"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Piilotettava pelipöytä?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Crowmire
Viesti:

Piilotettava pelipöytä?

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

Terves,

tässä aloittelin maastojen väkerrystä, kun alkoi korpeemaan toi pahvilappujen proxytys metsistä jne. ja tässä väkerrellessä tuli mieleen että
on se kyllä hanurista tuo lattialla pelaaminenkin..

Noh, olisikin kiva saada joku ihan pelipöytä, mutta seuraavat ongelmat tulee vastaan:

a.) asun kerrostalokaksiossa, tilaa ei ole säilyttää missään.
b.) asun avoliitossa, puoliso(enkä minäkään) halua mitään ylinmääräistä pöytää viemään tilaa mihinkään. varsinkaan mitään mille ei ole muuta funktiota kuin ukkeleilla pelailu.
c.) meillä on kissa. Kissan omistajat tietää, että kun yrittää keskittyä johonkin, esim. lukea lehteä, niin se katti tulee istumaan sen lehden päälle huomion kipeänä. Figu pelit ei tee tähän poikkeusta.

Noniin, sen pitäisi olla jotenkin purettava, pieneen tilaan menevä, ja sellainen joka kestää (ylipainoisen) kissan painon.
Ekana mieleen tuli sellaisia eväsretkipöytiä, jotka näyttää salkuilta, mutta kun ne avaa niin BOING, siinä on pöytä. Siihen sitten joku levy päälle. mutta tässäkin menisi komero tilaa suht paljon(pöytä, levyt), ja olisi hyvä, jos sen pöydän saisi jotenkin vaikka päälystettyä siten, ettei erillisiä levyjä tarvittaisi.

onko muilla ollut jonkinlaista ratkaisua vastaavaan ongelmaan?

Pelaan lähinnä masinaa ja hordesia, joskus mordheimia ja necromundaa, eli pöydän olisi hyvä olla se 4' x 4'.
niinjoo, mainittakoon että ainoat pöydät meillä on tietokone- ja keittiöpöytä, joista kumpikaan ei täytä tuota kokovaatimusta.
Viimeksi muokannut Crowmire, Su 12.10.2008 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hihhuli

Re: Piilotettava pelipöytä?

Viesti Kirjoittaja Hihhuli »

ite tein semmosen suht-pienen (80x80), joka on laatikko, jossa on kansi ja pyörät ja jonka saa mahtumaan sängyn alle :) ongelmia vaan on:
ihan liian pieni, taso ei paljoa nosta peliä ylemmäs ja lattialla pitäis olla tilaa..
Drakken

Viesti Kirjoittaja Drakken »

Itse ehdoittaisin saranoilla kokoontaittuvaa pöytää. Levy finfoamista, tai vastaavasta ja kannattaisi varmaan tehdä kehykset jostain lattialistasta tjms. Tuo mahtuisi kätevästi vaikkapa sängyn alle. Yksinkertaisin ratkaisu jaloiksi olisi varmaan joka kodista löytyvät keittiöjakkarat.

Tiedä häntä, kuinka toteutuskelpoinen idea tämä on tilanteeseesi, mutta toivottavasti siitä on edes jotain hyötyä. ;D
Peckoij

Viesti Kirjoittaja Peckoij »

Itse olen suunnitellut kattoon nostettavaa pöytää.
Katossa olisi koukut joissa olisi narut/köydet joilla "pöytää" (esim. vaneri levy) voi nostaa ja laskea katosta lattialle.
Tässä olisi se hyvä puoli että pöytä voi olla missä tahansa katon ja lattian välillä.
Ent. Imperial General
Crowmire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

joku sängyn alle piilotettava toimisi hyvin.

