Metallien hinta laskussa, myös tinan
Re: Metallien hinta laskussa, myös tinan
Tässä on samanlainen juttu, niinkuin vaikka moottoripyörissä. Voihan joku kehua vaikka Suzukia maasta taivaaseen, mutta ei se siitä harrikkaa tee, eikä se harrikaksi kehumalla muutu ;) Se voi olla nätti ja se voi olla nopea, mutta se on silti japsipyörä. Samoin muovi saa olla kuinka sievää tahansa, mutta se ei ole metallia, vaikka kuinka kehuttais. Ennemmin pelaan laatikon pohjalla täysin muodottomaksi pyöristyneellä ikivanhalla lyijyfigulla, kuin parhaalla uudella muoviukkelilla. Toisilla on vähän suvaitsevampi linja ja muutama poikkeus löytyy minunkin periaatteestani. Faban ensimmäiset kasariluurangot kelpaisivat minullekin. Ajoneuvot on myös pakko muovisena sietää. Muuten olen hiljalleen korvannut hävetysmuovia metallifiguilla, enkä yhtään ainoaa muoviukkoa tule enää eläessäni hankkimaan. Se on kyllä harmi, ettei esimerkiksi Lotrissa ole kääpiörangereita minulle...
Mitä taas hintaan tulee, niin se metallin halpeneminen ei takuulla figujen hinnoissa tule näkymään. Metallin kallistuminen sensijaan kyllä nostaa hintoja. Tämähän on aivan selvä juttu :)
Mitä taas hintaan tulee, niin se metallin halpeneminen ei takuulla figujen hinnoissa tule näkymään. Metallin kallistuminen sensijaan kyllä nostaa hintoja. Tämähän on aivan selvä juttu :)
Luumumehu on soturien juomaa
Metallifiguihin käännyn itsekkin. Ei siinä, gw:n muovifigut on monipuolisempia ja todella nättejä mutta niissä on paha virhe. Ne ilmeisesti tehään kovilla muoteilla koska niissä ei ole lainkaan "undercut"teja ja tämä syö yksityiskohtia.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
GW käyttää käsittääkseni nykyään (uusien figujen osalta) teräksisiä muotteja, koska ne ovat X kertaa halvempia tehdä ja kestävät myös eri tavalla.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
todellakin muoviukkojen huonoin juttu on se että kun tavaraa tehdään sarjatuotannolla siihen tulee helposti virheitä ja kuten sanottiin undercutit jäävät tekemätä.metalli ukoissa taas on se huono puoli että koska se ei jousta vaan vääntyy esim. keihäät ja joskus aseet(krootien haulikot) vääntyilevät ja joskus katkeavat(itselläni on vain puolet saurus teple guardien keihäistä jäljellä.) pahimmassa tapauksessa jalat vääntyvät eikä niitä saa takaisin paikalleen.mutta kyllä metalli ukot oikuistaan ja hankalista valuvirheistään huolimatta tuntuvat aidommilta ja paremmilta.itse kuitenkin toivoisin lentäviin ukkoihin joitain parempia ratkaisuja kuin muovitikut alle ja itsemodelli on tinaa. ovathan ne hienoja mutta itse joudun kohta ostamaan uuden slannin kroakin ja 2 terradonia(pahin juttu oli että kroakkiin piti porata reikä johon muovi kannatin laitettiin. :( ).
En nyt sanoisi että se on niin hirmu huono puoli metalliukoissa. Jos taipuvat, saa taivutettua helposti takaisin paikalleen ja jos katkeavat (käy harvemmin kuin muoviukoille) saa laitettua paikalleen greenstuffin ja liiman avulla. Näitä ohuempia kohtia voi kyllä myös vahvistaa stuffin avulla.lizard96 kirjoitti:metalli ukoissa taas on se huono puoli että koska se ei jousta vaan vääntyy esim. keihäät ja joskus aseet(krootien haulikot) vääntyilevät ja joskus katkeavat
Figuuriahan säilytetään kaapissa ja kaapista se siirretään pehmustettuun laukkuun pelipaikalle kuljetusta varten. Pelipaikalla figuuri nostetaan pöydälle, jossa sitä liikutetaan sääntöjen määräämillä tavoilla. Kun figu poistuu pelistä, se nostetaan syrjemmälle tai laukkuun. Kotona figu nostetaan laukusta kaappiin. En huomaa tässä normaalissa toimintaketjussa yhtään vaihetta, missä figu vääntyy tai muuten vaurioituu.
