Hauskat mokat
-
Alien of Change
Hauskat mokat
Kertokaa mitä hauskoja mokia on tullut taistelu raporteissa, liimauksessa ja muita mokia mitä on tullut harrastuksen aikana.
Itselläni tuli semmonen moka että kun ostin kaksi chaos terminator lord/sorceser pakkausta joista olisin tehnyt sorcesrin ja lordin. Kun liimasin osia yhteen niin huomasin että sorceserillä oleva base oli selvästi pienempi kuin lordin basella. Myöhemmin huomasin että jalat olivat lordilla selvästi paksummat.
En välittänyt eroista yhtään ja ostin myöhemmin uuden acocalypse armeijaa varten. Aioin tehdä siitä sorceserin ja huomasin että sen base oli myös pieni. En välittänyt siitä yhtään. Myöhemmin annoin vanhan sorcesrin kaverille.
Nyt teidän vuoro kertoa mokistanne :)
Itselläni tuli semmonen moka että kun ostin kaksi chaos terminator lord/sorceser pakkausta joista olisin tehnyt sorcesrin ja lordin. Kun liimasin osia yhteen niin huomasin että sorceserillä oleva base oli selvästi pienempi kuin lordin basella. Myöhemmin huomasin että jalat olivat lordilla selvästi paksummat.
En välittänyt eroista yhtään ja ostin myöhemmin uuden acocalypse armeijaa varten. Aioin tehdä siitä sorceserin ja huomasin että sen base oli myös pieni. En välittänyt siitä yhtään. Myöhemmin annoin vanhan sorcesrin kaverille.
Nyt teidän vuoro kertoa mokistanne :)
- Pohjolanharmaa
Re: Hauskat mokat
Etsin tässä taannoin kissojen ja koirien kanssa päivänvalolamppua maalaamista silmälläpitäen. Ongelmaksi muodostui, että kun viimein löytyi itse lamppuja, olivat ne ainoastaan sillä isommalla kierrekannalla varustettuja hehkulamppuja. Kyseistä isoa kantaa huolivia, säällisen kokoisia pöytävalaisimia, ei sitten tahtonutkaan löytyä millään. Kaikki tuntuivat olevan tarkoitettu vain pienemmällä kannalla tai sitten nastoilla varustetuille lampuille. Viimein löysin pienen ja sievän valaisimen, johon tuli sellainen ihmenystyröillä kiinnitettävä led-lamppu, jonka myyjä kehaisi kestävän 50000 tuntia, käytännössä siis koko loppuikäni, mikäli en sitä vuorokaudet läpeensä polttaisi. Hintaa lampulla oli jotain 12€ eli "hiukan" enemmän kuin tavallisella hehkulampulla. Ylpeydestä säteillen kannoin aarteeni kotiin kuin vastasyntyneen pienokaisen; ainoastaan pudottaakseni sen välittömästi sisälle päästyäni keittiön kiviselle työtasolle! Sirpaleet vain lentelivät ympäri kyökkiä, kun seisoin sanattomana töppäilyni seurauksia tuijottaen. 50000:en tunnin lamppu kesti minun käsittelyssäni melko tarkkaan yhden tunnin. Selvisin kuitenkin nopeasti tilanteen vaatimaan räjähtävään toimintaan ja ankarasti vittua karjuen paiskasin lamppurähjän roskakoriin niin lujaa kuin ikinä jaksoin. Loppuillan murjotin makuuhuoneen pimeydessä ja mietin, kuinka rankaisisin itseäni fyysisesti sekä henkisesti tästä sanomattomasta typeryydestä. Seuraavana päivänä lampsin sitten kohtalooni alistuneena samaan putiikkiin ostamaan uuden lampun (noin 12€, joko mainitsin). Katsoin kuitenkin tarkasti, ettei sama myyjä olisi työvuorossa ja tulisi kyselemään typeriä kaiken maailman lampuista ja valaisimista ja mitä niitä nyt onkaan...
Se on piis tai tulee turpaan!
No olen onnistunut laittamaan GWn super glueta väärälle puolelle erästä melkein symmetristä osaa (en muista mikä se oli) ja sitten aloin painamaan sitä liimauskohteeseen (painoin jokusetpari minuuttia ja kovaa kun oli aika vaikea osanen). Sitten huomaan että on ihan väärä puoli ja sitä osasta oli kiva alkaa irroittelemaan sormesta...
Makasin myös kerran sohvalla ja huomasin selässäni jotain. Ajattelin että se on varmaan se risti painunut selkään. Noustessani huomaan että sehän oli juuri meillä pelanneen kaverin orjarotta joka oli mennyt ihan palasiksi! Hivutin rotan vaivihkaa kaverin laukkuun eikä ole varmaan vieläkään huomannut...
