"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Empire 2000pts, silkkaa jalkaväkeä (V5.0)

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Henri Ketonen

Empire 2000pts, silkkaa jalkaväkeä (V5.0)

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Terve taas, hemmot. Olen tässä elätellyt kummia ajatuksia WHFB:n aloittamisesta uudelleen täällä mahdollisesti hieman eloisammassa peliympäristössä. Aikaa lopettamisesta on... 2-4 vuotta tjsp.

Koska mikään ei tietenkään olisi aivan yhtä siistiä kuin armeijallinen silkkaa Empiren jalkaväkeä, (ja sotakoneethan ovat tietenkin jalkaväkeä, eikö totta?) askartelin mielessäni tälläistä, lähinnä ehkä WHFRP:n hyvissä jälkifiiliksissä. Jätin tosiaan pois ritarit sun muut vanhanaikaiset höpsötykset tarkoituksella. Seitsemännen edikan sääntöjä en ole aivan täysin lukenut, koska homman aloitus on tosiaan suunnitteluvaiheessa, mutta joistakin muutoksista olen kuullut. Kuitenkin, enemmittä löpinöittä :

23rd Army of Nuln

Arch Lector Heinricus Obulus - 186
Armour of Meteoric Iron, Great Weapon, Van Horstmann's Speculum
Pidin kenraalista, mutta tämä lehtori on kyllä ihan ylivoimainen boundeillaan, ylimääräisellä dispelnopalla ja haasteissa oikeastaan parempi, kun antaa vastustajalle kehnommat statit. Harmi. Tosiaan, keihäsmiesten mukaan, josko keihäillä saisi vähän vihattua vastustajia.

Battle Wizard Volkrad Jutzenbach - 135
Lvl2, Dispel Scroll, Wizard's Staff, Lore of Fire
Dispelnoppa. Rulla, ja neljän nopan loitsuja (toivottavasti). En sitten tiedä, mihin hepun ujuttaisi.

Master Engineer Paschkewicz von Nuln - 90
Pigeon Bombs
Helblasteriin. Jos blasterin kantomatka ei riitä tai muuten vaan tuntuu siltä, voi vaikka kokeilla, josko pulupommeilla saisi säkällä jotain jännää aikaiseksi. Vastustajan sotakoneet voisivat olla ihan hyväksyttävä kohde.

Battle Standard Bearer Burgolt Echselhammer - 183
Full Plate Armour, Imperial Banner
BSB oli mielestäni pakollinen. EDIT : 55pts lipusta oli sittenkin liikaa. EDIT2 : Mutta 100pts ei.

24 Spearmen - 164
Full Command, Shields
Detachment : 10 Halberdiers - 50
Detachment : 5 Handgunners - 40
Kymmenpäisen Halberdier-detachmentin pitäisi ehkäpä kestää ainakin sen verran, ettei ihan ensimmäisellä rundilla putoa alle viiteen mieheen, jos mättö vähän venyy. Handgunnereilla toivottavasti saisi pudotettua ehkä jostain yksiköstä viimeisen rivibonuksen pois, jos vaikkapa kumpikaan detachmentti ei oikein pääse kähmintään mukaan, tai jotain muuta sellaista. War Banner nyt sitten lähti kenraalin mukana. Aika pieni menetys lopulta.

24 Swordsmen - 164
Full Command, Shields

25 Swordsmen - 170
Full Command, Shields
EDIT : Greatswordit saivatkin kenkää, kun silmäilin, millaista on nykyään muiden armeijoiden eliittijalkaväki. Pysytään sitten tykeissä. EDIT~n : Greatswordien kessun langon veli kuuli tapahtuneesta, seurauksena Nulnin pullakuskit menivät lakkoon.

2xGreat Cannon - 2x100

Mortar - 75
Perinteinen tykistö. Pitäähän meilläkin olla jotain, minkä ei tarvitse hitaasti hölkätä vihollisia kiinni.

12 Greatswords - 138
Musician, Champion
Olivat kuulemma sittenkin siistejä. Pitäisi tosin löytää paremmat figut.

Helstorm Rocket Battery - 115
Uusi ase! Ihan jees varsinkin kun näemmä Helblaster on pilattu.