Pitää ihan paikkansa, mutta kannattaa ottaa huomioon jos vaikka kurottaessa mittaamaan pelipöydällä jotakin, kyynärpää osuu kevyesti figuuriin ja figuuri kaatuu, jolloin esim. sen käsi katkeaa huonolla tuurilla. Kyllä tällaista voi sattua kenelle tahansa.Huru-ukko kirjoitti:Figuuriahan säilytetään kaapissa ja kaapista se siirretään pehmustettuun laukkuun pelipaikalle kuljetusta varten. Pelipaikalla figuuri nostetaan pöydälle, jossa sitä liikutetaan sääntöjen määräämillä tavoilla. Kun figu poistuu pelistä, se nostetaan syrjemmälle tai laukkuun. Kotona figu nostetaan laukusta kaappiin. En huomaa tässä normaalissa toimintaketjussa yhtään vaihetta, missä figu vääntyy tai muuten vaurioituu.
Jos kyseessä on monesta osasta koottu ja pinnaamaton muovifigu, niin käsi luultavasti irtoaa liimauksesta. Pieni vaiva liimata takaisin. Tällaiset pikkuvahingot ovat niin marginaalitapauksia, ettei niitä kovin tarkkaan kannata ottaa huomioon, kun ostaa figua. Muovifigu on niin kevyt, että se kaatuu, kun sitä vain katsoo, mutta tuskin vaurioituu :) Otin asian puheeksi, kun täällä tuntuu olevan päällä käsitys, että figut hajoilevat noin vain jatkuvasti. Ei ne mihinkään normaalioloissa hajoa, mutta jos niitä säilyttää vaikka pesukoneen rummussa tavallisesti, niin hajoaahan ne. :)
- The Captain
- Valvoja
Minulla on periaate, että jos figu kaatuessaan hajoaa, se on huonosti liimattu. Metallifiguille teen liimausvaiheessa yleensä ns. kovuustestin eli heitän testimielessä lattialle (maton päälle, jottei parketti vioitu), ja jos osa irtoaa, liimataan uudestaan, paremmin.
Warjackeja ei kyllä tule paiskottua, koska niiden oma massa riittää jo vaurioittamaan figua, jos sen metristä pudottaa, mutta näissä sitten pinnaankin suosiolla kaikki epäilyttävät liitokset. Sormissavemputtelutesti saa riittää näille isommille koljateille.
Warjackeja ei kyllä tule paiskottua, koska niiden oma massa riittää jo vaurioittamaan figua, jos sen metristä pudottaa, mutta näissä sitten pinnaankin suosiolla kaikki epäilyttävät liitokset. Sormissavemputtelutesti saa riittää näille isommille koljateille.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Halpeneehan se raakaöljykin aina ajoittain, mutta harvoin se juuri näkyy pumpuilla. Nyt on kai 95 hinta tullut hieman alaspäin.
Olen itse harhaoppinen ja luopio, koska jo toistakymmentä vuotta figuja harrastaneena pidän tietyssä mielessä enemmän muovisista figuista. Sanotaan, että jos figu on hieno niin materiaalilla ei ole juuri väliä minulle. Tosin oikein pehmeä muovi on paskamaista maalata, mutta siitä tehdään aika harvoin hienoja figuja.
Olen itse harhaoppinen ja luopio, koska jo toistakymmentä vuotta figuja harrastaneena pidän tietyssä mielessä enemmän muovisista figuista. Sanotaan, että jos figu on hieno niin materiaalilla ei ole juuri väliä minulle. Tosin oikein pehmeä muovi on paskamaista maalata, mutta siitä tehdään aika harvoin hienoja figuja.
