alikehittynein joukko ja greenskinssit
- lintti the warboss
Re: alikehittynein joukko
keksihän örkit doom diver catapultin,pump wagonit,ja sotavaunut.on seki jotain
saatan olla pieni, mutta älä kiusaa tai pistän tän yli ison hammastikun sun nenästä sisään!
Doom diver on iso ritsa, osumatarkkuus on kiinni lentäjästä. Sotavaunu on nyt akselin päälle rakennettu kori jojon on valjastettu ratsuja. Onhan se keksintö mutta epäilen että örkit on vain lootannut idean joltain muulta kansalta. Pump Wagon taas on jonkunnäköinen häkkyrä.lintti the warboss kirjoitti:keksihän örkit doom diver catapultin,pump wagonit,ja sotavaunut.on seki jotain
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
Chaosmarine kirjoitti:Alikehittyneintä joukkoa on vaike mennä sanomaan, sillä eri armeijat tuntuvat olevan eri aikakausilla (ihmisten ajatellen).
Tomb Kingsit ovat epyktin aikaisia(eqyptin aikaisia teille jäärille :P). Mutta verrattaen se on kehittynyttä ja eqyptiläiset IRL olivat edistyksellistä porukkaa.
Liskot ovat etelä-ameriikan intiaani tasolla jotka olivat sen paikan ja ajan pioneereja (arkkitehtuuriltaan ja osittain aseistukseltaan. Azteekit olivat etenkin siinä hakoja). Taikuus on tietenkin suuri plussa ottaen mahtavimmat slannit huomioon.
Petomiehet ja kaaoksen barbaarit ovat hieman viikinkimäisiä, mutta mukanaan heillä on komia haariniskaiset soturit. Toki petomiehet ovat melko alkeellisia. Demoneita on mahdotonta ihmisyyteen verrata, mutta warpin jalostuneet oliot eivät ole mitään kalloonporattuja.
Bretit ovat keskiaikaisen euroopan tyylisiä. Ritarit ovat korkea luokkaisia, mutta siihen se taitaa jäädä.
Empire on taas renesanssi ajan ja ovat omanneet ruudin ja kojeet kääpöiltä. He ovat edistyksen haluisia ainakin.
Kaikki haltiat ovat älykkäitä kaikki, mutta teknologiallisesti eivät korkeinta( no miten sen nyt ottaa. meinaan ei se mitään kuraa ole). Tosin, tarvitsevatko he sitä. Tietenkin miettii jos jäävät liiaksi samaan aikaan liiaksi, saattavat kehittyneimmät tulla hätyyttelemään (menneen ajan kiinalaiset olivat yhdessä vaiheessa kehittneimpiä mutta jäivät osittain samaan aikaan ja sitten tulivat eurooppalaiset musketteineen ja pistivät kiinalaiset ahdinkoon(tietenkin kiinalaisten omilla keksinnöillä ;).).)
Kääpiöt ovat tyytyväisessä asemassa. He ovat älykkäitä ja melko kehittyneitä, tosin ovat melko jääräpäisiä ja luottavat "tämäonihanhyväemmekätarvitseuutta" mentaliteetin omaiseen ajatteluun.
Sitten on nämä VC, vihernahat, skavenit, ogret yms. jotka ovat lukittelemattomissa. Jokaisella on puolensa. Rotilla kojeita, mutta melko villejä, öröt eivät ole järjen jättiläisiä, mutta erittäin menestyksekkäitä sodissa ja ogret ovat ogreja.
Kun tälläistä miettii, pitää kuitenkin pitää omat mielipiteet mukana sillä monet katsovat asoita eri valossa.
Ogret on saanu mallia Hunneilta ja muilta siperian/idän arojen menneiden aikojen heimoilta. VC taas tuntuu muistuttavan vähä varhaista keskiaikkaa sekoitettuna HYVIN rankasti kauhu/renesanssi-kliseisiin. Örkit taas taitaa mennä sinne kivikauden paremmalle puolelle.
"You need chaos in your soul to give birth to a dancing star."
-Friedrich Nietzsche (1844 - 1900)
Köh köh. Kivikaudella ei kylläkään ollut painavia rautahaarniskoja, miekkoja ym. Enkä niistä metallisista sotakoneiden osistakaan olisi niin varma...
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
No myönnetään että toi kivikausijuttu ny oli vähä heikko heitto ;)aatami kirjoitti:Köh köh. Kivikaudella ei kylläkään ollut painavia rautahaarniskoja, miekkoja ym. Enkä niistä metallisista sotakoneiden osistakaan olisi niin varma...
"You need chaos in your soul to give birth to a dancing star."
Mutta kyllä kivikaudellakin olisi tyyppi käyttänyt rautahaarniskaa jos olisi tiennyt sellaisesta.RavenMane kirjoitti:No myönnetään että toi kivikausijuttu ny oli vähä heikko heitto ;)aatami kirjoitti:Köh köh. Kivikaudella ei kylläkään ollut painavia rautahaarniskoja, miekkoja ym. Enkä niistä metallisista sotakoneiden osistakaan olisi niin varma...
