Hell Dorado
Re: Hell Dorado
Olisiko näissä lyijyä seassa? Itse olen huomannut, että lyijylliset figut kestävät vääntymistä paljon paremmin, kuin lyijyttömät. Tosin oikein lyijypitoiset figut ovat aika tummia ja pinta tuntuu ikäänkuin saippuaiselta. Sellaiselta vähän liukkaalta. Kun esimerkiksi GW:n nykyistä metallifigua taivuttaa, niin siitä kuuluu rutinaa. Vanhat lyijyfigut eivät rutise, eivätkä nämä Helldoradon ukotkaan. Jos ei niissä lyijyä ole, niin jotain hyvin sitkasta metallia kuitenkin, kun rutinoitta oikeni miekka.
Luumumehu on soturien juomaa
Käsittääkseni sisältävät lyijyä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Linkki Helldoradon foorumille
Jos eivät kaikki seuraa HD:n foorumeita, niin englanninkielisen sääntökirjan huhutaan ilmestyvän joskus keväällä 2009.
Uutisen kertoi SimpleMiniatureGamesin Graham, jolla mahtaa olla jotain jälleenmyyjän sisäpiiritietoja Asmodeen sisältä.
Huhuhan tuo tietenkin vasta on, mutta tulihan sääntökorteistakin vasta viralliset englanninnokset, ja uusista korteista enkkukortti tulee nettiin yhtä aikaa ranskakortin kanssa.
Helpottaa elämää huomattavasti, kun korteissa on nyt samat termit kuin virallisessa minisääntis-PDF:ssä.
Toinen mielenkiintoinen homma on HellDoradon uusissa figuissa olevat valmiit "pinnaustikut". En tiedä onko ne vain valuprosessin jättöjä, mutta aika tarkoituksenmukaisilta ne vaikuttavat. Melkein justiinsa pienimmän poranterän paksuisia tikkuja, jotka on siinä kohdassa osaa, mihin normaalisti joutuisi poraamaan reijän pinnaustikkua varten.
Helpottaa huomattavasti figujen kokoamista. Niissä kun kädet on usein ranteesta irtonaisia, ja siihen reijän poraaminen on järjettömän tarkkaa ja hankalaa puuhaa. Käsi kun on hädin tuskin poranterää paksumpi, eikä syvyyttäkään ole kuin jokunen milli.
Nyt kun siinä pienessä kädessä on jo tikku valmiina, tarvitsee vain porata reikä käsivarren puolelle. Joka onkin huomattavasti helpompi prosessi.
Hieno keksintö mielestäni, eikä tuota figunvaluprosessiin sen kummempaa lisätyötä.
Lisää ainakin minun puolestani ostointoa, kun tietää ettei tarvitse ruveta äärimmäiseen hankalaan pinnaustyöhön jokaisen figun käden kanssa.
Jos eivät kaikki seuraa HD:n foorumeita, niin englanninkielisen sääntökirjan huhutaan ilmestyvän joskus keväällä 2009.
Uutisen kertoi SimpleMiniatureGamesin Graham, jolla mahtaa olla jotain jälleenmyyjän sisäpiiritietoja Asmodeen sisältä.
Huhuhan tuo tietenkin vasta on, mutta tulihan sääntökorteistakin vasta viralliset englanninnokset, ja uusista korteista enkkukortti tulee nettiin yhtä aikaa ranskakortin kanssa.
Helpottaa elämää huomattavasti, kun korteissa on nyt samat termit kuin virallisessa minisääntis-PDF:ssä.
Toinen mielenkiintoinen homma on HellDoradon uusissa figuissa olevat valmiit "pinnaustikut". En tiedä onko ne vain valuprosessin jättöjä, mutta aika tarkoituksenmukaisilta ne vaikuttavat. Melkein justiinsa pienimmän poranterän paksuisia tikkuja, jotka on siinä kohdassa osaa, mihin normaalisti joutuisi poraamaan reijän pinnaustikkua varten.
Helpottaa huomattavasti figujen kokoamista. Niissä kun kädet on usein ranteesta irtonaisia, ja siihen reijän poraaminen on järjettömän tarkkaa ja hankalaa puuhaa. Käsi kun on hädin tuskin poranterää paksumpi, eikä syvyyttäkään ole kuin jokunen milli.
Nyt kun siinä pienessä kädessä on jo tikku valmiina, tarvitsee vain porata reikä käsivarren puolelle. Joka onkin huomattavasti helpompi prosessi.
Hieno keksintö mielestäni, eikä tuota figunvaluprosessiin sen kummempaa lisätyötä.
Lisää ainakin minun puolestani ostointoa, kun tietää ettei tarvitse ruveta äärimmäiseen hankalaan pinnaustyöhön jokaisen figun käden kanssa.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
jep täytyy myöntää että oli hyvä veto.itsekin ostaisin ihan maalausmielessä mutta kun olen vasta 12 ja ei ole rahaa eivätkä vanhemmat jouluksi osta kun on (toivottavasti) 1000e rummut tiedossa.
http://helldorado.fr/news/hell-dorado-l ... ntinue.php
Sedät ilmoittavat, että vuodenvaihteen tiettyvillä tulee saataville paremmin tasapainotetut versiot eräiden nappien korteista ja pari skiltsiäkin pannaan uusiksi.
