40k Liiga/kampanja/tjsp
Valvoja: Peliporukkavalvojat
40k Liiga/kampanja/tjsp
Huomenta/päivää/iltaa (valitse yksi) vaan kaikille Joensuun 40k pelaajille.
Mahtaisiko 40k porukalta löytyä kiinnostusta järkätä jonkin sortin turnausta jossain vaiheessa tämän vuoden puolella? Mitä tuossa nyt tuli laskeskeltua pelaajia olisi mahdollisesti 8-10.. Mikäli aikataulut sallii turnausta voisi järjestellä loka-marraskuun ajaksi tai vaihtoehtoisesti myöhemmäksi, ehdotuksia otetaan vastaan. Turnauksen loppuun voisi ottaa imperium vs xenot megabattlen tms.
Ehdotuksia, ideoita, ilmottautumisia, ölinöitä yms. saa heitellä ilmaan. Katsellaan josko saataisiin jotain joskus aikaseksi.
Edit: pistetään nyt nimeks sit liiga, sopii paremmin..
Edit2: muokataas nyt vielä vähän.
Edit3:
Dodiin, laitetaas sit listaa mahdollisista osallistujista:
Pekka Myller, Necrons
Sebastian Schiavone, Eldars
Sami Jumppanen, Witch hunters
Joni Tanskanen, Blood angels
Timo Tahvanainen, Space marines
Ismo Louhelainen, SM: Salamanders
J-P Vuorela, Chaos marines
Lauri Lattu, Space marines
Mahtaisiko 40k porukalta löytyä kiinnostusta järkätä jonkin sortin turnausta jossain vaiheessa tämän vuoden puolella? Mitä tuossa nyt tuli laskeskeltua pelaajia olisi mahdollisesti 8-10.. Mikäli aikataulut sallii turnausta voisi järjestellä loka-marraskuun ajaksi tai vaihtoehtoisesti myöhemmäksi, ehdotuksia otetaan vastaan. Turnauksen loppuun voisi ottaa imperium vs xenot megabattlen tms.
Ehdotuksia, ideoita, ilmottautumisia, ölinöitä yms. saa heitellä ilmaan. Katsellaan josko saataisiin jotain joskus aikaseksi.
Edit: pistetään nyt nimeks sit liiga, sopii paremmin..
Edit2: muokataas nyt vielä vähän.
Edit3:
Dodiin, laitetaas sit listaa mahdollisista osallistujista:
Pekka Myller, Necrons
Sebastian Schiavone, Eldars
Sami Jumppanen, Witch hunters
Joni Tanskanen, Blood angels
Timo Tahvanainen, Space marines
Ismo Louhelainen, SM: Salamanders
J-P Vuorela, Chaos marines
Lauri Lattu, Space marines
Viimeksi muokannut Pecu, To 18.09.2008 00:01. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
-
Dark Servant
Re: 40k Turnausta ?
Minä voin olla mukana, jos opinnot antavat myöten (näillä näkymin siltä näyttäisi, mutta ei siitä koskaan tiedä).
Niin, ja armeijana on SM. Figuja piisaa jonkin verran ja osa on jopa maaleissa.
Niin, ja armeijana on SM. Figuja piisaa jonkin verran ja osa on jopa maaleissa.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
Jeah, hyvä näin. Mariinipainotteiset armeijat ovat melkoisessa suosiossa joensuussa. Itse peluutan peltipurkkeja aka necroneita (mahdollisesti..)
Päässä heräsi idea isomman pistemäärän turneesta, 2250pistettä. Kuullostaako liian isolta vai kelpaako?
Päässä heräsi idea isomman pistemäärän turneesta, 2250pistettä. Kuullostaako liian isolta vai kelpaako?
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
-
Dark Servant
Kyllähän tuo kelpaa, mutta sitten kentälle tulee myös enemmän ei-maalattuja joukkoja.P.M kirjoitti:Jeah, hyvä näin. Mariinipainotteiset armeijat ovat melkoisessa suosiossa joensuussa. Itse peluutan peltipurkkeja aka necroneita (mahdollisesti..)