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Mutta ei osaisi varmistaa sellaista. Örkit iskisin jonnekkin rauta-ajalle.Ratovaari kirjoitti:Mutta kyllä kivikaudellakin olisi tyyppi käyttänyt rautahaarniskaa jos olisi tiennyt sellaisesta.RavenMane kirjoitti:No myönnetään että toi kivikausijuttu ny oli vähä heikko heitto ;)aatami kirjoitti:Köh köh. Kivikaudella ei kylläkään ollut painavia rautahaarniskoja, miekkoja ym. Enkä niistä metallisista sotakoneiden osistakaan olisi niin varma...
Only if Bible were steampunk.
-
Bunkka-pop
Itte oon tosin käsittäny, että örkit saa kaikki metallit ryöstelemällä, eikä osaa itse valmistaa niitä. Joten en tiiä, että kuuluisko ne puhtaasti rautakaudelle. Kaipa juu, kaipa ei.
Steamtanks cause global warming.
No tuskinpa monet jaksavat valmistaa örkki possunaamareita ja naittari fanaatikkojen jätti rautapalloja.Bunkka-pop kirjoitti:Itte oon tosin käsittäny, että örkit saa kaikki metallit ryöstelemällä, eikä osaa itse valmistaa niitä. Joten en tiiä, että kuuluisko ne puhtaasti rautakaudelle. Kaipa juu, kaipa ei.
Only if Bible were steampunk.
Chaos Dwarffit opettivat örkeille metallin valmistamisen. (Orcs & Goblins Armybook, s. 21)
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Eli örkit isketään jonnekkin rauta-ajan paikkeille niinkuin Caosmarine sanoikin jo. Vai?
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
-
Bunkka-pop
= DDDChaosmarine kirjoitti:No tuskinpa monet jaksavat valmistaa örkki possunaamareita ja naittari fanaatikkojen jätti rautapalloja.Bunkka-pop kirjoitti:Itte oon tosin käsittäny, että örkit saa kaikki metallit ryöstelemällä, eikä osaa itse valmistaa niitä. Joten en tiiä, että kuuluisko ne puhtaasti rautakaudelle. Kaipa juu, kaipa ei.
Meinasin siis sitä etteivät malmia louhi ja siitä jatkojalosta metalleja, vaan ryöstelevät valmiiksi jalostettuja metalleja muilta, mitkä sitten käyttävät omiin tarkoituksiin. Takoa osaavat siis.
Steamtanks cause global warming.
Entäs savage orcit? Ovat alkeellisia jopa örkkien mittapuulla (6. edikan armybookin mukaan), tekevät varusteensa luista ja kivistä.
Joo, kyllähän savaget on örkkikirjassa, mutta olettaisin näiden kuitenkin elävän omissa heimoissaan ja liittyvän muiden vihernahkojen joukkoon jonkun kovan sotapomon noustessa (elleivät sitten hyökkää itse).
"Hei Grubzuk. Kuulin Grobzukilta, joka kuuli Gobzukilta, joka kuuli Mika-Petteriltä että yks Zobzuk on lähössä tappelemaan."
"Mää lähen messiin, WAAAGH!"
Örkithän kuitenkin ovat heimoyhteiskunta mutta jos tappelemista on tiedossa, saattavat heimot puhaltaa yhteen hiileen.
Joo, kyllähän savaget on örkkikirjassa, mutta olettaisin näiden kuitenkin elävän omissa heimoissaan ja liittyvän muiden vihernahkojen joukkoon jonkun kovan sotapomon noustessa (elleivät sitten hyökkää itse).
"Hei Grubzuk. Kuulin Grobzukilta, joka kuuli Gobzukilta, joka kuuli Mika-Petteriltä että yks Zobzuk on lähössä tappelemaan."
"Mää lähen messiin, WAAAGH!"
Örkithän kuitenkin ovat heimoyhteiskunta mutta jos tappelemista on tiedossa, saattavat heimot puhaltaa yhteen hiileen.
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Savage orcit ovat joko örkkien "sivityksestä" jälkeenjääneitä heimoja kuten jo totesitkin tai sitten puristeiksi ryhtynyt pienempi osa heimoa, joka ovat kääntäneet selkänsä uusille tavoille.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
- Khorne Marien
-Örkit ja goblinit rakentelevat doom divereita ,pump vagoneja jne.
-dwarffit taas koptereita,kiväärejä jne.
-Skavenit taas ukkostykkejä ja vaikka mitä.
-Ogreilla on kanuunat,ja sellaista.
-Empireillä steam tank,mortar ja kiväärit
-tomb kingeillä katapultit ja vaunut
-Delffeillä bolt throver ja näilläkin vaunut
Alikehittynein on ehkä ...
...
...
...Ogret?