Helmikuussa ilmestyy startteri Kuolemattomille, jotka kattavat kiinalaiset ja niiden omat demonit. Linkin takana vähän konsepteja ym. Tietyt vanhat yksiköt, joita sai enemmän kuin niillä oli veistoja, saavat nyt lisää veistoja.
Lisäksi kansainvälinen sääntökirjaversio kuten myös kakkoskirja pitäisi ilmestyä toisella vuosikolmanneksella 2009.
Wau.
Ihan vaan: Wau.
Sedät ilmoittavat, että vuodenvaihteen tiettyvillä tulee saataville paremmin tasapainotetut versiot eräiden nappien korteista ja pari skiltsiäkin pannaan uusiksi.
Helmikuussa ilmestyy startteri Kuolemattomille, jotka kattavat kiinalaiset ja niiden omat demonit. Linkin takana vähän konsepteja ym. Tietyt vanhat yksiköt, joita sai enemmän kuin niillä oli veistoja, saavat nyt lisää veistoja.
Lisäksi kansainvälinen sääntökirjaversio kuten myös kakkoskirja pitäisi ilmestyä toisella vuosikolmanneksella 2009.
Wau.
Ihan vaan: Wau.
Hittolainen, alkaa minuakin kiinnostamaan... :P
Tuo Ranskan kieli ei vaan luonnistu ja olen odotellut sitä Englantia sisältävää opusta.
Demonit/nuo uudet Kiinalaiset/Japanilaiset epäkuolleet tai mitä ne nyt sitten ovatkin kiinnostaa...
Tuo Ranskan kieli ei vaan luonnistu ja olen odotellut sitä Englantia sisältävää opusta.
Demonit/nuo uudet Kiinalaiset/Japanilaiset epäkuolleet tai mitä ne nyt sitten ovatkin kiinnostaa...
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
Eihän nyt kuolemattomilla tarkoiteta epäkuolleita? Joskus oli tosi hankalaa pelata roolipeliä porukassa, jossa osa oli pelannut jotain D&D:n suomennettua laitosta. Kaveri selitti kuolemattomista ja me ihmeteltiin, että haltioitako se tarkoittaa... :)
Luumumehu on soturien juomaa
- Hammerheart
Toisella vuosineljänneksellä :)Lassek kirjoitti:Lisäksi kansainvälinen sääntökirjaversio kuten myös kakkoskirja pitäisi ilmestyä toisella vuosikolmanneksella 2009.
Mutta jeah, erittäin positiivinen uutinen.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Olin puoliksi oikeassa, "tiers" merkitsee kolmannesta ja "trimestre" vuosineljännestä.
Heh. Ei ainakaan kuolleita. Mistä nimi, siitä ei tosin vihjettä. Jotain kinkkejä yin- ja yang-juttuineen ne on.Huru-ukko kirjoitti:Eihän nyt kuolemattomilla tarkoiteta epäkuolleita? Joskus oli tosi hankalaa pelata roolipeliä porukassa, jossa osa oli pelannut jotain D&D:n suomennettua laitosta. Kaveri selitti kuolemattomista ja me ihmeteltiin, että haltioitako se tarkoittaa... :)
Toistan edelleen, että HD:n pelaaminen ei vaadi ranskan osaamista. Lassek taitaa olla oikeasti ainoa suomalainen pelaaja, joka tuon kielen hallitsee. Profiilikortit on käännetty, säännöt on käännetty, skenaarioitakin on käännetty. Terraformaatiosääntöjen virallista englanninnosta ei ole, mutta löytyvät epävirallisesti suomeksi. Kirja on olennaisempi nöyhdän kannalta (jota sitäkin on fanityönä käännetty runsaasti englanniksi), mutta ei se painotuotteen puute varsinaisesti haittaa. Tuntuu kehitystiimikin olevan kiinnostunut myös englanninkielisistä pelaajistaan - RopeConin turnauksessa mukana olleet muistavat La Voyageuse 1635:t, jotka olivat lahja pelin toiselta pääsuunnittelijalta Geoffrey Picardilta suomalaisille pelaajille.
Pelin saatavuus Suomessa on myös hyvä, figut ovat hienoja ja sääntömekaniikka kovinkin toimiva, eikä alotuskustannukset ole ylivoimaisia. Jos peli kiinnostaa, en näe syytä olla hankkimatta aloitusboksia ja rekrytoimatta kaveria mukaan. Demotuskin onnistunee erikseen paikkakuntalaisilta HD-pelaajilta erikseen kysyessä, jos hankintapäätös tai säännöt tuntuvat epäselviltä.
Pelin saatavuus Suomessa on myös hyvä, figut ovat hienoja ja sääntömekaniikka kovinkin toimiva, eikä alotuskustannukset ole ylivoimaisia. Jos peli kiinnostaa, en näe syytä olla hankkimatta aloitusboksia ja rekrytoimatta kaveria mukaan. Demotuskin onnistunee erikseen paikkakuntalaisilta HD-pelaajilta erikseen kysyessä, jos hankintapäätös tai säännöt tuntuvat epäselviltä.