Tai huonosti suunniteltu. Itse voisin nimetä aika montakin metallifigua joissa on raivostuttavan pieniä osia, joita ei voi mitenkään pinnata mutta ne vaan pitäisi saada silti liimattua kiinni. En tiedä että miten suunnittelija on tarkoittanut ne liimattaviksi siten, että figu kestäisi oikeaa käyttöä. Välillä ne ovat jopa kokonaisuuden kannalta erittäin tärkeitä osia, eivät vain jotain pistimiä yms.Minulla on periaate, että jos figu kaatuessaan hajoaa, se on huonosti liimattu.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Hieman tullut alas. Onhan sitä nyt taas kohta myynnissä 1,249e/l. Eli joku 25snt vähintään nykyään tullut alas. Tietysti se, että miksi hinnat ei pomppaa sormia napsauttamalla alas johtuu varmaan ihan siitä, kun bensaa on ostettu aina varastoon sitten kalliimmalla hinnalla, niin tottakai se myydään sit kalliilla hinnalla pois, jotta saadaan omat pois. Varmasti GW:llä tämä on myös ollut mielessä. Juuri tehty hinnankorotus ja pam, raaka-aineiden hinnat laskivat ja eihän meillä ole juuri varastossa kuin muutama miljoona terminaattori-chaplainia. Eli voidaan ihmetellä, että miksi hinnat eivät tule alas.Gorkiporki kirjoitti:Halpeneehan se raakaöljykin aina ajoittain, mutta harvoin se juuri näkyy pumpuilla. Nyt on kai 95 hinta tullut hieman alaspäin.
Tai huonosti suunniteltu. Itse voisin nimetä aika montakin metallifigua joissa on raivostuttavan pieniä osia, joita ei voi mitenkään pinnata mutta ne vaan pitäisi saada silti liimattua kiinni. En tiedä että miten suunnittelija on tarkoittanut ne liimattaviksi siten, että figu kestäisi oikeaa käyttöä. Välillä ne ovat jopa kokonaisuuden kannalta erittäin tärkeitä osia, eivät vain jotain pistimiä yms.
Ja oikeasti, mikä ihme kommari-ajattelutapa oikeasti on kyteytynyt ihmisten mieliin kun kaikki on sitä, että mulle kaikki heti halvalla. Mutta kun omistaan pitäisi antaa pois niin sitten itketään pitkin hampain.
Huonosti suunnitelluista metallifiguista parhaimpana tulee mieleen PP:n Manowar Demolition Corps-figut. Niille kun yritti asettaa käsiä ja lekaa jotenkin fiksun oloiseksi niin ei hyvänen aika. Tuskaa, puhdasta tuskaa.
Vain metallifiguilla joita ei ole pinnattu. Muovifigu joka on liimattu muoviliimalla niin kestää erittäin kovakouraista käsittelyä. Itselläni ei ole yksikään figu, joka on liimattu muoviliimalla niin päässyt hajoamaan. Mutta pikaliimaa kun on käyttänyt niin siinä ei ole metalli- eikä muovifigutkaan kestänyt kovin hyvin. Sen lisäksi suorastaan inhoan metallisia figuja. Niin ärsyttäviä, niin helposti voivat hajota osiin, maalaaminen perseestä verrattuna esim. gw:n muoviukkoihin. Tämän lisäksi myös metallisia on ihan perseestä konvertoida.Aapo95 kirjoitti:Pitää ihan paikkansa, mutta kannattaa ottaa huomioon jos vaikka kurottaessa mittaamaan pelipöydällä jotakin, kyynärpää osuu kevyesti figuuriin ja figuuri kaatuu, jolloin esim. sen käsi katkeaa huonolla tuurilla. Kyllä tällaista voi sattua kenelle tahansa.
Ainut hyvä puoli metallifiguilla on. Se, että ne kestää nitromorssia ja vastaavia tököttejä, joka parantaa niiden jälleenmyyntiarvoa.
- Kynä-ääliö
Olen alussa ollut kova poika vannomaan muovin nimeen, mutta mieli on muuttunut. Muovista pidän silti koska sitä on helppo käsitellä, konvertailla/muokata ja liimailla. Muistan ensimmäisiä kertoja kun ostin metallifiguja. Kirosin ne heti! Samperi kun eivät kasassa pysy. Ja niitä on vaikeampi konvertoida. Mutta pari metallifigua myöhemmin olen ruvennut pitämään niistä, sillä niissä on sellanen hyvä tatsi. Painavat mukavasti ja ovat mutenkin hieman auteettisempia. Vaikka minulta puuttuu vieläkin pora ja muita tärkeitä metallin käsittelyyn tarvittavia välineitä pidän niistä hieman enemmän. Mutta silti on pakko käyttää muovi figuja ja se ei ole mielestäni paha asia. Muovi figut on kivoja omalla tavallaan helppoudessaa ja kepeydessään. Ja muovifigut ovat tulleet laadukkaiksi ja hienoiksi (vaikkakaan en pidä uusimmista Kaaosknihdeistä kuin vanhemmista vaikka ovat paljon halvempia kuin vanhemmat). Uudet pakkaukset ovat melko tasokkaita (vanhemmat ovat hieman yksitoikkosia).
