"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Seuraava Marine projektini, mutta millainen?!

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Samsson
Valvoja

Seuraava Marine projektini, mutta millainen?!

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Tervehdys!
Nyt tarttisin vähän (asiallisia) mielipiteitä teiltä, hyvät Vasaralaiset, koska en osaa itse päättää/tiedä...

Alku:
Sain uuden Space Marine Codexin käteeni tässä Games Dayn aikana ja päätin jo parin selailun jälkeen että nyt tarttee pelata Marineita!
Ongelma, tai ehkä enemmän harmi, on se että olen pelannut jo kauan Dark Angeleita ja olen kokeillut kaikki vaihtoehdot mitä sen kirjan kanssa tulee (eli Deathwing, Ravenwing sekä "pure" Marine) ja tulin siihen tulokseen että normimariinit ovat kivempia kuin esim Terminator Assault (missä häviän noin 15 "ykkösheiton" jälkeen...). Eli minulla on jo kompanian verran DA:ta mutten halua rakentaa sen päälle enää tätä. Mitä uuteen armeijan haluaisin olisi siis perusmariineihin perustava armeija jolla on kyllä kaikki herkut tarvittaessa (eteenkin kaikki uudet jutut mitää pitää testata! :D )

Syyt:
Syy miksen halua DA armeijaan lisätä uusia unitteja, mitkä tulivat uuden kirjan myötä, on oma "fluffipääni". Toisin sanoen en halua tuoda mitään Vanguard tai Sternguard Veteran yksiköitä DA:han koska eivät kuulu siihen! Dark Angels chapterissa ei tunneta Veteraaneja, joko olet normi mariini tavallisessa kompaniassa, olet mustiin pukeutuva Prätkä-Jätkä tai olet Deathwingissä ja puet aamuisin Termospanssarisi päälle kuten muutkin Deathwingiläiset. Ja jos haluat väitellä tätä vielä, voisin lisätä että en halua kaavuissa juoksevia (tai hyppiviä) transuj... anteeksi, marsuja. Forget it!

Halut:
Mitä sitten haluan?! Haluan Codex Astartesta lukeva/seuraava chapteri, joka silti sallii "omantapaisia lisäyksiä" taistelutapoihin tai haarniskoihin. Mitä tarkoitan tällä? Ajattelin esmes lisätä Space Wolf/White Scars figuja armeijaan maalaten ne silti oman chapterini väreihin. Haluan uusia veteraaneja ja haluan skulptata niihin vielä lisää tavaraa! Haluan vapautta tehdä hauskoja ja hienoja figuja ilman että taustatarinaan takertuva ääni päässäni itkisi. ;)
Mitä en halua?! En halua "Rainbow Marines", eli ei mitään räikeitä värejä ja hippejä joka puskassa. En halua liian monipuolisia värityksiä, eteenkään ei tankkien kohdalla. Saatan silti (Ultrien tapaan) testata erilaisia haarniskaosien maalaamista eri väreihin signaloiden täten eri squadien käyttötarkoituksia. Ja ehkä mitä tärkeintä; en halua chapteria joka joka ikinen pelaa (eli ei Ultramarsuja tai Saloja tai tällaisia!).

Inspiraatio:
Väritysinspiraatiota olen saannut mm. jomman kumman Tamperelais-Villen Marineista (sini-ruske-punainen?) sekä Migsun "vanhoista" Marineista millä hän pelasi mm. Turussa DA säännöillä. Tämän lisäksi olen kattonut uutta 'dexiä sekä Thö Rulebookia läpi. Siellä jäi seuraavat chapterit mieleen: Sons of Orar, Red Templars, Exorcists sekä Genesis Chapter. Näistä tiedä vain hyvin vähän ekasta sekä vikasta (eli sen verran mitä uudessa kirjassa kerrotaan). Olisiko kellään enemmän tietoa tai osaisi kertoa mistä löytyisi?
Muut "väritykset" jotka ovat mukavantuntuisia mutta jotka eivät sovi tähän tapaukseen ovat Crimson Fists (liikaa fluffia jo!), Mentors (vaikeata värittää kokonaista armeijaa näin), Blood Ravens (Turkulaisella on jo) sekä Imperial Fists (tällainenkin armeija löytyy jo täältä).

Eli, antakaa aivonystyröille työtä, muistelkaa kaikki mitä voitte mainitsemistani chaptereista, kattokaa läpi vanhoja kuvianne sekä kertokaa minulle mikä chapteri sopisi (teidän mielestä) parhaiten minulle! En vaan osaa päättää... :-/
Machine_Spirit

Re: Seuraava Marine projektini, mutta millainen?!