Katsotaan mitä muut mahdollisesti ovat mieltä.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
Pitäisi varmaan ehkä ottaa niskasta kiinni itseään ja tutustua uusimpiin sääntöihin. viimeksi 40k:ta pelannut joskus kaksi vuotta sitten, niin vähän ehtinyt tulla jotain uuttakin. Kuten kaaokselle codexi ja uusi edikka.
Pitää katsoa, jos saisin aikaan pitkäaikaisen haaveeni turnauslistasta, kaaosmarine horden. Se vaan edellyttää jotain vanhoja romukoppia ja ehkä paria lainafigua.
Mutta, jos hommat alkaa toimia, niin tulen ihan mielelläni mukaan.
Pitää katsoa, jos saisin aikaan pitkäaikaisen haaveeni turnauslistasta, kaaosmarine horden. Se vaan edellyttää jotain vanhoja romukoppia ja ehkä paria lainafigua.
Mutta, jos hommat alkaa toimia, niin tulen ihan mielelläni mukaan.
Blood for the bloodgod!
Iron within, iron without.
Kiinnostaa, ihan firman puolestakin.
"Payment accepted in radioactive matter, esoteric tomes or human souls."
Kiinnostusta löytyy täältäkin. Veriset enkuli marineni haluavat toki löylyttää kaikkia mahdollisia epämiellyttävyyksiä ;D
Mutta tohon pistemäärään ehdottaisin ennemminkin tommosta pyöreämpää tasalukua, kuten 2000pts. Sekin on jo ihan iso.
Kuulostaako ihan hullulta...??
Niin ja tarkotuksena varmaan olis pelata tota uusinta edikkaa?
Se tavallaan olis kaikkein järkevintä... en oo kyl itekkää vielä kunnolla tutustunu uusiin sääntöihin.
Mutta tohon pistemäärään ehdottaisin ennemminkin tommosta pyöreämpää tasalukua, kuten 2000pts. Sekin on jo ihan iso.
Kuulostaako ihan hullulta...??
Niin ja tarkotuksena varmaan olis pelata tota uusinta edikkaa?
Se tavallaan olis kaikkein järkevintä... en oo kyl itekkää vielä kunnolla tutustunu uusiin sääntöihin.
Immune to illusions and scientifical blows.
Armed with black magic, spears and crossbows.
http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
Jooh, mukaan voisin miekin taas pomppia. Uuden edikan kirjaa en ole edes saanut käsiini, joten jälkijunassa tullaan. Lisäksi avaruushaltiat ovat perinteisesti keskeneräisiä ja osissa jossain kaapien syövereissä. Vaan enköhän minä niitä taas sieltä kaiva. Jotenkin. Toinen vaihtoehto olisi osallistua demoneilla, jahka fb-armeijastani saisi väännettyä figut johonkin järkevään khornaattikokoonpanoon.
Ajankohdaksi ehdottaisin melkein joko kevättä tai sitten vähintään joulunalusta, sillä nyt ihmisten aikaa vievät sekä Swedland, että BB-liiga, joten rakoa kolmannelle suuren luokan turnaukselle tuskin ainakaan omassa almanakassani juuri nyt on.
Ajankohdaksi ehdottaisin melkein joko kevättä tai sitten vähintään joulunalusta, sillä nyt ihmisten aikaa vievät sekä Swedland, että BB-liiga, joten rakoa kolmannelle suuren luokan turnaukselle tuskin ainakaan omassa almanakassani juuri nyt on.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
-
Sami Jumppanen
Olen mukana ja joudan koe matseihin tuota aikaisemminkin.
Mukana ollaan mikäli aikataulu antaa periksi sillä työt tahtoo häiritä harrastusta pahasti.
2000 p. tuntuisi riitävän ainakin minun mielestä.
2000 p. tuntuisi riitävän ainakin minun mielestä.
-
Sami Jumppanen
Tuota, onko tuolla pistemäärällä niin väliä? Oletan että nyt ei olla sopimassa mitään massakokoontumista, vaan että pelaajat sopivat milloin on matsi ja samalla voidaan sopia armeijan koko. Scenu voi olla joka kierroksella sama kaikille, mahdollisesti tietyt jutut kuten objektiivien määrä mukautettuna armeijan kokoon. Tietysti tämä tarkoittaa sitä, että listat voivat muuttua taistelusta toiseen, mutta onko tämä ongelma kellekkään?
