"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mordheim kampanja tarjolla, pelaajia halutaan

Joensuun peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Kude

Re: Mordheim kampanja tarjolla, pelaajia halutaan

Viesti Kirjoittaja Kude »

Koodi: Valitse kaikki

Rapier (A02 84); 15 gc; Availability: Rare 5
The rapier is a long thing blade commonly used by duelists. It is a deadly, shard weapon capable of delivering a multitude of blows but lacks the power of a broadsword. Range: Close combat; Strength: As user; Special Rules:
● Parry: Like all swords, you may use a rapier to parry in hand to hand combat. When your opponent scores a hit you must roll a D6. If you can score greater than the highest 'to hit' roll you have parried the blow and the attack is discarded.
● Barrage: A warrior armed with a rapier rolls to hit and wound as normal. However, if you mange to hit your opponent but fail to wound, you may attack again just as if you had another attack but at –1 to hit (down to a maximum to needing a 6 to hit). You may continue attacking as long as you hit and it is possible to strike your opponent many times, particularly if your warrior has more then one attack on his profile.
● Armor Save: Because a rapier is a very light sword that lacks the thick armor breaking blade of the broadsword, armor saves are made at +1
Tällainen löytyi. Pitääkö paikkansa? Ajattelin kun tulen Tilean Miragleansilla mukaan, niin onko rapier loppujen lopuksi kätevä. Ja onko sillä nämä säännöt?
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

Kyllä, Rapier löytyy mordheim annual 2002:n sivulta 84. Tai vastaavasta pdf:stä, eli ihan virallinen ase ja säännöt menee noin. Kyseinen ase on saatavilla vain Reiklandereille tai Marienburgeille.
Blood for the bloodgod!
Iron within, iron without.
Orcs are da best

Viesti Kirjoittaja Orcs are da best »

Niin minulla on pari epäselvyyksiä säännöissä. Jos minulla on 500 rahaa käytössä (siis kun luon warbandin) ja käytän 400 rahaa jääkö 100 rahaa talteen? Ja toinen on örkki bossin mukana on (ainakin käsitin että on) 20 kokemusta niin voinko antaa sen sille? Pyytäisin selventämään nämä epäkohdat tiedoutessani.
Is dere any sound better than ´ead cracin under your big axe?
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

Orcs are da best kirjoitti:Niin minulla on pari epäselvyyksiä säännöissä. Jos minulla on 500 rahaa käytössä (siis kun luon warbandin) ja käytän 400 rahaa jääkö 100 rahaa talteen? Ja toinen on örkki bossin mukana on (ainakin käsitin että on) 20 kokemusta niin voinko antaa sen sille? Pyytäisin selventämään nämä epäkohdat tiedoutessani.
Rahat, joita ei käytä warbandin kasaamiseen jäävät jemmaan. Tosin itse tykkään tuhlata niin paljon rahaa alussa, kun mahdollista. Aina sillä satasella saa jotain henchmenejä, joista on iloa alussa. Saapi enempi sakkia. Mutta voi toki jättää rahaa jemmaankin, jos siltä tuntuu. Sitä myös helposti jää aina joku muutama lantti, kun ei saa menemään tasan. Siellä rosterissa löytyy kohtakin, jossa lukee paljonko on rahaa warbandilla säästössä, siihen vaan kirjottelet.
Joillain heroilla on kokemusta alussa xyz määrä, yleensä johtajilla juurikin 20 tjsp. Ne on sillä niissä expaneliöissä valmiina. Se ei kostu niistä mitään, mutta se nostaa warband ratingia (koska siihen lasketaan totaaliexpa) ja sitten kun se saa expaa, niin ne lisätään sinne pohjalla olevaan saldoon. Tämä tekee sen, että expalla alottavat herot saapi hitaammin statteja/skillejä, mutta ne on alussa muutenkin kovempia. Eli tökit vaan ne expat siihen rosterin neliöihin viivoina/raksenia. Hyvä tapa on myös merkitä se expamäärä numerona johonkin siihen viereen, helpottaa laskemista meinaan.
Blood for the bloodgod!
Kude

J-P kirjoitti:Kyllä, Rapier löytyy mordheim annual 2002:n sivulta 84. Tai vastaavasta pdf:stä, eli ihan virallinen ase ja säännöt menee noin. Kyseinen ase on saatavilla vain Reiklandereille tai Marienburgeille.
Ja tilealaisille? Se on niillä ostoslistassa.
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