Helblaster Volley Gun - 110
Pitipä nyt silti ottaa pila-blaster kun en oikein keksinyt parempaakaan vastustajan lentäjiä ym. vastaan. Enkä tämänkään kanssa oikein tiedä, mitä voisi tehdä useampaa kuin yhtä lentävää yksikköä vastaan. Noh, ei se murehtimallakaan parane.

Total : 2000

EDIT : Mainittakoon, ettei minulla ole mitään käsitystä siitä, mitä nykyään oikein pelataan. Tosin kun näemmä vaikuttaisi siltä, ettei seitsemäs laitos olekaan niin kovin erilainen, ehkäpä ne ovat vielä ne samat suklaat kuin ennenkin.
Viimeksi muokannut Henri Ketonen, Ti 04.11.2008 17:24. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
zqmfgb
Rune
Peliporukkavalvoja

Re: Empire 2000pts, silkkaa jalkaväkeä

Viesti Kirjoittaja Rune »

Sus saakuli! :D This I do love.

Pakkohan tätä on siis kommentoida, jalkaempire kun on tunnetusti tämän kenraalin sydäntä lähellä. Paljon on asioita joista voi olla pariakin mielipidettä.
Henri Ketonen kirjoitti: General Paschkewicz von Nuln - 120
Armour of Meteoric Iron, Pistol, Great Weapon
Pistooli, jotta varsinaiselle figulle voi laittaa pistoolin ja pistomiekan. Joku iso mela sitten selkään. Ja hyödynpähän sitten BS vitosestakin, joskus myös voi koputella jotain goblineita mielummin neljällä hyökkäyksellä. Tietenkin menee greatswordien mukana.
Jes, aloitetaan nyt tästä. Vaikka olenkin kenraalien suuri ystävä, on aika kylmä fakta että arkkilektorihan on paljon parempi valinta. Ilman mobiiliaanhan se ei vie edes niin paljoa enempää pisteitä verraten siihen mitä mies osaa tehdä. Teemallisesti kenraali on ihan kymppiveto. Pistooli on tosi jees, ja muutenkin varusteet ovat kiitettävän hyviä. Pisteitä kaivaisin mielelläni jostain 25 kappaletta Icon of Magnukseen, varsinkin jos mies aikoo hillustella Greatswordien kanssa. Fear ei ole kivaa, ei lainkaan. Halpahan herra on, kuten kannattaakin. Yksi vaihtoehto olisi tietysti aina mennä vähän kalliimmalla kuin mitä meteoric iron, ja antaa herralle Speculum ja Gorgon Shield. Näin challengoidessa pitäisi olla aina tarpeeksi turvassa ettei moukkua tule liikaa naamaan. Tai, sitten ei... Joka tapauksessa Archlectorhan olisi se kustannustehokkain ratkaisu, mutta jos aioit pelata vain joukkoja niin tällainen halpa kenraali on poppis.
Battle Wizard Volkrad Jutzenbach - 110
Lvl2, Wizard's Staff, Lore of Fire
Dispelnoppa. Jos sattuisin saamaan jonkun hyvän loitsun kuten Conflagration of Doom, voi sitä sitten koettaa puskea neljällä nopalla. En sitten tiedä, mihin hepun ujuttaisi.
Hyvältä näyttää. Ehkä dispel scroll sauvan kaveriksi? Itse olen joskus pitänyt velhoja tykkimiehistön seassa. Ainakin tulilorella toiminee, jos confligrationia haetaan. Jalkamiesbokseissa on myös hauskaa välillä, ja handgunnereissa.
Warrior Priest Obulus Heinricus - 100
Heavy Armour, Shield, Great Weapon
Dispelnoppa, bound spell ja lähes keskitason meleekykyä. En tiedä onko niin häävi, menee varmaankin keihäsmiesten kanssa niin voi ehkä saada vihasta ilon irti.
Onhan se mies häävi, ja näin halvalla mikä jottei. Itsekin olen pyrkinyt pitämään pappini melko halpoina taikaesineissä, mutta tämä mies oikein huutaisi itselleen suojaksi pahan päivän varalle Enskakilpeä. Maksaa 13 pistettä korvata mundaani kilpi maagisella, ja antaa klosiksessa 2+ saven. GW sitten gobboja ja muuta sellaista vastaan, ja jos pääset chargeamaan. Harkitsitko teeman rikkomista niin, että pistät hänet ratsaille paremman seivin turvaamiseksi? Teemaratkaisuhan tämä jalkapappi oikeastaan on aina, paitsi jos on todella varma pisteistään...
Battle Standard Bearer Burgolt Echselhammer - 138
Full Plate Armour, Griffon Standard
BSB oli mielestäni pakollinen. Griffon Standardin mielekkyydestä en tiedä, wardi voisi olla tälläiselle lasileualle kyllä paikallaan.
Itse en lämmennyt oikein griffon standardille. Se rajoittaa hirveästi. Olen itse pelannut tähän mennessä stubbornbanneria, imperial baneria tai taikaesinekittiä, joka tarjoaa seiviä ja punttia. Tämä tarkoittaa yleensä sword of mightia ja armour of meteoric ironia tai ratsain dawn armouria. Imperial Bannerin olen nähnyt varsinkin jalkaväkiarmeijoissa melkein pakolliseksi lisäksi - tai ei nyt pakolliseksi, mutta melkein aina se on maksanut pisteensä takaisin kun yksi epäonnistunut terrorcheck olisi saanut koko armeijan juoksemaan, linjat rikki ja paniikin mylläämään. Ei kiva. 100 pistettä on siitä esineestä aivan järjettömästi, thinks me, mutta on se kyllä pirun hyväkin. Kannattaa harkita, varsinkin jos siellä päin pelataan näitä nykymaailmassa muodikkaita demoneja ja vampyyrejä.
24 Spearmen - 189
Full Command, War Banner, Shields
Detachment : 10 Swordsmen - 60
Detachment : 6 Handgunners - 48
Kymmenpäisen swordsman-detachmentin pitäisi ehkäpä kestää ainakin sen verran, ettei ihan ensimmäisellä rundilla putoa alle viiteen mieheen, jos mättö vähän venyy. Handgunnereilla toivottavasti saisi pudotettua ehkä jostain yksiköstä viimeisen rivibonuksen pois, jos vaikkapa kumpikaan detachmentti ei oikein pääse kähmintään mukaan, tai jotain muuta sellaista.

