »

Uusin löytöni on pyöreät magneettitarrat Tiimarista. Se on hieman taipuisa magneetti, eurolla saa 10 kpl:tta. Mikä parasta se on juuri sopivan kokoinen pyöreän basen alle. Ei tarvitse kuin ottaa liimapaperi irti ja lätkästä basen alle. Magneetti voisi olla tehokkaampikin, mutta tähän hintaan pätevä. Nostaa basen korkeutta reilun millimetrin. Tuolta se näyttää ja ukko pysyy kiinni pöytälampussani :)
Hei, tuo vaikuttaa hyvältä. Minkä kokoisia magneettitarrat ovat?

Edit: Oho, kannattaisi ehkä lukeakin, eikä katsella vain kuvia :P.
Viimeksi muokannut Tas, Ti 09.09.2008 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bartholen

Viesti Kirjoittaja Bartholen »

Tas kirjoitti:Hei, tuo vaikuttaa hyvältä. Minkä kokoisia magneettitarrat ovat?
fho kirjoitti:se on juuri sopivan kokoinen pyöreän basen alle.
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”