"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitenkähän voittasin örkit empirellä

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
elector count

Mitenkähän voittasin örkit empirellä

Viesti Kirjoittaja elector count »

Joo mulla ois tässä tämmönen ongelma ku noi greenskinit on meinannu vähä hyppiä silmille et mitä tekis

Armeijat n.1000pts

Armeijani on:
20militia freecompany
19Spearman
1Great cannon
1Captain
8Knightly order
8Knights of the white wolf
18Handgunner

Örkeillä on
8goblin wolf rider
40nightgoblin
32orc boyz w/two hand weapon
1goblin spearchucka
16orc boyz w/bow
2rivertroll (vaik eikös niitä pitäs olla väh3)
1orcbig boss
(muistaakseni nämä)

Neuvokaa mitä tehä ku oon yrittäny voitta niitä varmaan viis kertaa hounolla menestyksellä. :(
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Hanki vaikka volley gun tms. ja maagi.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
hc_andersen

Viesti Kirjoittaja hc_andersen »

Hmm. No näyttää siltä että teillä molemmilla on hieman puutetta valinnanvarasta, mutta sillä mitä sinulla on pitäisi jo pärjätä ihan kivasti.

Muutamia pointteja armeijakoostumuksesta:
-Pumppaa se iso spearmen unitti hyväksi kapteenilla ja kahdella detachmentillä (esim. 6 handgunneria ja 10 free company)
-Deployaa loput 10 free companya uhrattavaksi, ja koita houkutella joku vihulaisunitti niiden perään pois itse päätaistelusta
-12 handgunneria kukkulalle jos mahdollisuudet on, samoin tykki
-Ritareilla paukutat läpi samasta flankista

Ei pitäisi olla erikoisen vaativaa. Istut ja ammut muilla, ritareilla hyökkäät. Tähtäät ritarit isoihin örkkilaumoihin, ammukset trolleihin ja wolf boyzeihin.
elector count

Mitenkähän voittaisin örkit empirellä

Viesti Kirjoittaja elector count »

Vois toimia en oo vielä kerenny ostaa enempää figuja koska oon keränny empireä vasta pari kuukautta
Aleksi Pesonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aleksi Pesonen »

hanki hellplaster vai mikä se nyt oli. örkit on kyl helppo voittaa on kokemuksia häviöstä.
c0mmy

....

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Vahva tykistö selustaan. Käytä Detachment rulea hyväksesi.Ota ihmeessä Hellblaster tai kaksi.

Örkeiltä kannattaa varoa Big`Uneja,Bläck örkkejä,fanatikkoja ja taikoja.

Foot of gork pystyy liiskaamaan tykkejäsi komeasti :o
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Mortar?
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Agathokles

Viesti Kirjoittaja Agathokles »

Täällä se Perkel? juonii mua vastaa :wink: . No vitsi vitsi. Oli hyvä ku katoin noit listoja nii huomasi et kovin on tutun näkösiä (ja kyllä mulla on 3joki pervoo, ja noi örkit on jaettu kahtee ryhmää ja toiset ovat big uneja.
Älä riko minun ympyröitäni: Arkhimedeksen viimeiset sanat
artemis

Viesti Kirjoittaja artemis »

ei millään pahalla mut oon örkkien puolella koska ite pelaan niillä ja oon aina hävinnyt ja yks ärsyttävä voittaja on ollut empire ja niiden hand gunnerit :x :x :x :x :x :x
Agathokles

Viesti Kirjoittaja Agathokles »

[quote="artemis"]ei millään pahalla mut oon örkkien puolella koska ite pelaan niillä ja oon aina hävinnyt ja yks ärsyttävä voittaja on ollut empire ja niiden hand gunnerit :x :x :x :x :x :x[/quote]

No ei niiden handgunthereide kaato nii vaikeaa voi olla. Kokeile vaikka kärryillä tai wolf raidereilla päästä flankkii or something.
Älä riko minun ympyröitäni: Arkhimedeksen viimeiset sanat
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Käy osoitteessa http://www.warhammer-empire.com siellä war roomissa on yks taktiikka örkkejä vastaan
MädMäx

Viesti Kirjoittaja MädMäx »

Riippuu haluatko lähitaistelu armeijan vai ampuvan. Ampuvaan armeijaan ehdottomasti mortar ja hellblaster.