Mitä hintaan tulee, se on hieman yksi hailee(!). Pidän tästä harrastuksesta ja aloitin sen vaikka tiesin että se tulee kalliiksi. Hinnat ovat kivunneet ylemmäs, mutta niin on myös into ja harrastus toimintani. Ja jotkin uudet pakkaukset ovat ihan hyviä hinnaltaan. Entisiä metallifiguja on muutettu muovisiksi es. uudet kaaoshauvat ja kihdit ja täten ovat halvempia kuin ennen (teki kirpeää maksaa 5 ritarista 50€). Toki iso paha yhtiömme GW tekee varmaan hinnoillaansa tahallista kiusaa ja bisnestä. Mutta jostainhan sen on saatava rahansa. Kuitenkin GW käärii rahaa tuottaakseen lisää figuja kuluttajille. Liekö kilpailu tai kysynnän vähentyminen vähentänyt asiakkaita ja myyntiä?
Tämä on kallis harrastus. "Laadusta" saa maksaa.
Mitä hintaan tulee, se on hieman yksi hailee(!). Pidän tästä harrastuksesta ja aloitin sen vaikka tiesin että se tulee kalliiksi. Hinnat ovat kivunneet ylemmäs, mutta niin on myös into ja harrastus toimintani. Ja jotkin uudet pakkaukset ovat ihan hyviä hinnaltaan. Entisiä metallifiguja on muutettu muovisiksi es. uudet kaaoshauvat ja kihdit ja täten ovat halvempia kuin ennen (teki kirpeää maksaa 5 ritarista 50€). Toki iso paha yhtiömme GW tekee varmaan hinnoillaansa tahallista kiusaa ja bisnestä. Mutta jostainhan sen on saatava rahansa. Kuitenkin GW käärii rahaa tuottaakseen lisää figuja kuluttajille. Liekö kilpailu tai kysynnän vähentyminen vähentänyt asiakkaita ja myyntiä?
Tämä on kallis harrastus. "Laadusta" saa maksaa.
Only if Bible were steampunk.
- The Captain
- Valvoja
Myönnetään. Itseäni ihmetytti, kun kokosin PP:n Dragoa (iso warjack), jolla roikkuu erilaisia kettinkejä siellä täällä - yksi perässä liehuva ketjunpätkä olisi pitänyt liimata puolikkaasta lenkistä puolikkaaseen - siis kaksi senttiä pitkä liehuke liimata 1 * 2 mm liimapinnalle. Jäi laittamatta.Gorkiporki kirjoitti:Tai huonosti suunniteltu.Minulla on periaate, että jos figu kaatuessaan hajoaa, se on huonosti liimattu.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Jatkan aiheen sivuamista huonosti suunitelluilla figuilla. Gyrokopteri on meinaan aika hirveä. Kaikki muut osat sai hyvin kiinni, mutta se roottorin kasaaminen, huh. En usko että kyseinen nappi kestää edes ensi peliään, mutta on toistaseksi kasassa kuitenkin...
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
kaverini on gyro ongelmaan juottanut roottorit kiinni tinalla.kyllä ne sillä on pysyny vuoden.Kerran kaatui isossa pelissä ja siinä irtosi roottori mutta muuten hyvin. :)
Täytyy sanoa että itse todella kaikista vastoinkäymisistä huolimatta suosin molempia, tinaa ja muovia yhtä paljon, ja sen takia armeijassani onki paljon special unitteja. Pidän kyllä herojen , yksittäisten ja omalaatuisten ukkojen maalaamisesta joten on metalli ukkoja tullut ostettua. Pidän enemmän heroista koska ne eivät ole aina samanlaisia ja niissä saa revitellä niinpaljon kuin haluaa,mutta kun tavallisiin rivimiehiin tullaan kaikki saisivat olla muovia.