Viesti Kirjoittaja Machine_Spirit »

Oletko miettinyt raven guardeja. Shrike on siellä, ei ole koskaan ollut hirveän suosittu, ja saisi luffikkaaksi veteraaneja hyppyrepuilla Shriken eliittiä. Tankkeja ei kyllä hirveästi lyödy, mutta itse tykkään hyppyrepuista.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
DaBandito

Viesti Kirjoittaja DaBandito »

Etsit siis jo olemassa olevaa chapteria jonka väreihin haluaisit ukkosi maalata?

Itse tykästyin salamantereihin. Väritys ei vain oikein napannut niin pääti vetää ukot tumman oransseiksi, keltaisin ja vihrein detailjein. Samalla sain vähän vapautta fluffin suhteen ettei kukaan salamanteri guru tule haukkumaan kerettiläiseksi, kun listasta löytyy lascannon.

Joku tankki painotteinen armeija olis myös aika kovis. Rhinoja, Predatoreja, Razorbackeja, Land Speedereita ja -Raidereita kenttä täynnä. Taustalla soisi Stoogesin Search&Destroy.

EDIT: Vähän meni aiheesta ohi alkuperäinen viesti.

Raptoreilla ei ainakaan ole mitään karnivaali värejä ja viidakko marsuille keksii, vaikka mitä konffaus ideoita.
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Raptors_%28Chapter%29

Soul Drinkerit ova fluffinsa puolesta varsin mielenkiintoista sakkia. Jos värit olisivat toiset minulla olisi juuri nyt Soul Drinkereitä eikä salamantereita.
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Soul_Drinkers

Iron Snaket ovat myös mielenkiintoinen chapteri. Eivät kyllä seuraa codexia.
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Iron_Snakes

EDIT2: Taisi eka edittikin mennä ohitte, mutta ei se mittään.
Hammarist

Viesti Kirjoittaja Hammarist »

Jos haluat valmiin armeijan, muttet mitään musth noth- tyyppisiä rajoitteita, suosittelen valkkaamaan jonkun mielenkiintoiselta näyttävän Chapterin ja soveltamaan siitä oman Successor Chapterin. Itselläni on juuri tämmöinen projekti pyörähtämässä käyntiin, pohjana luonnollisesti DA.
Tälläinen valinta antaa mukavasti tyylillisiä suuntaviivoja asettamatta kuitenkaan mitään rajoituksia. Eikä kukaan taatusti tule haukkumaan kerettiläiseksi.
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Mutta miksei samantien vaikka oma chapteri?
Samsson
Valvoja

-Soul Drinkerit ovat kereettiläisiä, tai ainakin ovat "valinneet toisen tien kuin Imperiumi"... Ei sovi mun teemaan.
-Raven Guardit kävivät päässä, mutta kun olen kasaannut jo >5000 pts Black Legion, niin jotain muuta kuin täysmustaa, kiitos!
-Iron Snakes olisi toinen mahdollisuus. Lähinnä ajattelen heti "matojen" poissaolo figuvalikoimasta, eli siis kaikki merkit, badgit, jne tarttis tehdä itse GS:stä... Pistetään mietintämyssyyn!
-Raptors oli hyvä esimerkki siitä mitä etsin, MUTTA minulla on jo KOMPANIAN verran vihreiksi maalattuja marsuja, joten... ;) (Samaa pätee Salamantereihin)
-Oma chapteri... Warhammer 40.000 maailmassa löytyy jo ~1000 kpl virallisia chaptereita... En halua lisätä siihen enempää. Valmis chapteri olisi samalla sellainen "ai katos, olen joskus kuullut noista"-juttu turnauksissa ja liigoissa.
Samsson
Valvoja

Hmm, huomasin just että Red Templars ajavat paljon prätkiä... (Löytyy jo Ravenwing tarpeeksi, kiitos!)
Sen lisäksi harmikseni luin että Sons of Orar käyttävät paljon Corvus haarniskoja. Ei löydy rumempaa haarniskaa koko pelissä! Nojaa, ehkä uusi Ultrasmurffi tankkikomentaja. ;)

Samalla löysin yhden vaihtoehdon lisää: http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Space_Sharks
Tärkeimmät (positiiviset) seikat näissä oli helppo mutta silti nätti väritys (joka EI OLE hilemaaleilla tehty), Drop Pod Expertise (hei, nehän tulevat nytten!) sekä lyhyt mutta ytemikäs fluffi, johon on helppo lisätä omat ideansa.
DaBandito

Viesti Kirjoittaja DaBandito »