Jups, mieluummin demotusta ensin ja sitten osto, sika säkissä on ärsyttävän tuttu juttu...
Demotusta varten pääsen tarvittaessa Helsingin, Turun, Jyväskylän ja Lahden linja-autoasemien välittömään läheisyyteen kulkemaan...
Demotusta varten pääsen tarvittaessa Helsingin, Turun, Jyväskylän ja Lahden linja-autoasemien välittömään läheisyyteen kulkemaan...
Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without, Iron within iron without.
Lahdessa ainakin pystyn demottamaan, Helsingistäkin melko varmasti vapaaehtoisia löytyy. PKP:stä todennäköisesti saisi tilatkin demotusta varten ainakin Lahdessa, mutta ihan varmuudella en pysty lähteä lupaamaan. Joulukuu on kuitenkin oman aikatauluni puitteissa täysin poissuljettu, mutta vuodenvaihteen jälkeen asia helpottunee.
Demotus voisi olla jossakin vaiheessa oikein tervetullutta. Napit ja saatavuus ovat sitä luokkaa, että ei kai tässä kauaa enää pysty vastustamaan, että muutaman hankkisi. Ja kun vihdoin englanninkielistä sääntökirjaa ovat työstämässä, niin alkaa kiinnostaa entistä enemmän. Epicin kanssa on jo tullut väännettyä tarpeeksi pdf nippujen kanssa ja mieluusti olisi kunnon opus kädessä.
Rats keep running!
Mä voin demottaa näillä seuduilla. Kadotettuja löytyy maalattuna parin listan edestä, ja pelipöytä valmistuu maastoineen vähän kerrassaan...
Kuulostaa hyvältä lassek. Koitan lukaista säännöt tässä lävitse, niin otan vaikka yhteyttä ja pelataan jossain välissä. Ja Lassilakin on mukavan lähellä.
Rats keep running!
Voisin minäkin jonnekkin demoluolaan ilmestyä mikäli työni antavat myöten ja tiedän paikan ja ajan... :P
Mutta jos tämän vuoden puolella ei onnistu niin onko joku tulossa demottamaan tuonne TraConiin joka järkätään Helmikuussa Tampereen Herwannassa!?
Mutta jos tämän vuoden puolella ei onnistu niin onko joku tulossa demottamaan tuonne TraConiin joka järkätään Helmikuussa Tampereen Herwannassa!?
Heh! Kiitoksia todella nopeista vastauksista. :)
Eli Alotusloota ja ISO vihainen (nappi joka minut Demoneihin opastikin)
Nyt kun joku ehtisi mahd vielä tämän vuoden puolella demottaan niin homma olisi hanskassa!?
Aikaa olisi matkustaa viikon kuluttua ma-ke (15-17.12) jos demotus järjestyy!?
Kuinkas sitten nuo Mercenaryt? Hra kuolema ja se 30 kolikkoa kiinnitti huomioni...
Niin ja vielä kun saisi suoran linkin sinne mistä voisi printata säännöt (englantia) ja kortteja (englantia nämäkin) niin boxeja odotellessa aika kuisi paremmin...
Mika
Eli Alotusloota ja ISO vihainen (nappi joka minut Demoneihin opastikin)
Nyt kun joku ehtisi mahd vielä tämän vuoden puolella demottaan niin homma olisi hanskassa!?
Aikaa olisi matkustaa viikon kuluttua ma-ke (15-17.12) jos demotus järjestyy!?
Kuinkas sitten nuo Mercenaryt? Hra kuolema ja se 30 kolikkoa kiinnitti huomioni...
Niin ja vielä kun saisi suoran linkin sinne mistä voisi printata säännöt (englantia) ja kortteja (englantia nämäkin) niin boxeja odotellessa aika kuisi paremmin...
Mika
Enkkusäännöt
Demonien enkkukortit
Molempien .pdf -tiedostojen nimi on sitten fichier.pdf, joten kannattaa nimetä ne järkevämmiksi.
Demonien enkkukortit
Molempien .pdf -tiedostojen nimi on sitten fichier.pdf, joten kannattaa nimetä ne järkevämmiksi.
Kiitoksia!
Tuona tiistaina mulla voisi olla vähän illemmalla aikaa, mutten voi luvata aivan 100%.Tooninki kirjoitti:Aikaa olisi matkustaa viikon kuluttua ma-ke (15-17.12) jos demotus järjestyy!?
Manalan lautturi ja 30 denaria on tilauksessa vasta, en ole pelannut yhtään, mutta ensimmäisen kyky teleportata nappuloita tuntuu varsin vinkeältä ainakin skenaarioja silmälläpitäen, eikä esim. sen isoraivonkaan siirtäminen vihollista lähemmä voi olla mitenkään huono juttu. Nappi on kyllä tyylikäs kuin mikä, eivätkä sen säännöt sen vähemmän. Pyssymies taas on camottu snaipperi, joka voi ampua käytännössä kahdesti pelissä. En ihan tiedä, mitä mieltä pitäisi olla. Kai se on ihan kätevä.