Yleensä Fabaa pelataan 2000 tai 2250pts listoilla. Mutta eri turnauksissa pelataan eri kokoisilla, joskus on näkynyt myös 1500, 1000 tai jopa 500pts. Mutta yleisimmät ovat 2k ja 2.25k.aatami kirjoitti:Monenko pisteen armeijoilla me pelataan Faba turnauksissa?
KuoLan Ropekerho.
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: KuoLan Ropekerho.
Haittaako jos siellä turnauksessa ei käytä juuri oikeaa figuuria? Esimerkiksi River Troll Rykmentissä on osa trolli-figuista normaaleja Trolleja ja Örkki rykmentissä with Choppa and Shieldsissä joillakin örkki figuureilla ei ole kyseistä aseistautumista ym.
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Syyslomalla ei ole Ropekerhoa koska nuokkari on suljettu johtuen discon ja liikuntasalin lattioiden hionnasta ja lakkauksesta.
Lisäksi ropekerhovastaava voisi hoitaa tiedoitusta vähän topakammin ettei minun tarvitsisi olla paikkaamassa sitäkin.
-terveisin KuoLan puheenjohtaja
Lisäksi ropekerhovastaava voisi hoitaa tiedoitusta vähän topakammin ettei minun tarvitsisi olla paikkaamassa sitäkin.
-terveisin KuoLan puheenjohtaja
- Mr Cartier
Yksilöllinen poikkeavuus on ihan ok kuhan suurinosa sitä yksikköä on kuten wysiwyg määrittelee. Tottakai myös tyylittetemällä nämä yksilöt muun massan suuntaisesti (esim maalaamalla/konvertoimalla vähän) saa varmasti kyseiset modelit istumaan yksikköihinsä mukisematta turnauksessa kuin turnauksessa. Pieni vaihtelevuus tuo myös yksikköihin sitä "väriä" mikä kaunistaa ja koristaa yksikköä mikäli sen tekee hyvin.
Vahingosta viisastuu.
Noh, minun 40 örkistäni noin 20-25 on with choppas and shields ja with spears and shields. Eli hyväksytäänkö jos kuitenkin jaan ne kahteen ryhmään jolla on kummallakin chopat ja kilvet? Jos kuitenkin ilmoitan asiasta.Mr Cartier kirjoitti:Yksilöllinen poikkeavuus on ihan ok kuhan suurinosa sitä yksikköä on kuten wysiwyg määrittelee. Tottakai myös tyylittetemällä nämä yksilöt muun massan suuntaisesti (esim maalaamalla/konvertoimalla vähän) saa varmasti kyseiset modelit istumaan yksikköihinsä mukisematta turnauksessa kuin turnauksessa. Pieni vaihtelevuus tuo myös yksikköihin sitä "väriä" mikä kaunistaa ja koristaa yksikköä mikäli sen tekee hyvin.
Eli jos maalaan suurimman osan normaali trolleista vihreäksi, trollirykmenttini hyväksytään?
Minä en ehkä saa hankittuja tarpeeksi figuja tuohon 2000-2250 pts asti marraskuuhun mennessä...
Kyllä yleensä, riippuen tietenkin vähän turnauksien järjestäjistä. Harvemmin tuosta nyt kukaan ryhtyisi nillittämään, mutta turnauksissa joissa on tarkempi wysiwyg niin ei saa välttämättä pelata tuommoisella yksiköllä.aatami kirjoitti: Noh, minun 40 örkistäni noin 20-25 on with choppas and shields ja with spears and shields. Eli hyväksytäänkö jos kuitenkin jaan ne kahteen ryhmään jolla on kummallakin chopat ja kilvet? Jos kuitenkin ilmoitan asiasta.
Eli jos maalaan suurimman osan normaali trolleista vihreäksi, trollirykmenttini hyväksytään?
Minä en ehkä saa hankittuja tarpeeksi figuja tuohon 2000-2250 pts asti marraskuuhun mennessä...
Kyllä
No ensi kertaan odottamaan sitten, tuskin se on viimeinen turnaus mitä täällä järjestetään. Voihan sitä tulla vain paikan päälle katsomaan ja oppimaan.
No, hyväksytäänkö sellainen yksikkö sitten tässä turnauksessa?Xenon kirjoitti:Kyllä yleensä, riippuen tietenkin vähän turnauksien järjestäjistä. Harvemmin tuosta nyt kukaan ryhtyisi nillittämään, mutta turnauksissa joissa on tarkempi wysiwyg niin ei saa välttämättä pelata tuommoisella yksiköllä.aatami kirjoitti: Noh, minun 40 örkistäni noin 20-25 on with choppas and shields ja with spears and shields. Eli hyväksytäänkö jos kuitenkin jaan ne kahteen ryhmään jolla on kummallakin chopat ja kilvet? Jos kuitenkin ilmoitan asiasta.