Mjooo, no eipähän tuo ongelma olisi.... Mutta se olis myös aika lailla intriguing, jos päätettäs tietty pistemäärä, jolla kaikki tekis armeijansa ja sillä samalla kokoonpanolla mätettäs kaikkia vastaan.
Tällöin tulee hiukan miettimis momenttii, että miten rakentaa armeijan, että se on vahva kaikkia vastaan... vai keskittyykö se olemaan hyvä vain tietyn laisia kokoonpanoja vastaan... really intriguing!
Kannatan itse tietyn pistemäärän ja armeijan valintaa.
Tällöin tulee hiukan miettimis momenttii, että miten rakentaa armeijan, että se on vahva kaikkia vastaan... vai keskittyykö se olemaan hyvä vain tietyn laisia kokoonpanoja vastaan... really intriguing!
Kannatan itse tietyn pistemäärän ja armeijan valintaa.
Kyllä meikäläinenkin on DraSa:n kannalla tässä asiassa että tietty pistemäärä/ kokoonpano kaikilla heti ensimmäisestä pelistä viimeiseen.DraSa kirjoitti:Kannatan itse tietyn pistemäärän ja armeijan valintaa.
Sehän on TURNAUKSEN idea, että on yksi armeijalista, jolla pelataan kaikki pelit läpi.
Blood for the bloodgod!
Jep, itsekkin olen sillä kannalla että pelaillaan samalla listalla koko ajan (=ei pysty optimoimaan tiettyä vastustajaa vastaan).
Tämän voisi toteuttaa samaan tyyliin kuin swedlandin, eli yksi kierros kestää 2vkoa ja sinä aikana on jokaisen pelailtava oma pelinsä. Ja turnee kestää X määrän kierroksia, riippuu monta henkeä on tulossa mukaan. Miltäs kuullostaa?
Tämän voisi toteuttaa samaan tyyliin kuin swedlandin, eli yksi kierros kestää 2vkoa ja sinä aikana on jokaisen pelailtava oma pelinsä. Ja turnee kestää X määrän kierroksia, riippuu monta henkeä on tulossa mukaan. Miltäs kuullostaa?
-
Sami Jumppanen
Tämä käy.
Kuopioon on tässä syksyn/talven aikana mahdollisesti tulossa jonkin sorttinen 40k turnaus. Eihän sieltä Joensuusta nyt hirmuinen matka tänne savoon ole. Että seurailkaa pelikaverit ja turnaukset osiota mikäli kiinnostaa, sinne sitten varmaan tulee informaatiota mikäli semmoinen on tuloillaan. =)
Itse tykkään semmosista yhden viikonlopun turnauksista eniten. Niissä on mukavaa, kun voi jättää aivot narikkaan koko viikonlopuksia ja pelata vaan hammeria. Luppoajan voikin sitten viettää syödessä ja jauhaessa paskaa. Tosin viikonlopputurnaukset vaatii vähän isomman tilan ja tarpeeksi pöytiä.
Jos kyse on sitten pidemmän aikavälin hommasta, niin kyseessä on ennemminkin liiga, kuin turnaus. Turnauksella yleensä käsitetään jotain yhtäjaksoista lyhyehköä aikaa, jossa on x määrä pelaajia ja kierroksia n kappaletta. Sitten joko arvontasysteemillä tai jollain muulla vastustajat ja peliaikaa blaa tuntia. Ainakin näin on kaikissa turnauksissa ollut, joihin itse olen osallistunut. Niitä on ollut muutamia tässä vuosien varrella.
Mutta ei tuo hidastemponen pelisysteemikään huono idea ole, mutta itse kutsuisin sitä liigaksi ennemminkin. Siinä on tietenkin se miinus, että pitää ennakkoon päättää jokainen pelipari. Näin kaikki saavat pelata yhtä monta peliä ja vieläpä niin, ettei kahden ihmisen tarvitse pelata toistamiseen toisiaan vastaan. Siinä on myös se ongelma, että jos käytetään systeemiä, jossa jokaisen pelikierroksen jälkeen katsotaan uusi vastustaja, joutuu osa odottelemaan tolkuttomasti, että pääsee pelaamaan. Jos taas kaikki päätetään valmiiksi, voi voittaja ratketa jo puolivälissä hommaa. Tämä riippuu tosin pisteytyksestäkin.