Täytyy sanoa että itse todella kaikista vastoinkäymisistä huolimatta suosin molempia, tinaa ja muovia yhtä paljon, ja sen takia armeijassani onki paljon special unitteja. Pidän kyllä herojen , yksittäisten ja omalaatuisten ukkojen maalaamisesta joten on metalli ukkoja tullut ostettua. Pidän enemmän heroista koska ne eivät ole aina samanlaisia ja niissä saa revitellä niinpaljon kuin haluaa,mutta kun tavallisiin rivimiehiin tullaan kaikki saisivat olla muovia.
ei se kestä :) kokemusta on.. varmaa 15 kertaa saanu liimata ne roottorin lavat.. vähän ku osuu hihalla tms nii heti irtoo..ajappat kirjoitti:Jatkan aiheen sivuamista huonosti suunitelluilla figuilla. Gyrokopteri on meinaan aika hirveä. Kaikki muut osat sai hyvin kiinni, mutta se roottorin kasaaminen, huh. En usko että kyseinen nappi kestää edes ensi peliään, mutta on toistaseksi kasassa kuitenkin...
Minullakin muutaman ekan viikon ajan kun sain gyrokopterin, piti pitää peleissä pikaliimaa ja greenstuffia mukana sen takia, että oli aina 99% varmaa että jotakin osia roottorista lähtee irti, yleensä ne lavat. Nyt se on onneksi vuoden päivät pysynyt ehyenä :D.HampsterC kirjoitti:ei se kestä :) kokemusta on.. varmaa 15 kertaa saanu liimata ne roottorin lavat.. vähän ku osuu hihalla tms nii heti irtoo..ajappat kirjoitti:Jatkan aiheen sivuamista huonosti suunitelluilla figuilla. Gyrokopteri on meinaan aika hirveä. Kaikki muut osat sai hyvin kiinni, mutta se roottorin kasaaminen, huh. En usko että kyseinen nappi kestää edes ensi peliään, mutta on toistaseksi kasassa kuitenkin...
-
Alien of Change
Minun saamassani chaos havocs pakkauksessa on kyllä jossain muussa vikaa kuin liimauksessa. Aina kun liimaan metalli osan ja nostan ukkoa, metalli osa putoaa heti maahan. Ei tarvitse edes kuin koskea osaan ja heti on irti. Olen käyttänyt aina super attack liimaa kun se on parasta mahdollista mitä olen käyttänyt! Havoceita olen jo yli 2 kuukautta yrittänyt liimailla! Vain kaksi joissa ei ollut metalli osia on valmiina!The Captain kirjoitti:Minulla on periaate, että jos figu kaatuessaan hajoaa, se on huonosti liimattu.
Saisivat muuttaa havocit muovisiksi! En jaksa liimata kaksi kymmentä vuotta että saan yhden figun valmiiksi! Olen käyttänyt erillaisia paloja jotka menee metalli osan ja vartalon väliin ja liimaan ne yhteen kaikki. Ei auta!
Havoccien torrakot onkin melko painavia ja putoavat helposti. Minäkin kiroan sitä kun lascimiesteni pyssyt tipuskelevat koko ajan. Joskus näyttää että pysyisivä, mutta kyllä ne jossain vaiheessa putuoaa. Pitäisi varmaan pinnata se.Lord Of Chance kirjoitti:Minun saamassani chaos havocs pakkauksessa on kyllä jossain muussa vikaa kuin liimauksessa. Aina kun liimaan metalli osan ja nostan ukkoa, metalli osa putoaa heti maahan. Ei tarvitse edes kuin koskea osaan ja heti on irti. Olen käyttänyt aina super attack liimaa kun se on parasta mahdollista mitä olen käyttänyt! Havoceita olen jo yli 2 kuukautta yrittänyt liimailla! Vain kaksi joissa ei ollut metalli osia on valmiina!The Captain kirjoitti:Minulla on periaate, että jos figu kaatuessaan hajoaa, se on huonosti liimattu.
Saisivat muuttaa havocit muovisiksi! En jaksa liimata kaksi kymmentä vuotta että saan yhden figun valmiiksi! Olen käyttänyt erillaisia paloja jotka menee metalli osan ja vartalon väliin ja liimaan ne yhteen kaikki. Ei auta!
Only if Bible were steampunk.
Olisiko mahdollista, että konvaisit nämä SM devastaattoreista?Lord Of Chance kirjoitti:[