24 Halberdiers - 164
Full Command, Shields
Halberdiereja pitää olla, vaikka nyt ei äkkiä tulekaan yhtään yksikköä mieleen, mitä vastaan hilparit olisivat erityisen hyviä.
Jepo, eli nämä pääkamut. Hilparimiehet ovat hieno idea, ja mielestäni empirearmeijoista näitä pitäisikin löytyä, mutta henkilökohtaisesti tarjoan hilparimieheni vastustajalle detachmentien muodossa. Eivät ne siinä mitään hirmu huonoja ole. Yllättävät freecompanymiehiä vähemmän, noppia kun heitetään kanssa vähemmän, mutta löysin Foundrylta kivat figut ja muutenkin on aina kivaa huudella pitkin kenttää, että "Hilparimieheni tappoivat vihollisen!", oli se vihollinen sitten gobliini tai zombie, ja hävisivät hilparimiehet sitten combatin tai eivät. Yleensä häviävät. Anyways...

Miekka- ja keihäsmiehiä siis parent uniteiksi, kaikkein mieluiten, ja hilparimiehiä kentälle detachmenttien muodossa. Tehokas valinta, ainakin verraten hilpariparenteihin. Tästä saammekin aasinsillan detuihin. Missä muodossa ajattelit kuljettaa detujasi? Itse pelaan neljän riveissä, ja ne näyttävät kivalta. Yleensähän kannattaa kai pelata kolmen riveinä, 3x3 kokoisissa pikkubokseissa. Näyttävätkin esteettisiltä 5x5 jalkalohkojen kavereina, jos sen niin tahtoo ajatella. :) Lisäksi on pakko päästä sanomaan jalkaempiren pakko-osasta, joita ilman en vain nykyään enää tahdo lähteä kotoa: archer detut. Viisi tai kuusi archeria kulkemassa pääjoukon edellä ottamassa vastaan magiaa ja vasamia on sen arvoista, täysin. Eiväthän ne redirectoile tai mitään, mutta se ampumiselta suojautuminen vain ON sen arvoista. Jousien luikutuskin on hieman arveluttavampaa kuin mitä Nulnin suuret ja hienot musketit, mutta silti archerit voittavat minun silmissäni, varsinkin jos lähdetään taistelemaan etulinjassa. Handgunneritkin ovat valinta sinänsä, mutta itse en koskaan oppinut oikein pelaamaan noita pieniä ampuvia detuja. En toisaalta koskaan juuri kokeillutkaan. Voisi ehkä?
10 Handgunners - 80
Kolmas core. Ja kuka nyt jotain jousia käyttää.
Hyvältä näyttää. Ja minä käytän crossareita, mutta enpä tulekaan Nulnista. :)
2xGreat Cannon - 2x100

