Kaivelin kaappeja tuossa siivouspäivänä ja silmille osui pohjamaalattu rotan rotisko. Jäi sen verran kaivelemaan moinen, että piti pistää hänelle hitusen väriä pintaan. Tosiaan kesän 2004 jälkeen en ole siveltimiin ja maaleihin koskenutkaan, mutta yllättävän hyvänä olivat säilyneet. Jotkin wanhoille korkeilla varustetut maalit olivat halkeilleet purkkinsa pohjalle, mutta uudemmat olivat sekoituksen jälkeen kuin uusia. Hämmentävää. :)
Mutta asiaan. En edes tiennyt mikä ukko tämä kyseinen kaveri oli, kun maalaushomman aloin. Tein jo pohjatyöt valmiiksi ja sitten aloin selaamaan netistä. Mystisen sankarin henkilöllisyydeksi paljastui Grayseer Thanquol. Muuta en hänestä tiedä, mutta lie se tarpeenkaan? Kuitenkin kuvien pohjalta selvisi, että kaavun tulisi olla harmaan, eikä suinkaan punainen. Tällaista sattuu. Pahoittelut väärästä fluffista. Pistäkäähän silti ronskisti kommenttia tulemaan, mikä äijässä on hyvää ja mikä huonoa. Tai vaikka lähinnä maalauksesta nyt kommenttia kaipaan, vaan saa itse isännästäkin haastella. Itse olen suht tyytyväinen. Osa maaleista on liian paksuja ja osassa kohtaa jälki on könttistä. Vanhat maalit ovat vanhoja. Kuvat on hitusen pimeitä, mutta kyllä niistä nyt aavistuksen saa, mistä tässä on kyse. Enjoy or cry.

Tässä innostuin jo vähän sisustamaan, ja tunkipa joku liskohirviökin kuvaan mukaan...