Tutorial: Helle Möller (Hell Dorado)
Tutorial: Helle Möller (Hell Dorado)
http://helldorado.fr/figurines/helle-mo ... thomas.php
Ihan uskomattoman nerokas ohje. Pitänee alkaa miettiä kompuran ja maaliruiskun hankkimista ihan oikeastikin.
Ihan uskomattoman nerokas ohje. Pitänee alkaa miettiä kompuran ja maaliruiskun hankkimista ihan oikeastikin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Re: Tutorial: Helle Möller (Hell Dorado)
Totta puhut. Jos noin hienon napin saat airbrushauksen jälkeen suurin piirtein vain washaamalla, niin... Kuulosti tosi helpolta tehdä, ja kaikki muukin kohdallaan, täydet pinnat Thomas Davidille.
Gear: ESP-LTD M-200FM
Ibanez TBX15R
Ibanez TBX15R
- P. Ruuhijärvi
Itse en juurikaan pidä. Onhan tämä hienolla tavalla maalattu, mutta itse en pitänyt metalliosien laadustaa muuhun nähden, aika aikaavievää tuo myöskin on, tosin aloitus airbrushilla on nopeaa.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
Tuo ei varsinaisesti ole mikään tyystin uusi juttu ja jollain tasolla mahdollista tehdä myös ilman ruiskua. Toisinaan pohjamaalaan figuni siten että aluksi pohjamaalaan koko napin harmaalla, annan sen kuivua rauhassa, pohjamaalaan figun alapuolelta mustalla, jätän taas kuivumaan rauhassa ja lopuksi maalaan yläsuunnasta valkoisella spraylla. Toimii ihan jees, mutta jos haluaa saada näin syntyvistä varjoista kaiken irti, kannattaa käyttää aika ohuita maaleja useampina kerroksina ja käyttää syntyviä varjoja ikäänkuin suuntaviivoina omille korostuksille ja varjostuksille.
Kannattaa kokeilla, tykkääkö vaiko eikö.
Kannattaa kokeilla, tykkääkö vaiko eikö.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Eihän tuo todellakaan ole mikään uusi tekniikka, mutta tutoriaaliksi hyvä, jossa siitä kerrotaan enemmän - maaliruiskulla tosin saa paremman väriliukumat kuin esim. spraypohjamaalia käytettäessä saman efektin aikaansaamiseksi.
- Gene Steeler
Mikä on tuolla mainittu "Zenital" -menetelmä?
Ilmeisesti se maaliruiskuilla tehtyä pohjatyö, kiinnostaa vain termin alkuperä ja onko aiheesta lisää matskua jossain.
Ilmeisesti se maaliruiskuilla tehtyä pohjatyö, kiinnostaa vain termin alkuperä ja onko aiheesta lisää matskua jossain.
Zeniitistä, eli käytännössä maan puolella osat tummempia/mustia, auringon puolella valkoisia
Tämän pitäisi osoittautua erittäin käteväksi, kiitos linkistä.
Alles super gut!