Onhan siinä kyllä äärimmäisen hienoja nappeja siulla.
Toisaalta näille tässä ketjussa toivonsa menettäneille voisin sanoa, että eivät nuokaan nyt maalausteknisesti niin kovin kummoisia figuureja ole, että mitään maailmaa mullistavaa olisi esitellyt. Onpahan vain todella kärsivällistä blendaamista ja leijeriä leijerin päälle. Kun tuolta katsoo kuvia, niin näkeehän siitä miten niitä on koostettu. Sanoisinkin, että kyllä sitä itse kukin maalata osaa varsin hyvinkin, kunhan vain osaa etsiä sen kärsivällisyyden siihen hommaan, ja jaksaa työstää niitä kerroksia toistensa päälle.
Tottakai kun sitä kokemusta kertyy, niin tuo maalaaminen nopeutuu, kun ei jokaista siveltimen vetoa tarvitse arikseen miettiä, ja varsinkin tuo nomicin erittäin taitava highlightien sävyjen käyttö tehostuu kokemuksen (eli yleensä kokeilun ja erehdyksen) kautta.
Eli älkää hyvät ihmiset heittäkö kirvestä kaivoon, jos ei vielä itsellänne ole maalaus nomicin kaltaisella äärimmäisen loistavalla tasolla, kyllä minä väittäisin, että potentiaalia itse kustakin löytyy.
Mutta niin, noista figuista:
Lohari ja Franz oli kyllä hervottoman hienoja kummatkin, kuten sanoin niissä on todellain jaksettu panostaa noihin blendauksiin ja highlighteihin. Täytyy myöntää, että värisävyjen takia katsoin ihan ensimmäiseksi, että kyseessä olisi ollut dipattuja figuja. Mutta kyllähän tuo lähempi tarkastelu sitten näytti, että ihan kunnioitettavaa vanhan koulukunnan oikeaa maalaamista niissä on taidettu harjoittaa.
Enemmän kuitenkin miun silmään osui nuo alimmat jantterit, eli nämä
Villainssit. Ihan ensimmäisenä katselin, että onko nuo nyt jotain maalauksia, siis kaksiulotteisia öljyvärimaalauksia. Todella hieno tuollainen sarjakuvamainen tai maalauksellinen blendaus noissa. Ei ole veän väkisin mitään sellaista ultratasaista siirtymää lähdettykään hakemaan, vaan reilusti on nuo siveltimenvedot näkyvissä. Hienosti on myös noissa lähdetty ihan tuosta perusväristä nostamaan noita highlighteja, saatu tuollainen realistinen sävy noihin valotuksiinkin. Tämä sattui myös silmään noissa elävissäkuolleissa tuossa ylempänä.
Ämph, olisi paljon helpompi kirjottaa, jos olisi jotain haukuttavaa, mutta ei noista oikein kuvista katsomalla mitään suurempia vikoja löydä, joten taidat joutua tyytymään tähän. Loistavaa maalausta. :)