"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Uusi Kaaosmies. Neuvoja kaivataan.

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Kaaosmursu

Uusi Kaaosmies. Neuvoja kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Kaaosmursu »

Heips olen tässä aloitellut pientä nurglearmeijaani ja tartivtsisin hieman apua aseiden valintaan.

Eli minulla on kaksi seitsemän hengen squadia plaguemarineita toisessa on kaksi plasma gunia ja championilla powerfist ja plasma pistooli. Mitä minun kannattaa laittaa toiseen squadiin? Plasmat? Meltat? Flamerit? Entäpä championille? Sama setti kuin ensimmäisessä?

Minulla on myös viiden hengen Havoc squadi mitähän aseita heille kannattaisi laittaa? Itse ajattelin että jos laittaisi lascannonin, autocannonin, missile launcherin ja heavy bolterin olisiko se ok vai liian monipuolista? Minulla on vain yksi vara heavy bolter pitäisikö aseita sitten ostaa lisää/ yrittää greenstuffista säätää jotain?

Ja sitten olisi vielä Terminaattori squadi mitäs aseita heille kannattaisi laittaa? Reaper Autocannon vai Heavy Flamer? Twin Linkedit Combi-aseiksi?Plasma, Flamer vai Melta? Vai tehdäkkö heistä melee miehiä?

Lordini on jämäosista tehty powerarmorissa hilluva daemon weaponia heilutteleva iloinen pikkumies. Hänelle varmaan kannattaa hankkia jump pack/siivet? Vai onko powerarmorissa hilluva melee lordi aivan turha? Roskiin ja Terminaattori armorimies tilalle?

Mitäs vielä pitäisi hankkia iloiseen pieneen porukkaani? Tulen taistelemaan näin aluksi toista CSM jengiä ja Tyraniidi armeijaa vastaan. Pistemäärä olisi ~1500-2000.

Kiitos etukäteen hyvistä neuvoista. Ja pahoitteluni jos laitoin väärälle alueelle..
Remington

Re: Uusi Kaaosmies. Neuvoja kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Remington »

Plaggareille sopii plasmat parhaiten. Meltat eivät oikein kanna ja se AT-tuli kannattaa rakentaa jonkin muun varaan kuin 12" meltalle, samoinkaan en lähtisi skooraavia unitteja lähettämään tankhunttiin vaan istuisin näillä objektilla ja laukoisin (plasmaa) kauempaa. Ja jos joku vehikulaari tulee liian liki, niin sitten kranaateilla & fistillä alas tiukan paikan tullen (tai niillä plasmoillaki saa perään ja kylkiin useimmiten tarpeeksi tehokasta jälkeä rapid etäisyydeltä).
Fleikat toimii mutta jälleen kerran näiden kantama on nimellinen ja fleikat sopii parhaiten lähisteleville joukoille, plaggarit toki kestää mutta rendaavat tai powerwepaposset tekevät näistä selvää. Eikä se yksi fistillinen aspa hommaa pelasta. Eli lyhykäisyydessään ne plasmat on paras. Ja itse hankkisin aspalle vain sen fistin, inhottaa ajatella kalliin aspan purevan multaa kun plasmapisla sulaa handuihin, eikä merkittävästi lisää yksikön tehoja.

Havokeille suosittelen pure missileä, tepsii lähestulkoon kaikkeen. Saa massaa ja kovapanssarisia ajokkeja alas.
Ja stuffista voi konfata omantyyliset aseet. Kunhan vastustaja tietää, että missä mennään niin luulisi olevan ok.

Mitä meinasit termoksilla tehdä? Tulitukea vai lähistelyä? Reaper jos ammuskellaan kauempaa mutta itse suosittelisin lähisteleviä, termot on siinä parhaillaan (minusta ainakin). Yksi fistillä ja fleikalla ja loput claweilla ja Slaaneshin markilla iniä ylös. Voivat juosta ampumisvuoron fleikalla (ei mene hukkaan) ja läheltä sitten liekittää ja assaultoida.