Mortar - 75
Perinteinen tykistö. Pitäähän meilläkin olla jotain, minkä ei tarvitse hitaasti hölkätä vihollisia kiinni.
Can't go wrong with these.
24 Greatswords - 270
Full Command
Sen sijaan että minulla olisi vaikkapa saman verran swordsmaneja ja kolmas tykki. Hm. No. Ainakin save on tavallaan parempi, jengi pysyy ruodussa paremmin ja lyönnit voivat tehdä pahempaa jälkeä. Fiiliksen vuoksihan nämä miehet ovat mukana.
You be lés seriös? 24? Greatswordia? Sheesh, no tällaista ei ole hetkeen nähtykään. Itse olen tyytynyt kuljettamaan greatswordini kuuden riveissä 6x2 tai 6x3 muodostelmassa jollain sankarilla, joka kantaa Icon of Magnusta. Niin pirun siistejä kamuja ettei ilman näitä oikein uskalla 2000 pisteen peleihin lähteäkään, mutta rajansa kaikella. Iskutehosta kannattaa minusta ottaa kaikki irti ja pelata kuuden tai seitsemän kokoista riviä. Ne 6 ritaria pääsevätkuitenkin lyömään kaikki viiden levyistä jalkalohkoa, eikä kukaan siitä leveämpiä pelaakaan, joten sama pitää vähän leveämpänä. 6x4 olisi kyllä aika kovaa settiä 23+sankari kokoisena, mutta mielstäni täältä löytyy aivan liikaa pisteitä. Samoin detut kuin coren puolellakin - tahtoisin ainakin näillä nähdä jonkun archer scriinin tai jotain. Jos ja kun jostain pitänee lähteä jossain vaiheessa nipistämään pisteitä, niin tekisin sen ehkä ensisijaisesti täältä. Combat detukaan ei välttämättä ole aivan välttämätön.
2xHelstorm Rocket Battery - 2x115
Uusi ase! Ihan jees varsinkin kun näemmä Helblaster on pilattu.
Uuh, onhan tässä. Blasta ei ole kuitenkaan läheskään hyödytön. Itse ottaisin ehkä mielummin molempia yhden. Blastalla onnistuu todella erinomaisesti kaiken largen ja lentävän uhittelu, ja ritaritkin kavahtavat sitä usein paljon. Aivan ansaitusti. Jos sinne lisäisi vielä engineerin niin huh heijaa kun on mehukas laite. :) Ja Nulnin teemaanhan insinööri menisi erinomaisesti. Ehkä jos papin vaihtaa insinööriin ja kenraalin arch lectoriin, niin magiapuoli pysyy tiukasti ruodussa ja ampuminen saa lisää buustia? Tiedä häntä, itse en ehkä tahtoisi tehdä niin (en vissiin), mutta tehokkaampi ratkaisu se lienee.
Total : 2000
Modeleita olis niinkin vähän kuin 134 + 5 sotakonetta/miehistöä. Häävi urakka maalata tyhjästä, hintaa kertynee kai lopulta enemmän kuin mitä olisi varaa.
Tilaa jalkamiehet foundrylta. ;) Käytettynäkin saanee paljon kaikkea kivaa hankittua.

