Elikkä ajattelin käyttää geomag-magneetteja halpana vaihtoehtona käyttää tulevassa Tau armeijassani. Joten kysyisin teiltä: mikä olisi helpoin tapa saada magneetit irti tikuista? kannattaisiko magneetti katkaista jotta saisi tupla määrän magneetteja?
p.s. kysyn myöhemmin ehkä lisää riippuen vastauksista.
pari geomag-magneetteihin liittyvää kyssäriä
Re: pari geomag-magneetteihin liittyvää kyssäriä
Olen käyttänyt samaisia Geomageja Dreadnoughtien aseiden kanssa ja suosittelen kyllä muillekin. Varsinainen Geomag-sauva koostuu itseasiassa kahdesta magneetista, jotka ovat sauvan päissä, ja näiden välissä olevasta magneetittomasta metallitapista. Itse olen irroittanut ensin magneetit molemmista päistä viiltämällä mattoveitsellä magneetin ja keskellä olevan metallisauvan välistä ja lopuksi irroittanut magneetit muovista poikkisuuntaisella viillolla.Varoituksen sanana, että näissä käytetty muovi on kohtuu kovaa veitsellä viillettäväksi, ja itseäni olen haavoittanut useaan kertaan veitsen luiskahtaessa.
Magneettien kiinnittäminen figuun onnistuukin sitten helposti pikaliimalla. Kannattaa kuitenkin aina katsoa, että liimaa magneetit aina samoin päin irto-osiin ja toisinpäin itse figuun, jotta kaikki variaatiot kävisivät kaikkiin figuureihin.
Magneettien kiinnittäminen figuun onnistuukin sitten helposti pikaliimalla. Kannattaa kuitenkin aina katsoa, että liimaa magneetit aina samoin päin irto-osiin ja toisinpäin itse figuun, jotta kaikki variaatiot kävisivät kaikkiin figuureihin.
Onko mitään muita hyödyllisiä neuvoja tai muuta tietoa asiaan liittyen?
Sinellin Yrjönkadun liikkeestä saa pieniä ja vähän isompia voimamagneetteja (killtäviä neodyymimagneetteja), jotka maksoivat muistaakseni 2 euroa 10 kpl.
- Isompi 10mm halkasija, paksuus 2mm.
- pienempi 5mm halkaisija, paksuus 2mm.
Lisäksi jos tarvii enemmän, niin saa myös seteissä:
- 10mm 100 kpl maksoi 19 euroa.
- 5mm 100 kpl maksoi 9 euroa
Halpoja, ohuita ja loistava pito. Suosittelen :)
- Isompi 10mm halkasija, paksuus 2mm.
- pienempi 5mm halkaisija, paksuus 2mm.
Lisäksi jos tarvii enemmän, niin saa myös seteissä:
- 10mm 100 kpl maksoi 19 euroa.
- 5mm 100 kpl maksoi 9 euroa
Halpoja, ohuita ja loistava pito. Suosittelen :)
Gravity is a myth, the Earth sucks too