Kyllä
No ensi kertaan odottamaan sitten, tuskin se on viimeinen turnaus mitä täällä järjestetään. Voihan sitä tulla vain paikan päälle katsomaan ja oppimaan.
Ja myöskin: Mikä on wysiwyg?
aatami kirjoitti:No, hyväksytäänkö sellainen yksikkö sitten tässä turnauksessa?Xenon kirjoitti:Kyllä yleensä, riippuen tietenkin vähän turnauksien järjestäjistä. Harvemmin tuosta nyt kukaan ryhtyisi nillittämään, mutta turnauksissa joissa on tarkempi wysiwyg niin ei saa välttämättä pelata tuommoisella yksiköllä.aatami kirjoitti: Noh, minun 40 örkistäni noin 20-25 on with choppas and shields ja with spears and shields. Eli hyväksytäänkö jos kuitenkin jaan ne kahteen ryhmään jolla on kummallakin chopat ja kilvet? Jos kuitenkin ilmoitan asiasta.
Kyllä
Ja myöskin: Mikä on wysiwyg?
Jos Kuopion turnausta mietit niin eiköhän siellä hyväksytä kunhan vain muistat ennen peliä aina kertoa vastustajalle selvästi millä yksiköllä on mitäkin.
Wysiwyg on lyhenne sanoista "what you see is what you get", eli tarkoittaa sitä että jos esimerkiksi yksikön modelleilla on keihäät niin silloin niillä sääntöteknisestikin on keihäät..
Eli täällä Kuopio turnauksessa hyväksytään mitä vain kunhan örkkinä käytetään örkkiä ym., ja ilmoitetaan mikä varustus rykmentillä on vaikka figuurilla olisi oikeasti eri varustus. Oikein?
- Mr Cartier
Riippuu vähän mistä roikkuu.
Esimerkki 1:
Parinkymmenen keihäsmiehen yksikössä on pari hemmoa joilla on miekka, ja yksi jolla ei asetta ole laisinkaan vaan kessu jota hän öyhyyttää tämänsijaan. Muilla normi varustus. - Homma ok -
Esimerkki 2:
Parikymmentä Jousiörkkiä muodostaa yksikön joista yhdellä on yksikössä keihäs, ja yksikkö kuvaa keihäs varusteista yksikköä. - Not ok, maalaus pisteissä (tms) näkyy -
Esimerkki 1:
Parinkymmenen keihäsmiehen yksikössä on pari hemmoa joilla on miekka, ja yksi jolla ei asetta ole laisinkaan vaan kessu jota hän öyhyyttää tämänsijaan. Muilla normi varustus. - Homma ok -
Esimerkki 2:
Parikymmentä Jousiörkkiä muodostaa yksikön joista yhdellä on yksikössä keihäs, ja yksikkö kuvaa keihäs varusteista yksikköä. - Not ok, maalaus pisteissä (tms) näkyy -
Vahingosta viisastuu.
Ok, ihan esimerkki kakkosen tasoisia ongelmia minulla ei tule olemaan. Eli riittääkö?:Mr Cartier kirjoitti:Riippuu vähän mistä roikkuu.
Esimerkki 1:
Esimerkki 2:
1. Jos unitissa on 1/2, 1/3 tai 1/4 kuitenkin juuri oikeanlaisia figuureja.
2. Jos vaikka oikeanlaiset figuurit laitetaan ainakin eturiviin (Mahdollisen heron, full commandin osan ym. kanssa).
3. Ilmoitetaan mikä varustus koko rykmentillä pitäisi olla.
Eli riittääkö jos nuo kolme kohtaa täytetään?
- Mr Cartier
Sanoisin että vähintään 1/3 saa olla poikkeavia yksilöitä, ja sekin vähän riippuu toteutuksen tasosta. Neljännes tai vielä vähemmän jos toteutuksen tasoon ei olla nähty vaivaa lainkaan. Kaikki on suhteellista. Yksikön keskelle piilottaminen on vanha ja hyväksi todettu tapa, toinen on viimeisen rivin täytteenä oleminen niin että poistuvat ensimmäisten kuolemien myötä. Pitää myös muistaa että komentoryhmä on oiva tapa saada poikkeavia yksilöitä "piiloon", sillä niiden kuuluukin olla erilaisia jossain määrin. Massiivisen lipun takana on myös yksi vakiopaikoista.
Kaikki on suhteellista, ja kunhan yksiköstä näkee vilkaisemalla näiden varustuksen enempiä kummastelematta, on useimmissa turnauksissa wysiwyg momentti täytetty.
Kaikki on suhteellista, ja kunhan yksiköstä näkee vilkaisemalla näiden varustuksen enempiä kummastelematta, on useimmissa turnauksissa wysiwyg momentti täytetty.
Vahingosta viisastuu.
