"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

mitä tämä on

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
sir back up

mitä tämä on

Viesti Kirjoittaja sir back up »

sain kaverilta matt varnish purkin ja muuta kamaa niin mitä se on? mihin sitä käytetään? ois kiva tietää.:)
Treat them with honour, my Brothers. Not because they will bring us victory this day, but because their fate will one day be ours.
Hihhuli

Re: mitä tämä on

Viesti Kirjoittaja Hihhuli »

sir back up kirjoitti:sain kaverilta matt varnish purkin ja muuta kamaa niin mitä se on? mihin sitä käytetään? ois kiva tietää.:)
mattalakkaa, sitä laitetaan figun päälle suojaamaan maalipintaa ja poistamaan kiiltoa :)
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Matt varnish on lakkaa,jolla saa maalipinnan kiiltäväksi,ja sellaiseksi,että maali ei lähde edes fairy powerspray-hammasharja yhdistelmällä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

space marien kirjoitti:Matt varnish on lakkaa,jolla saa maalipinnan kiiltäväksi,ja sellaiseksi,että maali ei lähde edes fairy powerspray-hammasharja yhdistelmällä.
Matt varnish = mattalakka (ainakin teoriassa ei pitäisi kiiltää kovinkaan paljoa)
Gloss varnish = kiiltävä lakka
Satin varnish = kiilto-ominaisuudet mattalakan ja kiiltävän lakan väliltä

Käytännössä riippuu valmistajalta kuinka "matta" tuo mattalakka sitten käytännössä on.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
'Neljäviitonen

Viesti Kirjoittaja 'Neljäviitonen »

...ja poistamaan kiiltoa
...jolla saa maalipinnan kiiltäväksi
Kumpaa pitäisi uskoa? :)

Edit. Myöhästyin.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Z7-852
Taisteluraporttikilpailun voittaja

Viesti Kirjoittaja Z7-852 »

Eiköhän sana matt (matta) kerro ettei se kiillä (oma matta lakka kyllä vähän kiiltää, mutta ei häiritsevästi).
Jos se on spray purkissa (kuten ymmärsin viestin) niin 20 cm päästä figusta muutama lyhyt suihkaisu kaikista nurkista. Anna kuivua 10min. Toista ja anna kuivua pari tuntia.
Sama juttu kuin yleensä spray maalaamisessa eli pölytön ympäristö ja erityisesti kannattaa jättä kuivumaan pölyttömään tilaan (suljettu laatikko).

Jos se on tölkki (niinkuin lakka on nesteenä siinä) niin sitten sitä voi käyttää dippaamiseen (ohjeet löytyy samalta osiolta) tai sitten ihan maalintapaan sivellen.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

space marien kirjoitti:Matt varnish on lakkaa,jolla saa maalipinnan kiiltäväksi,ja sellaiseksi,että maali ei lähde edes fairy powerspray-hammasharja yhdistelmällä.
Kyllä lähtee maali pois ja hyvin kunhan pitää sitä figua siinä maalinpoistossa väh. parikytäminuuttia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Khorne Marien

Ok,sori.Tosin kun ostin kaverilta lizardmenejä,ja ne oli lakattu niin ne näyttää koko ajan märältä.
Sticced

Viesti Kirjoittaja Sticced »

space marien kirjoitti:Ok,sori.Tosin kun ostin kaverilta lizardmenejä,ja ne oli lakattu niin ne näyttää koko ajan märältä.
Ne on lakattu kiiltolakalla, ei mattalakalla.
Oma-aloitteisuutta.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Mattalakan laatu ja sen levityksessä käytetyn tekniikan laatu määräävät myös, kiiltääkö. Hirmu paksuna lätkittynä kiiltää ihan varmasti. Kiiltoa voi kuitenkin aina rikkoa, jos se häiritsee, laittamalla vielä päälle ohuesti vedellä lantrattua lakkaa.
Khorne Marien

Ahaa,kiitos.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”