-dwarffit taas koptereita,kiväärejä jne.
-Skavenit taas ukkostykkejä ja vaikka mitä.
-Ogreilla on kanuunat,ja sellaista.
-Empireillä steam tank,mortar ja kiväärit
-tomb kingeillä katapultit ja vaunut
-Delffeillä bolt throver ja näilläkin vaunut
Alikehittynein on ehkä ...
...
...
...Ogret?
Viimeksi muokannut Khorne Marien, La 08.11.2008 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näitä he eivät kuitenkaan itse rakenna, vaan pöllivät tylysti muilta roduilta.space marien kirjoitti:-Ogreilla on kanuunat,ja sellaista.
- Khorne Marien
Herrat Peto, Herttua, Demoni, Synk'haltija, Kääpiö, Kreivi, Jalohaltija, Örkki, Saurus, Tyrantti, Clanleader, Hautakuningas, Vampyyri, Kaaoksen Lordi, sekä Metsähaltija kävelevät sulassa sovussa ahonlaitaa ilman paitaa. Yhtäkkiä he bongaavat polulta 15 kappaletta rautaisia panssareita. Kaikki muut nappaavat kasasta yhden mieleisensä, laittavat sen ylleen, ja toteavat "Hei, tämähän on aika kätevä. Suojaa varmaan iskuilta ja silleen. Voisinpa vaikka käyttää tätä tästä lähtien joka kerta, kun olen taistelussa." paitsi yksi. Vampyyri tuijottaa panssaria empien. "Mitähän hittoa tällä tehdään? Täysin outo kapine, en ymmärrä alkuunkaan. Mutta hei! Jos treenaan itseäni tämän käytössä vuosisadan tai pari, niin ehkä tämä päälläni minusta voisi tulla jopa jonkinlainen kuoleman ruumiillistuma! Niin! Niin sen täytyy olla! Enpä siis tee tällä vielä mitään, mutta varokoot vaan kaikki sitten vuosisatojen kuluttua!"
Jos tällaista häikäisevää teknologista kehitystä on havaittavissa jopa VC:n älykkäimmältä ja kautta linjan parhaalta hahmolta, tuskin alemmiltakaan voi odottaa paljon parempaa. Jo pelkästään tämän novellin perusteella siis Vampire Counts. Te muut rodut saatte sen panssarin ja kirveen käytön näyttämään niin helpolta...
Jos tällaista häikäisevää teknologista kehitystä on havaittavissa jopa VC:n älykkäimmältä ja kautta linjan parhaalta hahmolta, tuskin alemmiltakaan voi odottaa paljon parempaa. Jo pelkästään tämän novellin perusteella siis Vampire Counts. Te muut rodut saatte sen panssarin ja kirveen käytön näyttämään niin helpolta...
Nii siis jos tästä pitää väitellä niin eikö Ogret ole aika no brainer valinta?
Ogret eivät ole kehittäneet itse minkäänlaista teknologiaa, kaikki tulee muilta roduilta orjakaupalla tai ottamalla. Kaikki muut rodut ovat sentään jotain väsänneet, mutta ogret eivät ole tehneet yhtään mitään edistyksellistä.
Vampyyreillä on sentään jotain Black Coacheja jne.
Ogret eivät ole kehittäneet itse minkäänlaista teknologiaa, kaikki tulee muilta roduilta orjakaupalla tai ottamalla. Kaikki muut rodut ovat sentään jotain väsänneet, mutta ogret eivät ole tehneet yhtään mitään edistyksellistä.
Vampyyreillä on sentään jotain Black Coacheja jne.
Black Coachit saadaan lentelemään magialla ja tässä on nimenomaan kyse teknologiasta.
Väitteet ogrejen avuttomuudesta ovat ehkä hieman liioiteltuja, takovathan ne itse gut platensa ja älykkyyttä löytyy suurin piirtein saman verran kuin örkiltä. Kummatkin rakentavat majoja, tarpeen vaatiessa linnoituksia, tekevät aseita tms. muuta roinaa. Goblinit/Gnoblarit hoitavat sitten sormitarkkuutta vaativia tehtäviä. Ogret ovat myös tarpeeksi fiksuja oppimaan käyttämään varastamiaan tykkejä vaikka eivät ehkä itse osaisi toimivaa sellaista valmistaa.
Väitteet ogrejen avuttomuudesta ovat ehkä hieman liioiteltuja, takovathan ne itse gut platensa ja älykkyyttä löytyy suurin piirtein saman verran kuin örkiltä. Kummatkin rakentavat majoja, tarpeen vaatiessa linnoituksia, tekevät aseita tms. muuta roinaa. Goblinit/Gnoblarit hoitavat sitten sormitarkkuutta vaativia tehtäviä. Ogret ovat myös tarpeeksi fiksuja oppimaan käyttämään varastamiaan tykkejä vaikka eivät ehkä itse osaisi toimivaa sellaista valmistaa.