Yleisesti ottaen aika kiva lista, mutta sitä vaivaa mielestäni se, että siinä on aivan pirusti ampumista joka saattaa kaatua misfireihin (viisi guessia vuorossa!), ja että pisteet jalkaväessä on tarjottu aika siisteissä ja isoissa bokseissa ilman perusasioiden counterointia, eli oikeastaan psykologian ja tehokkaan magian. Myös ampumiselle ollaan potentiaalisesti aika haavoittuvaisia ilman archereita. Tällä armeijalla ei möngitä ottamaan vastaan mitään vihollista, vaan ennemminkin otetaan vihut vastaan kun ne tulevat päälle (and come they will) ja sitten counteroidaan omalla jalkaväellä. Tätä tukemaan voisi harkita huntsmanien ottamista, joilla voisi estää marssimista. Näin tykistö saa paljon lisäaikaa ampua ja mahdollistaa jalkaväen voiton nopeasti. Myös pegasus kapteeni olisi aika valinta siistimään vihollisen koneita ja casketoimaan mahdollisesti vihollisen ilkeitä loitsuja, ja myös jälleen estämään marssia.

Mutta jos Nulnin teema on tärkeä, niin hyvin noillakin varmaan mennään. Tässä oli ideoita, joita kannattaa ehkä miettiä. Jos alat taas pelailemaan, niin anna tulla sitten lisätietoja ja palautetta siitä miten menee, vaikka uusien armeijalistojen muodossa tai jotain. :) Kannattaa varautua tosi haastaviin matseihin ja kiroamaan noppia alimpaan helvettiin jos lähdet tällä taistoon.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

Rune kirjoitti:Kannattaa harkita, varsinkin jos siellä päin pelataan näitä nykymaailmassa muodikkaita demoneja ja vampyyrejä.
Ai Turussa? You bet your white ass they do...

Lista näyttää hyvältä, bonuspisteet charrujen nimeämisestä ja kenraalin pistoolista.

'Squiggedit: Nopeastipa siellä editoitiin. Kolme tykkiä on jo aika hc, yhden voisi vaihtaa aina yhtä hyödyllisiin pistolieroihin.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Henri Ketonen

Rune kirjoitti:Sus saakuli! :D This I do love.