Jos yhdistäisi noita ideoita, ja se olisi taitettava ja siinä olisi jotkut irrotettavat pikku jalat, niin olisi hyvä.
Se että ei olisikaan paljoa korkeampi kuin lattia ei haittaa, lattialla istuminen ei häiritse, mutta se että figut on lattialla missä ihmiset kävelee ei kuulosta hyvältä. Pienikin korotus niin sitä huomaa jo varoa. Lisäksi, jos pelipöytä on matalampi, niin kissalle houkutus hypätä pöydän päälle on pienempi.

joku kattoripustus ei miulle toimi, meidän feng shuit menis ihan mullinmallin :P
SilverSeed.eu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SilverSeed.eu »

Eräs tuttava rakensi salkun, josta saa avattua kätevästi rakennuspöydän. korkeus 90cm, koko 2200x600mm, ja pakattuna vie tilaa 600x600mm, ja painaa noin 5kg, ja kestää mm. katkaisusirkkelöinnin.

Vastaavaa metodia käyttäen voit saranoiden asemaa vaihtamalla tehdä kokoontaitettavan pödän, joka omaa tukevat jalat sopivalle istuma/seisoma korkeudelle, ja sen saa mahtumaan sängynalle kätevässä 2' x 2' paketissa.

Jalat on alumiiniputkea, jotka koostuu kahdesta H kirjaimesta, jotka on kiinni toisissaan nivelellä, jonka polvi taipuu pöydän sisälle, ja vaaka on venytettävissä 2" mitasta 4" mittaan.

Pöytälevy on neljäosainen ja toimii kuten normaali lautapelipinta, joka taittuu nelinkerroin, tai yhdestä kohdasta taittuva ja niiden sisällä on levy joka vedetään sivulle jatkeeksi.

Jalkojen yläpäät on kiinni L muotoisessa putkessa, joista molemmat venytettävissä noin kaksinkertaiseen mittaan, jolloin pöydän jalat venyy lähes koko pöydän alusen mittaan ja nousevat ilman monimutkaisuuksia 60cm, ja jos alimman H kirjaimen putkien sisälle laitat jatkeet, niin vielä yksi 30cm lisää.

sen levyn, jossa jalat on kiinni, alle laitat vielä lopuille reunoille kulmaalumiinin (leikkausprofiili on L) tai ohuen (noin 1mm) kulmaraudan, joka on kiinteä myös siihen putkeen joka muodostaa jalkojen venymistuen, niin taat tukea pöydän keskelle. Kanneksi taittuvaan alapintaan saa toisen antamaan lisätukea.

Kun levynä käytät 4mm vaneria, on kokonaisuuden kestävyys arviolta 15kg, ja omamassa noin 6kg

Kokonaisuuuden hinnaksi tulee noin 40€ itse tehtynä, koska alumiini on aika arvokasta.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Jos budjetti kestää, niin suosittelen lämpimästi: www.zuzzy.com

Itse omistan tuollaisen 30"x30" Despoiled reaches -maton. Menee hyvin kokoon.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Kraizer

Viesti Kirjoittaja Kraizer »

jooh,
minä sittaas tein sellaisen ovelan että vaneri levy, 183x122 ja siihen vihreä matto päälle. pohjaan kulmaraudat toisen päähän ja kiskot sivuille, ja pöydän mitat. ja sen voi työntää vaikka keittiön pöydän päälle ja jos ei käytä niin vaikka parisängyn alle /jotain seinää vasten makaamaan. mutta nyt teen siihen finfoamista kokonaan päälle necronien "planeettaa" muistuttavan maaston. :)
P. Ruuhijärvi

Viesti Kirjoittaja P. Ruuhijärvi »

Miten olisi ikioma, kustomoitu silitysteline? Sehän taittuu keposasti vaikka kaappiin, ja päälle vaan sopivanpaksuinen vaneerilevy, jonka voisi pistää vaikkapa sen saman kaapin taakse.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit. :)
Kain

Viesti Kirjoittaja Kain »

..mites Silveri toi sun lateksimattohärveli? Maalasitko sitä? Näyttää kohtuu hyvältä ja hienolta ratkasulta...
Lisää rakentelusta/pelailusta, Mun blogi
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Juu, kyllä pari iltaa sen parissa tuli väkerrettyä. Työläs projekti, mutta ihan toimiva. Oli Ropeconissa esillä Hell Dorado -turnauksessakin (se "särkynyt enkeli" -pöytä). Suosittelen vähintäänkin tilaamaan ne näytepalaset ja sen perusteella tekemään päätöksen ostaako itse pöytää vaiko eikö.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”