Kude kirjoitti: Ja tilealaisille? Se on niillä ostoslistassa.
Jooh, olen onnistunut näemmä olemaan huomaamatta tuon kyseisen warbandin olemassaoloa. Mutta tuoltahan tuo Lustria-osastolta löytyi. Eli kyllä, hekin saavat rapierin. Jos löytävät moisen. Tuo warbandi on vaan tullut maailmaan annualin ilmestymisen jälkeen, niin siksi siinä ei mainittu tuota. Ihmettelinkin jo, että mikä hiton tilealaiset, mutta huonosti olen lukenut opukset. Pitääkin lisätä tuo tuohon nettisivuille warbandien listaan.
Blood for the bloodgod!
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Gilaelin »

Pitäisikö tehdä tuttuun tapaan taas jengeille oma topikki? Wilhelm Helmutsonin noidanmetsästäjät olisivat jo jotakuinkin valmiina listamuodossa, jos nyt figut ovatkin vielä ilman maalipintaa.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
DraSa

Viesti Kirjoittaja DraSa »

Oma topikki warbandeille vaan. On esillä sit kaikkien tiimit... thats a good thingaa...

Mieki oon jo aikalailla valmiiks pykänny petomies bändini, mut ei niilläkään suuremmalt maaleja oo viel niskassa =P
Immune to illusions and scientifical blows.
Armed with black magic, spears and crossbows.

http://jonitanskanen.wix.com/dtd-design
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

Senkus alotatte oman topikin, hyvä idea.
Itse vielä pitää parin örvelön aseistus päättää. Olen hieman kahden vaiheilla. Mutta eiköhän tuo tuosta. Pitää vähän vaihtaa koostumusta, kun ei meinaa figu pysyä pystyssä. Liikaa metallia toisella puolella kroppaa.
Pitäisi ehkä joskus ajatella, ennenkun tekee. Mutta eipähän tuo käden vaihto ole iso operaatio.
Mutta niin. Pistetäänkös pyörä pyörimään nyt viikonloppuna? Saadaanko warbandit siihen mennessä edes pelattavaan kuntoon ja haluaako joku päättää pelipaikan? Itse kyllä suoritan nyt opiskelupuolelta rästihommat pois, joten kiirettä pitää tämän viikon. Mutta pakko, niin ehdin sitten oikeasti pelaamaan tätä kamppista ilman suurempia säätöjä.
Itse voin tuoda paikalle Annual 2002 ja Empire In Flames -opukset, löytyvät minulta ihan kirjana, niin on helpompi lukea. Omistaako joku itse peruskirjaa kirjana tai printattuna? Jos ei, niin printtaan tärkeimmät kohdat sieltä mukaan. Toki läppäri on myös aina keksitty, jos pelaamme paikassa, jossa on sähköt. :) Tosin kirjaa/paperipinoa on hieman helpompi lukea, mitä pdf:ää aina.
Blood for the bloodgod!
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Minulla ainakin on oikea kirja ja niin käsittääkseni parilla muullakin ihmisellä. Itselläkin on tämä viikko aivan lukossa kaiken mahdollisen ja mahdottoman takia, joten ensiviikko olisi omastakin puolestani varmempi ratkaisu aloittaa.
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

Ens viikolla lähen torstaina iltapäivästä (toivottavasti) Jyväskylään käväsemään ja tuun vasta sunnuntaina illasta takas. Joten ei toimi se väli ainakaan. Mut sen jälkeen pysyttelen kiltisti paikkakunnalla jouluun saakka.
Blood for the bloodgod!
Kude

Olisiko pikkuhiljaa tarkoitus alkaa pelailemaan? :)
DraSa

Minullekkin passais tämän aloittaminen... mutta ensiviikolla ;)
tän viikon jälkeen mulla on riittämiin aikaa pelailla.
Minkäslainen tilanne muilla on?

J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

No tilannehan on, että kaikki ei vissiin oo tunkenu vielä es warbandiaan tuonne toiseen ketjuun vissiin? Murinaa niille, jotka eivät ole vielä sitä tehneet, tehkää.
Itsellä on tästä hetkestä aikaa, mielin määrin hommia ja vitutusta... nojoo, parit kouluhommat on tiellä, mutta niitä teen arkena ja mahdollisimman nopeasti pois tieltä. Eli itselle sopii melkein koska vain alotus, kunhan vaan tulee päivän tai parin varoaika, niin en sovi mitään muuta. Nyt on pieni flunssan alku päällä, mutta tämäkin toivottavasti menee hyvin pois pelaamisen tieltä.
Blood for the bloodgod!
Orcs are da best