Makasin myös kerran sohvalla ja huomasin selässäni jotain. Ajattelin että se on varmaan se risti painunut selkään. Noustessani huomaan että sehän oli juuri meillä pelanneen kaverin orjarotta joka oli mennyt ihan palasiksi! Hivutin rotan vaivihkaa kaverin laukkuun eikä ole varmaan vieläkään huomannut...
-
Alien of Change
Lisään vielä kaksi hommaa.
Olin ostanut WD lehden jonka mukana tuli space marine terminator ja örkki nobi. Halusin tehdä terminaattorista kaaoksen terminaattorin. Liimasin strom boltterin, vaikka minun piti liimata combi-melta. Yritin sitten irrottaa sitä tunnin kun muistin sen vasta silloin kun liima oli kuivunut. Tunnin päästä sain strom boltterin pois ja käde olivat täynnä haavoja ja verta valui.
Toinen moka oli kun maaloin kaaos marsujani. Aloin maalata aseita boltgun metal maalilla ja ihmettelin missä se oli. Katsoin löytyisikö se lattialta. Huomasin maalipurkin lattialta avoimena! Lattialla oli maalia ja housuissani. Kiroilin ja äiti huomasi sotkun. Äiti alkoi kiroilemaan ja alkoi raivota minulle.
Olin ostanut WD lehden jonka mukana tuli space marine terminator ja örkki nobi. Halusin tehdä terminaattorista kaaoksen terminaattorin. Liimasin strom boltterin, vaikka minun piti liimata combi-melta. Yritin sitten irrottaa sitä tunnin kun muistin sen vasta silloin kun liima oli kuivunut. Tunnin päästä sain strom boltterin pois ja käde olivat täynnä haavoja ja verta valui.
Toinen moka oli kun maaloin kaaos marsujani. Aloin maalata aseita boltgun metal maalilla ja ihmettelin missä se oli. Katsoin löytyisikö se lattialta. Huomasin maalipurkin lattialta avoimena! Lattialla oli maalia ja housuissani. Kiroilin ja äiti huomasi sotkun. Äiti alkoi kiroilemaan ja alkoi raivota minulle.
jossain aikasemmassa ketjussa sanoin tämän saman (todella vanhassa ketjussa)
olin juuri aloittanut 40k:n örkeillä. setäni luovutti ilomielin hänen nuoruudessaan ostamansa örkit pois (osa oli maalaamattomia). tietenkin heti aluksi menin maalaamaan niitä. kun maalaus oli suoritettu, lähdin käymään vessassa (huoneen ovi jäi auki) ja kun palasin, 3 v pikkuveljeni oli värjännyt yli puolet armejastani kirkkaalla vaaleansinisellä revellin maalilla. en ole sen jälkeen (vieläkään) maalannut niitä uudestaan, onhan siitä jo 5-7 vuotta aikaa ja olin vielä ala-asteella.
mitä opimme... jos perheessä on pieniä lapsia, suojele keinolla millä hyvänsä (nyt lainataan isäni jalkapallon puolustus taktiikkaa: REVI, PURE, RAASTA)
olin juuri aloittanut 40k:n örkeillä. setäni luovutti ilomielin hänen nuoruudessaan ostamansa örkit pois (osa oli maalaamattomia). tietenkin heti aluksi menin maalaamaan niitä. kun maalaus oli suoritettu, lähdin käymään vessassa (huoneen ovi jäi auki) ja kun palasin, 3 v pikkuveljeni oli värjännyt yli puolet armejastani kirkkaalla vaaleansinisellä revellin maalilla. en ole sen jälkeen (vieläkään) maalannut niitä uudestaan, onhan siitä jo 5-7 vuotta aikaa ja olin vielä ala-asteella.
mitä opimme... jos perheessä on pieniä lapsia, suojele keinolla millä hyvänsä (nyt lainataan isäni jalkapallon puolustus taktiikkaa: REVI, PURE, RAASTA)
ja mitäs tähän kirjoittaisi
Noh minä satuin liimailemaan kääpiöitäni kasaan. Sitten tuli kaksi osaisen metallifigun vuoro. Laitoin liimaa osien väliin, ja tuin ne toisella figulla, ettei tarvitsisi koko iltaa odotella. Menin lueskelemaan uusinta White Dwarfiani ja satuin nojaamaan toiseen käteeni. Kun olin lukenut "tärkeimmät" kohdat, olin lähdössä katsomaan figujani. Yritin laskea käteni muttei se liikkunut mihinkään. Vasta silloin tajusin käyttäneeni sitä metalliliimaa, joka vuosi. Kättä olikin sitten aika "hauskaa" irrotella poskesta, ja kun se lopulta irtosi poski jäi veres lihalle, kun nahaka lähti. Ei tuntunut juuri sillä hetkellä hirveän huvittavalta.