Pakkohan tätä on siis kommentoida, jalkaempire kun on tunnetusti tämän kenraalin sydäntä lähellä. Paljon on asioita joista voi olla pariakin mielipidettä.
Okei, morjens, edit iski ensin ;) Palasin tässä listan pariin kun sai vähän makaronia kupuun ja nyt ei voi oikein tehdä mitään järkevää kun naapurit soittaa jotain tosi happoista musaa. Jeh, pitkälti samat fiilikset jalkaväkiempirestä, en varmaan muunlaisella listalla olisi välttämättä lähdössä mukaan taas iloiseen noppien syömiseen ja hampaiden kiristelyyn.
Rune kirjoitti: Jes, aloitetaan nyt tästä. Vaikka olenkin kenraalien suuri ystävä, on aika kylmä fakta että arkkilektorihan on paljon parempi valinta... [snip]
Lehtori olisikin varmasti aika hyvä vaihtoehto, muttei oikein istu teemaan. Speculumia itsekin harkitsin, mutta pisteet vaan loppuivat juuri ja juuri kesken.
Rune kirjoitti:Hyvältä näyttää. Ehkä dispel scroll sauvan kaveriksi? Itse olen joskus pitänyt velhoja tykkimiehistön seassa. Ainakin tulilorella toiminee, jos confligrationia haetaan. Jalkamiesbokseissa on myös hauskaa välillä, ja handgunnereissa.
Joo, sauva lähti ja rullat tuli. Muistelin jotain puhetta magian huononemisesta mutta ilmeisesti aika suosittua vieläkin, joten investoidaan sitten kääröihin.
Rune kirjoitti: Onhan se mies häävi, ja näin halvalla mikä jottei... [snip]
En mä sitä kyllä ratsaille ajatellut, mönkiköön mudassa ;) Parempaa kamaa hahmoilla voisi yleisesti toki olla, mutta mielikuvitus loppuu kesken, mistä niitä pisteitä niistää.
Rune kirjoitti:Itse en lämmennyt oikein griffon standardille. Se rajoittaa hirveästi... [snip]
Tjoo, luulen, että voisin oikeastaan hyvinkin ottaa Imperial bannerin, ei ole kuitenkaan kovin näppärää, kuten sanoit, että häviää pelin yhteen terroriin. Hävitään kahteen mielummin, niin kuin tavallisesti.
Rune kirjoitti:Jepo, eli nämä pääkamut. Hilparimiehet ovat hieno idea, ja mielestäni empirearmeijoista näitä pitäisikin löytyä... [snip]
Joo, ehkäpä hilparit olisivat tosiaan maukkaampia detachmentteina. Pääsisivät ehkä lyömään joskus. Ihan 5x2-riveissä noita ajattelin juoksuttaa. En ajatellut asiaa sinänsä sen enempää, kuin että kuinka nopeasti niitä mahtaa kuolla. Archerit tosin jäävät tällä kertaa, sillä emmehän ole mitään haltioita ;)
Rune kirjoitti:You be lés seriös? 24? Greatswordia? Sheesh, no tällaista ei ole hetkeen nähtykään... [snip]
Joo, tää oli aika surullista. Greatswordien figut eivät miellyttäneet silmää tarpeeksi, ja tosiaan vaikuttivat vähän nukkavieruilta kun silmäilin muiden armeijoiden eliittiä pikaisesti. Vaikutti vain siltä, etteivät ne ikinä tule lyömään mitään vastaan. Ehkä tosiaan joku kuuden levyinen, pienempi porukka olisi voinut menetellä. Mutta nyt tulikin tykki, tylsän valinta.
Rune kirjoitti:Uuh, onhan tässä. Blasta ei ole kuitenkaan läheskään hyödytön...[snip]
Minusta vaikutti siltä, ettei se ikinä osu mihinkään. Ei ainakaan ilman sitä insinööriä. Tosin tuossa lehtori + insinööri - ideassa on kyllä pahuksen selvää järkeä. Toisaalta, pidän enemmän tuosta raketinheittimestä muutenkin.
Rune kirjoitti:Tilaa jalkamiehet foundrylta. ;) Käytettynäkin saanee paljon kaikkea kivaa hankittua.
Totta. Täytyy ensin kuitenkin rahatkin jostain jöhnätä, ja maalaaminen vie sekin melkoisesti aikaa.
Rune kirjoitti:Yleisesti ottaen aika kiva lista, mutta sitä vaivaa mielestäni se, että siinä on aivan pirusti ampumista joka saattaa kaatua misfireihin (viisi guessia vuorossa!), ja että pisteet jalkaväessä on tarjottu aika siisteissä ja isoissa bokseissa ilman perusasioiden counterointia, eli oikeastaan psykologian ja tehokkaan magian. Myös ampumiselle ollaan potentiaalisesti aika haavoittuvaisia ilman archereita. Tällä armeijalla ei möngitä ottamaan vastaan mitään vihollista, vaan ennemminkin otetaan vihut vastaan kun ne tulevat päälle (and come they will) ja sitten counteroidaan omalla jalkaväellä. Tätä tukemaan voisi harkita huntsmanien ottamista, joilla voisi estää marssimista. Näin tykistö saa paljon lisäaikaa ampua ja mahdollistaa jalkaväen voiton nopeasti. Myös pegasus kapteeni olisi aika valinta siistimään vihollisen koneita ja casketoimaan mahdollisesti vihollisen ilkeitä loitsuja, ja myös jälleen estämään marssia.

Mutta jos Nulnin teema on tärkeä, niin hyvin noillakin varmaan mennään. Tässä oli ideoita, joita kannattaa ehkä miettiä. Jos alat taas pelailemaan, niin anna tulla sitten lisätietoja ja palautetta siitä miten menee, vaikka uusien armeijalistojen muodossa tai jotain. :) Kannattaa varautua tosi haastaviin matseihin ja kiroamaan noppia alimpaan helvettiin jos lähdet tällä taistoon.
Hassua, olin aivan muistelevinani, että seiskaedikassa skirmisherien / ym. ei pitänyt enää estää marssimista. Vähemmän on ilmeisesti muuttunut, kuin mitä huhuttiin. Katsotaan, onko metsämieihiin varaa, joko ne tai Imperial Standard.