Voin listata vielä lisää ongelmakohtia turnauksen järjestämisestä, jos kiinnostaa. Olen ollut muutamaa kappaletta mukana järkkäämässä (mm. pari JCL:äää. Tuommosta liigatyyppistä pitkän aikavälin turnausta on helppo vielä järkätä, mutta siinäkin on omat ongelmansa. Kunnon viikonlopputurnaus on sitten jo aika työläs järjestää ja vaatii välistä aikamoista organisointia. Varsinkin, kun aikataulut eivät pidä koskaan paikkaansa.
Jos kyse on sitten pidemmän aikavälin hommasta, niin kyseessä on ennemminkin liiga, kuin turnaus. Turnauksella yleensä käsitetään jotain yhtäjaksoista lyhyehköä aikaa, jossa on x määrä pelaajia ja kierroksia n kappaletta. Sitten joko arvontasysteemillä tai jollain muulla vastustajat ja peliaikaa blaa tuntia. Ainakin näin on kaikissa turnauksissa ollut, joihin itse olen osallistunut. Niitä on ollut muutamia tässä vuosien varrella.
Mutta ei tuo hidastemponen pelisysteemikään huono idea ole, mutta itse kutsuisin sitä liigaksi ennemminkin. Siinä on tietenkin se miinus, että pitää ennakkoon päättää jokainen pelipari. Näin kaikki saavat pelata yhtä monta peliä ja vieläpä niin, ettei kahden ihmisen tarvitse pelata toistamiseen toisiaan vastaan. Siinä on myös se ongelma, että jos käytetään systeemiä, jossa jokaisen pelikierroksen jälkeen katsotaan uusi vastustaja, joutuu osa odottelemaan tolkuttomasti, että pääsee pelaamaan. Jos taas kaikki päätetään valmiiksi, voi voittaja ratketa jo puolivälissä hommaa. Tämä riippuu tosin pisteytyksestäkin.
Voin listata vielä lisää ongelmakohtia turnauksen järjestämisestä, jos kiinnostaa. Olen ollut muutamaa kappaletta mukana järkkäämässä (mm. pari JCL:äää. Tuommosta liigatyyppistä pitkän aikavälin turnausta on helppo vielä järkätä, mutta siinäkin on omat ongelmansa. Kunnon viikonlopputurnaus on sitten jo aika työläs järjestää ja vaatii välistä aikamoista organisointia. Varsinkin, kun aikataulut eivät pidä koskaan paikkaansa.
Blood for the bloodgod!
Kyllä vain, tunne jo nyt väristyksiä moisesta säätämisestä rangassani, kun vain ajattelee ison määrän pelaajia kertyvän samaan aikaan saman katon alle. =SJ-P kirjoitti:Tuommosta liigatyyppistä pitkän aikavälin turnausta on helppo vielä järkätä, mutta siinäkin on omat ongelmansa. Kunnon viikonlopputurnaus on sitten jo aika työläs järjestää ja vaatii välistä aikamoista organisointia. Varsinkin, kun aikataulut eivät pidä koskaan paikkaansa.
Pidempi aikainen, liiga tyyppinen meininki on itselle sopivampi vaihtoehto.
Kannatan!Pecu kirjoitti:Tämän voisi toteuttaa samaan tyyliin kuin swedlandin, eli yksi kierros kestää 2vkoa ja sinä aikana on jokaisen pelailtava oma pelinsä. Ja turnee kestää X määrän kierroksia, riippuu monta henkeä on tulossa mukaan. Miltäs kuullostaa?
Re: 40k Liiga/kampanja/tjsp
Dodiin, 1.postaukseen laiteltu nyt osa mahdollisista kiinnostuneista. Pistäkääs viestiä mikäli joku unohtui/on väärin/tjsp. Laitelkaas myös ehdotuksia ajankohdasta, josko tätä saataisiin joskus käyntiin =)