Muita maastoblogeja lueskellesani päähäni tunkee aina ajatus "no miksen minäkin". Nyt olen vihdoin päättänyt avata oman blogini ja, kuten tulette varmasti huomaamaan, minä jos kuka tarvitsen potkua takalistoon, että saisin hieman järjestystä maastoihini.
Blogin nimi tulee yksinkertaisesti siitä, että nämä maastot ovat vanhoja, kaapinpohjalle unohdettuja, mehunsa menettäneitä, kappaleita. Muistoja toki tulee myös näitä silmäillessäni, mutta muistakaa: tämän rupeaman tarkoitus on lähinnä pönkittää maastoni uuteen uskoon, älkää siis vaivautuko arvostelemaan näitä kuvia, mitä alkukohdassa näette, koska ne eivät tule olemaan loppukohdat. Toivon kaikkea hyvää lopputulokselta.
Joudun todennäköisesti kysymään, monessakin asiassa, neuvojanne, myös parantaakseni lopputulosta. Tai saatte toki kysymättäkin ehdottaa jotakin.
Olen jakanut maastonkappaleeni seitsemään ryhmään. Tavaraa siis on todellakin kaapin pohjalta, ja alta, löytynyt jonkun verran.
Kuvia, joita olette juuri näkemässä ei suositella pienille lapsille, heikkohermoisille, eikä sydän- tai verisuonitaudin omaaville henkilöille. Jotkut kuvista voivat järkyttää katsojaansa. Alla olevien kuvien katsominen on omalla vastuulla, enkä vastaa kuvista mahdollisesti johtuvista traumoista tai fobioista.
05.10.2008 - Lähtökohta ja ryhmien esittely
Lähtökohta:

Ryhmät:
RYHMÄ NRO 1 - BARRIKAADIT FEAT. KUKKULAT

RYHMÄ NRO 2 - BUNKKERIT

RYHMÄ NRO 3 - PURE RANDOMNESS

RYHMÄ NRO 4 - PIIKKILANKAHÄSSÄKÄT

RYHMÄ NRO 5 - BUNKKERIT GOES TINY

RYHMÄ NRO 6 - KIVEÄ TARJOLLA FEAT. COCKTAILTIKUT

Ryhmä numero seitsemän koostuu kolmesta puisesta laatikosta sisällönsä verran styrofoamista tehtyjä kiviä jne.
Kuvista on leikattu tausta karkeaakin karkeammin pois, mutta pyrin säästämään vähintään aina keskustan kuvasta. Katsoin myös hyväksi pienentää kuvia 22, tai 25 % alkuperäisestä, jotta saisin ne kuvina linkitettyä tänne.
Sitten vain työn iloa. Tosin kahtena seuraavana päivänä olen reissussa, joten blogi menee jäihin, mutta vain kahdeksi päiväksi. Sen jälkeen ajattelin vetää sprayt suurimman osan päälle.
Huomatkaa, että siellä on jo joitain valmiita, tai ainakin lähes valmiita, maastonkappaleita, joihin en todennäköisesti koske (esimerkkinä säiliö-systeemi). Myös raunio (joillekin voi olla ennultaan tuttu) saa odottaa vuoroaan, koska hän ei selvästikään ole niin alkuvaiheessa, kuin monet muut maastonkappaleet.
Ryhmässä 3 on myös skaalan 1:72 alunperin kaksitasoinen lentokone, johon olen tehnyt "pieniä" parannuksia. Tällä ei muuten ole merkitystä, paitsi basen aioin laittaa joltiseenkin kuntoon tässä blogin lomassa.
06.10.2008 - Päivitystä ryhmiin 3 ja 4
Nyt, kun monet maastonkappaleet ovat kuivumassa, niin sutaisin lentokoneen baseen vähän kallion väriä.

Vielä sammaleet ja mukamas hienosti maastoutetut green stuffit pitäisi maalata vihreäksi.
Ja vielä pikkuinen maastonkipale:

Voisitteko kertoa hieman ohjeita paremman ruoste-efektin tekemiseen, koska tuo ei oikein vakuuta.
Huomenissa hilpasen kaupunkiin ostamaan maaleja, mm. johonkin kadonnutta ruskeaa, ja sitten edellä mainitsemaa vihreätä. Varmaan myös joitain muita maaleja pitäisi hankkia...
Semmoista vielä, että sprayatessa jotkut kappaleet käyttäytyivät oudosti sprayta kohtaan, VAIKKA niissä olikin jo maalikerros. Näitä tulen poistamaan ja muokkaamaan alkutilanteen ja ryhmien kuvia tarpeen mukaan.
10.10.2008 - Aleksis Kiven kunniaksi.
Huomenta päivää. Nyt kun vihdoin sain vihreän maalin haalittua itselleni, maalasin toisen kukkuloista ja lentokoneen basen. (Kuvat nyt muotoa png)
Kukkula:

Kukkulaa toisesta kulmasta.
Kukkulaa kolmannesta kulmasta.
Base:

Vielä ehdin maalata parit seinät ja katon bunkkerille:
Sivulta.
Takaa.
Ylhäältä.
Katto tosin aika tylsän näköinen, ideoita? Varsinkin nuo teipit olisi hyvä saada piiloon. En edes ymmärrä miksi olen ne siihen silloin laittanut...
12.10 - ISO PÄIVITYS
Ehdinpäs tuota bunkkeria maalailla aika paljonkin. Tosin tuohon viimeisimpään sivuseinään en ole oikeen tyytyväinen. Menee uudelleen maalattavaksi... Mutaa lisäsin alareunoihin ja julkisivua maalailin. Anyway, kuvia:
Julkisivu
Takaseinä
Huonompi sivuseinä
Parempi sivuseinä
Yläviistosta
Maalasin myös molemmat hautakivet parempaan uskoon.

Pienempi takaa

ja edestä

Suurempi edestä
ja takaa
Myös coctailtikuista tehtyä suojaa hb:n kanssa ehdin työstää suhteellisen pitkälle, kommentoikaa puuta kiitos.

Edestä, mutta huonompi kuva.
Kiveä, jota koristaa kaaosmerkki, olen maalannut myöskin... Mitä mieltä olette väristä?
Edestä, ilman kaaosmerkkiäTakaa, myöskin ilman merkkiä
Yllä olevissa kuvissa vihreät lehväset keskeneräiset, parempaa kuvaa sitten myöhemmin.
Joku random kivikin tuli valmiiksi:

Ja toiselta puolen.
Viimeisenä, muttei lainkaan vähäisimpänä maalasin kivisuojan.

Toki laitan kuvaa toiselta puolen.
Huomatkaa, että lisäsin runsaasti ruskeata Jääkuution kommentista pelästyneenä.
23.10.2008 - Kallio saa piristystä!
Elikkäs ajattelin ton harmaan kaveriksi jotain, ja päädyin vihreään. Tungin sitä muutamaan väliin sammalta esittämään. Hyvä tuuri kävi sinänsä, että stryfoamista jää semmoisia pieniä hitusia, jotka näyttävät sammaleelta maalattuna.

Kallio ensin edestä,

sitten ylhäältä
ja vielä kokovertailu
Over and out.
//COEDIT: Kielenhuoltoa.
//COEDIT2: Päivitystä ryhmiin 3 ja 4.
//COEDIT3: Iso päivitys.
//COEDIT3: Päivitystä ryhmiin 1, 2 ja 3.
//COEDIT4: Päivitystä kallioon.
//COEDIT5: Linkkien rukkausta.
//COEDIT6: Kielenhuoltoa.
//COEDIT7: Kokovertailu kallioon.
//COEDIT8: Otsikko.