Joo, onhan sitä Empiren jalkaväellä pelattu edellisessäkin edikassa. Lähinnä muistelen, että vaikka kaveri tössi oikein olan takaa niin ettei mikään facepalm maailmassa voi riittää, ja sain 20 Flagellanttia sen ritariyksikön kylkeen, pelin lopussa ne olivat ne Flagellantit joita ei ollut enää olemassa ja Grail Knightit olivat vielä kuuden vahvuisia. Kiitos vinkeistä, muuten. Ruosteessa ollaan, eikä muisti ole koskaan riittänyt vuotta kauemmaksi.
zqmfgb
Rune
Peliporukkavalvoja

Voi ei, en olisi huomannut edes edittiä ilman huomautusta. Ei kolmea tykkiä, eei!

Oikeastipa, greatswordit ovat pelimiehen valinta. Eivät ne niin kamalaa paskaa ole, ne pitää vain pelata oikein - stubbornkuoppana. Tämän vuoksi myös pienempi yksikkökoko. Luulsi tykistön riittävän jo viiteen misfirenopan heittoon vuorossa, kolmas tykki on melko over killiä ja jalkaväkiteema muuttuu aika äkisti ampuvaksi teemaksi. Tykkien kadottua maan päältä ihmetelläänkin, jotta mitäs tässä sitten. Empiren jalkaväki ei ole kuitenkaan kääpiöiden vastaavan veroista, kaukana siitä.

Pistolierit eivät olisi pahakaan valinta, mutta jos jalkaväkiteemassa tahdotaan pysyä niin lähtisin greatswordeista. Ne pitävät tehokkaasti asioita paikallaan, jotka tahtovat niihin hyökätä, ja voisihan ne mitoittaa vaikka niin, että vihollinen saa keskimäärin tuhottua yksiköstä chargella modeleita niin, ettei seuraavalla kierroksella päästäkään tahkoamaan resoa aivan niin paljoa sieltä kun kaverit chargeavat jumahtaneen vihollisen kylkeen. Niitä voi myös pelata aika sialla kolmen tai jotain levyisinä, mutta niin voi flagellanttejakin. Niitä voisi ehkä suositella listaan jalkaväkihommaa täyttämään. Nulniin teemoittuneessa armeijassa, tiedä häntä, mutta onhan sinulla pappikin.

Vaihtaisin pelimiehenä kolmannen tykin kuitenkin huntsmaneihin. :) Mwah.

Seuraava kysymys kuuluu, miksi möllötän vieläkin täällä katselemassa listoja ja vilkuilen videoita youtubesta vaikka pitäisi lukea huomiseen tenttiin? Jaa-a...
#Ostium

Henri Ketonen

Rune kirjoitti:Voi ei, en olisi huomannut edes edittiä ilman huomautusta. Ei kolmea tykkiä, eei!
Täh, etkö pidä tykeistä ;)
Rune kirjoitti: Oikeastipa, greatswordit ovat pelimiehen valinta. Eivät ne niin kamalaa paskaa ole, ne pitää vain pelata oikein - stubbornkuoppana. Tämän vuoksi myös pienempi yksikkökoko. Luulsi tykistön riittävän jo viiteen misfirenopan heittoon vuorossa, kolmas tykki on melko over killiä ja jalkaväkiteema muuttuu aika äkisti ampuvaksi teemaksi. Tykkien kadottua maan päältä ihmetelläänkin, jotta mitäs tässä sitten. Empiren jalkaväki ei ole kuitenkaan kääpiöiden vastaavan veroista, kaukana siitä.
Hm, ehkä toisaalta joku 12 rumpalilla ja esitaistelijalla mahtuisi mukaan, vaikkei niillä voikaan heittää misfireä.
Rune kirjoitti: Vaihtaisin pelimiehenä kolmannen tykin kuitenkin huntsmaneihin. :) Mwah.