Termislordi buustisi hyvin termosporukkaa ja nämä voi sitten vaikkapa straikkia paikan päälle. Tarvit vain jonkin nopean joukon tuomaan nämä ikonilla oikeaan osoitteeseen. Raptoreita tms.

Edit: Korjailua..
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Kaaosmursu

Viesti Kirjoittaja Kaaosmursu »

Kiitos vastauksesta.
Heitin sen plasman Plague Championilta menemään.. 4x Plasma gunia yhteensä plaggareilla nyt ja havoceilla missilet.
Terminaattoreista en sitten tiedä mitä niille pitäisi tehdä. Paha laittaa clawit kaikille kun boksissa ei tullut yhtäkään (O.o) enkä usko että taitoni riittävät tekemään itse sellaisia. Joten pitäisikö sitten laittaa Heavy Flamer + 4x combi-flameria vai Reaper Autocannon ja twin-linked bolteri/combi-plasma?

Termi Lordin voisin pistää tilaukseen.
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Kaaosmursu kirjoitti: Heitin sen plasman Plague Championilta menemään.
Ei se plasmapistooli välttämättä huono vaihtoehto ole. Mutta powerfistin kanssa championista tulee turhan kallis. Fisti itseasiassa on uusilla säännöillä niin kallis että ottaisin sen tilalle powerweaponin ellen tiedä vastassa olevan paljon tyranidmonstereita, dreadnoughteja tai wraithlordeja. Hyviä valintoja champalle kuitenkin kaikki edellämainitut; plasmapistooli, powerfist ja powerweapon. Tyytyisin kuitenkin vain yhteen näistä.
Kaaosmursu kirjoitti: Terminaattoreista en sitten tiedä mitä niille pitäisi tehdä. Paha laittaa clawit kaikille kun boksissa ei tullut yhtäkään (O.o) enkä usko että taitoni riittävät tekemään itse sellaisia. Joten pitäisikö sitten laittaa Heavy Flamer + 4x combi-flameria vai Reaper Autocannon ja twin-linked bolteri/combi-plasma?
Power weaponit on terminaattoreille ihan riittävät lähitaisteluvarusteet. Kyllä niillä pätkii suurimman osan vastaantulevasta vastarinnasta. Flameriryhmä kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Deepstrikellä pääsee suht' turvallisesti kantamalle.
Kaaosmursu kirjoitti: Termi Lordin voisin pistää tilaukseen.
Noniinno. Terminaattorilordi kannattaa sijoittaa terminaattoriryhmään, mutta deepstrikettävä liekinheittoryhmä ei välttämättä ole paras paikka kaaoslordille. Siitä voisi saada enemmän tehoja irti nopeasti liikkuvana lähitaistelijana.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Niin, eihän plasmapisla tosiaan ole huono vaihtoehto mutta kyllä yksi optio riittää, muuten tulee liikaa hintaa. Tosin pitäisin silti sitä fistiä parhaana vaihtoehtona. Pistooli voi käräyttää kantajansa, I4 ei välttämättä riitä että ehtisit lyömään ensin eli se fisti exxaa powerwepan yli (siis tämä on vain oma mielipide). Ja aina niitä ajokkeja/monsuja on siellä kentällä, että sille fistille tulee käyttöä.

Tosi on, että powerwepat riittää tekemään höpöä mutta uuden juoksuoption myötä laittaisin ryhmään sen fistin ja fleikan (niitä isoja monsuja ja ajokkeja varten) ja lopuille sitten clawit. Juoksutat ja hakkaat kaikki. Tosin yhdelle se hevifleikka ja fisti, lopuille kombifleikat niin alkaa olemaan aika paha vastus likeltä mutta on sopivasti ampumistehojakin.

Kyllä diippaava termoslordi on minusta tehokas tuhoväline. On poissa silmistä ja vihun tähtäimistä ja sitten straikkii sopivaan kohtaan. Toinen lordivaihtoehto on (tämä tosin on Khornelle) lordin ulkoiluttaminen bersublokin kanssa. Ja jos liikkuvan tuhovälineen haluan niin valitsen ennemmin prinssin. Eli termossuitti tai bersublokki.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”