Hands_of_blue kirjoitti: Varoituksen mukaan kyseinen työkalu nimittäin saattaa aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta Californian osavaltiossa.
Wargamers do it on the table.
No kyllä itsellenikin on käynyt vaikka mitä, mutta kaverilleni on käynyt kaikkein paras; hänellä on erittäin hauras Gorbad Ironclaw, joka menee joka paikassa rikki. Kaveri oli juuri lähdössä tulemaan meille pelailemaan örkeillään, ja laittoi kaikki kamat autoon, mutta pisti Gorbadin auton päälle, että voi ottaa sen matkan ajaksi käsiinsä. Mutta tietysti Gorbad unohtui katolle, ja kun auto lähti liikkeelle, Gorbad oli parinkymmenen metrin ajomatkan verran katolla ja sitten tippui hirveällä kolinalla maahan. Siinä oli kaverilla liimailemista kun Gorbad oli ties kuinka monessa osassa :).
- P. Ruuhijärvi
Pelattiin kaverin kanssa pienessä ''Unen''tokkurassa matsi 'kytkoota(4.Ed). Omega-mission sieltä pamahti, ja sitten alettiin pelaamaan. n. vuorolla neljä huomasimme, että unohdimme Dusk & Dawnin, Infiltraten, Deep Striken, Concealmentin ja Escalationin. Nauraahan siinä piti.
Ilfierno kirjoitti: Sun pelkästä viestistä tietää kuka sen kirjottaa, ei tarvi nimeä katsoa. Sen verran omaperäisellä tavalla kommentoit.![]()
- Machine_Spirit
Mä olin jostai syystä joskus laittamassa GW:n pikaliimaa Geelinä olkapäille. Onneksi äippä huomas.
Helppoa rakastavaisilla ei ole syystä että muinaisessa Ruotsissa kuningas vaihtui aina kun 3-10 partaista hevimetalliäijää kerääntyi yhteen. Asiat ovat monimutkaisia...
Joskus vuosia sitten minulla oli Tomb Kingejä paketillinen, jotka olin maalannut ja koonnut vähän niin ja näin. Olin jättänyt ne keskelle oman huoneeni lattiaa sillä aikaa kun katsoin telkkaria vieressä olevasta kerrossängystä käsin. Minulla oli jostain syystä yläpedissä mukana säkkituoli, ja kun katsomani ohjelma loppui, heitin epähuomiossa painavan säkkituolin alas lattialle suoraan Tomb King figujen päälle. Ei siinä vielä mitään, tuollaisestahan keposesta tärskystä ukot olisivat säästyneet vielä suht. kunnossa, mutta kun hyppäsin vielä itse säkkituolin päälle, kuului vieno rusahdus ja tajusin mitä oli tapahtunut.. Lähes kaikki mahdolliset figujen raajat olivat poikki, voi sitä surun päivää.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Mitähän hauskaa sitä on itse mennyt tekemään... Kerran hörppäsin vesimukistani, oli todella hyvän makuista se muutaman päivän siinä kupissa lillunu vesi jossa oli vähän kaikenlaisia maaleja. Piti ottaa se viereinen muki. :) Avoimesta maalipurkistakin on tullut hörpättyä, hiukan kitkerää mutta ei muuta vikaa siinä maussa. Väsyneenä ei kannata maalailla, aivot niin jumissa ettei tiedä mitä tekee.
metalli ukkoa liimailessani superliimalla ihmettelin miksi ei tule liimaa. Rupesin sitä kaksin käsin kaikin voimin puristamaan ja kun mitään ei tullut niin lovutin, ja aioin laittaa liiman pöydälle, ja kas kummaa oli sitä liimaa tullut mutta liima oli ollut väärin päin ja kädet oli kiinni toisissaan. puolen tunnin manaamisen jälkeen sain käteni irti(minkä seurauksena manasin vielä kovempaa) ja sen seurauksena nahkaa käsistä irti. oli hauskaa...
olipa kerran mutta ei sitten ollu toista kertaa.
Iki-ihanien vanhojen kierrettävien maalipurkkien kanssa sattui ja tapahtui. Iloisimmat muistot syntyivät musteiden käytöstä kun purkki ei pysynyt tiiviisti kiinni mutta toisaalta myös korkki kuivui lujasti kiinni saaden aikaan vuotavan maalipurkin jota ei saanut kunnolla auki. Näitä kun innokkaat ala-asteikäiset kaverukset lähitivät puukoin avaamaan sai lattia itselleen uutta väriä (sekä maalia että verta...)