HtoH armeijaan paljon jalkaväkeä ja niiille detachmentteja, handgunnereita tukemaan hyökkäyksiä, pistolierit on ihan must kans, empiren parhaimpia joukkoja.

Itse en knighteista oikein perusta, kuin pienenä flank yksikkönä, ovat liian kalliita ja nykyisellään ei isosta jalkaväki yksiköstä oikein tahda päästä rynnäköimään läpi vuorossa, niillä kun alkaa combat result melkein aina siitä 5:stä.

Empiren detechmenteissa on se hyvä, että voit käytännössä vain antaa vihollisen hyökätä kimppuusi, ja counter chargata sitten, jos vastustaja koittaa vältellä tätä niin sillä kuluu siihen luultavasti ylim. vuoroja ja sillä aikaa ampuvat yksiköt jauhavat, hellblasteri ainakin on iloinen jos 12'' päässä on isoja jalkaväki blokkeja :wink:
Hold the line!
Phoenix_fx

Viesti Kirjoittaja Phoenix_fx »

Empirellä kannattaa yleensä valita missä ja mitä vastastaan taistelee ampumalla. Eli jos ja kun örkkien taktiikka on tod.näköisesti "turbolla meleeseen", kannattaa miettiä mitä unitteja vastaan haluat mäiskiä. Tykistö kannatta sijoittaa niin, että se pääsee mahdollisimman nopeasti ampumaan kovia örkki unitteja. Mortari on ehkä hiukan tuhnu T4- poppoota vastaan mutta saa sillä gobbot juoksemaan karkuun. Eli jos mortariin päädyt , älä tuhlaa sitä ampumalla örkkejä jos tarjoilla on pehmeämpää lihaa. Hellblaster on aika hyvä ratkasu, yleisesti ottaen ehkä v-mäisin empiren koneista. Tokihan se räjähtää nätisti mutta jos se vie mukanaan yhden big un- tai bord boyz unitin niin homma OK. Handgunnereilla kannattaa yrittää vaikuttaa vastustajan deploymenttiin tekemällä sellanen "tulialue" joka näyttää varsin epämiellyttävältä kulkea. Tuo temppu on aika hankala ja sen onnistuminen riippuu tietty skenariosta sekä maastosta (eikä unohdeta vastapelaajaa). Mäet on (meikein)aina hyvä homma kun aletaan asettamaan ampujia paikalleen.

Tulipas paljon itsestään selvyyksiä vai mitä?:oops:

Night gobbot sisältävät yleensä aikas ikävän ylläri, pahimmassa tapauksessa muistaakseni kolme. Eli fanaatikot kannattaa hakea pois skouteilla tai joillain vastaavilla uhrattavissa olevilla kavereilla.

Kannattaa harkita muutamaa flagellanttia mukaan omaan jengiin. säälimättömän tehokas jumitus unitti.

Ja vielä tulee... Noista rölleistä pääset eroon ottamalla yhden fire maagin. Heität yhden tuli loitsun rölleihin ja ne oli siinä. Trollien ainoa kova juttu on regaaminen ja kun ne ei sitä enää tee, yksi tykinkuula lopettaa ne aika näppärästi. Ja on se fire maagi muutenkin ihan ok veijari, ainakin sille saa dispell scrolleja muutaman ähdettyä (vastustajallasi ei tainnut olla kuitenkaan maagia, vai..?).

No niin, siinä sitä oli... Vielä kun muista varoa flankkia(wriders) niin aika hyvin homma näyttäisi olevan hanskassa! :D
Who? Me? No, it was that other guy...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”