Oletko miettinyt Forgen lempilapsia Red Scorpioneja.
Näille on kyllä vähän vaikea keksiä fluffi selitystä jollekkin omalle tsydeemille.
Hartman

Viesti Kirjoittaja Hartman »

Siis Exorcistithan on niistä äijistä äijimpiä ja väriteemkin on hieno. Jos itse mariineja keräisin, tekisin ehdottomasti Exorcist armeijan. Taitaa olla sitäpaitsi suhteellisen vähän käytetty chapteri (omaan silmään ei ole sattunut yhtäkään kyseisen chapterin teemaan maalattua jannua saati armeijaa).
Samsson
Valvoja

Hartman kirjoitti:Siis Exorcistithan on niistä äijistä äijimpiä ja väriteemkin on hieno. Jos itse mariineja keräisin, tekisin ehdottomasti Exorcist armeijan. Taitaa olla sitäpaitsi suhteellisen vähän käytetty chapteri (omaan silmään ei ole sattunut yhtäkään kyseisen chapterin teemaan maalattua jannua saati armeijaa).
Joo, tällä hetkellä se onkin välillä Space Sharks (joo tiedä, kornimpi kuin Kari Salmelainen vetäämässä Tangomarkkinoita) ja Exorcists. Molemmat ovat suht nätit ja helposti maalatettavissa, sekä omaavat kivasti fluffia mihin on helppo lisätä. Exoilla olisi lisäksi "suhteita" Daemonhuntereihin, joka selittäisi viimein minun muutaman Inqu figun olemassa oloa... (DA ei kovasti tykkää niistä, nääs!) Saa nyt nähdä, jos vaikka tulisi muutama "kilpailija" kisaan mukaan vielä. Tarkoitus olisi maalata ekat figut tulevana viikonloppuna...
Samsson
Valvoja

DaBandito kirjoitti:Oletko miettinyt Forgen lempilapsia Red Scorpioneja.
Näille on kyllä vähän vaikea keksiä fluffi selitystä jollekkin omalle tsydeemille.
KALLISTA... Anteeksi Caps Lockini, se sai hepulit kuulleensa hintaa kaikille "regalioille". Mutta joo, kallista ja aikaa vievää (postituksien takia) olisi. Plus en tunne ko. chapteria kovinkaan hyvin.
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Samsson kirjoitti:Tervehdys!
En halua "Rainbow Marines", eli ei mitään räikeitä värejä ja hippejä joka puskassa.
Itse suosittelen omaa, tulevan armeijani pohjaa, the "Rainbow Warriors"...

http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Rainbow_Warriors

Ei ainakaan ole liian räikeä väritys, vaikkakin netissä on ollut puhetta siitä kyseinen chapteri olsi homoin kaikista lojalisti chaptereista, no samassa ketjussa tai olla väitteenä myös se että eldarit on ihan homo armeija eikä niitä pelaa kuin kunnon homo... "kertoo jotain amerikkalaisista..." ;)
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Morhgoz kirjoitti: Ei ainakaan ole liian räikeä väritys, vaikkakin netissä on ollut puhetta siitä kyseinen chapteri olsi homoin kaikista lojalisti chaptereista, no samassa ketjussa tai olla väitteenä myös se että eldarit on ihan homo armeija eikä niitä pelaa kuin kunnon homo... "kertoo jotain amerikkalaisista..." ;)
RW on kumminkin yksi vanhimmista chaptereista noin GW:n mittapuulla, sakki kun löytyy mm. Rogue Traderin sääntiksestä. Ja mitä vikaa on homomarineissa? Kyllä kai luostarillinen pelkkiä poikia aiheuttaa chapterissa kuin chapterissa tietyn määrän veljellistä rakkautta.

Haltiat nyt ovat settingistä riippumatta ihan gay.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Samsson
Valvoja

Kapu on taas herännyt ihan oikealta puolelta sänkyä... ;)

Mjoo, Rainbow pojat taitavat nyt jäädä "kilpailusta" pois... Ei niissä mitään vikaa sinäänsä, mutta köyhä fluffi (tai suoranainen fluffittomuus!) sekä se että sinähän näitä meinaat pelata (ei nyt kahta "homochapteria" saman maahan, saattavat vetäytyä toistensa kohti) pistää näitä poikia kilpailuvaatimusten ulkopuolelle, eli nurkkaan istumaan muitten kanssa (saattavat itse asiassa tykätä siitä).
Stormtrooper

Viesti Kirjoittaja Stormtrooper »

Onhan näitä mielenkiintoisia chaptereita vaikka muille jakaa.
Itse tykkään esim. Blood Raveneista.
Vaikka ovatkin RTS-pelin kantava voima, ei se vähennä hienon värityksen ja fluffin merkitystä.