Ok. Katsastan mikä on tilanne örkeilläni, ja sitten muokkaan sen tähän viestiin.Mr Cartier kirjoitti:Sanoisin että vähintään 1/3 saa olla poikkeavia yksilöitä, ja sekin vähän riippuu toteutuksen tasosta. Neljännes tai vielä vähemmän jos toteutuksen tasoon ei olla nähty vaivaa lainkaan. Kaikki on suhteellista. Yksikön keskelle piilottaminen on vanha ja hyväksi todettu tapa, toinen on viimeisen rivin täytteenä oleminen niin että poistuvat ensimmäisten kuolemien myötä. Pitää myös muistaa että komentoryhmä on oiva tapa saada poikkeavia yksilöitä "piiloon", sillä niiden kuuluukin olla erilaisia jossain määrin. Massiivisen lipun takana on myös yksi vakiopaikoista.
Noniin, minulla on kyseisiä örkkejä:
-6 Full commandin osaa. (2 jokaista).
-5 Keihäällä. (Yksi vapaa käsi.)
-8 Kahdella Chopalla.
-6 Keihäällä ja kilvelä.
-12 Chopalla ja kilvellä.
-3 Örkki figuuria jossa on 2 Choppaa ja kilpi.
= Yhteensä 40.
Miten minä voin nuo jakaa niin että rykmentit hyväksytään? Tavoitteena olisi saada 2-4 rykmenttiä.
Suurin osa on suhteellisen hyvin maalattu. Mutta noin 2-3 eivät (Olen ostanut osan käytettynä).
Command group (3)aatami kirjoitti:Ok. Katsastan mikä on tilanne örkeilläni, ja sitten muokkaan sen tähän viestiin.Mr Cartier kirjoitti:Sanoisin että vähintään 1/3 saa olla poikkeavia yksilöitä, ja sekin vähän riippuu toteutuksen tasosta. Neljännes tai vielä vähemmän jos toteutuksen tasoon ei olla nähty vaivaa lainkaan. Kaikki on suhteellista. Yksikön keskelle piilottaminen on vanha ja hyväksi todettu tapa, toinen on viimeisen rivin täytteenä oleminen niin että poistuvat ensimmäisten kuolemien myötä. Pitää myös muistaa että komentoryhmä on oiva tapa saada poikkeavia yksilöitä "piiloon", sillä niiden kuuluukin olla erilaisia jossain määrin. Massiivisen lipun takana on myös yksi vakiopaikoista.
-8 Kahdella Chopalla.
-6 Keihäällä ja kilvelä.
= Yhteensä 40.
Miten minä voin nuo jakaa niin että rykmentit hyväksytään? Tavoitteena olisi saada 2-4 rykmenttiä.
Suurin osa on suhteellisen hyvin maalattu. Mutta noin 2-3 eivät (Olen ostanut osan käytettynä).
12 Choppalla ja kilvellä
3 kahdella chopalla ja kilvellä
7 kahdella chopalla
=25 örkin unitti, joilla on peliteknisesti chopat ja kilvet
Command group (3)
5 keihäällä
6 keihäällä ja kilvellä
1 kahdella chopalla oleva
=15 örkin unitti, joilla on peliteknisesti keihäät ja jos haluat niin kilvet
Toivottavasti örkkejen minimi unit koko ei ole 20+?
Ei pitäis sen kummempaa olla. Noin ei varmasti kukaan tuu vikisemäänkään mitään, paitsi jos se minimi yksikkö koko on 20+..
Mutta tolleen jotenkin jaat ne. Käytä maalaisjärkeä, sillä pääsee pitkälle. Ja eikö järkevämpää vaihtaa ne aseistukset sillä tavalla että ne saisi helposti jaettua? Ostat vaikka yhden boxin niitä boyzeja niin siitä saat aseita, jos sinulla ei ole niitä ja lisää örkkejäkin.
Eri aseisia käsiä tulee örkkiboksissa mielin määrin, joten siitä ei minulla ei ole pulaa.Xenon kirjoitti:Command group (3)aatami kirjoitti:Ok. Katsastan mikä on tilanne örkeilläni, ja sitten muokkaan sen tähän viestiin.Mr Cartier kirjoitti:Sanoisin että vähintään 1/3 saa olla poikkeavia yksilöitä, ja sekin vähän riippuu toteutuksen tasosta. Neljännes tai vielä vähemmän jos toteutuksen tasoon ei olla nähty vaivaa lainkaan. Kaikki on suhteellista. Yksikön keskelle piilottaminen on vanha ja hyväksi todettu tapa, toinen on viimeisen rivin täytteenä oleminen niin että poistuvat ensimmäisten kuolemien myötä. Pitää myös muistaa että komentoryhmä on oiva tapa saada poikkeavia yksilöitä "piiloon", sillä niiden kuuluukin olla erilaisia jossain määrin. Massiivisen lipun takana on myös yksi vakiopaikoista.