Seuraava kysymys kuuluu, miksi möllötän vieläkin täällä katselemassa listoja ja vilkuilen videoita youtubesta vaikka pitäisi lukea huomiseen tenttiin? Jaa-a...
Noh, nyt mä vaihdoin sen Greatswordeihin, joten pisteitä huntsmaneille ei taaskaan ole ;)

Sama ongelma, muuten. Kun piti lukea jotain pythonia ja sen sellaista, tuli lähinnä luettua 8-bit theateria ja katsottua jotain prätkähiiriä tms. tuubista. Ei oikein tainnut mennä läpi, luulen. Sellaista se on, internet on vähän haitallista opiskelun kannalta.
zqmfgb
Rune
Peliporukkavalvoja

Henri Ketonen kirjoitti: Täh, etkö pidä tykeistä ;)
En juuri. ;) Pari mortaria ja helblasterit voittaa aina, jalkaväestä ja pistoliereista nyt puhumattakaan. Viime pelin pelasin kyllä kahdella... /sigh
Henri kirjoitti: Hm, ehkä toisaalta joku 12 rumpalilla ja esitaistelijalla mahtuisi mukaan, vaikkei niillä voikaan heittää misfireä.
Ei tuolla mielestäni liian pahasti voi mennä vikaankaan. Sitten kun nipistää vähän jostain detachmenteista ja parista miekka/keihäs/hilparimiehestä sieltä täältä niin saatat saada jonkun pisteen pariin kivaan taikaesineeseenkin. Can't go wrong with that.

Ihan vain kommenttina vielä: itse en käytä detuillani kilpiä. En vain diggaa. Light armour on saanut riittää minun hilparimiehilläni. :) That's got balls, I tell you. Siitä sais 30 pistettä, jolla sais Magnuksen ikonin, tai Speculumin, tai taikamiekan, tai tai tai... Niin, ja olis aika hooceetä ottaa vain yksi rulla ja wizard's staff. Sais pommittaa hullua loitsua sieltä firestä. Sit on toisaalta taas tosi kivaa kun heittää ykkös- ja kakkosloitsut, mutta aina ei voi tietenkään voittaa... Doomfire ringiä voisi myös ehkä harkita, mutta taaskaan sillä ei tietty tee mitään demoneita tai vc:tä vastaan.
Sama ongelma, muuten. Kun piti lukea jotain pythonia ja sen sellaista, tuli lähinnä luettua 8-bit theateria ja katsottua jotain prätkähiiriä tms. tuubista. Ei oikein tainnut mennä läpi, luulen. Sellaista se on, internet on vähän haitallista opiskelun kannalta.
Parastahan on se, että huominen tentti on jo ensimmäinen uusinta. Mutta ihan oikeasti, mitä voi odottaa kun joutuu opiskelemaan pakollisen kurssin, jonka nimi on Johdatus Suomen kielen rakenteeseen? Ja ne luennot... Rakastan, niin kovin.

Mutta ehkä sitä nyt vois lähteä lukemaan ja pistää koneen kiinni. Pahuutta on tämä laite. Baarit on kaupungissa tietty auki, josko kaupungille lähtisi lukemaan jos kotona ei onnistu...

Lovely. :)
#Ostium

Henri Ketonen

Speculum voi tietysti olla hauska jotain pöljiä kaaoslordeja sun muita vastaan. Otetaan nyt sitten sellainenkin.

Noh, ei tuo kurssi aivan niin pahalta minun vinkkelistäni näytä, kuin ekaan vuoteen suunnitellut 14op matematiikasta. Yksikään ei muuten mene läpi. No, akateeminen vapaus ja vastuu (epäonnistua).
zqmfgb
GobbladasSquig

Viesti Kirjoittaja GobbladasSquig »

HK kirjoitti:Noh, ei tuo kurssi aivan niin pahalta minun vinkkelistäni näytä, kuin ekaan vuoteen suunnitellut 14op matematiikasta.
Hear hear. Itselläni tosin on jo nyt ekana syksynä 18...

Niin juu, ja kyllä kannattaa investoida pari pojoa tuon papin sigilin uppaamiseksi icon of magnukseen. You can never have too much psycho-immunity these days. Bloody daemons...
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Henri Ketonen

Ei saanut enää pisteitä irti mistään, tosin kyllä noita taikaromuja aina ehtii säätämään. Joku pari Halberdieria tms. pois jos vaikuttaa siltä, että epäkuolleita sun muita perinteisiä tulee kovasti vastaan.

Nyt sitten kalastelemaan OMV-foorumeille sun muualle.
zqmfgb
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”