Toinen mielenkiintoinen porukka ovat Celestial Lionit.
Itse en tykkää sinisestä kullan kanssa, mutta fluffi on sitäkin hienompaa.

Sitten on Mentor Marinet.
Kerrankin chapter joka panostaa uusien lelujen kehittelemiseen eikä ole perinteisiinsä kangistunut.
Näistä ei tarvitse tehdä omaa armeijaa, sillä fluffi mahdollistaa yhden ryhmän liittämisen omaan chapteriinsa.
Väritys on imo 50/50.

Ja koska salamantereita ei toivottu on olemassa vielä toinen kestosuosikki.
Crimson Fistit ovat aina kovia, oli kyse sitten panssarin väristä tai fluffista.
Why the hell my auspex looks like it's playing tetris?
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Miten olisi Emperor's Pointy Sticks?

Niille olisi fluffi sekä muutama "special characterkin" jo valmiina.

Jotenkin vain tuntuu, että vaatimustasosi on liian korkea. Värit on rajattu ei-DA-väreihin, ei saa olla liikaa termiksiä/prätkiä, fluffia pitää olla valmiina, mutta silti jokin chapteri, jota ei löydy kaikilta ja heidän serkuiltaan.

Toisaalta, vaikka Red Templarit käyttävät "paljon" prätkiä, ne ovat silti nykyisen tiedon* perusteella Codex chapter, eli tavallinen battle company muodostuu kuudesta taktisesta, kahdesta assault ja kahdesta devastator squadista. Assault marineiden vaihtoehtoinahan ovat hyppyreppujen lisäksi mopot, speederit, jalat ja rhinot/razorbackit, ja tällä osastolla RT käyttää enemmän mopedeja.

Minun nyt on edelleen vaikea nähdä, mihin kohtaan chapter organisaatiota Sternguard ja Vanguard osuvat, joten en kyllä niitä "codex" chapteriin ottaisi. Sternguard muistuttaa liikaa Deathwatchia ja liian vähän ensimmäisen komppanian veteran tactical squadia. Vanguardia voi vielä käyttää kuvastamaan Raven Guardin ym. chaptereiden veteraaneja tai Shrike's Wingiä (ja Blood Angeleiden VAS:ia), mutta ei niillekään paikkaa missään kovin ahkerasti Codex Astartesta lukevassa chapterissa ole.

* Olivathan Black Templaritkin vielä kakkosedikan Codex: Ultramarinesissa "Codex Chapter".
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Samsson
Valvoja

The Captain kirjoitti:Jotenkin vain tuntuu, että vaatimustasosi on liian korkea. Värit on rajattu ei-DA-väreihin, ei saa olla liikaa termiksiä/prätkiä, fluffia pitää olla valmiina, mutta silti jokin chapteri, jota ei löydy kaikilta ja heidän serkuiltaan.
No niin on! Siksi onkin niin vaikeata päättää/löytää sopivaa... :-/
Tällä hetkellä sisäiset keskusteluni itseni kanssa ovat sitä mieltä että kokeillaan viikonlopulla maalata muutama Manaaja, eli Exorcists. Sieltä lähtee sitten päätös jatkaa vaiko ettiä vielä.
Thank you so far! Kiitos niin kauas! ;)
Asmodeus

Viesti Kirjoittaja Asmodeus »

http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Doom_Warriors

Tossa olis kans yks varteenotettava vaihtoehto.
Ei ole enkelivärejä, helppoja maalata kunhan käyttää harmaata tai valkosta pohjana, ja se vähä fluffi mikä niille on on mun mielestä ainakin aika nasevaa. Siis kuka nyt ei tykkäisi univaikeuksista kärsivästä chapterista joka tykkää pistää planeettoja matalaks!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
Da Big Boss

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

Noh, jos et valitse manaajia, niin miten olisi:

Angels of iron: http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Angels_of_Iron

Dark crusaders: http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Dark_Crusaders

Space wolves: http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Space_Wolves

Revirels: http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Revilers

Tässä olisi ihan mukavia chaptereita, joita voisit miettiä :)
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Zaraki Kenpachi

Viesti Kirjoittaja Zaraki Kenpachi »

http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Dark_Hunters

http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Angels_of_Vigilance

Tossa pari, eka imo parempi.

Edit, Ja tietty ne sitten oli väärin päin... eli siis Angels Of Vigilance ois se parempi... ja paras :D
"Ride with the wind, emerge from the gunsmoke like demons..."

Kuopion Figupelaajat KuoFi Ry
KuoFi.net
http://www.facebook.com/figupelaajat
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”