-8 Kahdella Chopalla.
-6 Keihäällä ja kilvelä.
= Yhteensä 40.
12 Choppalla ja kilvellä
7 kahdella chopalla
=25 örkin unitti, joilla on peliteknisesti chopat ja kilvet
Command group (3)
5 keihäällä
6 keihäällä ja kilvellä
=15 örkin unitti, joilla on peliteknisesti keihäät ja jos haluat niin kilvet
Toivottavasti örkkejen minimi unit koko ei ole 20+?
Ei pitäis sen kummempaa olla. Noin ei varmasti kukaan tuu vikisemäänkään mitään, paitsi jos se minimi yksikkö koko on 20+..
Mutta tolleen jotenkin jaat ne. Käytä maalaisjärkeä, sillä pääsee pitkälle. Ja eikö järkevämpää vaihtaa ne aseistukset sillä tavalla että ne saisi helposti jaettua? Ostat vaikka yhden boxin niitä boyzeja niin siitä saat aseita, jos sinulla ei ole niitä ja lisää örkkejäkin.
Örkkien yksikkö koko on 10+.
Noin voisin tehdäkkin. Mutta tuo Keihäs ei ole kovin hyvä vaihtoehto örkille muihin verrattuna. Ja tähtäyksenä olisi kaikilla olevan choppa ja kilpi. Keihästähän voi käyttää Choppana (Choppa on armeijakirjan mukaan vain painava ase). Vaihtoehtoisesti tottakai 30 (Choppa ja kilpi) ja 10 örkin (2 Choppaa) yksikkö voisi olla.
Tuplapostaan nyt, koska asia on uusi ja kukaan tuskin selailee topicceja etsien edittejä...
Eli, olen tullut päätökseen tehdä asian näin:
Command group (3)
7 kahdella chopalla.
=10.
Rykmentti kahdella chopalla.
Command group (3)
12 Choppalla ja kilvellä
5 keihäällä
6 keihäällä ja kilvellä
=30.
Rykmentillä pitäisi olla Chopat ja Kilvet.
Hyväksyttäisiinkö tällaiset rykmentit?
Command group (3)
7 kahdella chopalla.
=10.
Command group (3)
12 Choppalla ja kilvellä
5 keihäällä
6 keihäällä ja kilvellä
=30.
Kyllä todenäköisesti. Mutta 10 örkin yksikkö ei ole kovin käytännöllinen.. Edelleenkin riippuen turnauksen ja kanssapelaajien vaatimustasosta.. Ja jos sulla niitä aseita on niin vaihdat vaan kaikille tilanteeseen kuuluvan varusteen niin ei jää kellekkään epäselvyyksiä. Mutta tämä keskustelu täällä loppuu nyt tässä viestiketjussa tähän. Tämä on ropekerhoa varten tehty keskustelu, täällä ei keskustella säännöistä. Joten jatketaan ropekerhoa koskevien asian tiimoilta.aatami kirjoitti:Tuplapostaan nyt, koska asia on uusi ja kukaan tuskin selailee topicceja etsien edittejä...
Command group (3)
7 kahdella chopalla.
=10.
Command group (3)
12 Choppalla ja kilvellä
5 keihäällä
6 keihäällä ja kilvellä
=30.
Jos on vielä jotain kysyttävää tai epäselvää niin voit postata tuonne FB: Perusteet osioon.
- Mr Cartier
Ropekerho ensiviikolla normaaliaikaan. Mikkelin turnauksen jälkeen (sitä seuraava kerta) saattaa mennä tiukille vetäjien väsymystason vuoksi, mutta mikäli sessiota tosiaan ei tule, niin siitä ilmoitetaan erikseen täällä.
Vahingosta viisastuu.
Eipä se discotila sieltä minnekään karkaa vaikkei siellä herrat järjestäjät olisikaan, esim. minä voin kyllä katsella että paikat jää asialliseen kuntoon jne.Mr Cartier kirjoitti:Ropekerho ensiviikolla normaaliaikaan. Mikkelin turnauksen jälkeen (sitä seuraava kerta) saattaa mennä tiukille vetäjien väsymystason vuoksi, mutta mikäli sessiota tosiaan ei tule, niin siitä ilmoitetaan erikseen täällä.
- Mr Cartier
Hyvä homma, vaikka saattanee esim. Mordheim-kampanjan pelit jäädä pitämättä kyseisessä tapauksessa, kun kerran kaikki tavarat kulkevat allekirjoittaneen takakontissa.
Mutta kuten sanoin, mikäli näin käy, niin siitä ilmoitetaan etukäteen.
Mutta kuten sanoin, mikäli näin käy, niin siitä ilmoitetaan etukäteen.
Vahingosta viisastuu.