Ihan tavallista on tapahtunut, kuten, että pikaliima levisi Eldar Warlockin päälle, kun ei aluksi tahtonut tulla. Sitten tietenkin huuhtelin nopeasti lämpimällä vedellä, mikä varmaan sai liiman jähmettymään nopeammin. Ihan hyvin kuitenkin lopulta lähti pienellä viilalla, mutta maalausinto ehti tuossa ajassa hieman laantua.
Kierrekorkkipurkit aukeavat helposti, kun laittaa puukon teräpuolen korkin ja purkin väliin ja kääntää terää ylöspäin. Kuuluu pintä natinaa ja, kun on joka puolelta tehnyt niin korkki aukeaa helposti. Ei tarvitse voimaa eikä mitään, eikä siitä tarvitse sen hankalampaa tai vaarallisempaa tehdä. Jokaiseen kiinnikuivuneeseen purkkiin on tähän mennessä toiminut.
Kierrekorkkipurkit aukeavat helposti, kun laittaa puukon teräpuolen korkin ja purkin väliin ja kääntää terää ylöspäin. Kuuluu pintä natinaa ja, kun on joka puolelta tehnyt niin korkki aukeaa helposti. Ei tarvitse voimaa eikä mitään, eikä siitä tarvitse sen hankalampaa tai vaarallisempaa tehdä. Jokaiseen kiinnikuivuneeseen purkkiin on tähän mennessä toiminut.
Miau.
-
Kolmastoista
- Peliporukkavalvoja
Toinen keino on painaa kämmenen "tyvellä" (vaikea selittää, mutta kämmenen "alaosa" ranteen alla kun painat käden lattiaa vasten pystysuoraan, mikä lie olisi oikea termi o.O) vaakatasossa lattialla/tuolilla/pöydällä olevan purkin korkin rajalle, juuri ja juuri purkin puolelle. Saa painaa joskus melko voimakkaastikin, mutta kun käy purkin joka sivulta läpi niin että kuuluu pieni rusahdus, niin sen jälkeen korkki aukeaa helposti. Liian kovaa ei kannata painaa, tai purkki murtuu rikki ja maalit leviävät ympäriinsä. Ja näin täytimme hauskat mokat -osuudenkin viestistä.Vesihiisi kirjoitti:Kierrekorkkipurkit aukeavat helposti, kun laittaa puukon teräpuolen korkin ja purkin väliin ja kääntää terää ylöspäin. Kuuluu pintä natinaa ja, kun on joka puolelta tehnyt niin korkki aukeaa helposti. Ei tarvitse voimaa eikä mitään, eikä siitä tarvitse sen hankalampaa tai vaarallisempaa tehdä. Jokaiseen kiinnikuivuneeseen purkkiin on tähän mennessä toiminut.
Tulipas purkki-korkkimainen selitys.
- Khorne Marien
Huomastin,että aika moni käyttää super attack -liimaa,kuten minäkin.Kerran,kun liimapurkki ei millään auennut, rupesin repimään sitä korkkia irti,ja tadaa,lensi liimaa suoraan sormille.Kiva siinä rueta kuivuneita sormenpäitä peittelemään.(Kukaan ei huomannut.=P)Toisen kerran liimasin pari lizardmen saurus warriorin kättä kiinni pöytään.Puukolla lähti irti.Ja vielä ,kun konfatun orkin jalasta rupesin leikkaamaan puukolla ''kiinnitysosia'' pois ,niin aukaisin sormenpään aika verisesti.
Noihin brute-force kikkailuihin ei kannata valita sitä työpöydän terävintä skalpellia. Jos lipsahtaa niin, joku tylsä mora ei välttämättä tee juuri mitään vahinkoa. Noista vuotavista ja kiinni kuivuvista musteista kierrekorkkeineen on kyllä ikäviä muistoja maalausvuosilta. :)
Itse kun olin poistamassa valu jälkiä movi demonistani lipesi veitsi ja vóila peukalosta puuttui siivu siihen keskeytyi työskentely kun piti peukaloa paikata.
Ent. Imperial General
Kierrekorkillisiin maalipurkkeihin voisin neuvoa oman niksini: maalilaatikossani on aina vahvat papukaijapihdit, näillä saa tiukatkin purkit auki ilman aivan hirveätä voimankäyttöä.
Galleriaan pääsee tästä.
Mulla oli sellainen mistä lie halpahallista kaivettu tiukkojen pullonkorkkien avaamiseen (alunperin keittiöön) suunniteltu kumilätky, tämä siis mahdollisti kovankin käsin kääntämisen ilman objektin pyörimistä nyrkin sisällä. :PRejector kirjoitti:Kierrekorkillisiin maalipurkkeihin voisin neuvoa oman niksini: maalilaatikossani on aina vahvat papukaijapihdit, näillä saa tiukatkin purkit auki ilman aivan hirveätä voimankäyttöä.