Näin esi alkuun pahoittelen suuresti tuota etten ole survonu warbandia sinne topicciin on ollu kiireitä. Oikeesti, tämä ei ole tekosyy (tuota ny usko itekkään) olen nimittäin saanut uuden faban pelaajan iloiseen joukoomme, liskomiehillä alko pelaamaan. En tosin tiedä onko tämä vain hetken huumaa tai jotain vastaavaa. Mutta mutta asiaan bandini pitäisi ilmestyä piakkoin, tosin pitää ensin etsiä sen rosteri jostain huoneen syvyyksistä. Koe ruuhka alkaa hiljalleen hellittää, joten ensi viikko kävisi vallan mainiosti uskon ainakin. Pyrin ilmoittamaan jos jotakin outoa tulee tielle. Toivottavasti J-P ei murise liikaa sillä saatan pelästy. Tuskin, mutta kumminkin bandi ilmestyy topicciin viimeistään torstaina lupaan. Jos pääsis hyvällä tuurilla ens viikolla pelaamaan niin tyytyväinen olisin pitänee jäädä odottelemaan vastausta.
Orcs are da best

Öh... tuota... jälleen kerran pieniä epäselvyyksiä. Jos (kun) on hencmen joukko pitääkö sillä olla täsmälleen sama varustus? Esim. jos on örkki (tai goblin) joukko jossa on sanotaan vaikka 5 figua. Niin voiko kahella olla vaikka keihäät, yhellä miekka ja kilpi ja lopuilla jouset? Ja toinen kymysys olisi pitääkö hencmen joukon liikkua yhdessä vai voiko esim. puole olla jossain nurkan takana piilossa ja toiset vaikka 8 tuuman päässä tiellä tavallaan syöttinä?
Kysyn näitä pääasiassa siksi, että haluaisin tietää saanko suunittella joukon johonkin tiettyyn suunnitelmaan vai tarvitsenko kaksi joukkoa esim. tuohon syötti taktiikkaan.
DraSa

Kun tiimi rosteriin merkkaa hencmaneja samaan slottiin, niillä pitää olla kaikilla sama varustus!
Mutta yhden hencmen "porukan" kokohan voi olla vaikka vain yksi. Jotenka merkkaa vain eri varusteilla olevat tyypit eri lokeroihin. Näin se homma minun mielestä menee ja ainakin helpottaa kirjanpitoa.

Hännysmiesten ei tarvitse liikkua porukassa, vaan niinkuin kaikki miehet morttiksessa [joitain erikois säännöillä varustettuja elukoita lukuun ottamatta] voivat kuljeskella yksinään missä mielivät. Porukassa tietenkin on aina enemmän voimaa, mutta hei! Mitäs hauskuutta siinä nyt olis, jos koko tiimi liikkuu yhdessä isossa läjässä? ei niin mitään. =P

Elikkä eikun gobbot syötiksi ja örkit ne syömään... eiku... Niih.

DraSa

Joko alotetaan? Joko alotetaan? Joko alotetaan?

J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

Joo, joo joo. Tai ainakin mulle passaapi. Kuhan vaan nyt päätetään, että missä, monelta ja miten jne. olis vähän muutakin mahdollista tekemistä viikonlopulle ni tietäis mitä uskaltaa luvata. Warbändi on kyllä vieläkin maalaamatta jne. mutta ei voi mitään. Ollut taas kivasti kouluhommia, mm. tiistaina 10 tunnin päivä, joista noin 8,5 tuntia työskentelyä. Mutta eipähän tuo haitanne, ainakin figut on wysiwyggejä ja sehän se tärkeintä.
Blood for the bloodgod!
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

J-P kirjoitti:Joo, joo joo. Tai ainakin mulle passaapi. Kuhan vaan nyt päätetään, että missä, monelta ja miten jne. olis vähän muutakin mahdollista tekemistä viikonlopulle ni tietäis mitä uskaltaa luvata. Warbändi on kyllä vieläkin maalaamatta jne. mutta ei voi mitään. Ollut taas kivasti kouluhommia, mm. tiistaina 10 tunnin päivä, joista noin 8,5 tuntia työskentelyä. Mutta eipähän tuo haitanne, ainakin figut on wysiwyggejä ja sehän se tärkeintä.
No jos kampanjan oli idea toimia paritus ja esim peli/2vk tai vk kuten muutkin morkkiskampanjat tähän asti, niin sen kun pareja arpomaan. ihmiset pääsevät pelaamaan missä mielivät ja milloin mielivät. Helpottaa asioita me thinks.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joensuu”